Permalänk
Webhallen
Skrivet av ATP-Grinolle:

Sweeeeet!

Vart kommer dom då?

Vi har bett att få leveransen uppdelat och skickat direkt till alla våra butiker samt postorderlager.

Skrivet av vmattsson:

Även en fråga. Om nu ni får dem imorgon, kommer ni att skicka dem till kunder som beställt leverans imorgon eller på onsdag?
Lite fundersam ifall man hinner få hem den innan helgen. Brukar ta upp till 3 dagar.

Beroende på hur sent de kommer imorgon (om de kommer imorgon, jag skulle uppskatta ca 80% säkerhet). 3 dagar leveranstid låter lång tid, beroende på var i sverige du befinner dig dock.

Skrivet av macbang:

Den ska passa ja.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Wenhallen, kan ni bekräfta att ni hjälper till om Lenovos support är jobbig?

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk
Webhallen
Skrivet av teh Vey:

Wenhallen, kan ni bekräfta att ni hjälper till om Lenovos support är jobbig?

Normalt förfarande om det är något fel på datorn är ju att man vänder sig direkt till oss, inte till tillverkaren. Så svaret är ja, absolut hjälper vi till.

Om du däremot med support menar "hur redigerar jag bilder med den version av Photoshop Elements som kom förinstallerad i windows" så är det snarare Lenovo som är bättre lämpade på att svara på sådant. (Dåligt exempel kanske men hoppas det illustrerar skillnaden )

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Om man har beställt datorn och valt att hämta den i butik. Kan man gå dit imorgonkväll och kolla om den finns inne och lösa det på det sättet även fast man inte har fått mailet av er?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ATP-Grinolle:

Om man har beställt datorn och valt att hämta den i butik. Kan man gå dit imorgonkväll och kolla om den finns inne och lösa det på det sättet även fast man inte har fått mailet av er?

Ja. Absolut man man göra det, utan några garantier om att den finns där då visserligen. Så vill man vara 100 på sin sak bör man ju vänta på det där mailet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut? Blir det i eftermiddag? Kommer fan sjukanmäla mig från jobbet för att köpa o leka med den isf

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk
Medlem

Uppsala har nu 2st i lager!

Visa signatur

Lenovo Y500 GT650 SLI 128GB SSD (mSATA)

Permalänk
Medlem

3st i Malmö

Visa signatur

Lenovo Y500 GT650 SLI 128GB SSD (mSATA)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denstrom:

Uppsala har nu 2st i lager!

Och malmö, lucky bastards!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk
Medlem
Skrivet av teh Vey:

Och malmö, lucky bastards!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja dom verkar trilla in nu så förhoppningsvis så har man en på fredag

Visa signatur

Lenovo Y500 GT650 SLI 128GB SSD (mSATA)

Permalänk
Webhallen

Det har trillat in ett ganska bra gäng på huvudlagret också, inte tillräckligt bra ännu för att täcka alla kundordrar men nära nog.
Alla butiker lär få in under dagen skulle vi tro. Men t.ex. i Göteborg så brukar posten inte leverera förrän lite senare på dagen till oss.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Nu fick jag mailet! Finns att hämta ut i Fruängen, najs:)
Fick precis mitt Far Cry 3 också, bra tajming!

Permalänk
Medlem

Kan man välja att hämta i butik fastän man har beställt via posten?

Känns annars som att man blir utan denna gången då postorderlagret fortfarande har det som beställningsvara

Permalänk

skriver det här från min y500 nu Stort cred till webhallen för att ni varit grymma med info här! Köper hädanefter hos er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATP-Grinolle:

skriver det här från min y500 nu Stort cred till webhallen för att ni varit grymma med info här! Köper hädanefter hos er!

Fan va Sweet!! Hämtar min på sveavägen om mindre än 1h can't wait!

Några första kommentarer?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk
Medlem

bilder bilder och åter bilder tack
sånt kan man aldrig få nog av.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

You lucky basterds!

Visa signatur

Lenovo Y500 GT650 SLI 128GB SSD (mSATA)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av cklein:

Kan man välja att hämta i butik fastän man har beställt via posten?

Känns annars som att man blir utan denna gången då postorderlagret fortfarande har det som beställningsvara

Såläge du inte beställde typ igår eller förrgår så lär du ha fått din dator skickad till dig redan (eller rättare sagt den blir skickad iom att posten kommer förbi oss vid fyra och hämtar dagens paket)

Edit: Jag gjorde lite detektivarbete och hittade din order, den är packad och väntar på att posten ska komma och hämta den hos oss i eftermiddag. (Det samma gäller för i princip alla ordrar, just nu är det bara en enda stackare som troligen inte kommer få sin dator skickad idag, den går dock iväg imorgon.)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Såläge du inte beställde typ igår eller förrgår så lär du ha fått din dator skickad till dig redan (eller rättare sgat den blir skickad iom att posten kommer förvi oss vid fyra och hämtar dagens paket)

Edit: Jag gjorde lite detektivarbete och hittade din order, den är packad och väntar på att posten ska komma och hämta den hos oss i eftermiddag. (Det samma gäller för i princip alla ordrar, just nu är det bara en enda stackare som troligen inte kommer få sin dator skickad idag, den går dock iväg imorgon.)

Låter gött

Permalänk
Medlem

En station kvar sen e ja hemma med datorn!!! blir lite bilder och åsikter när ja hunnit känna o klämma!! Så jävla glad just nu!

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk
Medlem

Trevligt! Bilder, bilder, och recensioner tack!

