Permalänk
Skrivet av Krittez:

Nej, inte turn rate och attack animation speed, de är självklart olika. Lite enformigt spel annars ;P
Menar tiden det tar från att du klickar till att spelmotorn låter enheten utföra handligen, oberoende av din ping (förutsatt att du inte har högre ping är den artificiella delayen).

Anyways, börjat vänja mig lite nu. Nästan lite mysigt med mer avslappnat tempo..:)
Nu stör jag mig mer på leavers och folk som envisas med mystiska språk i chatten.
Finns någon form av dota.pickup eller liknande för att eliminera leavers som med orginalet?

Det finns ingen banninglist eller liknande dota.pickup däremot så hamnar leavers i lowpriority queue, vilket i princip innebär att de under en period spelar med leavers (eller på nåt sätt varnade) spelare. Dessutom om du blir tillräckligt bra och hamnar i en högre spelar grupp så försvinner många av problemen med leavers (ryssar eller andra kvarstår tyvärr om än i mindre omfattning tror jag). Du kan kolla din spelar grupp genom att kolla på nyligen spelade matcher, använda filter och söka på ditt nick och filtrera efter matchens spelar nivå, den grupp du hamnar oftast i är att anse som din spelarnivå.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

har spelat dota 2 nu en stund(före detta hon spelare) och märker att kvaltén på spelare är så jävla mycket lägre i dota och inte så att jag spelade på någon hög nivå i hon(låg mellan 1500-1700 vanligtvis).
Regelbundet ser jag 3-4 hard carries(3 rysspolare pickade templar assassin riki + bounty hunter tex) på laget och en support som inte köper wards lr courier.

Min poäng är iafl att spelarna jag får spela med har en avsevärt lägre standard än vad jag var van vid i hon och de var när jag spelade på 1500-1700 vilket inte är några höjdare precis inklusive mig själv. Jag har nu nått lvl 10 i dota och har inte märkt någon skillnad överhuvudtaget motståndet och medspelarna är fortf urusla och att behöva sitta i ett game 50+ min för att andra laget vägrar pusha(lr mitt eget) gör mig galen. dom få gångerna jag spelar en bra match är när jag spelar med 4 polare.

Permalänk
Skrivet av J4ej:

har spelat dota 2 nu en stund(före detta hon spelare) och märker att kvaltén på spelare är så jävla mycket lägre i dota och inte så att jag spelade på någon hög nivå i hon(låg mellan 1500-1700 vanligtvis).
Regelbundet ser jag 3-4 hard carries(3 rysspolare pickade templar assassin riki + bounty hunter tex) på laget och en support som inte köper wards lr courier.

Min poäng är iafl att spelarna jag får spela med har en avsevärt lägre standard än vad jag var van vid i hon och de var när jag spelade på 1500-1700 vilket inte är några höjdare precis inklusive mig själv. Jag har nu nått lvl 10 i dota och har inte märkt någon skillnad överhuvudtaget motståndet och medspelarna är fortf urusla och att behöva sitta i ett game 50+ min för att andra laget vägrar pusha(lr mitt eget) gör mig galen. dom få gångerna jag spelar en bra match är när jag spelar med 4 polare.

Vill bara påpeka att varken TA eller BH är hardcarries. BH kan mest liknas i en ganking support/semi-carry och TA är bra early till mid, men blir i regel inte speciellt bra late om man inte feedar henne enormt mycket och ger henne stort level och guld övertag. Hon funkar med väldigt många lineups då hon är en väldigt bra mid hero, med bra ganking möjligheter. Riki är hard-carry, fast jag tycker han är en av de sämre då han är rätt lätt att countra med sentry (framför allt i den line-upen där man redan har BH som anledning att köpa sentry-wards).

En support och en jungler och ni får en väldigt bra lineup med de picksen (BH off-lane och TA mid), även om jag som sagt hellre hade sett t.ex. Void eller Sven istället för Riki. BH är också en hjälte som alldeles för många spelar som en carry som står stilla och static farmar när han egentligen ska springa runt och ganka, tracka fiender och ge bonus guld till sina medspelare.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Konsolgrävare

Frågan är när en ny hero kommer

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av J4ej:

har spelat dota 2 nu en stund(före detta hon spelare) och märker att kvaltén på spelare är så jävla mycket lägre i dota och inte så att jag spelade på någon hög nivå i hon(låg mellan 1500-1700 vanligtvis).
Regelbundet ser jag 3-4 hard carries(3 rysspolare pickade templar assassin riki + bounty hunter tex) på laget och en support som inte köper wards lr courier.

