Ny Smartphone! beslutångest ! GS3 eller Note 2

Permalänk

Ny Smartphone! beslutångest ! GS3 eller Note 2

Jag har länge undrat vilken som är bättre? Samsung Galaxy S3 , Note 2? HTC one x sista val

S3 känns perfekt, Men Note2 är kanske för stor?? Och hur ska man ta bilder det är ju svårt med bara en hand?

Jag har använt Iphone 4s förut den skärmen känns så liten men om jag går över till S3 då blir den stor sedan om man går över till Note 2 då är det störst och det är ju en phablet som alla kallar det för? Det känns nog inte så bra och ringa med den i stan den är så stor och man kan kanske tappa den?
Jag kommer se videos för de mesta med den, ringa, facebook, men jag kommer dock inte läsa så mycket på websidor så mycket
Priskillnaden mellan Note2 och S3 är nästan lika så det är ett jätte svårt val. Och vilken färg skulle ni föredra Vit eller Blue S3, eller grå/vit Note2?
S3 har högre PPI än Note 2
En fråga till er som har GS3/ Note2, finns det Kinesiska till GS3/Note 2?? är jätte tacksam om ni skulle besvara
Jag lyssnar mycket på musik och därför är HTC one X ganska bra som har beats där.

Permalänk

PPI kommer du inte bry dig om när du väl har någon av telefonerna, det är en så liten skillnad att du inte kommer märka någon skilland - speciellt inte i vardagen.

Jag hade själv en Galaxy Note 1 sedan maj i år. Var jättenöjd med den, men blev lockad av Nexus. Hur som helst var det en jäkligt trevlig telefon, du kommer helt klart bli nöjd med vilken som, men Noten har det där lilla extra!

Permalänk

Jag är i precis samma sits som dig. Jag står och väljer mellan note 2, htc one x eller S3.

Just nu lutar det åt Note 2 då jag har annorlunda krav än dig.
Jag vill t ex ha en bra surf-upplevelse och läsa webbsidor. Bra kamera också, samma i s3 och note2.

Storleken är lite skrämmande men om man kikar på massa klipp på youtube där de jämför note 2 och S3 så är inte skillnaden jätte jätte stor direkt, det skiljer mer i höjdled och lite grann på bredden. Man tror man vänjer sig, beror på om man är van att skriva och göra allt med en hand eller två. Jag använder oftast båda händerna vis sms, surfning med min S2a Men jag fundrar hur de ser ut när man tar upp telefonen när det ringer när man är ute bland folk, borde ju se ut som man tar fram värsta stenålders teleofonen, men bara att skita i vad folk ser och tycker.
Jag har läst mycket om folk som sneglat på en note 2 men blivit skrämda av storleken, men de flesta har blivit jättenöjda när de väl köpt en. Har nog inte läst en enda knappt som blivit besviken över storleken efter köp.
Det beror nog helt på vad man tänkt använda den till osv.

Jag funderar på den gråa noten

Permalänk

Jag har note 2 LTE. Specifikationsmässigt är det den absolut bästa luren du kan köpa i dagsläget. För stor? Hur långt är ett snöre? Jag tycker den är perfekt storlek. Kan använda den helt utan problem med en hand, tackvare de nya måtten jämfört med note 1 som var bredare.

Ska du kolla videos är note 2 det självklara valet om du frågar mig. Jag säger note 2, om du inte har små händer eller problem med storleken på annat sätt. Gick från galaxy nexus, första timmen kändes note 2 stor, sedan dess känns allt annat litet.

Det är inga problem att prata i den, och jag har aldrig tappat den eller känt att det är större risk att tappa denna än någon annan lur. Sitter ett riktigt bra ljudchip i note 2an, vet inte om det är samma i s3an. Dock är de medföljande lurarna inget att hänga i granen.

Ja det finns Kinesiska, har sett det i menyerna någonstans. Du får googla hur utbrett stödet är.

Jag gillar den gråa note 2, och det är den jag använder.

Sammanfattningsvis enligt mig efter att ha använt luren ett tag

+ Skärmen, den är riktigt vass utan pentile och perfekt för film, spel och vardagsanvändning
+ S-pen, riktigt fiffig liten pryl, INTE en no-good stylus
+ Hårdvara + mjukvara, första androiden jag använder som flyter på riktigt, aldrig stutter eller framdrops
+ Batteritiden, även med LTE är 3100mah väldigt bra
+ Multitasking på riktigt, i splitscreen, popup apps osv

- Storleken, om man inte gillar stora telefoner. Jag ser det som ett plus så länge man inte har väldigt små händer

Edit: Att folk tror det är en stenålderstelefon behöver ni inte oroa er för, tvärtom. Har fått några kommentarer, mest nyfikna.

Permalänk
Skrivet av nisse_379:

Jag har note 2 LTE. Specifikationsmässigt är det den absolut bästa luren du kan köpa i dagsläget. För stor? Hur långt är ett snöre? Jag tycker den är perfekt storlek. Kan använda den helt utan problem med en hand, tackvare de nya måtten jämfört med note 1 som var bredare.

Ska du kolla videos är note 2 det självklara valet om du frågar mig. Jag säger note 2, om du inte har små händer eller problem med storleken på annat sätt. Gick från galaxy nexus, första timmen kändes note 2 stor, sedan dess känns allt annat litet.

Det är inga problem att prata i den, och jag har aldrig tappat den eller känt att det är större risk att tappa denna än någon annan lur. Sitter ett riktigt bra ljudchip i note 2an, vet inte om det är samma i s3an. Dock är de medföljande lurarna inget att hänga i granen.

Ja det finns Kinesiska, har sett det i menyerna någonstans. Du får googla hur utbrett stödet är.

Jag gillar den gråa note 2, och det är den jag använder.

Sammanfattningsvis enligt mig efter att ha använt luren ett tag

+ Skärmen, den är riktigt vass utan pentile och perfekt för film, spel och vardagsanvändning
+ S-pen, riktigt fiffig liten pryl, INTE en no-good stylus
+ Hårdvara + mjukvara, första androiden jag använder som flyter på riktigt, aldrig stutter eller framdrops
+ Batteritiden, även med LTE är 3100mah väldigt bra
+ Multitasking på riktigt, i splitscreen, popup apps osv

- Storleken, om man inte gillar stora telefoner. Jag ser det som ett plus så länge man inte har väldigt små händer

Tack för ett kanonbra svar!

Jag har normalstora händer, storlek 10 på vanliga fleece vantar.

Ska iväg imorgon och klämma lite. Efter nån timmes tittande på filmer och kikat jämförelser så lutar de nu åt Note 2. S2an lär väl kännas som en liten fluglort jämfört med noten

Hoppas den andra killen som också behöver hjälp har sett ditt inlägg

Permalänk
Skrivet av nisse_379:

Jag har note 2 LTE. Specifikationsmässigt är det den absolut bästa luren du kan köpa i dagsläget. För stor? Hur långt är ett snöre? Jag tycker den är perfekt storlek. Kan använda den helt utan problem med en hand, tackvare de nya måtten jämfört med note 1 som var bredare.

Ska du kolla videos är note 2 det självklara valet om du frågar mig. Jag säger note 2, om du inte har små händer eller problem med storleken på annat sätt. Gick från galaxy nexus, första timmen kändes note 2 stor, sedan dess känns allt annat litet.

Det är inga problem att prata i den, och jag har aldrig tappat den eller känt att det är större risk att tappa denna än någon annan lur. Sitter ett riktigt bra ljudchip i note 2an, vet inte om det är samma i s3an. Dock är de medföljande lurarna inget att hänga i granen.

Ja det finns Kinesiska, har sett det i menyerna någonstans. Du får googla hur utbrett stödet är.

Jag gillar den gråa note 2, och det är den jag använder.

Sammanfattningsvis enligt mig efter att ha använt luren ett tag

+ Skärmen, den är riktigt vass utan pentile och perfekt för film, spel och vardagsanvändning
+ S-pen, riktigt fiffig liten pryl, INTE en no-good stylus
+ Hårdvara + mjukvara, första androiden jag använder som flyter på riktigt, aldrig stutter eller framdrops
+ Batteritiden, även med LTE är 3100mah väldigt bra
+ Multitasking på riktigt, i splitscreen, popup apps osv

- Storleken, om man inte gillar stora telefoner. Jag ser det som ett plus så länge man inte har väldigt små händer

Edit: Att folk tror det är en stenålderstelefon behöver ni inte oroa er för, tvärtom. Har fått några kommentarer, mest nyfikna.