Permalänk
Medlem

gärna en svensk unboxing video! Kan inte få nog av de

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Såläge du inte beställde typ igår eller förrgår så lär du ha fått din dator skickad till dig redan (eller rättare sagt den blir skickad iom att posten kommer förbi oss vid fyra och hämtar dagens paket)

Edit: Jag gjorde lite detektivarbete och hittade din order, den är packad och väntar på att posten ska komma och hämta den hos oss i eftermiddag. (Det samma gäller för i princip alla ordrar, just nu är det bara en enda stackare som troligen inte kommer få sin dator skickad idag, den går dock iväg imorgon.)

Om man kollar under beställningar på eran hemsida så borde det väl stå "behandlad" nu och inte "under behandling", eftersom postbilen har hämtat grejerna?
Blir lite orolig att jag är stackarn som blev utan i dagens leverans=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjoll:

Om man kollar under beställningar på eran hemsida så borde det väl stå "behandlad" nu och inte "under behandling", eftersom postbilen har hämtat grejerna?
Blir lite orolig att jag är stackarn som blev utan i dagens leverans=)

Stå samma för mig också

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Stå samma för mig också

me three

Permalänk
Medlem

Ni behöver inte vara oroliga.... Jag fick ett mail nu där det står att min kommer skickas imorgon... :S ( mitt eget fel dock)

Visa signatur

Lenovo Y500 GT650 SLI 128GB SSD (mSATA)

Permalänk
Webhallen

Jag var visst för snabbt ute. Det var cirka hälften som inte blev skickade idag.

Pinsamt, jag ber verkligen om ursäkt. Tydligen har lagret haft groteskt mycket att göra idag och alla hann inte gå iväg.

Vi har dock så att vi kan täcka alla ordrar i lager nu så ingen ska bli utan, inte ens den enda ordern jag snackade om innan.
Dessutom fick vi reda på att vi får en (pytte)liten batch till imorgon. Nästa leverans efter det ser ut att komma om en dryg vecka.

Sorry om jag gav folk falska förhoppningar! Eftersom datorerna packades redan tidigt idag var jag helt övertygad om att vi skulle hinna få iväg alla idag utan problem.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite dåligt med unboxingar här

Visa signatur

Lenovo Y500 GT650 SLI 128GB SSD (mSATA)

Permalänk
Medlem

skriver detta från min lenovo

Jag är lite lat så fick inte tummen ur förens nu! Jag är lite osäker på vad för slags biler folk är ute efter så ni får fråga om det är något särskilt ni vill se.

Det började bra i affären där jag bad om en påse till datorn som den självklart inte fick plats i duuuuh, vet inte ens varför jag ville ha en men det är väl ett tips till övriga att låta bli Efter en promenad ner längs kungsgatan satt jag snart på röda linjen och var strax hemma med datorn

Ivrig som jag är slet jag upp skiten direkt och möttes av denna vackra syyn

Man fick med två strömkablar vilket säkert är nice om man åker till ett sånt land där de har tre pinnar istället för en (wherever that is..) Jag lade även märke till att nätagget var fett biffigt, men det framgår tyvärr inte av bilden jag tog

Utseendet var okej, lagom snyggt liksom.. Jag har aldrig riktigt tyckt att en laptop var särskilt snygg så det kanske finns folk vars åsikter är starkare än mina. Batteriet var ganska litet tyckte jag, det kanske kommer ett större senare som sticker ut lite i utbyte mot några timmars extra tid (poke webhallen)

Efter en lång konfigureringsfas möttes man äntligen av metro som jag hittils HAATAR SÅ JÄÄÄVLA MYCKET!!!! fyfan vad förlamad och maktlös man känner sig när man vill in i startmenyn och den är ersatt av den här skiten, men jag har hört att man vänjer sig så vi får väl hoppas det....

Mina första intryck är ganska bra förutom metro. Inget som är segt eller så, allt flyter på. Jag har inte hört fläkten gå upp i varv en enda gång sen jag satte på den för några timmar sen, dock är jag hos tjejen och har inte min hårddisk med spel här så den kanske låter när man spelar (men enligt recensionen på notebookreview så ska den ju vara tyst då oxå). Det konstanta fläktljudet är knappt hörbart iaf vilket är jävligt skönt. Det här kanske jag upplever extra starkt då min tidigare stationära som inet "byggde i syftet att vara tyst" låter som en dammsugare av att slösurfas på och inet inte har lust att fixa det..

Ett litet missnöje kan jag dock nämna. I den kroatiska videon för några sidor sedan sas det att windows 8 startar på 15 sekunder, för mig tar det 42. Dock har jag inte tagit bort alla förinstallerade programm som lenovo verkar tycka att man behöver. Det kan de ju ha gjort.

En annan grej som inte ger pluspoäng direkt är att om man klämmer på ett ställe så klickar det ibland, känns ju inte jättebra.. dock slutade det klicka när jag klämde två gånger så det kanske var en engångsgrej.

Datorn har kraschat en gång, men det kändes som en windowsgrej: Allt blev svart men muspekaren syntes och var rörlig. Har inte orkat googla på det eller så, är förhoppningsvis inte något datorn kommer ha som vana.

För de som är intresserade av tjocklek:

[IMGhttp://i.imgur.com/OR4xth.jpg[/IMG]

För de som vill se en random bild:

Jag kanske låter lite väl negativ om vissa grejer men jag är verkligen inte missnöjd! Spelbenchmarcks kan jag inte ge eftersom att jag inte har några spel tillgängliga här och har för seg uppkoppling för att orka tanka några. Men benchmarks finns ju redan i tråden så skitsamma! Nu ska jag leka vidare! Hoppas ni fick se det ni ville se, annars kan ni hojta till så fixar jag det när jag orkar

Visa signatur

Lenovo Y500: i7-3630QM / 8GB / 1TB + 16GB SSD / 2x GT650M 2GB SLI / 15.6'' 1080p

Permalänk
Medlem

Är jag efterbliven eller finns det ingen CD/DVD läsare?