Iphone 4s plötsligt värdelös batteritid

Permalänk

Inte har iPhone någonsin haft några 5+ dagar i standbytid inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlummbulleN:

Inte har iPhone någonsin haft några 5+ dagar i standbytid inte!

iphone 4s har standby på 200 timmar (ca 8 dagar)
samt så skrev jag hur min standby är, kopplar i telefonen lite nu och då för att synca något, föra över en bild eller en låt eller liknande men bara ett par minuter, vilket ökar tiden den kan vara i standby men blir aldrig 100% laddad.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

jobbar på det, men vill inte uppdatera till ios 6 så det är pilligt i så fall..

24grader i lägenheten och telefonen har inte flöjt med ut på några dagar

Kan man inte göra en fabriksåterställning utan att koppla in den igen? Har för mig man kunde det på de gamla iPod touchen. Jag kanske har fel?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Kan man inte göra en fabriksåterställning utan att koppla in den igen? Har för mig man kunde det på de gamla iPod touchen. Jag kanske har fel?

finns i telefonen men den vill inte fungera hmm hmm han står och snurrar (laddar) i timmar.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

finns i telefonen men den vill inte fungera hmm hmm han står och snurrar (laddar) i timmar.

Annars kan du testa detta.

http://iphoneguiden.se/guider/guide-aterstall-fran-ios-6-till-ios-5-mac/

Googlade och hittade det. Då kan du göra en fabriskåterställning och sedan nedgradera den:)

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Annars kan du testa detta.

http://iphoneguiden.se/guider/guide-aterstall-fran-ios-6-till-ios-5-mac/

Googlade och hittade det. Då kan du göra en fabriskåterställning och sedan nedgradera den:)

går inte, 4s stöds ej.
har själv redan prövat göra så för att återställa till stock 5.1.1

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

går inte, 4s stöds ej.
har själv redan prövat göra så för att återställa till stock 5.1.1

Okej Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig :/

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Du bör ladda oftare. Batteriet mår bättre av det.
Jag hade provat återställa. Se till att ladda varje natt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

jobbar på det, men vill inte uppdatera till ios 6 så det är pilligt i så fall..

24grader i lägenheten och telefonen har inte flöjt med ut på några dagar

du kan ladda ner 5.1.1 o installera den efter resetten.. om du stänger av att den autouppdaterar.. va ett tag sen ja gjorde d (det va när ja JB 5.1.1)..
du kan nog läsa hur d går till på Greenpois0n.us

Skickades från m.sweclockers.com

edit: stavfel.. för feta fingrar

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Du bör ladda oftare. Batteriet mår bättre av det.
Jag hade provat återställa. Se till att ladda varje natt också.

Förut har jag alltid haft det mellan 40-80% (sällen att jag hade lägre och sällan jag hade högre) vilket är precis vad batteriet vill ha. Problemet nu är ju att jag har knappt 20 timmars batteritid av någon anledning och jag kan inte komma på varför.
Hade kört en återställning om jag "kunde" har ingen lust att uppdatera till ios 6 och hittar inte något sätt att köra återställning på enbart 5.1.1.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av xReverenDx:

du kan ladda ner 5.1.1 o installera den efter resetten.. om du stänger av att den autouppdaterar.. va ett tag sen ja gjorde d (det va när ja JB 5.1.1)..
du kan nog läsa hur d går till på Greenpois0n.us

Skickades från m.sweclockers.com

edit: stavfel.. för feta fingrar

menar du att köra en återställning (som automatiskt uppdaterar till ios 6) och sedan downgrade till 5.1.1?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Kan vara värt ett försök att inaktivera automatisk tidsuppdatering då det har ställt till batteritiden tidigare, vet ej om det problemet finns kvar.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

menar du att köra en återställning (som automatiskt uppdaterar till ios 6) och sedan downgrade till 5.1.1?

nej, ja körde en systemåterställning så luren blev tom, sen när ja skulle lägga in OS igen, höll ja ner *shift* o då får man välja vilken fil man ska lägga in..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av xReverenDx:

nej, ja körde en systemåterställning så luren blev tom, sen när ja skulle lägga in OS igen, höll ja ner *shift* o då får man välja vilken fil man ska lägga in..

Skickades från m.sweclockers.com

yes och får bara error, får inte in 4S i pwned DFU mode för den stödjer inte det...

