Integrera usb3-drivrutiner till en windows 7-installation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vernox:

Jag hade gett upp isofilen direkt och kopplat in hårddisken i en annan PC/Laptop och installerat en ren x86 version genom usbd
Därefter koppla tillbaka hårddisken och ladda ner rätt drivrutin genom Uniblue driverscanner 2012, därefter kör Ccleaner för att rensa gamla .DLL filer.
Allt som behövs är:
- PC/Laptop
- 8GB USB minne (eller större) med Windows 7x86, Uniblue Driverscanner 2012 & Ccleaaner.
- Stjärnskruvmejsel
- 3 Red Stripe

Detta har aldrig svikit mig, I promise you that much.
Cheers!

Det här var faktiskt det första jag testade, men möttes av en brutal bluescreen bara tyvärr
Jag provade dock bara detta en gång, det kanske är olika med andra windowsvarianter? Skulle i så fall en nyare eller äldre windows 7-build vara bättre? Är ganska villig att testa igen, om jag inte får igång på det här drivis-integreringsprogrammet inom det närmaste året

Btw, jag slänger över grejerna på en usbsticka och installerar genom den, så att skapa en iso är inget jag kommer behöva krångla med! Och då är det den här 7DVD_amd64.mappen jag ska dra över va? För det är den som blir moddad?

Visa signatur

"If it ain't broke, don't fix it"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Den blir moddad ja och nej du ska inte bara dra över den utan den ska kopieras med skriptet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Den blir moddad ja och nej du ska inte bara dra över den utan den ska kopieras med skriptet.

Aha, så när jag gjort (lyckats) med allt vi gått genom nu de senaste veckorna, så ska jag köra scriptet igen och sen gå in i en annan meny för att kopiera över filerna till usb-stickan? :>

Visa signatur

"If it ain't broke, don't fix it"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jovisst, finns säkert andra sätt men det jag impleterade fungerar fint.

Jag litar på dig

Visa signatur

"If it ain't broke, don't fix it"

Permalänk
Medlem

Håkej tcntad, nu har jag ändrat alla "%WAIK%\Tools\%arch%\Servicing\DISM.exe" mot "%WAIK%\DISM.exe" i scriptet och kört det exakt som vi kommit överens om att jag ska göra. Tyckte inte alls det hände speciellt mycket, men enligt utsago ska det då vara klart. Vilken del av skriptet använder jag för att kopiera över min installations-dvd med integrerade drivrutiner till en usbsticka?

Visa signatur

"If it ain't broke, don't fix it"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Meny > "15. Create bootable ISO or USB"

Har jag förstått det rätt så ska det vara så, förutsatt att %WAIK% är "C:\Windows\System32"

Permalänk
Medlem

Tjo igen! Kollade runt lite på sweclockers och tänkte passa på att knyta ihop säcken lite!
Vill börja med att tacka innerligt för all hjälp jag fått från dig tcn, men jag fick aldrig någon ordning på det Killen vars dator jag skulle fixa kom och hämtade den och sålde den till någon annan, och sålde således vidare problemet.
Men jag önskar dig en god jul och en god fortsättning

Visa signatur

"If it ain't broke, don't fix it"