Surfplatta från NetOnNet Andersson ADT 1.0 7"

Permalänk
Medlem

Surfplatta från NetOnNet Andersson ADT 1.0 7"

Är det någon som har testat den här plattan? Såg ju rätt trevlig ut måste jag säga.

Här har ni länk!
http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/andersso...

Tacksam för svar.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

SoC Specs:

40 nm
Dual-core Cortex-A9 processor (ARMv7 architecture) clocked at up to 1.6 GHz
NEON SIMD support
Quad core Mali 400, clocked at 250 MHz supporting Open GL ES 2.0, Open VG 1.1 support
VPU (Video Processing Unit) Multi-Media Processor supporting 1080p image and video decoding
DDR, DDR2, DDR3 support, up to 2 GB
HDMI 1.4 Interface
2-channels TFT LCD Interface with 5 layers and 3D Display (1920×1080 Maximum Display Size)
USB 2.0 Interface
SD/MMC Interface

These high performance mobile processor is a Dual Core Cortex-A9 processor similar to the Samsung Exynos 4 Dual Core chips. In terms of performance, the RK3066 is between the Samsung Exynos 4210 and the Samsung Exynos 4212

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

SoC Specs:

40 nm
Dual-core Cortex-A9 processor (ARMv7 architecture) clocked at up to 1.6 GHz
NEON SIMD support
Quad core Mali 400, clocked at 250 MHz supporting Open GL ES 2.0, Open VG 1.1 support
VPU (Video Processing Unit) Multi-Media Processor supporting 1080p image and video decoding
DDR, DDR2, DDR3 support, up to 2 GB
HDMI 1.4 Interface
2-channels TFT LCD Interface with 5 layers and 3D Display (1920×1080 Maximum Display Size)
USB 2.0 Interface
SD/MMC Interface

These high performance mobile processor is a Dual Core Cortex-A9 processor similar to the Samsung Exynos 4 Dual Core chips. In terms of performance, the RK3066 is between the Samsung Exynos 4210 and the Samsung Exynos 4212

Vet du hur bra Processorn är?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Är det någon som har testat den här plattan? Såg ju rätt trevlig ut måste jag säga.

Här har ni länk!
http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/android/andersso...

Tacksam för svar.

ser ut som en rebrandad cube u30gt så kolla cube u30gt review

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Hoppas den håller högre kvalitet än de produkter jag köpt igenom åren av NetOnNets egna märken Centrum, Skantic etc. Behåll kvittot och var beredd på garantiärenden.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pantsoff:

Vet du hur bra Processorn är?

CPU:n är ganska hyfsat för pengarna. Nog tveksamt hur det blir med uppdateringar osv. Även root kan vara ett problem då många av dessa kinaplattor inte har nåt vidare stöd från XDA. Själv hade jag spenderat lite mer pengar och köpt en Nexus 7 istället.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Ja den var väldigt lik. Det enda som skiljde åt var kanske kameran på baksidan?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Vet du hur bra Processorn är?

Den är superb för pengarna man lägger ner och klarar av 1080p. Gpu är samma som hos S3an mm

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Ser ingen anledning att inte lägga till 500:- och köpa nexus 7 istället.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd

Det finns även 2 storebröder på 8" samt 9.7"

Andersson ADT 2.0 (Liknar PIPO S2)
Andersson ADT 2.5 (Liknar PIPO M1)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nickhe:

Den är superb för pengarna man lägger ner och klarar av 1080p. Gpu är samma som hos S3an mm

Jo rätt bra cpu. Dock skiljer GPU prestandan sig ganska mycket mellan S3 och denna. S3:an kör nämligen med en rejält överklockat Mali 400 (400Mhz vs 250)

Skrivet av Rydisen:

Ser ingen anledning att inte lägga till 500:- och köpa nexus 7 istället.

Precis. Med en Nexus 7 får man alla nya android-versioner ett bra tag framåt vilket är grymt trevligt. Dessutom är XDA-stödet grymt stort så root/customrom är inga problem.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Ser ingen anledning att inte lägga till 500:- och köpa nexus 7 istället.

Två grejer som kan avgöra köpet direkt för vissa är ju att denna har en bakåtriktad kamera och minneskortsläsare.
Sen är den av aluminium som jag förstått det så den bör kännas som ett helt okej bygge.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Jo rätt bra cpu. Dock skiljer GPU prestandan sig ganska mycket mellan S3 och denna. S3:an kör nämligen med en rejält överklockat Mali 400 (400Mhz vs 250)

Precis. Med en Nexus 7 får man alla nya android-versioner ett bra tag framåt vilket är grymt trevligt. Dessutom är XDA-stödet grymt stort så root/customrom är inga problem.

Ja rooting är ju väldigt intressant! Men det verkar ju som den här är en rebrand. Då kanske det finns roms på XDA? Får kanske kolla en snabbis om det finns för någon av alla ni länkat

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Tror ni man kan få "provköra" när dom bara har lagershop?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Två grejer som kan avgöra köpet direkt för vissa är ju att denna har en bakåtriktad kamera och minneskortsläsare.
Sen är den av aluminium som jag förstått det så den bör kännas som ett helt okej bygge.

Surfplattor brukar inte ha kameror, eller inga bra kameror.
Ska du fota med plattan?

Minneskortläsaren kan jag dock hålla med om.
Men innan du dömer ut Nexus 7an så känn på den.
För att den andra plattan har unibody behöver det inte vara bättre kvalite.

Framförallt supporten på Nexus 7an lär vara långlivad, dels med custom roms och dels uppdateringar från Google.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olaeli:

Surfplattor brukar inte ha kameror, eller inga bra kameror.
Ska du fota med plattan?

Minneskortläsaren kan jag dock hålla med om.
Men innan du dömer ut Nexus 7an så känn på den.
För att den andra plattan har unibody behöver det inte vara bättre kvalite.

Framförallt supporten på Nexus 7an lär vara långlivad, dels med custom roms och dels uppdateringar från Google.

Jo minneskortsläsare hade ju varit trevligt... Nej fota kan man ju göra med den sunkiga mobilkameran ;p Jag blev lite skeptisk till Nexus 7an när jag igår läste att det var väldigt mycket problem med att den knakar och får sk screenlift... I extrema fall att skärmen har spruckit pga högt tryck underifrån :/

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olaeli:

Surfplattor brukar inte ha kameror, eller inga bra kameror.
Ska du fota med plattan?

Minneskortläsaren kan jag dock hålla med om.
Men innan du dömer ut Nexus 7an så känn på den.
För att den andra plattan har unibody behöver det inte vara bättre kvalite.

Framförallt supporten på Nexus 7an lär vara långlivad, dels med custom roms och dels uppdateringar från Google.

Har allt hänt att jag använt kameran i min platta (HTC Flyer) om det blir något fototilfälle när jag använder just plattan eller om jag behöver det jag fotar till något som jag ex ska maila iväg snabbt o smidigt. Utan att behöva föra över filen till plattan på något vis.
Sen skrev jag ju "för vissa".
Jag säger inte heller att Nexus 7 skulle kännas dålig säger bara att anderssonplattan bör kännas rätt bra eftersom den är i aluminium. Sen är det personligt om man föredrar plast eller alu båda har för och nackdelar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har allt hänt att jag använt kameran i min platta (HTC Flyer) om det blir något fototilfälle när jag använder just plattan eller om jag behöver det jag fotar till något som jag ex ska maila iväg snabbt o smidigt. Utan att behöva föra över filen till plattan på något vis.
Sen skrev jag ju "för vissa".
Jag säger inte heller att Nexus 7 skulle kännas dålig säger bara att anderssonplattan bör kännas rätt bra eftersom den är i aluminium. Sen är det personligt om man föredrar plast eller alu båda har för och nackdelar.

Jasså? Jag tycker alltid att tillfället passerar innan man fått upp mobilen/kameran om man inte är inne på själva appen Tror jag ska titta på Andersson plattan lite idag om dom har den på Netonnet lagershop. Någon som vet om man kan titta på produkter där?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Jasså? Jag tycker alltid att tillfället passerar innan man fått upp mobilen/kameran om man inte är inne på själva appen Tror jag ska titta på Andersson plattan lite idag om dom har den på Netonnet lagershop. Någon som vet om man kan titta på produkter där?