Där kom ett snabbt och suvurän bra svar som man inte brukar se Jo jag ser. Jag har normal stora händer. Jag ser att Note2 har väldigt bra skärm, multitask och så vidare det är en S3 fast den är större och med penna, men är det svårt att ta kort? och tex ego bilder hehe och pilla runt med apps Skönt att det finns Kinesiska är du 100% på det? kan inte du kika för säkerhetskull?

Vad är skillnaden mellan S3 och Note 2 skärmen Pentile och Matrix Pentile? Många säger att Note 2 är en phablet storleken är mellan en surfplatta och en telefon, medans S3 är en stor telefon. Det gäller att tänka noga och välja rätt nu Note 2 eller GS3 dom är ganska lika och nästan i samma pris.
Ska man välja en LTE? Dom är cirka 1000kr dyrare och att 4g/ LTE teckningen är inte så bra just nu? Men om man sitter hemma då använder man ju Wifi?
Så i framtiden kommer alla sitta med stora phablets eller haha tekniken växer och växer !

Permalänk
Skrivet av maxishine:

Där kom ett snabbt och suvurän bra svar som man inte brukar se Jo jag ser. Jag har normal stora händer. Jag ser att Note2 har väldigt bra skärm, multitask och så vidare det är en S3 fast den är större och med penna, men är det svårt att ta kort? och tex ego bilder hehe och pilla runt med apps Skönt att det finns Kinesiska är du 100% på det? kan inte du kika för säkerhetskull?

Vad är skillnaden mellan S3 och Note 2 skärmen Pentile och Matrix Pentile? Många säger att Note 2 är en phablet storleken är mellan en surfplatta och en telefon, medans S3 är en stor telefon. Det gäller att tänka noga och välja rätt nu Note 2 eller GS3 dom är ganska lika och nästan i samma pris.
Ska man välja en LTE? Dom är cirka 1000kr dyrare och att 4g/ LTE teckningen är inte så bra just nu? Men om man sitter hemma då använder man ju Wifi?
Så i framtiden kommer alla sitta med stora phablets eller haha tekniken växer och växer !

Inga problem att ta bilder, tar iofs. inte bilder på mig själv så har inte testat det perspektivet, men att hålla telefonen med två fingrar och trycka på slutarknappen är inga problem hur jag än vrider och vänder på luren.

Under language and input har jag koreanska och ett annat språk jag inte kan läsa.. Tror det är kinesiska, men det kan vara japanska så kan inte lova något.

Jag tycker det är lättare att sammanfatta likheterna mellan S3 och note 2 än skillnaderna. Designmässigt är de ganska lika, fast note 2 är större, inte lika rundade hörnor och andra detaljer. Båda kör touchwiz, fast note 2 använder det mycket bättre, jag har alltid varit lätt allergisk mot bloatware, men jag gillar och ser poängen med touchwiz i note 2. Har inte brytt mig om att flasha, ser ingen anledning eftersom stock fungerar riktigt bra, det är första androidluren jag känner så för.

Jag kan inte säga om LTE kommer vara värt det för dig. Jag har det mest av bekvämlighetsskäl, tankar sällan stora filer via 4g. Lurarna kostade i princip samma för mig så varför inte. Kan däremot säga att jag är positivt överraskad, bor för nuvarande i Karlskrona och har alltid 4g-täckning. Karlskrona är ingen storstad precis. Bra hastigheter får man också, speciellt om man är van vid 3g. 3g är visserligen specificerat för bra hastigheter, men problemet är att näten är extremt överbelastade och långsamma. Stor skillnad mot 4g på den punkten.

Du får nästan prova en note 2 för att se poängen. På pappret får man en ganska dålig uppfattning om hur luren är. Testa surfa, kolla lite film och testa s-pen funktionerna. Jag fullkomligt hatar stylus, och har inte använt en sedan min xperia x1 (måååånga år sedan). Tänkte knappt ta ut pennan på note 2, men efter att ha använt den någon timme ser man poängen. Grymt smidig för snabbkommandon, popupnote där du bara drar ut pennan och skriver på skärmen etc etc.

