Podcast 11: "He's dead, Jim"

Permalänk
Medlem

nån som vet hur man clockar sin våffla?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Deep Space 9 är bäst!

Helt korrekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomhowler:

Inte tråkigt med Benedict Cumberbatch som Kahn!! Måste bli en grym rulle.

edit: Låter lite som att Ida är från Falun-ish? Har inte hört att det lyser igenom på 99macs podcast Eller är det bara time-scaling i inspelningen?

Det är nog inte Khan. Det verkar vara Mitchell då han har en ST uniform på sig vid ett tillfälle i klippet.

EDIT: fel det är tydligen John Harrison

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meurik:

Helt rätt. För mig går ordningen så här:

DS9 -> TNG -> VOY -> ENT -> TOS

Så sett så gillar jag alla serierna, men det är svårt för mig att inte se TOS som "löjlig" när man ser alla cheesy effekter och kulisser

Det där är facit. Bra smak

Quark är kung.

Permalänk
Medlem

Jag älskar er, star trek, prylar och ja.. allt!

Visa signatur

Om man bara kunde få katterna att låta bli mina chiliplantor och mina kablar.

Permalänk

Antar att man nu tillhör en indisk by eller afrikansk stam som för närvarande inte har råd med en Iphone.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Min första tanke var detta

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Keeper of the Bamse

Snälla redaktionen: ät ALDRIG mat i närheten av en mikrofon igen. Nu var det inte en massa tuggande med öppen mun, men det hörs ändå. När jag sitter på bussen med inear-lurar som stänger ute allt annat ljud så hörs ätande väldigt tydligt.

Bra podcast f.ö., Ida var ett trevligt inslag

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Antar att man nu tillhör en indisk by eller afrikansk stam som för närvarande inte har råd med en Iphone.

Om du menar det de sa om att alla har en smartphone.
Går att få en ny för 800:-(säkert billigare också, kollade bara elgiganten), antar att en beg är nära på gratis.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

På tal om gnäll/konstruktiv kritik, det vore bra om ni kunde göra HTML5 spelaren kompaktare/snyggare, här är ett exempel på en annan HTML5 spelare:

Träffat två iPhone 4 ägare där främre glaset splittrats så Idas pappa har haft väldigt tur när han tappat sin.
Ser fram emot Emils snabbrecension av Nexus 4 men det är kanske säkrast att skaffa en bumper direkt till den.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Calle2003:

På tal om gnäll/konstruktiv kritik, det vore bra om ni kunde göra HTML5 spelaren kompaktare/snyggare, här är ett exempel på en annan HTML5 spelare:
http://i46.tinypic.com/2mgtoaf.jpg

Träffat två iPhone 4 ägare där främre glaset splittrats så Idas pappa har haft väldigt tur när han tappat sin.
Ser fram emot Emils snabbrecension av Nexus 4 men det är kanske säkrast att skaffa en bumper direkt till den.

Vi har ingen kontroll över hur spelaren ser ut eller fungerar, det är denna som gäller tills vidare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Vi har ingen kontroll över hur spelaren ser ut eller fungerar, det är denna som gäller tills vidare.

Ville bara påvisa att det går att få till...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Entusiast

Trevlig podcast som vanligt! Sitter här och ler som ett fån varje gång jag hör intromelodin. Och ett inslag av creepclockers, jag tyckte Idas röst och dialekt var jättemysig att sitta och lyssna på

Undrar dock hur det blir med frågelådan, har inte hört något från den på jättelänge? Ni snackade om att ni kanske skulle ta upp lite av det i podcastsen

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Blargmode:

Trevlig podcast som vanligt! Sitter här och ler som ett fån varje gång jag hör intromelodin. Och ett inslag av creepclockers, jag tyckte Idas röst och dialekt var jättemysig att sitta och lyssna på

Undrar dock hur det blir med frågelådan, har inte hört något från den på jättelänge? Ni snackade om att ni kanske skulle ta upp lite av det i podcastsen

Vi får se, det är fortfarande planen även om vi inte har något på gång just nu. Vi har hela tiden många bollar i luften, och en del koncept hamnar på sparlåga under kortare eller längre perioder.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Låt inte denna tråden spåra ur till Apple-hat eller liknande trams, den är värd mer än så.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

lite applehat ska väl enda kilas in?

jag funderar på att tatuera in en hemköplogga på min kropp. älskar verkligen deras nya layout på butiken i frölunda torg, jag handlar där nästan varje dag

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem
Skrivet av crownofthorns:

Håller verkligen med. När man hör den, då vet man att det är dags för podcast, och då kan man inte annat än och börja le riktigt brett.

Haha, inser nu att jag låter lite tragisk. Men Det känns bra att kunna uppskatta de små sakerna i livet

Skrivet av Sir Skybalotte:

Kan inte annat än att älska intro-musiken!

Tyckte den var så bra att jag har den som ringsignal till och med

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Entusiast

Exakt var alla tåg finns går att se på trafikverkets hemsida. Det finns till och med en API för det. Att det inte används beror på att de som sköter SL och Västtrafik är helt värdelösa på alla vis. Kollektivtrafiken fungerar för övrigt dåligt här i Göteborg. Biljettsystemet har varit trasigt i grunden sen det infördes för massa år sedan. En av sakerna som krånglar mest är faktiskt GPSen som sitter i apparaterna som ofta inte vet var fordonet befinner sig. Detta visste ledningen om i över ett år utan att göra något åt det. Sen kom det fram i GP och då lovade de att laga det omedelbart. Senast jag kollade fanns samma fel kvar över ett år senare.

När ni ändå pratar spel och Star Trek så måste ni ju nämna Artemis! Det kan vara något av det nördigaste som någonsin gjort. En spaceship bridge simulator... Så man samlar ihop en hög kompisar, klär upp sig i sina uniformer och så sitter man och lanar bryggan. Alla får olika roller.
http://www.artemis.eochu.com/

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Jag ska inte säga att jag är feminist (eller misogynist), men det där var nog bästa podcast:en hittils. Roliga samtalsämnen.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4, ATX CPU: Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge)
Mem: Corsair 16GB (2x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP Nätagg: Silverstone Strider 750W Silent 80+ Gold
Chassi: Fractal Design Define R4 Svart GPU: 2x PowerColor Radeon HD7970 3072MB
CPU-kylare: Antec KÜHLER H2O 620

Permalänk
Medlem

1. SL har en resegaranti vilket innebär att man kan ta taxin om det är mer än 20 min försening - kan det vara därför de har så dålig information? Om man inte vet att man kommer att bli sen och istället tror att tåget kommer när som helst så står man kanske kvar och väntar istället för att ta taxi.
2. Tolkiens samlingsverk som refereras är kanske "Unfinished Tales of Númenor and Middle-earth"? Silmarillion är visserligen en samling av fem fristående sagor, men är väl främst en helt oläsbar bok som är skriven som en isländsk saga IMO.
3. Jag blir så glad när det är dags för Sweclockers podcast!

Permalänk
Medlem

Han kallas för Angry Video Game Nerd (AVGN) nu för tiden!

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem

Farenheit, så lovande spel men aldrig har ett så lovande spel flippat ur totalt ju längre man kommer in i det... D:

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murray_85:

Jag ska inte säga att jag är feminist (eller misogynist), men det där var nog bästa podcast:en hittils. Roliga samtalsämnen.

Hur tänkte du nu? Måste man vara feminist för att kunna/orka lyssna på en kvinna? Eller var det något annat du syftade på?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SpitZen:

Han kallas för Angry Video Game Nerd (AVGN) nu för tiden!

han var rolig i början... sen spårade det ur ...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Vi får se, det är fortfarande planen även om vi inte har något på gång just nu. Vi har hela tiden många bollar i luften, och en del koncept hamnar på sparlåga under kortare eller längre perioder.

Jag tycker att det verkar roligare om ni försöker fokusera på era nyare projet + fredagspanelen. Gillar verkligen ert nya koncept med podcasten.

Finns det någon chans att det kommer någon slags julspecial/nyårsreportage?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

SJ och SL SNÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLA med IT.

Permalänk

Jag är också från Linköping, läste på corren att dom ska börja med GPS på bussarna som går att följa i realtid.

http://www.corren.se/ostergotland/gps-pa-alla-bussar-6250807-...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murray_85:

Jag ska inte säga att jag är feminist (eller misogynist), men det där var nog bästa podcast:en hittils. Roliga samtalsämnen.

Que?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

Vem är Ida? Hon jobbar på 99mac och har Apple-produkter. Men jobbar ni i samma lokal? Det lät som det men vi fick ingen förklaring. Jag hade velat ha en bättre presentation av gästen.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

Bästa chokladen i hela världen i kalendern.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand