Permalänk
Medlem

Skum fråga angående windows interface

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/132199-asus_24_led_ve...

min polare har den här skärmen och när han skulle byta ifrån dvi till hdmi så ville inte skärmen längre vara 1920x1080
(han förklarar saken väldigt vagt men det är alltså en svart ytterkant längs med hela skärmen som inte visar någonting)

Är det någon som vet hur man fyller ut skärmen? vart är det man ska gå in på för options?

Permalänk
Medlem

Det är 1920x1080 han får, det behöver han inte oroa sig över
men det han behöver göra är att antingen kolla skärmens inställningar eller grafikkortets inställningar efter "Underscan/Overscan" och ändra och få till det så det fyller skärmen
HDMI har en tendens att skalas ner på skärmar(dunno varför? :S)

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem. Det jag gjorde (jag har amd kort) var att jag ändrade Underscan/Overscan inställningarna. Jag minns ej exakt var de inställnigarna fanns, och kan ej titta nu eftersom jag sitter på en annan data, men leta runt lite där (ifall du har amd). Har du nvidia, så vet jag tyvärr ej.
Lycka till!

Permalänk
Medlem

Om han har ett amd-kort så starta Catalyst control center gå sedan in på fliken "My digital flat-panels" och sedan "scaling options(digital flat-panel)"

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX | EVGA 750 G2 | Gigabyte Z170x-Gaming 5 | i7 6700K | EVGA GTX 980 Ti | Corsair Vengeance LPX 16GB 2666MHz |