Helgsnack: Den allra bästa spelmusiken

Permalänk

För mig är det lätt Kingdom Hearts, speciellt Dearly Beloved.

Visa signatur

MB: Asrock Extreme4 Gen3 | GPU: Asus Geforce GTX660 Ti DirectCuII | CPU: Intel i5-3570k 4.1Ghz @ 1.288V | PSU: Corsair TX750M | Minne: G.Skill Sniper 4x4gb 1866 mhz | Chassi: Fractal Define R4 Svart | SSD: Intel 120 gb | HDD: WD Green 1.5 tb | Ljud: Audio Technica ATH-M50 | Laptop:ASUS U46SV

Permalänk
Medlem

Tänker inte gå igenom 15 sidor men Half-life!

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

Några av mina favoriter:

Zelda-serien
Castlevania
Chrono trigger
Dear Esther
Elder scrolls-serien
Command & Conquer 1

Boom!

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom tråden och är inte så insatt i spel men musiken till trailern av Assasin Creed 3 tror jag är riktigt svårslagen. I alla fall om man gillar mäktig och pampig musik.

Musik

Trailer

Väldigt svårslagen tror jag...

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Jäklar vad mycket bra musik! Sweclockarna har bäst smak märker jag

Såg nog inte Heroes of Might and Magic 3 bland inläggen? Enl mig ett av världens bästa spel

Bästa musiken, sorgsen men ändå fasansfull

Någon som vet vad byggnaden i mitten är? Är det Gralen? Som är så sjukt svår att få.

Main Menu

Var bara tvungen att ta med, även om det inte är min tidsålder riktigt

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Avstängd

Institute For The Criminally Insane - Slasher, svinskönt oldschool EBM/Industri från Danmark...är inte direkt ett spel soundtrack, men låten spelas i Hitman: Blood Money inne på Hell Nightclub

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ser att vissa av er diggar gamla modul-baserade låtar med rik MELODI och mindre trams!
Här är "några" av mina favoriter (ett par har redan postats av andra):

One Must Fall 2097 - Menu Hade som ringsignal för nåra år sen ..Kändes positivt futuristisk på 90'talet o tung melodi!
One Must Fall 2097 - Arena 0
Crusader no remorse - The Traveler Positivt futuristisk & Rik melodi!
Unreal Tournament - Mechanism 8 Positivt futuristisk & Rik melodi!
Terminal Velocity ..Inte rikaste melodin, men fan vad dom festade till det
..på 80/90-talet var spelmusikerna verkligen melodiska GUDAR!

Jag tar med några starkt melodiska icke modul låtar oxå för sakens skull:

Bästa positiva melodin som byggs upp till riktig fest - Tänk om dagens medieval spelmusik kunde leva upp till detta!

Mina bästa väckningssignaler efter 3 timmars sömn o bakfylla (från spelet The Incredible Machine):
http://www.youtube.com/watch?v=oZhCOn5FcUo
http://www.youtube.com/watch?v=nSGN8cvYiPQ

Skrivet av Laggzor:

Du nailade verkligen exakt mina 3 favvotracks ur det spelet!!
Alla har självklart mycket melodi och den översta av dina 3 bidrag har grymt mystisk o futuristisk atmosfär!

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Battlefield Vietnam klart bäst

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Fantastiskt mäktigt spel o mycket tack vare musiken.
Annars tycker jag mycket om musiken i de första 2 Fallout-spelen.

Visa signatur

Black Flag Operations [SKURK]
The Kadeshi [THOR]

Permalänk
Medlem

Musiken säger allt!

Permalänk
Hjälpsam

Den musik som gjort mest intryck på mig från spel är helt klart dessa tre

Monty on the run!
- Rob Hubbard

Last Ninja

Commando
-Rob Hubbard

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Visa signatur

CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.4 GHz RAM: Corsair Vengence 8,00 GB 1600MHzm MB: ASUSTeK P8Z77-V LX2 GPU: MSI 970 Gaming 4GB HDD: WD Caviar Blue 1TB SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: Corsair VX 550W Chassi Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Eftersom jag snöat in på bombastisk musik med inslag av kör/opera så är nog framför allt två av låtarna till Dawn of War 2 favoriterna.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Avstängd

Final Fantasy och Wild Arms har bra musik.
Kolla upp det.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Må vara newschool men dra mig baklänges... killen bakom musiken i Journey är fantastisk, han må vara vår tids bästa spelkompositör i min mening.

Permalänk
Avstängd

IMHO - Wizardry - C64:

Overclocked Remix:

Permalänk
Medlem

Nynnar fortfarande melodin i huvudet iband

Det mesta från Frank Klepacki

Och såklart

Permalänk
Medlem

Älskar denna!

Visa signatur

| i7 4770k | Asus z87-pro | 8GB Corsair CL9/1600Mhz Vengeance | EVGA GTX 970 | Asus Xonar DX 7.1 | Intel 180GB SSD | Samsung 2TB 5400 | Samsung 1TB 7200 |

Permalänk

Det är svårt att utse den absolut bästa spelmusiken, men man har ju "några" favoriter. Har otroliga minnen av Final Fantasy VII, VIII och IX och andra RPG-spel, som The Elder Scrolls III: Morrowind, The Elder Scrolls IV: Oblivion, The Elder Scrolls V: Skyrim. Men jag blir härligt nostalgisk och nästan tårögd av att höra "Balamb Garden" och "Fisherman's Horizon" från Final Fantasy VIII:

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Chris Kline's version av Duke Nukem Theme är jävligt bra.

Den här versionen av klassiska DuckTales - The Moon är underbar.

Chris Kline gör även en fin tolkning av Bionic Commando (tyvärr med skitkvalitet)

Castlevania (NES) Wicked Child är inte helt tokig heller.

Sist men absolut inte minst, min storfavorit sedan 80-talet: Metroid (NES).

[PS. Ja, jag är en nörd och jag lyssnar mycket på metal/rock :P]

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Creedence Clearwater Revival: Fortunate Son

ser inte det som "spelmusik" dock. även om det kan vara bra som det i detta fallet med BF:V

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Säkert flera som sagt, men skadar inte att säga starcraft igen

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Machinarium och Dear Esther har oslagbart Soundtrack tycker jag!

Dear Esther:

Machinarium:

Permalänk
Medlem

Min favorit är Halo 3!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk

Total annihilation utan att tveka, Prag's symfoniorkester spelar

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Synd att den är så kort D:

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///