Visst är det så men större chans att lyckas fota med en enhet som har kamera än en utan där du måste plocka fram en enhet som faktiskt har en :P. Kanske inte är det jag prioriterar högst på en platta men finns den där så finns den.
Sen är det som sagt smidigt till grejer som ska mailas iväg mm från plattan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Detta verkar vara en rebrandad Pipo U1 Pro:

http://www.pandawill.com/pipo-u1pro-dual-core-tablet-pc-7-inc...

Väldigt bra pris med tanke på vad den kostar i Kina...

Finns även hos Siba:

http://www.siba.se/product/11139804/andersson-adt-1-0?ref=sec...

Min syrra köpte 2 idag och en fick hon 400 kr billigare om hon tecknade något avtal med Tele2, som hon ändå kunde bryta... då är man nere på 1100... nästan samma som att köpa från Kina och då får man svensk garanti

Edit: Finns en community på slatedroid

http://www.slatedroid.com/forum/395-pipo-rk3066-tablets/

Dock är "pro" -versionen av plattan rätt ny fortfarande så det verkar inte finnas så mycket custom roms för den, men det kommer säkert.

Ang. billaddare så får man ju med en sån när man köper den på SIBA/Netonnet Nästan inga kinaplattor verkar kunna laddas via micro-usb....

Permalänk
Medlem

Andersson ADT 1.0 7" är tillverkad av PiPo

Hej alla,

Jag har själv köpt en Andersson ADT 1.0. Tänkte själv köpa en Pipo U1 Pro från Kina, men så såg jag nämnda platta på Siba och köpte den eftersom den var så lik Pipo U1 pro som jag funderat på att köpa. Jag körde programmet Antutu och Quadrant standard och fick bra resultat. Bifogar bilder (om det nu går)

http://s1336.beta.photobucket.com/user/kenncar/library/

Kolla in själva på länkade bilderna. En av bilderna visar att det ADT 1.0 är tillverkad av PiPO och plattan är alltså en Pipo U1 pro.

Jag har precis rootat plattan också och funkar superbra. Instruktion att roota är följande.

1. Ladda ner ett program http://download.moborobo.com/download/Client/MoboroboSetup_V2...

Programmet installerar de rätta drivrutinerna och är helt gratis. Ett bra program. Se så att programmet hittar din platta = klart.

2. Ladda ner ett program som rootar din tablet http://www.mediafire.com/?q0b08w072ws0dyv (ZhuoDaShi-2.2.9-setup.exe )

Det är ett kinesiskt program. Klicka för att installera - följ markerat. Klicka sedan i programmet på det som står root på. Programmet installerar nu en del på plattan bl a superSu. Se bildlänk till photobucket.

3. Plattan är rootad om du ser SuperSu ikonen i programlistan/applistan.

Klart.

Permalänk

Köpte en NetOnNet ADT 1.0 i förra vecka och är relativt nöjd och skulle rekommendera den som den är. Dock så finns det ett par saker man bör tänka på om man funderar att köpa en.

1. Skärmen har en bra upplösning men har problem med jämna färgövergångar. Man ser färgband där det borde vara jämna övergångar. Lite som att titta med 256 färger av ett normalt foto men inte lika dåligt. Troligen någon inställning någonstans. Vid surfning så funkar det ganska bra då de flesta sidar inte har färgövergångar. Vid film så funkar det för det relativt hyffsat.

2. Både fram- och bak-kameran är riktigt dåliga, det känns som att gå till en 10 år gammal telefon. Troligen så finns det ingen lösningen på detta men det kan vara så att det är problem med inställningarna då fotona blir brusiga, övermättade och har överdriven kontrast. Det kan dock vara så att det är skärmproblemet som överdriver det hela.

Tänkte ringa NetOnNet efter helgerna och kolla om det finns någon lösning på dessa problem. Har de ingen lösning så kommer jag att installera en ny firmware från http://pipo.cn/En/index.php?m=About&a=gujian för modellen Pipo U1 Pro. Jag hoppas att det hjälper med dessa problem. Gör det det så är det en väldigt bra platta med mycket bra byggkvalitet och bra respons.

Är det någon som har installerat firmware från Pipo.cn och har ni märkt något problem med det (förutom att garantin går åt helvete).

Permalänk
Medlem

Kände och klämde lite snabbt på en Andersson 9.7" för ett tag sedan och fick ett positivt intryck av den. Helt ok faktiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Det finns även 2 storebröder på 8" samt 9.7"

Andersson ADT 2.0 (Liknar PIPO S2)
Andersson ADT 2.5 (Liknar PIPO M1)

Dom är inte lika intressanta då upplösningen är sämre än på 7-tummaren.

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk

Köpte själv en sån här platta i förrgår och är väldigt nöjd med prestandan om man ser till det grymma priset, dock har jag riktigt usel wifimottagning. Funkar jättebra om jag befinner mig precis i närheten av routern, men så fort jag går ut på balkongen (routern är i vardagsrummet, balkongen är fyra meter därifrån, fri sikt och ett stort fönster mellan balkongen och routern) sjunker surfhastigheten markant. Likaså i sovrummet på övervåningen, jag tappar kontakten med routern titt som tätt och det går seeegt att surfa när det väl "funkar". Har aldrig haft sådana problem tidigare, vare sig med mobiler eller iPads.

Någon annan som känner igen det, eller har jag fått en defekt enhet?

Permalänk
Skrivet av Saturnine:

Köpte själv en sån här platta i förrgår och är väldigt nöjd med prestandan om man ser till det grymma priset, dock har jag riktigt usel wifimottagning. Funkar jättebra om jag befinner mig precis i närheten av routern, men så fort jag går ut på balkongen (routern är i vardagsrummet, balkongen är fyra meter därifrån, fri sikt och ett stort fönster mellan balkongen och routern) sjunker surfhastigheten markant. Likaså i sovrummet på övervåningen, jag tappar kontakten med routern titt som tätt och det går seeegt att surfa när det väl "funkar". Har aldrig haft sådana problem tidigare, vare sig med mobiler eller iPads.

Någon annan som känner igen det, eller har jag fått en defekt enhet?

Har inte fullt lika dåligt som du men man märker en klar skillnad på övervåningen. Med Wifi-analyzer så skilljer det sig -30 dBm mellan att ha plattan bredvid routern och på övervåningen.
Med bredbandskollen så skilljer det sig med en faktor 2-3 mellan båda våningarna.

Du kan testa att uppdatera till ny firmware från pipo.cn.
Själv kör jag den kinesiska versionen (som är satt till svenska) från 20121214. Det funkar ganska hyffsat med wifi på den. Det finns flera inlägg som tyder på att Wifi blir bättre med ny firmware.

Ps. Har du problem med dåliga färgövergångar. Sök på "color gradients" på google för att se om du ser jämna övergångar eller om du ser färg-band.

Permalänk
Skrivet av etrash2000:

Har inte fullt lika dåligt som du men man märker en klar skillnad på övervåningen. Med Wifi-analyzer så skilljer det sig -30 dBm mellan att ha plattan bredvid routern och på övervåningen.
Med bredbandskollen så skilljer det sig med en faktor 2-3 mellan båda våningarna.

Du kan testa att uppdatera till ny firmware från pipo.cn.
Själv kör jag den kinesiska versionen (som är satt till svenska) från 20121214. Det funkar ganska hyffsat med wifi på den. Det finns flera inlägg som tyder på att Wifi blir bättre med ny firmware.

Ps. Har du problem med dåliga färgövergångar. Sök på "color gradients" på google för att se om du ser jämna övergångar eller om du ser färg-band.

Jag hittar inte igen rätta firmwaren på sidan.. Mitt wifi är väldigt dålig mottagning på.
Alla mina andra prylar som mobil, bärbar dator osv når enkelt wifin men inte plattan..

Vart ska jag gå in för att hitta rätt firmware? Måste tydligen ha enklare beskrivning