Min poäng är iafl att spelarna jag får spela med har en avsevärt lägre standard än vad jag var van vid i hon och de var när jag spelade på 1500-1700 vilket inte är några höjdare precis inklusive mig själv. Jag har nu nått lvl 10 i dota och har inte märkt någon skillnad överhuvudtaget motståndet och medspelarna är fortf urusla och att behöva sitta i ett game 50+ min för att andra laget vägrar pusha(lr mitt eget) gör mig galen. dom få gångerna jag spelar en bra match är när jag spelar med 4 polare.

Troligtvis för att du nu spelar på en nivå i dota som motsvarar 1300 i HoN? Såklart finns det dåliga spelare i båda spelen, och med tanke på att dota 2 har relativt mycket nya spelare då det är ett nytt spel så är det inte konstigt. Men när man tar sig över en viss gräns så tror jag definitivt att dota har en högre nivå på spelare.

Permalänk
Konsolgrävare

Har 7 st DotA2 Closed Beta keys! skicka pm till mig och eran e-mail! och skriv här i tråden när ni har fått en så andra ser hur många som är kvar

Edit: har 3 st kvar

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av hejhopp123:

Blir så less på detta!

Ryssar! Ryssar! Hamnar med 4 st! Varför kan de inte hålla sig till servern som ligger i Ryssland? Fyfan för dem.

För att de inte vill spela med ryssar.

Skrivet av tyvar1:

Har 7 st DotA2 Closed Beta keys! skicka pm till mig och eran e-mail! och skriv här i tråden när ni har fått en så andra ser hur många som är kvar!

Det finns väl redan en tråd för tiggeri?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Newklear:

Det finns väl redan en tråd för tiggeri?

kom precis på det så skrev i den tråden också
(pinsamt nu när jag till och med har den länkad på första inlägget i tråden...xD)

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Har fem nycklar att ge bort, skicka mail i pm så får ni de av mig. Skickar till de fem första som skickar pm.

Permalänk
Medlem

FYFAN vad dåliga vissa kan vara!

Randomar riki. Möter SB + bounty...
Har en bat i laget som ksar. En rubick, PL, tinker som feedar. Hela skiten slutar med 14-4 eller dylikt i stats för mig.

Vem blir reportad? Jo jag... fyfan-

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Blir så oerhört irriterad på alla ryssar man möter.. Dom borde resetta options så att dom bara kan ha ikryssat rysslands server.? Dom vägrar prata engelska och antar att andra förstår vad dom säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hackeron:

Blir så oerhört irriterad på alla ryssar man möter.. Dom borde resetta options så att dom bara kan ha ikryssat rysslands server.? Dom vägrar prata engelska och antar att andra förstår vad dom säger.

Tanken har slagit mig många gånger, varför låter de resten av världen plågas av dessa ryssar.

Tycker man borde kunna klicka bort Ryssland ur kartan och på så sätt slippa spela med dem, de flesta ryssar lyssnar aldrig och kör sitt egna game totalt. Sjukt tröttsamt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av hackeron:

Blir så oerhört irriterad på alla ryssar man möter.. Dom borde resetta options så att dom bara kan ha ikryssat rysslands server.? Dom vägrar prata engelska och antar att andra förstår vad dom säger.

så sant så. sjukt segt..

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Haziza:

Tanken har slagit mig många gånger, varför låter de resten av världen plågas av dessa ryssar.

Tycker man borde kunna klicka bort Ryssland ur kartan och på så sätt slippa spela med dem, de flesta ryssar lyssnar aldrig och kör sitt egna game totalt. Sjukt tröttsamt.

Det känns som att de skulle bryta ett par lagar om de stänger ute ett visst land

Det skulle antagligen leda till att alla regionerna stängs in, och att man då som svensk till exempel inte kan byta till de amerikanska servrarna, det hade inte heller varit särskilt bra.

Däremot tycker jag att de ska införa regler som säger att i europaservers ska man prata engelska, när det finns en rysk server där det är fritt fram att prata ryska.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det känns som att de skulle bryta ett par lagar om de stänger ute ett visst land

Det skulle antagligen leda till att alla regionerna stängs in, och att man då som svensk till exempel inte kan byta till de amerikanska servrarna, det hade inte heller varit särskilt bra.

Däremot tycker jag att de ska införa regler som säger att i europaservers ska man prata engelska, när det finns en rysk server där det är fritt fram att prata ryska.

Ja vadå, ge oss inom EU ett val att välja vilka länder vi till spel emot, t.ex Skandinavien, man behöver inte stänga ute dem helt men låt spelarna kunna kunna klicka bort Ryssland ur servarna vi söker games på.

Jag hade inte saknat dem alls, de förstör mer än vad de gör nytta även för Vavle, blir mindre sugen på att fortsätta om Ryssarna förstör min upplevelse i spelet!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Haziza:

Ja vadå, ge oss inom EU ett val att välja vilka länder vi till spel emot, t.ex Skandinavien, man behöver inte stänga ute dem helt men låt spelarna kunna kunna klicka bort Ryssland ur servarna vi söker games på.

Jag hade inte saknat dem alls, de förstör mer än vad de gör nytta även för Vavle, blir mindre sugen på att fortsätta om Ryssarna förstör min upplevelse i spelet!

Du kan klicka bort Ryssland från servrarna du söker games från... Grejen är att ryssarna själva hellre spelar på EU-servrarna, då de inte heller vill spela mot ryssar.

Alternativet hade som sagt varit att låsa spelare per IP-adresser till de regioner de hör hemma hos, men det hade inte varit särskilt kul.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Blir bara mindre och mindre taggad på dota när man spelar men ryssar, indier mf.
Om inget ip lås kommer så blir det att sluta med det. Mera ilska en glädje just nu

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Frågan är när en ny hero kommer

Rizzrack the Timbersaw (The Goblin Shredder) kommer in på main-klienten imorgon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gillar att alla klagar på ryssar, när jag själv som har Russia, EU east, EU west, US east på, inte får lika många ryssar som folk försöker få en att tro. Sedan är det så att alla ryssar är inte dåliga... Kommunikations problem kanske, men det kunde lika gärna vara en fransman som inte snackar engelska.. (True story, har hänt mig med tre pers som började skriva på franska).

Finns dåliga och bra spelare överallt.. Om du kör med "ryssar", så försök förbättra ditt eget spel först så kanske man lär sig hur man kör med ryssar. Beror väl också helt på vilken nivå man ligger på... Så är det inte bara ryssar, utan det är väl alla från öststaterna som är problemet.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är ett problem inte bara med ryssar. Många som pratar franska, spanska (portugisiska? vet inte skillnaden), ryska..

Borde finnas en reportmöjlighet som gäller språk, så man kan reporta spelare som använder annat språk än engelska. De som är reportade blir sen matchade med varandra... på samma sätt som jag tolkat det att leavers idag matchas mot andra leavers.

Om det bara hade varit ryssarna som varit problemet borde de kunna lagt in en funktion som blockar all chat som inte skrivs med ett engelskt alfabet.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Skrivet av Pojo:

Om det bara hade varit ryssarna som varit problemet borde de kunna lagt in en funktion som blockar all chat som inte skrivs med ett engelskt alfabet.

Öststatare kan skriva sina språk med det engelska alfabetet med.
Asiater likaså, de konverterar inte bokstäverna till symboler bara.

Permalänk

Vet inte om ni gör sånt i den här tråden men jag lägger upp så får ni säga till mig att ta bort eller något.
Jag och en kompis spelar rätt mycket men har tröttnat att hamna med folk som inte vill samarbeta, tala engelska osv. Jag är kanske på medelnivå medans min kompis är på lite högre nivå.

Vi vill gärna ha tre till alltså som tycker om att spela och kanske inte försöka allt för mycket utan det ska ju också vara roligt.
Om någon är intresserad så skulle ni ju kunna skicka PM till mig!

(Vi brukar använda oss utav skype alltså inte TS eller liknande)

MVH

Permalänk
Medlem

Fast det enda man egentligen behöver skriva är väl B/Back, Go, Ult, Stun, Slow, SS/Miss bot/top/mid, rdy etcetc

Då fattar alla vad man menar vare sig man kan engelska eller inte. Gäller att pinga på vem/var/vart också. Funkar för det mesta för mig.. Annars är väl det bästa att hitta vänner att spela med. Kanske hittar någon ingame som var bra? Skicka en friend request och ni kanske kan köra mer i framtiden.

Permalänk
Medlem

tröttnat så mycket på dota2, lol, hon. Att spela pub själv är förjävligt.

Så tips på spel som är online men man kan vara självständig? Sc2 har jag redan gett ett försök

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejhopp123:

tröttnat så mycket på dota2, lol, hon. Att spela pub själv är förjävligt.

