Permalänk
Konsolgrävare

Weekly Patch Update #44

Har uppdaterat tråden med Weekly Patch Update #44
Patch notes:

- Added In-game Guides and Hero Builds!
- Players can now be a member of multiple teams.

GAMEPLAY

- Fixed backswing behavior on some of Invoker's skills
- Fixed Last Word being dispelled by Purge/Cyclone/etc
- Fixed Last Word interrupting channeling spells if the initial duration ends during the channel
- Enabled Medusa in Captain's Mode tournament version
- Fixed Healing Ward not preserving its hotkey when leveled up.
UI
- Added right click menu to the combat log with "Copy to clipboard" option.
- Added option to render the Co-Broadcaster's camera. Use dota_minimap_draw_cocaster_camera 0 to disable.
- Added new right click option to backpack items to equip the entire set the item belongs to.

MISC

- Added a large number of items to the random loot drop lists.

BOTS

- Adjusted hero roles of Windrunner (fewer last hits) and Meepo (more last hits).
- Made Death Prophet bot more likely to use Crypt Swarm in teamfights.
- Made Necrolyte bot a bit more hesitant about using Death Pulse when laning.
- Fixed bots dropping thousands of TP scrolls at the side shops.
- Practice with Bots difficulty and team settings are now saved.

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Värt att köra på US servrarna och samtidigt få högre ping? Tänker framförallt på dessa ryssar som snart ger mig en hjärtinfarkt.

Tror jag endast vunnit med ryssar en gång vad jag vet för att jag hade tur att randoma en bra carry, är ryssar verkligen så dåliga eller är dom bara egoistiska och vet inte alls (skiter i allt) vad teamwork innebär?

EDIT: Dom finns visst på US med, dom är förfan värre än pesten, kanske dags att avinstallera detta spel..?

Ja jag är förbannad, dom är över hela EU/US och ändå har dom egen server (som dessutom ligger i Sverige)...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Värt att köra på US servrarna och samtidigt få högre ping? Tänker framförallt på dessa ryssar som snart ger mig en hjärtinfarkt.

Tror jag endast vunnit med ryssar en gång vad jag vet för att jag hade tur att randoma en bra carry, är ryssar verkligen så dåliga eller är dom bara egoistiska och vet inte alls (skiter i allt) vad teamwork innebär?

EDIT: Dom finns visst på US med, dom är förfan värre än pesten, kanske dags att avinstallera detta spel..?

Ja jag är förbannad, dom är över hela EU/US och ändå har dom egen server (som dessutom ligger i Sverige)...

Permalänk
Medlem

Haha ganska komisk men så sant.

Ska man plåga sig själv mer med dessa ryssar eller gå tillbaka till HoN tro? Fastnade dock inte för HoN som jag gjort för Dota 2 då jag tycker det tilltalar mig mer även om det mer eller mindre nästan är samma spel.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

någon som vill trada för nycklar eller möjligtvis något pudge item?
Kolla mina items och adda mig om du är intresserad

http://steamcommunity.com/profiles/76561197986706500/

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Värt att köra på US servrarna och samtidigt få högre ping? Tänker framförallt på dessa ryssar som snart ger mig en hjärtinfarkt.

Tror jag endast vunnit med ryssar en gång vad jag vet för att jag hade tur att randoma en bra carry, är ryssar verkligen så dåliga eller är dom bara egoistiska och vet inte alls (skiter i allt) vad teamwork innebär?

EDIT: Dom finns visst på US med, dom är förfan värre än pesten, kanske dags att avinstallera detta spel..?

Ja jag är förbannad, dom är över hela EU/US och ändå har dom egen server (som dessutom ligger i Sverige)...

Handlar väl också om vilken bracket man är i också, men inte ens det är klart. Har haft min del av bra och dåliga spelar som skriver med kyrilliska... Kommer ihåg två spelare som spammade WOLOLOLO i chatten samt med micen. Hade inte höga förväntningar och det blev en tri-lane med dessa två och jag. Vi krossade motståndet... Så det handlar mest om tur.

Nu kör jag nästan exklusivt med en kompis, så det bästa är väl att köra med folk i ett party än solo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Haha ganska komisk men så sant.

Ska man plåga sig själv mer med dessa ryssar eller gå tillbaka till HoN tro? Fastnade dock inte för HoN som jag gjort för Dota 2 då jag tycker det tilltalar mig mer även om det mer eller mindre nästan är samma spel.

HoN har värre community än dota.
Det blir bättre när du kommer upp lite i skillbracket. Ett alternativ e att leta folk att spela med, exempelvis i sweden chatten ingame, eller adda friends som du tyckte spela okej och var trevliga när du lirar, så du får en hyfsad friendlist att invitea när du ska spela.
Spelar själv aldrig pub så svårt att ge mer tips än såhär. Spelar bara 5manna captains mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Värt att köra på US servrarna och samtidigt få högre ping? Tänker framförallt på dessa ryssar som snart ger mig en hjärtinfarkt.

Tror jag endast vunnit med ryssar en gång vad jag vet för att jag hade tur att randoma en bra carry, är ryssar verkligen så dåliga eller är dom bara egoistiska och vet inte alls (skiter i allt) vad teamwork innebär?

EDIT: Dom finns visst på US med, dom är förfan värre än pesten, kanske dags att avinstallera detta spel..?

Ja jag är förbannad, dom är över hela EU/US och ändå har dom egen server (som dessutom ligger i Sverige)...

Spela med fyra stycken polare så att ni blir fem så får man möta ryssar istället

Spelar själv nästan alltid med polare och ibland också Team Matchmaking som är ruskigt trevligt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Yukki:

Handlar väl också om vilken bracket man är i också, men inte ens det är klart. Har haft min del av bra och dåliga spelar som skriver med kyrilliska... Kommer ihåg två spelare som spammade WOLOLOLO i chatten samt med micen. Hade inte höga förväntningar och det blev en tri-lane med dessa två och jag. Vi krossade motståndet... Så det handlar mest om tur.

Nu kör jag nästan exklusivt med en kompis, så det bästa är väl att köra med folk i ett party än solo.

Är väll inte i en allt för hög bracket iofs (hur ser man det?) men har ca 200h spelade och spelar för att det är kul så bryr mig inte så mycket om bracket, k/d osv, huvudsaken är att vi vinner men det är ju tyvärr inget man gör om laget består av fler än en ryss men även en dålig spelare kan räcka för att man ska förlora. Visst jag har också haft dåliga dagar men ryssarna springer i stort sett alltid själva och verkar inte ha speciellt hög reaktionsförmåga, inte heller verkar dom kunna hantera kartan och dessutom verkar dom satsa på att KS'a.

Skrivet av FelixJ:

HoN har värre community än dota.
Det blir bättre när du kommer upp lite i skillbracket. Ett alternativ e att leta folk att spela med, exempelvis i sweden chatten ingame, eller adda friends som du tyckte spela okej och var trevliga när du lirar, så du får en hyfsad friendlist att invitea när du ska spela.
Spelar själv aldrig pub så svårt att ge mer tips än såhär. Spelar bara 5manna captains mode.

HoN har bättre spelare om inget annat men fy så otrevliga dom kan vara, antagligen därför jag inte spelar det... Jag kör alla modes, AP är dock det jag gillar minst men kör 90% av gångerna random hjälte.

Skrivet av Drager:

Spela med fyra stycken polare så att ni blir fem så får man möta ryssar istället

Spelar själv nästan alltid med polare och ibland också Team Matchmaking som är ruskigt trevligt!

Har tyvärr inga irl kompisar att spela med...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Vore kul att ha fler att lira med min steam profil är

http://steamcommunity.com/id/Ledg-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Är väll inte i en allt för hög bracket iofs (hur ser man det?)

HoN har bättre spelare om inget annat men fy så otrevliga dom kan vara, antagligen därför jag inte spelar det... Jag kör alla modes, AP är dock det jag gillar minst men kör 90% av gångerna random hjälte.

1: Det finns 3 brackets, Medium, High och Very High. För att se i vilken bracket du spelar just nu går du till Watch --> Recent Games och söker på ditt ingame nic + vilken skill level du vill söka games i. Om dina senaste matcher dyker upp i bracketen High så är det i den bracketen du spelar i just nu. Värt att notera är att du kan flyttas mellan brackets helt utan förvarning. Jag spelade väldigt länge i High men blev för 2-3 veckor sedan flyttad till Very High där kvaliteten på games är flera gånger bättre än High.

2: Om man ska generalisera hela communityn för båda spelen så kanske HoN är den som har bäst spelare men om man kollar på de absolut bästa spelarna inom båda spelen så kan jag lova dig att DotA spelarna är överlägsna HoN spelarna.

Förövrigt så är detta veckans changelog

CHANGELOG

- Added Mechanics I for new players!
- Added 7 new item sets to the Dota store.
- Immortal and Tournament items can now be traded on the Steam Community Market.

GAMEPLAY
- Clockwerk: Fixed Power Cogs pulling more than just heroes inside the cogs.
- Huskar: Fixed Berserker's Blood not stacking at the proper health thresholds.
- Keeper of the Light: Fixed Mana Leak accumulating mana loss during magic immunity.
- Phantom Lancer: Fixed an issue where illusions made by a player on the other team would create uncontrollable Juxtapose illusions.
- Tusk: Fixed a case where heroes with very small collision size could escape Ice Shards.
- Tusk: Fixed a rare bug where teleporting could cause Walrus Punched units to end up in odd positions.
- Fixed various aspects of Spectral Dagger logic being dispellable.
- Fixed sometimes being revealed if your projectile hits the target after you become invisible with Shadow Blade.
- Improved TP interaction with FoW.
- Fixed two ledges (below the two rune spots) where you could get units stuck with Telekinesis and Vacuum.

UI
- Added the ability to examine chests.
- Added a Game History tab to the Team Profile.
- Added checkbox for filtering Live Games to just Team games.
- You can now click on Team names in Live or Recent games to view their team profiles.
- Added a post-game Match Quality survey panel.
- Added an icon to backpack slots if that item is currently equipped.
- Fixed the courier delivery icon popping when the courier collected stash items.
- Fixed courier delivery being delayed by 0.5 seconds if there were no items to get from the stash.
- Fixed courier move orders not clearing the transfer items buff icon.
- Players can now set a custom rich presence status that can be displayed on the UI.
- Fixed Lina's Fiery Soul buff not showing the correct cooldown if it was refreshed with 3 stacks.

AUDIO/VISUAL - Updated Arc Lightning's visual effects and sound.
- Updated Shadow Shaman's attack sound.
- Updated Ether Shock's visual effects and sound.
- Updated Mjollnir and Maelstrom visual effects.

BOTS
- When a push is happening into a base, global desire to farm is significantly decreased.
- Fixed a case where bots far from the lane front could thrash into and out of Push Lane mode.
- Single-player bot games now run locally on the user's machine.
- Increased reaction time by about 50% in all modes.

Update 2

- Updated Zeus's Arc Lightning effect.
- Updated some Mechanics I dialog and animations.
- Updated post-match survey dialog.

Dold text
Permalänk

Hej, jag har typ 20 nycklar om det är någon som söker en. Skicka ett PM så löser vi det Givetvis gratis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

1: Det finns 3 brackets, Medium, High och Very High. För att se i vilken bracket du spelar just nu går du till Watch --> Recent Games och söker på ditt ingame nic + vilken skill level du vill söka games i. Om dina senaste matcher dyker upp i bracketen High så är det i den bracketen du spelar i just nu. Värt att notera är att du kan flyttas mellan brackets helt utan förvarning. Jag spelade väldigt länge i High men blev för 2-3 veckor sedan flyttad till Very High där kvaliteten på games är flera gånger bättre än High.

2: Om man ska generalisera hela communityn för båda spelen så kanske HoN är den som har bäst spelare men om man kollar på de absolut bästa spelarna inom båda spelen så kan jag lova dig att DotA spelarna är överlägsna HoN spelarna.

Förövrigt så är detta veckans changelog

CHANGELOG

- Added Mechanics I for new players!
- Added 7 new item sets to the Dota store.
- Immortal and Tournament items can now be traded on the Steam Community Market.

GAMEPLAY
- Clockwerk: Fixed Power Cogs pulling more than just heroes inside the cogs.
- Huskar: Fixed Berserker's Blood not stacking at the proper health thresholds.
- Keeper of the Light: Fixed Mana Leak accumulating mana loss during magic immunity.
- Phantom Lancer: Fixed an issue where illusions made by a player on the other team would create uncontrollable Juxtapose illusions.
- Tusk: Fixed a case where heroes with very small collision size could escape Ice Shards.
- Tusk: Fixed a rare bug where teleporting could cause Walrus Punched units to end up in odd positions.
- Fixed various aspects of Spectral Dagger logic being dispellable.
- Fixed sometimes being revealed if your projectile hits the target after you become invisible with Shadow Blade.
- Improved TP interaction with FoW.
- Fixed two ledges (below the two rune spots) where you could get units stuck with Telekinesis and Vacuum.

UI
- Added the ability to examine chests.
- Added a Game History tab to the Team Profile.
- Added checkbox for filtering Live Games to just Team games.
- You can now click on Team names in Live or Recent games to view their team profiles.
- Added a post-game Match Quality survey panel.
- Added an icon to backpack slots if that item is currently equipped.
- Fixed the courier delivery icon popping when the courier collected stash items.
- Fixed courier delivery being delayed by 0.5 seconds if there were no items to get from the stash.
- Fixed courier move orders not clearing the transfer items buff icon.
- Players can now set a custom rich presence status that can be displayed on the UI.
- Fixed Lina's Fiery Soul buff not showing the correct cooldown if it was refreshed with 3 stacks.

AUDIO/VISUAL - Updated Arc Lightning's visual effects and sound.
- Updated Shadow Shaman's attack sound.
- Updated Ether Shock's visual effects and sound.
- Updated Mjollnir and Maelstrom visual effects.

BOTS
- When a push is happening into a base, global desire to farm is significantly decreased.
- Fixed a case where bots far from the lane front could thrash into and out of Push Lane mode.
- Single-player bot games now run locally on the user's machine.
- Increased reaction time by about 50% in all modes.

Update 2

- Updated Zeus's Arc Lightning effect.
- Updated some Mechanics I dialog and animations.
- Updated post-match survey dialog.

Dold text

Men brackets har ju tydligen med vinster att göra (om jag hittat rätt info) och inte K/D vilket gör detta ännu värre, att man sedan inte kan cc'a ett game efter att någon/några har feedat hela motståndarlaget suger vilket i slutändan slutar med att hela laget feedar och motståndaren (även medspelare, själv vill jag avsluta så snabbt som möjligt) drar ut på rundan bara för att få de bästa grejerna för att sedan kunna döda motståndaren som ändå inte har en chans vid det här laget och en runda som skulle kunnat ta 30min tar istället 60min...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

Haha ganska komisk men så sant.

Ska man plåga sig själv mer med dessa ryssar eller gå tillbaka till HoN tro? Fastnade dock inte för HoN som jag gjort för Dota 2 då jag tycker det tilltalar mig mer även om det mer eller mindre nästan är samma spel.

Asså enligt mig så är det så att ryssarna kan man ändå leva med. Alla uppkäftiga dryga svenskar på HoN dock är lite svårare att leva med. Spelade HoN jätte länge tills jag tillslut tröttnade på skitcommunityn och slutade spela det helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huskeyninja:

Asså enligt mig så är det så att ryssarna kan man ändå leva med. Alla uppkäftiga dryga svenskar på HoN dock är lite svårare att leva med. Spelade HoN jätte länge tills jag tillslut tröttnade på skitcommunityn och slutade spela det helt.

Samma här men jag nämner aldrig att jag är svensk och pratar därför även engelska med svenskar i chaten.

Nåja har tänkt sluta spela Dota 2 nu, endast kört 2 games sedan Torsdags och faktiskt vunnit ett game med ryssar (ja jag är förvånad) och ett med spelare som skrev på engelska men jag klarar inte av att slösa ca en timme på ingenting.

EDIT: Bestämt mig för SC2 nu istället, jag har dock inte kört RTS på många år nu.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Bara en vecka kvar till G-League finalen nu, ska bli sjukt att se på. Tror dom snackade om 15000 pers på Mercedes Benz-Arenan, helt stört.

LGD.Int fighting! \o

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behold_:

Bara en vecka kvar till G-League finalen nu, ska bli sjukt att se på. Tror dom snackade om 15000 pers på Mercedes Benz-Arenan, helt stört.

LGD.Int fighting! \o

Fan vad awesome! Riktigt hypad.

Vilka kommentatorer kommer vara närvarande? Tänker då på de engelska, såklart.

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått så restreamar LD och Winter som vanligt. Tyvärr blir det nog inte mer än så. Är nog lite för tidigt i DotA2-scenen för att skicka dit engelska kommentatorer á la SC II.

Visa signatur

mjau

Permalänk

Lägg till ingenbigdeal på steam om någon vill lira, är trött på alla ryssar!

Permalänk
Medlem

Jag har 10 Dota2 beta nycklar att ge bort, skicka pm om ni vill ha!

Permalänk
Medlem

Tagga G-League finalen idag 11:00! LGD.int vs IG, EU/NA vs China.

Här hittar ni veckans changelog:

CHANGELOG

GAMEPLAY
- Gyrocopter: Fixed Rocket Barrage firing while under effects like Disruption/Chronosphere/Doom/Hex.
- Gyrocopter: Fixed Flak Cannon hurting nightmared units without waking them up.
- Naga Siren: Fixed being able to purge Song of the Siren aura off of Naga Siren.
- Nyx: Fixed Spiked Carapace affecting Juggernaut during Omnislash.
- Outworld Devourer: Fixed Astral Imprisonment not draining enough mana from enemy heroes.
- Timbersaw: Fixed Whirling Death not doing enough damage against strength heroes.
- Fixed Maelstrom and Mjollnir being unable to proc if the initial target is Magic Immune.
- Tweaked Neutral Creep chase timings for the two small camps.
- Fixed a number of bugs in Mechanics I, including all known showstoppers.

UI
- Fixed holding alt causing smoked hero names to be shown on minimap when near truesight.
- Fixed your status showing as playing a local bot game if you were spectating a game
- Hero performance page is now sorted by total number of games played.
- Fixed Dire wins in the Team Game History tab showing up as losses.
- Fixed bug where Team Game History wasn't refreshing properly.
- The Teams List under Community now displays Teams in order of their most recently played match.
- There's now a dialog asking the player to rate their currently-used hero build (if it's not yet been rated).

AUDIO
- Music now plays in spectator and replay modes.

ITEMS
- Added Fiery Soul of the Slayer item for Lina.

Dold text

Räkna med Skywrath Mage nästa vecka och kanske, kanske Bristelbac.. bog..

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av cjal:

kanske Bristelbac.. bog..

Naee, har de bytt namn?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Naee, har de bytt namn?

Ja Bristelback heter numera Bristelbog.

Permalänk
Medlem

Jahopp, ingen ny hero denna veckan heller. Valve time FTW >_>

CHANGELOG

GAMEPLAY
- Clinkz: Fixed Death Pact healing Clinkz under Ice Blast debuff.
- Gyrocopter: Fixed Flak Cannon killing couriers.
- Sniper: Fixed Headshot not working on units like Spirit Bear, Warlock's Golem, etc.
- Sniper: Fixed Shrapnel doing slightly less damage than intended to towers.
- Sniper: Fixed Headshot's physical damage bonus being blocked by Magic Immunity.
- Spectre: Added a short grace period to walking off the Spectral Dagger path before collision is restored.
- Spiritbreaker: Fixed Magic Immune units being ignored by the AOE greater bash procs from Charge of Darkness and Scepter Nether Strike.
- Tusk: Fixed some cases where Ice Shards could get units stuck.
- Visage: Fixed a number of incorrect spell interactions with Familiars.
- Wisp: Fixed Tether sometimes ending prematurely if Relocate was cast before Tether.
- Wisp: Fixed Relocating units sometimes walking away to do a previous behavior.
- Fixed Roshan's aoe Slam damage type being physical rather than magical (and thus hurting Familiars).
- Fixed creeps and neutrals sometimes not responding to long range spells.
- Fixed Blink Dagger self-cast to work consistently.
- Fixed Cheese not having a cooldown.
- Fixed Cheese not stacking in inventory.
- Enabled Timbersaw in Captain's Mode in Latest Version (Tournament Version next week).
- Local games are no longer automatically unpaused.

AUDIO
- Added sound effects to the Dashboard.
- Added sound effects for various Tiny deaths.
- Updated Mjollnir sound effect.
- Updated Maelstrom sound effect.

UI
- Items held by the courier are now included in a player's Net Worth.
- Fixed the sorting of Teams List under the Community tab.
- Fixed courier and ward previewing in the backpack.
- Fixed the scrollbar being hidden when a schedule had a full page of tournaments in a single month.
- Live games list now displays the game mode.
- Fiery Soul of the Slayer's custom minimap icon only draws for the player that owns the item.
- Re-positioned end game survey to not block the chat.
- Teams that haven't played a team matchmaking game in the last 7 days will now show up as being "inactive" in WebAPI calls.
- Improved performance of chat channels in the Dashboard.

VISUALS
- Revised overhead Soul Assumption indicator.
- Fixed Smoke of Deceit AOE visual effect showing for enemies if the caster is hidden
- Added in-game models for when the following items are dropped from inventory into the world: Divine Rapier, Healing Salve, Clarity, Dust of Appearance, Bottle, and Boots of Speed.

BOTS
- Added Lion bot.
- Added Omniknight bot.
- Made a number of adjustments to loadouts and builds based on community feedback.
- Bots now know how to use Rod of Atos, Tranquil Boots, Abyssal Blade, Heaven's Halberd, and Veil of Dischord.
- Bots will no longer go to the Side Shop with a full inventory if they aren't willing to sell anything.
- Generic summoned units (Necro units, Illusions, etc) now have basic bot AIs, so they can act independently from their owner.
- Fixed bots interrupting their teleports.
- Bots will be less aggressive when they have stacks of Sticky Napalm on them.
- Bots will now only use Refresher Orb if they want to cast big ticket abilities.
- Fixed Witch Doctor bot spam-toggling Voodoo Restoration when he simply wanted to activate it.
- Witch Doctor is less likely to use Death Ward on units that are about to die anyways.
- Bots now establish their lanes at 0:15 (changed from 0:30), which makes jungling the initial creep spawn eaiser without confusing them about what lane you're in.
- Bots will no longer go for runes that may or may not be there if it's been a while since their spawn time.
- When there are no wards up, bots are now smarter about only warding the closer rune location.

WORKSHOP
- Added general support for importing any Ability/Spell related model. Currently just supporting Beastmaster Boars.
- Reworked the "View My Submissions" page to better handle a large number of submissions (sorting/pagination/bug fixes).
- Fixed submission preview images not being set correctly.
- Fixed a bug where updating an existing submission could set incorrect tags on the submission.
- Disabled the Workshop in the Test client to prevent confusion

Dold text
Permalänk
Medlem

Det är tragiskt hur man vet att man kommer förlora när man ser massa krylliska i chatten.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Det är tragiskt hur man vet att man kommer förlora när man ser massa krylliska i chatten.

Visst är det men oftast kan det gå i alla fall om man anpassar sig efter deras picks och sedan lägger när allt man har för att se till att vinna.

Kommer ingen ny hero denna vecka men både Skywrath Mage och Bristelbog är mer eller mindre klara. Det spekuleras just nu om att det nästa fredag kommer komma 3 nya heroes, Bristelbog Elder Titan (Tauren Chiftain) och Skywrath Mage.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av cjal:

Visst är det men oftast kan det gå i alla fall om man anpassar sig efter deras picks och sedan lägger när allt man har för att se till att vinna.

Kommer ingen ny hero denna vecka men både Skywrath Mage och Bristelbog är mer eller mindre klara. Det spekuleras just nu om att det nästa fredag kommer komma 3 nya heroes, Bristelbog Elder Titan (Tauren Chiftain) och Skywrath Mage.

Har aldrig spelat någon av de två senare där, så det skulle bli väldigt intressant. Känns tveksamt att de skulle släppa tre nya hjältar samtidigt dock...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Har aldrig spelat någon av de två senare där, så det skulle bli väldigt intressant. Känns tveksamt att de skulle släppa tre nya hjältar samtidigt dock...

Med tanke på att Bristelbog och Skywrath Mage varit mer eller mindre klara senaste veckorna så är det faktiskt inte helt omöjligt.

Permalänk
Medlem

Veckans patch

CHANGELOG

GAMEPLAY
- Clockwerk: Fixed being able to break Hookshot movement with purge/stonegaze/etc.
- Drow Ranger: Marksmanship bonus is removed when there are nearby enemy heroes (instead of just being halved).
- Drow Ranger: Reduced Marksmanship enemy detection aoe reduced from 400 to 375.
- Keeper of the Light: Illuminate manacost from increased 150 to 150/160/170/180.
- Keeper of the Light: Illuminate AOE reduced from 400 to 350.
- Keeper of the Light: Fixed Mana Leak not getting removed by Dark Pact or Kraken Shell.
- Mirana: Fixed cast and attack behaviors during Leap.
- Nyx Assassin: Spiked Carapace duration reduced from 2.75 to 2.25.
- Nyx Assassin: Spiked Carapace cooldown increased from 14 to 23/20/17/14.
- Timbersaw: Fixed Whirling Death debuff getting dispelled.
- Timbersaw: Fixed attack capability getting reset while Magic Immune when Chakram is used.
- Timbersaw: Fixed Whirling Death stat drain not affecting Magic Immune units.
- Treant Protector: Living Armor damage reduction is now done for all instances of damage that reduce its charges.
- Tranquil Boots: Disabled speed reduced from 50 to 25.
- Tranquil Boots: Heal increased from 170 to 250.
- Tranquil Boots: Cooldown increased from 40 to 60.
- Tranquil Boots: Heal duration increased from 10 to 20.
- Tranquil Boots: Fixed being able to drop the item to reset its state.
- Tranquil Boots: Fixed damage detection threshold on Tranquil's heal.
- Heaven's Halberd: Disarm is no longer dispelled by Manta.
- Added Timbersaw to Captain's Mode (Tournament Version).
- Fixed attack acquisition range on Disruptor, KOTL, Wisp, Visage and Medusa.
- Fixed Towers sometimes attacking you too soon when moving out of range.

BOTS
- Added Jakiro bot.
- Added Sand King bot.
- Bots that have been hit by multiple stacks of Sticky Napalm will now contemplate their misfortune further back in the lane.
- Fixed a bug where bots would try to cast stuns when being wildly out of range.

UI
- Minimap now displays illusions for spectators.
- Fixed a bug that caused enemy-created Meepo illusions to get added to the original player's multi-hero interface.

VISUALS
- Added in-game models for when the following items are dropped from inventory into the world: Tango and Dust of Appearance.

EFFECTS
- Updated Dagon visual effects and scaled it with level.
- Added an effect when Marksmanship is active.

AUDIO
- Fixed music volume bug.
- Fixed a bug preventing heroes from commenting on specific item purchases.
- Fixed AA's ult cast sounds to only play for teammates or nearby enemies that have vision.
- Added a unique sound for Viper's orb attack.
- Added sound to Diffusal Blade purge.
- Various mix tweaks across creeps, ui and the tutorial quest sounds.

WORKSHOP
- Disabled browsing & submitting in the Test Client, but allowed imports for testing purposes.
- Submissions now have the option of including a PSD containing marketing materials for the submission.
- Added Beastmaster's Hawk and Lone Druid's Bear to the Ability Import list.
- Attack animations now describe the animation timing required for the attack to match the character using them.

Update 2:

- Spirit Illuminate manacost/range fixed.
- Temporarily disabling Relocate camera movement .
- Fixed Living Armor stack count not always being in sync with damage reduction.
- Fixed Illuminate max range being slightly off.
- Fixed Marksmanship getting disabled by dead heroes.
- Fixed Tranquil Boots always being broken after dropping or disassembling if they were on cooldown.

Update 3:

- Fixed Dota 2 not running on Windows XP systems.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Visst är det men oftast kan det gå i alla fall om man anpassar sig efter deras picks och sedan lägger när allt man har för att se till att vinna.

Kommer ingen ny hero denna vecka men både Skywrath Mage och Bristelbog är mer eller mindre klara. Det spekuleras just nu om att det nästa fredag kommer komma 3 nya heroes, Bristelbog Elder Titan (Tauren Chiftain) och Skywrath Mage.

Sant... Men... Ofta blir det 4v5 då en av dem slutar med under 10LH/D... Och 4v5 är svårt, trots grymma picks.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010