Permalänk

Jag tog en note 2. Inte en dag för sent!

Då efter att jag klämt ett par timmar på S3, note 2 och One X, valet blev enkelt

Gick från S2, en aning skillnad

Skönt att äga världens bästa lur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av a.eriksson90:

Jag tog en note 2. Inte en dag för sent!

Då efter att jag klämt ett par timmar på S3, note 2 och One X, valet blev enkelt

Gick från S2, en aning skillnad

Skönt att äga världens bästa lur!

Glöm inte och köpa ett Headset också är ett måste tycker jag

Permalänk

Det har jag funderat på också Ser ut som om man köpt en telefon från stenåldern typ när man pratar. Stor jäkla tegelsten typ.

Permalänk
Skrivet av a.eriksson90:

Det har jag funderat på också Ser ut som om man köpt en telefon från stenåldern typ när man pratar. Stor jäkla tegelsten typ.

Ahahaha sant like a boss xD. Är du nöjd med den nu?? Använder du pennan ofta om du ens gör det? Skulle du vara snäll och kolla om den har Kinesiska? ungefär så här ser det ut 中国的 om du tittar i languages (spårk) och sedan tittar du om det finns? Hur mycket köpte du den för och var köpte du den?

Permalänk
Skrivet av maxishine:

Ahahaha sant like a boss xD. Är du nöjd med den nu?? Använder du pennan ofta om du ens gör det? Skulle du vara snäll och kolla om den har Kinesiska? ungefär så här ser det ut 中国的 om du tittar i languages (spårk) och sedan tittar du om det finns? Hur mycket köpte du den för och var köpte du den?

Jag är jättenöjd verkligen. Har man normal stora händer så är de inga problem man vänjer sig rätt snabbt och stor användning av stora skärmen.
Jodå ibland har man stor nytta av pennan om man vill ha mer precision i de man gör.
Det ser ut som det finns. Första symbolen är med i de du skrev och sen är de en till symbol som ser ut som en streckgubbe utan armar.

Jag var in på mediamarkt och skaffade nytt abonnemang så jag betalade aldrig för luren, bara 299 för att få ut den. Men den kostade 4890 kontant där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du kollat nått på Nokia lumia 920? Om inte tycker jag att du ska göra det. Finns en tråd om den i mobiltelefon delen.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Valde också mellan s3 och note 2. Vart note 2, skulle helst vilja ha en lite större.

Permalänk
Skrivet av compac:

Valde också mellan s3 och note 2. Vart note 2, skulle helst vilja ha en lite större.

Asså det är hur svårt som helst att välja mellan s3 och note 2... dom ligger på ungefär samma pris också.

Permalänk
Skrivet av nino:

Har du kollat nått på Nokia lumia 920? Om inte tycker jag att du ska göra det. Finns en tråd om den i mobiltelefon delen.

Ja jag har kollat, men håller mig till S3/ Note 2 .

Permalänk

Jag har en gs3 och är hur nöjd som helst. Att gå runt med note:n i fickan verkar lite jobbigt.

En fördel med den är dock att man kan gömma hela ansiktet bakom den när när man pratar telefon. (ironi)

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Skrivet av rallyreavan91:

Jag har en gs3 och är hur nöjd som helst. Att gå runt med note:n i fickan verkar lite jobbigt.

En fördel med den är dock att man kan gömma hela ansiktet bakom den när när man pratar telefon. (ironi)

Att ha den i fickan är inga problem, OM man inte har väldigt små fickor. Vanlig jeansficka är lungt, men sen finns det ju jeans med minifickor, ofta tjejmodeller och då sticker halva luren upp. Dock sticker även en s3a upp rejält ur en sådan ficka.

Permalänk
Skrivet av nisse_379:

Att ha den i fickan är inga problem, OM man inte har väldigt små fickor. Vanlig jeansficka är lungt, men sen finns det ju jeans med minifickor, ofta tjejmodeller och då sticker halva luren upp. Dock sticker även en s3a upp rejält ur en sådan ficka.

