Iphone 4s plötsligt värdelös batteritid

Permalänk
Medlem

Iphone 4s plötsligt värdelös batteritid

Tjena allihopa nu har jag mig ett problem här!
För ca en vecka sen så fick min 4s (5.1.1) helt plötsligt helt värdelös batteri tid. Dvs den kan dra upp till 10% i timman om inte mer när den inte används.
Gick och la mig igår då hade den 60% och ca 7 timmar senare så var den helt död.
Vette tusan vad problemet är och har tagit bort program jag nyligen installerat (och lite annat), stänger alltid av 3g och gps när jag inte använder det. Har inga program som ligger och tuggar i bakgrunden heller (som jag kan se).
Har inte prövat köra en återställning då jag inte vill uppdatera till ios 6.

Är det något som har haft liknande problem eller? vanligtvis har jag batteri i allafall runt en vecka när jag inte använder telefonen men nu har jag inte ens batteri en dag.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Iphone 4, köpt i september 2010 - samma problem som dig. Fungerade finfint med iOS 5.x men sedan jag "uppgraderade" till 6an äter den gladeligen upp 70-80% batteri under en natt.

Permalänk
Medlem

Lösning: ladda den under natten!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Yes, har prövat ett par gånger.
Och om inget annat så stänger den av sig själv pga lite batteri varje dag då glömmer jag den en timma känns det som den får slut på batteri.

Skrivet av Lunatech:

Iphone 4, köpt i september 2010 - samma problem som dig. Fungerade finfint med iOS 5.x men sedan jag "uppgraderade" till 6an äter den gladeligen upp 70-80% batteri under en natt.

Kör 5.1.1 på min och har det problemen, försökt googlat och prövat inställningar och andra saker, ta bort vissa program mm. Men inget hjälper.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Lösning: ladda den under natten!

Det gör jag, men glömmer jag det så är den hel död. Den ska klara sig minst 3 dagar allafall innan jag laddar den igen om jag inte använder den. och jag har ibland haft den i över 10 dagar med bara några få "små laddningar" (dvs typ koppla i, synca några låter och dra) men nu kan den inte ens klara en dag av att ligga på skrivbordet.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Jag hade samma problem med min i4:a i våras. Det har dock löst sig av sig självt, så jag vet inte vad som var fel med den.

Permalänk
Medlem

Det är ju faktiskt inte så ovanligt att mobil batterier ger upp (halvpajjar) så batteri tiden blir helt värdelös, vet dock inte om detta är vanligt på iphone's men prova byt batteri med en kompis och se

Permalänk
Skrivet av fax110:

Det är ju faktiskt inte så ovanligt att mobil batterier ger upp (halvpajjar) så batteri tiden blir helt värdelös, vet dock inte om detta är vanligt på iphone's men prova byt batteri med en kompis och se

Du kan inte byta ett batteri på en iphone.

Permalänk
Medlem

Kontrollera och se så att du inte har ett mail som ligger och snurrar i utkorgen.

Har hänt mig tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gullstrand:

Du kan inte byta ett batteri på en iphone.

Haha där ser man vad man inte kan, då var det ju tyvär inte så enkelt

EDIT enligt google så går det visst att byta batteri, lite knepigare än en vanligt mobil men långt från omöjligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gullstrand:

Du kan inte byta ett batteri på en iphone.

Det är ytterligare en orsak att inte köpa en ifån!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gullstrand:

Du kan inte byta ett batteri på en iphone.

Var har du fått det ifrån?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knogge:

Det är ytterligare en orsak att inte köpa en ifån!!

Man kan byta batteri med hjälp av en skruv-mejsel. Men detta skulle jag vilja se mer ifrån iphone: http://www.youtube.com/watch?v=SH2Uu5UuMJA&list=LL6t_AL93VIj2...

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Var har du fått det ifrån?

Självklart går det att byta om man skruvar upp telefonen. Men jag häver min garanti så fort att jag skruvar upp den.
Det var dumt av mig att säga att det inte går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim_g:

Kontrollera och se så att du inte har ett mail som ligger och snurrar i utkorgen.

Har hänt mig tidigare.

Kan inte säga att jag har det, fick dock ett udda mail om att icloud är fullt (som jag inte ens syncar något till)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av knogge:

Det är ytterligare en orsak att inte köpa en ifån!!

På vilket sätt är det dåligt? Dessutom heter det Iphone.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Kan inte säga att jag har det, fick dock ett udda mail om att icloud är fullt (som jag inte ens syncar något till)

kan tipsa dig om att göra en fabriksåterställning på telefonen, det är ju garanterat något som ligger och gnager i bakgrunden som käkar batteri!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Nu har jag ingen Iphone, men jag skulle kunna tänka mig att det hela kan bero på vinterkylan, aluminium leder både värme och kyla bra.. Plast är nog mer isolerande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

kan tipsa dig om att göra en fabriksåterställning på telefonen, det är ju garanterat något som ligger och gnager i bakgrunden som käkar batteri!

jobbar på det, men vill inte uppdatera till ios 6 så det är pilligt i så fall..

Skrivet av iguanodon:

Nu har jag ingen Iphone, men jag skulle kunna tänka mig att det hela kan bero på vinterkylan, aluminium leder både värme och kyla bra.. Plast är nog mer isolerande

24grader i lägenheten och telefonen har inte flöjt med ut på några dagar

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

På vilket sätt är det dåligt? Dessutom heter det Iphone.

En del svenssons uttalar det ifån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

En del svenssons uttalar det ifån.

nej det värsta jag har hört är "har du en sån annan ifån?" har en nokia n9.. men brukar dock kalla den för MOBILTELEFON som verkar vara ett bortglömt ord i dagens samhälle

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

nej det värsta jag har hört är "har du en sån annan ifån?" har en nokia n9.. men brukar dock kalla den för MOBILTELEFON som verkar vara ett bortglömt ord i dagens samhälle

Att hålla sig till tråden/ämnet är också något som är bortglömt i detta samhälle ser jag...

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Haptic:

Lösning: ladda den under natten!

Det är inte någon lösning.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gullstrand:

Du kan inte byta ett batteri på en iphone.

Det där är en lögn.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elghinnarisa:

Tjena allihopa nu har jag mig ett problem här!
För ca en vecka sen så fick min 4s (5.1.1) helt plötsligt helt värdelös batteri tid. Dvs den kan dra upp till 10% i timman om inte mer när den inte används.
Gick och la mig igår då hade den 60% och ca 7 timmar senare så var den helt död.
Vette tusan vad problemet är och har tagit bort program jag nyligen installerat (och lite annat), stänger alltid av 3g och gps när jag inte använder det. Har inga program som ligger och tuggar i bakgrunden heller (som jag kan se).
Har inte prövat köra en återställning då jag inte vill uppdatera till ios 6.

Är det något som har haft liknande problem eller? vanligtvis har jag batteri i allafall runt en vecka när jag inte använder telefonen men nu har jag inte ens batteri en dag.

Batteriet åldras ju och kan börja bli dåligt. Särskilt om man laddar telefonen om den är för varm eller kall.
http://batteri-laddare.se/mobilbatteri/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik6504:

Batteriet åldras ju och kan börja bli dåligt. Särskilt om man laddar telefonen om den är för varm eller kall.
http://batteri-laddare.se/mobilbatteri/

Jo men det känns lite udda att gå från än 5+ dagar "standby" (med lite sync av musik någon minut här och där eller liknande) tid till under 24 timmar på tiden av en vecka.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Casper:

Det där är en lögn.

Hur vet du vad han kan?

Det kanske är klyftigare att påstå att man kan lämna in sin telefon för batteribyte om man vill

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elghinnarisa:

Jo men det känns lite udda att gå från än 5+ dagar standby tid till under 24 timmar på tiden av en vecka.

Har du inte installerat någon app som ligger i bakgrunden och drar prestanda kanske? Eller uppdaterat operativsystemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Har du inte installerat någon app som ligger i bakgrunden och drar prestanda kanske? Eller uppdaterat operativsystemet?

Senaste jag installerade va netflix och det var några veckor sen, har inte gjort någon uppdatering som det står i första posten kör jag 5.1.1.
Stänger av allt jag kan i bakgrunden och det har inte hjälpt, förut hade jag säker 10-15 program där hela tiden utan problem, även spel i bakgrunden som bara låg och vänta.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5