Helgsnack: Den allra bästa spelmusiken

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Hans Zimmer levererar

Permalänk

Hotline Miami

Hotline Miami Soundtrack: Paris - by: M|O|O|N

Om ni vill höra alla låtarna, https://soundcloud.com/devolverdigital/sets/hotline-miami-off...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Visst är dom så satans bra. Main theme låten har jag lyssnat på säkert 100 gånger vid detta laget.
Sen att spelet för övrigt var ett av de bästa under 2012 gör ju inte saken sämre.

Haha, så det är inte bara jag?

Kan inte annat än att hålla med!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Icewind Dale

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 3600X, Corsair Vengeance LPX 16 GB 3600mhz, RTX 3080, Corsair RM750X V2, MSI B450 TOMAHAWK MAX

Permalänk
Dold text

Hans Zimmer är för bra för den här tråden!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Får min röst utan tvekan

Permalänk
Medlem

En låt som fastnat är från Turrican 2. Spola fram till 0:33.

Permalänk
Medlem

Gillar det mesta som Jeremy Soule har skapat.

Musiken i Deus Ex: Human Revolution är också kanon!

Permalänk
Medlem

Har alltid gillat musiken i Fallout 3, bidrar till stämningen.

Även musiken från Commandos 2, så underbart välgjorda soundtracks.

Sedan även om detta inte är en konstant musik, "campfire" musik i Stalker.

C&C Red Alert

Finns massor med bra spelmusik, men just dessa som får en att komma i stämning när man spelar respektive spel. Soundtracks och låtar man minns resten av livet. Dessa spel i sig är inte så gamla, bortsett från Commandos 2 släppt 2001 och C&C Red Alert 1996. Å andra sidan är jag inte så gammal heller för att ha kommit ihåg mycket äldre spelmusik

Permalänk

People can Fly:

Visa signatur

CPU: i5-200K @ 4.2GHz MB: Asus P8Z77 V-LX Mem: Corsair Vengeance Low Profile 4x4GB DDR3 @ 1600 MHz CL9 GPU: Asus GTX 660 DC2 SSD: Intel 330 series 120GB HDD: 1TB HDD Case: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Powersupply 650W OS: Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moriquende:

Snacka om "meh". Far Cry(1) had mycket bättre theme.

Det är väl din åsikt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Leechu:

Finns bara en!
Sorgen och mörkret i denna låt är grym!
Och ändå vet ingen vad dom sjunger om?
https://www.youtube.com/watch?v=BCr7y4SLhck

Väldigt mycket av wow musiken är riktigt bra, men det finns nog inget som knäcker Naxx musiken, så in i helvetes stämmningsfull.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Avstängd

Folk Prease ... inget slår Susumu Hirasawa

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Jag har två stycken solklara favoriter!

No1 ur spelsynvinkel är Battlefield 2 Theme, vilken ger mig mest nostalgi och känslor!

Sedan är den helt klart bästa spelmusiken alla kategorier, den musik alla GTA titlar hittills levererat (Läs: radion i spelet har aldrig gjort mig besviken!). MEN! den specifika låt, som utan tvekan är bäst enligt mig, är Grand Theft Auto 4: Soviet Connection och upplevs helst med London Philharmonic Orchestras tolkning:

PS. Rekommenderar alla Spotify användare att checka in albumet: "The Greatest Video Game Music". Härlig stämning rakt igenom och kanske finner du din favorit där!

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 6 är helt fantastisk

Finns ett helt otroligt utbud med 8-bitars spel som har riktigt bra musik.

Permalänk
Medlem

Helt klart

Mega man 2 - Airman
Gremlings 2 äger med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://jesper.nu/spel/age-of-war-2

Age of war Var beroende av den musiken för något år sedan, upptäckte denna uppföljare för någon vecka sedan!

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Musiken från Halo 1-3. Exempel: "One final effort"+ "Never forget" från H3 samt "Halo" från Halo 1

Finish the Fight (klimax (1m7s)

Never Forget

One final effort

Behold a pale horse (klimax vid 1:34

HALO

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Musiken i Tyrian tycker jag är väldigt bra.

Men även musiken i Mega Man 3 är kanon

Permalänk
Medlem

Crysis tycker jag har riktigt bra musik.

Detta stycke återkommer igenom hela spelet, så man skulle väl kunna kalla det spelets huvudtema:

Lite mer Crysis:

Dold text

Crysis Warhead:

Dold text

Batman: Arkham City:

Dold text
Skrivet av MrAdde:

Episk, passar in något enormt i spelet och hjälper verkligen till att förmedla den där känslan som spelet inger!

[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=VTsD2FjmLsw

Dold text

[/YOUTUBE]

Jomen ME2-temat, där har vi grejer!

Permalänk
Medlem

Jeremy Soule - Dungeon Siege - (Theme song)
Spelet var ju sådär men denna låten är ett bra exempel på riktigt bra RPG musik!

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Förvånad att ingen har lagt upp något från Shadow of the Colossus, tycker att soundtracken från detta spel är fruktansvärt bra!

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk

För mig finns det inget spel som har bättre musik än Halo-serien. Jag får rysningar av varje ton, kanske för att jag har spelat alla spel från att Halo:CE (det första) kom ut och har många minnen ifrån det. Alla låtar väcker minnen och glädje. Dessa är mina favoriter. JAG RÅDER ER ATT LYSSNA, NI KOMMER INTE ÅNGRA ER!

Rysningar hela vägen här!:

Permalänk
Medlem

nuff said

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem

Musiken till Last Ninja II sitter permanent etsat i mitt huvud:

Finns så många fler också, men långtifrån allt finns ju på YouTube.

Tillägg: Höll på att glömma Bionic Commando!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Outcast! Inget snack!

Permalänk

Vadan detta youtube-spam?