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

yes och får bara error, får inte in 4S i pwned DFU mode för den stödjer inte det...

skumt, på min 4s funka d

då kan ja tyvärr inte hjälpa *känner sej värdelös o går o lägger sej*

Skickades från m.sweclockers.com

edit: oförstånd i embetet, böta 200

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Kan vara värt ett försök att inaktivera automatisk tidsuppdatering då det har ställt till batteritiden tidigare, vet ej om det problemet finns kvar.

Läst det också och den är avstängd men ser inte ut att ha hjälpt (stängde av det igår).

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Läst det också och den är avstängd men ser inte ut att ha hjälpt (stängde av det igår).

Okej Värt ett försök iallafall!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Okej Värt ett försök iallafall!

Yes, kollar med diverse program nu, som det ser ut så hoppar belastning på processorn mellan 3-10%, oftast runt 5% när jag inte gör något. Tycker det ser hyfsat normalt ut för att vara i "idle" så att säga.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

hmm, udda nog ser det ut att vara bättre nu.
Förut idag så hade jag ca 10 timmar kvar enligt battery watch (och ja, han sjönk flera % i timman) och har sedan dess pillat runt och prövat massa olika saker.
Har återställt inställningar, avinstallerat några program, varit igenom diverse program mm. Och den senaste timman så har han varit still på 86% battery och battery watch visar nu lite över 2 dagar och stiger.
Måste varit något program som inte gjorde som det skulle helt alt. någon inställning.
Vet ju som sagt inte exakt vad det va som fixa det

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Har du kollat så du inte råkat ha igång blåtanden, wifi eller liknande för sånt kan ju dra en hel del.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Har du kollat så du inte råkat ha igång blåtanden, wifi eller liknande för sånt kan ju dra en hel del.

wifi är alltid igång, inget annat dock. Ser och stänger av/sätter på allt lätt genom SBSettings.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag hade samma fenomen när jag en gång valde att inte skriva in pinkoden direkt när jag startade den.

Istället valde jag att skriva in koden vid ett senare tillfälle och då drog telefonen massor av batteri, även vid idle. Startade om telefonen och skrev in pinkoden direkt och har sen den dagen inte haft några problem.

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

konstigt, min iPhone 4 laddade jag för 23h 15m och bara använt i 14minuter(ligger och dammar ju med att jag använder nu en iPhone 5). Min iPhone 4 har 90% batteri kvar :). Kör senaste iOS 6. Kolla eran mail, locations och notifications-inställningar efter program som kan köras i bakgrunden. Det som drar mest batteri är inte programmen i bakgrunden, utan 3g och wifi-anslutningen som sätts på när programmen använder dessa tjänster.

Permalänk
Medlem

Just det, en annan sak, min iPhone 4 hade askass batteri när jag hade den jailbreakad, fastän jag endast hade installous installerad. Den kunde förlora 60% under natten i viloläge, efter att jag restora min iPhone 4 och tog bort jailbreaken, drar den så lite batteri den kan klara sig en vecka utan att ladda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

wifi är alltid igång, inget annat dock. Ser och stänger av/sätter på allt lätt genom SBSettings.

Jag är 100% säker på att det är jailbreakens fel till den kassa batteritiden. Min iPhone 4 som jag hade jailbreakad med iOS 6, hade samma batteriproblem som dig tills jag restora den, kör nu ojailbreakad iPhone 4:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlummbulleN:

Inte har iPhone någonsin haft några 5+ dagar i standbytid inte!

Jo, tom min iPhone 4 har det.

Permalänk
Medlem

fast jag har 4s och inte 4'an och 4s ska ha sämre batteri än 4'an. (eller samma batteri kanske men drar mer)
hur som, haft den i snart 10 månader utan problem för än några dagar sen så.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

fast jag har 4s och inte 4'an och 4s ska ha sämre batteri än 4'an. (eller samma batteri kanske men drar mer)
hur som, haft den i snart 10 månader utan problem för än några dagar sen så.

Som jag läst det ska iPhone 4 har 1-2h sämre batteritid än 4s.

Permalänk
Medlem

Kanske inte detta som var orsaken i detta fall men när en iphone utsätts för fukt så är detta inte ett ovanligt problem.
Fukt behöver inte innebära att den tagit ett dopp utan det kan räcka med en fuktig miljö tex blöt jackficka osv.
Det bästa man kan göra är att känna om nåt ställe känns "varmt".

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av LS_07:

Som jag läst det ska iPhone 4 har 1-2h sämre batteritid än 4s.

Taltiden är listat som lika men iphone 4 ska ha 100 timmar längre standby än 4s vad jag har förstått det som så ska dom ha liknande batteri(om inte samma kanske?) men 4s har lite värre hårdvara.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5