Så tips på spel som är online men man kan vara självständig? Sc2 har jag redan gett ett försök

Hitta folk att spela med så blir pib roligare.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Hitta folk att spela med så blir pib roligare.

Inte så lätt att hitta folk som är på ens nivå. Om man spelar med folk som redan är ett par st så är de oftast väldigt duktiga. Dock inge illa med det men känns ovälkommande på något sätt.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejhopp123:

Inte så lätt att hitta folk som är på ens nivå. Om man spelar med folk som redan är ett par st så är de oftast väldigt duktiga. Dock inge illa med det men känns ovälkommande på något sätt.

Kör med vänner. Jag själv kör med vänner som ligger runt low-medium, medan jag kör mellan high-very high. Vi blir ibland ägda, ibland äger vi, men vi har också haft flera riktigt svåra matcher där minsta lilla misstag kan förstöra ett spel! Så är jag också inte en person som klagar på minsta lilla sak heller...

EDIT:

Frostivus och Eultide nästa vecka! Säkert med 6.77 patchen!!

http://www.dota2.com/frostivus/

http://www.playdota.com/forums/showthread.php?t=1203260

Permalänk
Skrivet av hejhopp123:

FYFAN vad dåliga vissa kan vara!

Randomar riki. Möter SB + bounty...
Har en bat i laget som ksar. En rubick, PL, tinker som feedar. Hela skiten slutar med 14-4 eller dylikt i stats för mig.

Vem blir reportad? Jo jag... fyfan-

Du gnällde och gnällde antagligen va? Det jag stör mig på Dota 2 är alla hatare och folk som inte hjälper utan bara gnäller på allt som man kan se i tråden "jävla indier, jävla ryssar" att spela med randoms har alltid varit ett problem och sällan leder det till någon bra teamplay och om du vill att dessa ryssar ska skriva på engelska så får du gärna betala för deras skolutbildning. När det finns regionlock och en svensk inte kan spela i asien/usa så blir det gnäll - hur ska ni ha det? Börja skriva era steam id's här och adda folk som vill spela ihop och börja köra som en grupp istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muzzi:

Du gnällde och gnällde antagligen va? Det jag stör mig på Dota 2 är alla hatare och folk som inte hjälper utan bara gnäller på allt som man kan se i tråden "jävla indier, jävla ryssar" att spela med randoms har alltid varit ett problem och sällan leder det till någon bra teamplay och om du vill att dessa ryssar ska skriva på engelska så får du gärna betala för deras skolutbildning. När det finns regionlock och en svensk inte kan spela i asien/usa så blir det gnäll - hur ska ni ha det? Börja skriva era steam id's här och adda folk som vill spela ihop och börja köra som en grupp istället.

Klart som fan man börjar gnälla när man spelar med 3 st som springer ensamma på t.ex. top lane på deras sida och man plingar att de kommer komma och plocka honom. Visst 1 gång, sure. Men 3+, då är de väldigt med avsikt i mina ögon.

Varför skulle jag vilja spela i Asien eller USA? Sämre ping och mera delay. Enda anledningen att jag kör på US East är för att just försöka komma bort från personer som inte kan kommunicera med en.
Skulle bli riktigt glad om det fanns en region lock utav något slag.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAAnen:

Delayen var en sideffekt från warcraft 3 motorn, nu när Dota 2 är ett fristående spel kunde då delayen tas bort, men självklart vill Valve vara trogna till Dota-fansen och beslutade därför att låta delayen vara kvar som en del av spelet. Det var nog den största anledningen till att jag hade svårt att gå över från HoN till Dota 2, men efter några games vänjer man sig och nu anser jag att Dota 2 är bättre på alla sätt jag kan komma på. Att gå tillbaka till HoN nu är bettydligt mycket värre än att gå från HoN till Dota 2 i början.

Snacka inte om du inte har någon aning om vad du pratar om, sprid inte fel kunskap.
"delayen" som fanns på wc3 var pga. att bnet lade till delay på minst X ms, det ordnade man då via hamachi, ggc, lc osv. Existerar ingen delay förutom vanlig internet ping på dota2, då nätkoden är långt mycket bättre än wc3 & bnet.
Turn raten, som jag tror du snackar om är hårdkodat både i wc3 och dota2 pga. det strategiska djupet det erbjuder; exempelvis sand king. Om du stunnar så du hamnar bakom ryggen på fienden hinner ingen hero i spelt vända sig om och stunna dig innan channel för ulti är över.