Ni som har Galaxy Note 2 . Använder ni S Pen då?? Jag menar att Note 2 är för företags män då dom gör skisser och ritar och mm? Note 2 är dålig utan S Pen?

Permalänk
Skrivet av maxishine:

Ni som har Galaxy Note 2 . Använder ni S Pen då?? Jag menar att Note 2 är för företags män då dom gör skisser och ritar och mm? Note 2 är dålig utan S Pen?

Jag använder min penna ganska mycket faktiskt, den är tex perfekt när man surfar. Man får sån precision med den när man ska öppna länkar och behöver inte zooma in för att träffa rätt med fingret. Bra att skissa med, funkar till och med bra att skriva med den. På Note 1 använde jag den inte så mycket men på 2 använder jag den mer och mer

Permalänk
Medlem

Note2 alla dagar om man inte stör sig på storleken. Grym lur om man vill ha Samsung

Permalänk

Okej. Efter över 100 video tittande, så tror jag kommer slå till med en Galaxy S3, därför att jag tycker att S3 är en aning snyggare än Note 2, Och för att jag aldrig kommer använda en S- Pen, sen att Note 2 är en phablet, varför inte köpa en tablet istället
Det sista är att Galaxy S3 är Samsungs flaggskepet, tror nog att folk går för Note 2 pga S-Pen och stor skärm, det är en förstorad S3 xD, men S3 är orginalet den har högre PPI än Note 2. Det har sålt över 30 miljoner på 6 månader, Note 2 har sålt över 5 miljoner men den lanserades nyligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Okej. Efter över 100 video tittande, så tror jag kommer slå till med en Galaxy S3, därför att jag tycker att S3 är en aning snyggare än Note 2, Och för att jag aldrig kommer använda en S- Pen, sen att Note 2 är en phablet, varför inte köpa en tablet istället
Det sista är att Galaxy S3 är Samsungs flaggskepet, tror nog att folk går för Note 2 pga S-Pen och stor skärm, det är en förstorad S3 xD, men S3 är orginalet den har högre PPI än Note 2. Det har sålt över 30 miljoner på 6 månader, Note 2 har sålt över 5 miljoner men den lanserades nyligen.

Alltså köpa en S III så här sent....det lär komma en S IV i början av 2013 eller Q2 bara så du vet.

Permalänk
Skrivet av Bosseh:

Alltså köpa en S III så här sent....det lär komma en S IV i början av 2013 eller Q2 bara så du vet.

Det har bara gått 7 månader sen dom lanserades, hmmm är det värt att vänta då?? Vill gärna ha en S IV, men det är så att det kommer med flexible screens och jag gillar inte det, men det är inget som är bekräftat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Det har bara gått 7 månader sen dom lanserades, hmmm är det värt att vänta då?? Vill gärna ha en S IV, men det är så att det kommer med flexible screens och jag gillar inte det, men det är inget som är bekräftat.

Det kommer ingen SIV i Januari, den lär inte finnas i svenska butiker innan Juli. Så behöver du en mobil nu och inte om åtta månader, köp nu... 4G-versionerna av S3 och Note2 är inte särskilt gamla heller, de blir knappast utbytta av nya modeller om en månad.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxishine:

Det har bara gått 7 månader sen dom lanserades, hmmm är det värt att vänta då?? Vill gärna ha en S IV, men det är så att det kommer med flexible screens och jag gillar inte det, men det är inget som är bekräftat.

Oj nu blev det många rykten hit och dit. Finns många som menar att det kommer presenteras en S4 tidigt nästa år (ännu mer rykten), men det tar ju alltid ett tag innan den finns till försäljning i Sverige men så sent som till Juli tror inte jag det kommer ta. Orkar du inte vänta, köp en S3!

Permalänk
Medlem

Jag har ägt min Note 1 sedan i mars och kan säga att det är den perfekta surf och speltelefonen eftersom jag har mycket dötid påjobbet.
Så är man ute efter något där man kan surfa utan att behöva zooma och kunna spela på en stor skärm (för att vara mobil) så är Note 2 ett klockrent val.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred