Permalänk
Entusiast

Håller med om att det är segt när man är instängd i ett spawn room och det står en stridsvagn vid varje dörr och bombar. Då är jag lite bitter över att man som infanteri inte har en chans. Stridsvagnarna är snabba och rörliga så de borde gå att ensam plocka en stridsvagn så att de får jobba lite. Nu kan de bara stå stilla och spamma. Turrets tycker jag är bra balanserade men de är lite luriga att använda eftersom du har bullet drop och fly time. Så det krävs en del övning för att träffa. Jag har blivit hyfsad på att skjuta med kanonen och det är rätt najs att bomba på stridsvagnar. I går vad den en episk strid om basen i mitten på snökontinenten. Mitt lag försvarade den mot båda de andra samtidigt hela dagen. Jag la mest tid uppe på taket som engineer och lagade torn, lekte med torn och dumpade ammo till MAX. Det fick man rätt ordentligt med XP på att göra. Tyvärr verkar det som om basen blev överkörd någon gång under natten.

Hittade en ny feature idag. Helt plötsligt försvann alla texturer på hela banan. Såg bara mitt vapen, en skybox och alla markörer som visar waypoints och liknande. Lite lurigt när man var mitt uppe i en strid. Det hände två gånger och nu sista gången tröttnade jag. Är det spelet som buggar eller är det mitt grafikkort? Har märkt av lite udda buggar ibland med folk som springer uppe i luften och lite serverlagg som får folk att hoppa runt lite men det här var något nytt.

Hur som helst tycker jag om spelet för man bara kan hoppa in, spela en liten stund och sedan hoppa ut igen. Man blir inte låst på att spela klart en runda utan man kommer och går som man vill. Kriget pågår alltid.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Hittade en ny feature idag. Helt plötsligt försvann alla texturer på hela banan. Såg bara mitt vapen, en skybox och alla markörer som visar waypoints och liknande. Lite lurigt när man var mitt uppe i en strid. Det hände två gånger och nu sista gången tröttnade jag. Är det spelet som buggar eller är det mitt grafikkort? Har märkt av lite udda buggar ibland med folk som springer uppe i luften och lite serverlagg som får folk att hoppa runt lite men det här var något nytt.

Det kan ju vara spelet.

Skapade en NC gubbe för att testa deras tunga pansarvagn och min lycka var komplett när jag såg att jag hade precis tillräckligt med points för det. Spawna och... Trilla rakt ner i marken och ser basen försvinna uppåt i 500km/h.

20 min cooldown och inga resurser kvar. Ragequitta på en minut, spelet imponerar mig hela tiden :/

Permalänk
Skrivet av DrSnaggles:

Tänkte man skulle prova på detta så till frågorna.

1: På vilken server spelar alla kan ju vara kul att lira med andra SweC

2: Funkar det nu att ta ner det från steam eller måste man ta ner det från deras sida mm

Blev Vanu på cobalt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kollade igenom tråden som hastigast o tror att den här länken kan vara användbar för många fler än mig. Inte bara nytt men smart, spela inte mer, bara bättre. Intermediate är nyckelordet...
Intermediate Players Guide

Citat:

Thou shalt not keep fighting a losing defensive battle, springing again and again from respawn to outnumbered firetrap just beyond. When the base is lost, move on. Don't wait around when it is hopeless. Go someplace thou can actually do some good.

Ang felspenderade cert - Förr eller senare kanske du får nytta av dom, i retroperspektiv ser jag att jag har minst lagt över hundra points "fel". Skit händer.

Stongas
TR engineer/medic, Woodman.

Permalänk
Medlem

Jag har bara spelat ett litet tag men jag vet inte riktigt om jag håller med den quoten... Eftersom man kan skjuta ut ur spawn men fiender kan inte skjuta in, har mina "meningslösa försvar" perioder alltid varit en kaskad av bonus XP. Du skjuter helt enkelt folk som campar spawnen utan minsta lilla bekymmer (förutom att råka skjuta vänner som springer framför).

Permalänk
Entusiast

Att jaga pansar med raketgevär var mycket roligare på banan med gräs och träd. Hade bara kört snöbanan tidigare och där har man ju ganska exakt noll skydd att gömma sig bakom. Nu kunde man faktiskt komma rätt nära och leka lite. Men saknar fortfarande den där långsammare och kraftigare raketen. Den hade varit perfekt. För nuvarande gratis verkar ju mest vara till för att trycka ner infanteri.

För övrigt väldigt bra guide där.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Står server locked mm. när jag försöker komma in och spela någon av mina karaktärer. Är det nån patch eller nått på G eller vad är det som händer?

Edit:

Verkar fungera nu någon minut senare efter omloggning. Patchade innan så det kanske var något knasigt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nightcrawl:

Står server locked mm. när jag försöker komma in och spela någon av mina karaktärer. Är det nån patch eller nått på G eller vad är det som händer?

Edit:

Verkar fungera nu någon minut senare efter omloggning. Patchade innan så det kanske var något knasigt.

Enligt Twitter så var alla utelåsta en stund.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Någon som spelar Terran på Ceres server?

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Hittade en ny feature idag. Helt plötsligt försvann alla texturer på hela banan. Såg bara mitt vapen, en skybox och alla markörer som visar waypoints och liknande. Lite lurigt när man var mitt uppe i en strid. Det hände två gånger och nu sista gången tröttnade jag. Är det spelet som buggar eller är det mitt grafikkort? Har märkt av lite udda buggar ibland med folk som springer uppe i luften och lite serverlagg som får folk att hoppa runt lite men det här var något nytt.

Även jag har haft detta fenomen ett par gånger, riktigt skumt. Verkar komma när det är som mest olämpligast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder tuppen:

Även jag har haft detta fenomen ett par gånger, riktigt skumt. Verkar komma när det är som mest olämpligast

Låter halvt bekant. Efter 2-3h av spelande börjar jag få flimmer där världen försvinner kanske 5ggr per sekund och det kanske är skyboxen som jag ser istället. Många rapporterar om 'minnesluckor' och ett behov att starta om var 60-120e minut pga kraftiga fps-drop.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Hur blir det med mina unlocks och mina poäng som man får när man spelar om det är så att jag skulle vilja byta server eller ras?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

Hur blir det med mina unlocks och mina poäng som man får när man spelar om det är så att jag skulle vilja byta server eller ras?

Menar du Certs, eller tänker du på station cash?
Allt du köper med station cash gäller för samtliga servrar, (Har hört att det ska bli så, om det stämmer eller implementerats vet jag inte). Köper du något som enbart en fraktion kan ha, så är det endast upplåst för aktuell fraktion.
Certs gäller enbart på aktuell rollperson och server.

Men jag är inte helt hundra på att det jag precis skrivit stämmer, någon kan gärna dubbelkolla.

Permalänk

Det var certs jag menade och även om det du pratade om att om man tex köper ett vapen och att det ska stanna om jag byter server, gör de det? Och gör de det om jag köper med certs?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk

Som det är just nu så stannar det man köpt med Certs på just den servern och ras man spelar på/med.
Jag är lite osäker hur det är med Station Cash, men jag tror det är samma där..

(Någon får gärna rätta mig om jag har fel)

Permalänk
Hedersmedlem

Utifall någon har svårt att välja faction så har de nu släppt en trailer för varje.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

Hur blir det med mina unlocks och mina poäng som man får när man spelar om det är så att jag skulle vilja byta server eller ras?

Skrivet av Simcon:

Menar du Certs, eller tänker du på station cash?
Allt du köper med station cash gäller för samtliga servrar, (Har hört att det ska bli så, om det stämmer eller implementerats vet jag inte). Köper du något som enbart en fraktion kan ha, så är det endast upplåst för aktuell fraktion.
Certs gäller enbart på aktuell rollperson och server.

Men jag är inte helt hundra på att det jag precis skrivit stämmer, någon kan gärna dubbelkolla.

Skrivet av haapppoooo:

Det var certs jag menade och även om det du pratade om att om man tex köper ett vapen och att det ska stanna om jag byter server, gör de det? Och gör de det om jag köper med certs?

Skrivet av Dunder tuppen:

Som det är just nu så stannar det man köpt med Certs på just den servern och ras man spelar på/med.
Jag är lite osäker hur det är med Station Cash, men jag tror det är samma där..

(Någon får gärna rätta mig om jag har fel)

Som Simcon och dundertuppen skriver.
Alla certificates (som man får av XP på en karaktär) är låsta till den karaktären. Lika så är det i dagsläget med sådant man köper upp med Seven (Seven och Station samma sak?) cash. De har uttalat sig om att det kommer ändras så att det man låser upp med Seven Cash ska gälla på alla servers.

Bra fråga dock om samma sak kommer gälla upplåsningar av vapen som görs med certificates.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Ett tips om ni ska registrera ett konto för att spela planetside 2, vore att göra det genom en proxy så att ni kan få ett konto hos SOE och inte hos Prosieben. Har inte testat så att det fungerar (men antar att det borde funka), prosieben har kanske inte det bästa ryktet och jag är glad att ha mitt konto kvar hos SOE sedan betan. Så det kan vara en skillnad, men inte nödvändigtvis. Någon som har kontot hos Prosieben kanske kan uttala sig om hur det är.

Permalänk

Vad har ni för tankar om flyg i spelet, många som hatar rocket pods?
Provade lite Scythe gameplay i går
http://www.youtube.com/user/MattiAceGaming/videos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Ett tips om ni ska registrera ett konto för att spela planetside 2, vore att göra det genom en proxy så att ni kan få ett konto hos SOE och inte hos Prosieben. Har inte testat så att det fungerar (men antar att det borde funka), prosieben har kanske inte det bästa ryktet och jag är glad att ha mitt konto kvar hos SOE sedan betan. Så det kan vara en skillnad, men inte nödvändigtvis. Någon som har kontot hos Prosieben kanske kan uttala sig om hur det är.

Jag reggade mig via Prosieben tror jag(?). Har då inte märkt att det ska vara något konstigt. Vad skulle skillnaden kunna vara?

Skrivet av mattias_gbg:

Vad har ni för tankar om flyg i spelet, många som hatar rocket pods?
Provade lite Scythe gameplay i går
http://www.youtube.com/user/MattiAceGaming/videos

Flyg är för mig bara något jobbigt som jag inte kan göra något åt många gånger av fallen. Självklart beror det på att gruppens sammansättning inte är optimal gällande fordon och utrustning. De känns därför ganska overpowered många gånger. Men nog tillför det en hel del till spelet och allt eftersom spelare levlar upp lite och kan låsa upp bättre AA-utrustning borde det bli vanligare med squad members som kan skrämma bort eller iaf ge ett ordentligt motstånd.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nightcrawl:

Jag reggade mig via Prosieben tror jag(?). Har då inte märkt att det ska vara något konstigt. Vad skulle skillnaden kunna vara?

Flyg är för mig bara något jobbigt som jag inte kan göra något åt många gånger av fallen. Självklart beror det på att gruppens sammansättning inte är optimal gällande fordon och utrustning. De känns därför ganska overpowered många gånger. Men nog tillför det en hel del till spelet och allt eftersom spelare levlar upp lite och kan låsa upp bättre AA-utrustning borde det bli vanligare med squad members som kan skrämma bort eller iaf ge ett ordentligt motstånd.

Håller med. Ett par flyg med rocket pods kan göra otroligt mycket skada på både pansar och infanteri men det går att skydda sig. Är man ett par heavy så går det faktiskt att göra del skada med maskingevär om de kommer nära. Har man dessutom ett par MAX med så kan de banka på rätt bra. Speciellt om man har lite stöd från en Sunderer eller en större tank. Det lilla jag har sett av AA rockets har varit rätt effektivt. Vet att en del piloter har gnällt på att de är för effektiva mot dem. Själv sparar jag certs till luftvärnsrobot så jag kan ge igen på alla flyg. Behöver bara 650 till...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Håller med om att det är segt när man är instängd i ett spawn room och det står en stridsvagn vid varje dörr och bombar. Då är jag lite bitter över att man som infanteri inte har en chans. Stridsvagnarna är snabba och rörliga så de borde gå att ensam plocka en stridsvagn så att de får jobba lite.

Samtidigt tycker jag man måste sikta hyfsat exakt för att ta kål på infanteri med stridsvagn eller RPG då splash skadan verkar rätt begränsad. Antingen det eller så är jag dålig på att sikta.

Jag har kört betan till och från men spelade det verkligen seriöst i lördags (ca 5 timmar). I början fattar man ingenting men när man väl kommer in i det lite så är det faktiskt riktigt kul och svårt att sluta spela. Körde med ett grymt team som drog från hex till hex och tog över bas efter bas och hade ett riktigt bra samarbete med engineers, infanteri och medics samt lite olika tanks inkl den där spawn tanken som jag inte minns namnet på nu. Squadleadern satte ett mål och alla drog dit. På vissa baser fick vi tufft motstånd vilket gjorde det riktigt spännande men lyckades alltid ta över basen tillslut. Resultatet blev att nästan hela kartan var lila vilket verkligen kändes härligt. Dock började de röda Terrans gå på offensiven och käkade upp baser en bra bit ifrån där vi var. Vi köde snöbanan som är visuellt tillfredsställande med norrsken och allt.

Friendly fire är lika mycket i vägen som det är realistiskt men camo tycker jag inte är okej då man i stridens hetta kan råka döda en av sina egna då de är förklädda som fienden. Sen dör man rätt fort, speciellt mot "tank" klassen och det för mig till min fråga, hur spawnar man som "tank"? Terrans heter Battle tanks tror jag och tål äckligt mycket skada (2-3 RPG skott t ex). MAX kanske de hette nu när jag tänker efter?

Det känns verkligen som att spelet går ut på samarbete för solo har man inte suck att själv ta över en bas som försvaras av flera fiendeenheter. Visst, man kan springa runt och överhetta generators eller stå i rummet där den där capturesaken finns men vet inte riktigt hur den räknar. Är det så att mätaren fylls på snabbare om fler är i rummet? eller räcker det att vara i närheten av rummet?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mocka:

Samtidigt tycker jag man måste sikta hyfsat exakt för att ta kål på infanteri med stridsvagn eller RPG då splash skadan verkar rätt begränsad. Antingen det eller så är jag dålig på att sikta.

Jag har kört betan till och från men spelade det verkligen seriöst i lördags (ca 5 timmar). I början fattar man ingenting men när man väl kommer in i det lite så är det faktiskt riktigt kul och svårt att sluta spela. Körde med ett grymt team som drog från hex till hex och tog över bas efter bas och hade ett riktigt bra samarbete med engineers, infanteri och medics samt lite olika tanks inkl den där spawn tanken som jag inte minns namnet på nu. Squadleadern satte ett mål och alla drog dit. På vissa baser fick vi tufft motstånd vilket gjorde det riktigt spännande men lyckades alltid ta över basen tillslut. Resultatet blev att nästan hela kartan var lila vilket verkligen kändes härligt. Dock började de röda Terrans gå på offensiven och käkade upp baser en bra bit ifrån där vi var. Vi köde snöbanan som är visuellt tillfredsställande med norrsken och allt.

Friendly fire är lika mycket i vägen som det är realistiskt men camo tycker jag inte är okej då man i stridens hetta kan råka döda en av sina egna då de är förklädda som fienden. Sen dör man rätt fort, speciellt mot "tank" klassen och det för mig till min fråga, hur spawnar man som "tank"? Terrans heter Battle tanks tror jag och tål äckligt mycket skada (2-3 RPG skott t ex). MAX kanske de hette nu när jag tänker efter?

Det känns verkligen som att spelet går ut på samarbete för solo har man inte suck att själv ta över en bas som försvaras av flera fiendeenheter. Visst, man kan springa runt och överhetta generators eller stå i rummet där den där capturesaken finns men vet inte riktigt hur den räknar. Är det så att mätaren fylls på snabbare om fler är i rummet? eller räcker det att vara i närheten av rummet?

Jo splash damage är det inte så mycket av men de kan bomba på mycket och står du i en byggnad är det ju bara att skjuta in så dör du. Ute på öppna fällt brukar de däremot sikta på att köra över dig istället. Speciellt de små snabba vagnarna är sjukt farliga då de är så svåra att träffa med en raket och det krävs ett gäng träffar för att spränga den. Så de brukar bara storma och skjuta som galningar. De större vagnarna har ju maskingevär som äter infanteri. Jag tycker det är rätt kul att smyga runt och jaga stridsvagn. I går satt jag i en riktig köttkvarn vi var ett rätt stort gäng med bara infanteri som stormade en bas. Vi mötte massa stridsvagnar och flyg. Det var för övrigt flyg från båda andra lagen. Vi dog så många gånger att det var löjligt men kul var det. Jag tror seriöst att de lär bli att spränga vår sunderer för att de hade roligare med att bara döda oss. För det stormade förbi stridsvagnar genom vår spawn point flera gånger.

Jag blev också lite kär i norrskenet.

MAX kan du inte spawna till utan då får springa till en vapenterminal och välja det. Finns i alla baser och fungerar även i Sunderers. Så först får du spawna och sedan hoppa in i MAX. Det är alltså mer ett fordon än en klass. Battle Tank är en stridsvagn och den plockar du fram i en fordonsterminal.

Ja mätaren går snabbare om man är fler. Eller i alla fall upp till gränsen. I vissa baser med många punkter räknar den bara två pers som står i närheten och närheten är i samma rum. I större baser med bara en kan det stå upp till sex pers vid samma position.

Att hamna med en samlad trupp av tanks, transporter och flyg som driver runt och tar över saker är sjukt roligt. Förra helgen var jag med om något annat kul och det var att försvara den stora basen i mitten på snöbanan. Tech plant är en av de svårare stationerna att ta för den är så jobbig att infiltrera. Finns bara två dörrar som är rätt lätta att försvara och det är massa turrets på taket. Jag spelade i flera omgångar under dagen och striden höll verkligen på hela dagen. Sjukt kul att spela på förmiddagen och sedan hoppa in igen på eftermiddagen och se att det fortfarande håller på.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Influence som man kan se som ett cirkel-diagram till vänster påverkar även det hur snabbt man erövrar en bas. Så för att mer effektivt ta en hårdförsvarad hex kan man plocka de mer lättplockade hexarna runt. Vidare får en faction inte några resurser från en station som inte är ansluten med vänliga hex:ar till warpgaten.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Kan man köpa Station cash i någon fysisk butik i sverige?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Hej tänkte bara säga att gå med i en outfit höjer upplevelsen 100 gånger om! sitter just nu med en NC outfit på miller vi kör en organiserad så kallad operation varje kväll och då är vi runt 100 pers hur kul som helst att få testa på lite organiserad krigföring med en commander som kommunicerar med alla squad leaders som sedan för order vidare till sina 12 mana grupper

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Hej tänkte bara säga att gå med i en outfit höjer upplevelsen 100 gånger om! sitter just nu med en NC outfit på miller vi kör en organiserad så kallad operation varje kväll och då är vi runt 100 pers hur kul som helst att få testa på lite organiserad krigföring med en commander som kommunicerar med alla squad leaders som sedan för order vidare till sina 12 mana grupper

Jag undrar vilken ^^ (snarare undrar jag vad du heter i planetside2 ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Hej tänkte bara säga att gå med i en outfit höjer upplevelsen 100 gånger om! sitter just nu med en NC outfit på miller vi kör en organiserad så kallad operation varje kväll och då är vi runt 100 pers hur kul som helst att få testa på lite organiserad krigföring med en commander som kommunicerar med alla squad leaders som sedan för order vidare till sina 12 mana grupper

Håller helt klart med :).

Har inte testat nu efter patchen, men är in-game voice:andet något bättre? Vad tycker ni om ändringarna på tech labs? Något annat ni tycker är positivt eller negativt med patchen?

Blir till att spela igen efter helgen, har tyvärr annat att göra tills dess.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Tjena!
Har testat lite olika Reavers med Bla Dogfighting Airframe lvl 2 och 3 för att jämföra med min egen som har Hover airframe.
http://www.youtube.com/watch?v=VgTqi3BvO5s

Hoppas det hjälper några av er att välja.
Lycka till