Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jocke92:

Trevligt, har inte sett någon riktig lista på vad som är förbättrat i 7.8.

Kolla på wpcentral.com. Det mesta:

Stora grejen är ju nya startskärmen med möjlighet att ändra storleken på live-tiles till små, mellan och stora.
Fler accentfärger. 20 istället för 10.
Google som standardsökning istället för Bing.
Bing bakgrundsbilder (till den låsta skärmen) som roterar och byts 1 gång per dygn.
Bluetooth-fildelning (Nokia)
Ringsignals-skapare (Nokia)

Är väl det mesta tror jag. Fungerar bra i alla fall.

Permalänk
Medlem

Wingadget.se har släppt en unboxing på Samsung ATIV S.
Tror ni det är något att hänga i granen?

http://www.wingadget.se/unboxing-samsung-ativ-s-packas-upp-hr...

Permalänk

Google som standard sökmotor? Det är då det dummaste...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emigrating12:

Google som standard sökmotor? Det är då det dummaste...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, eller Bing om man hellre vill det. Man får välja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Ja, eller Bing om man hellre vill det. Man får välja.

Har du någon länk eller källa till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Har du någon länk eller källa till det?

Inställningar > Svep höger till program > Internet Explorer > Avancerade inställningar > Standardsökleverantör > Done.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Inställningar > Svep höger till program > Internet Explorer > Avancerade inställningar > Standardsökleverantör > Done.

Kanske finns att välja i 7.8?, därför undrade jag om en länk till alla förändringar från 7.5 till 7.8.

Hittar själv inget om att man kan ändra sökmotor http://www.wpcentral.com/nokia-reveals-windows-phone-78-featu...
Intressant om man kan ändra fast att jag använder Bing mer och mer, fungerar faktiskt bra, är nog bara en vanesak.

Permalänk

Hur stor är skillnaderna mellan nokia lumia 800 och 900?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskarsson9:

Hur stor är skillnaderna mellan nokia lumia 800 och 900?

Skillnad i vad? Storlek, pris, vikt eller?

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4578&idPhone2=4...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1014358,1135421

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stelex:

Har du någon länk eller källa till det?

Jag kör själv 7.8 och tycker inte ja har nån anledning att ljuga om det där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Jag kör själv 7.8 och tycker inte ja har nån anledning att ljuga om det där

Skickades från m.sweclockers.com

Men då är ju du källan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Jag kör själv 7.8 och tycker inte ja har nån anledning att ljuga om det där

Skickades från m.sweclockers.com

Då kanske du kan svara på om "Samtal väntar" fungerar i 7.8, vilket jag saknar jäkligt mycket.
Vet att det finns i inställningarna på 7.5 också, men det fungerar inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stelex:

Då kanske du kan svara på om "Samtal väntar" fungerar i 7.8, vilket jag saknar jäkligt mycket.
Vet att det finns i inställningarna på 7.5 också, men det fungerar inte.

Yes, det finns och fungerar. Men det fanns väl inte ens i 7.5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Yes, det finns och fungerar. Men det fanns väl inte ens i 7.5?

Jo inställningarna till "Samtal väntar" kom med i 7.5-uppdateringen, men fungerar tyvärr inte.

Nu blev jag lycklig för jag har saknat det hela tiden. Nu blir äntligen min Lumia 800 perfekt.

Permalänk
Medlem

Vill rekommendera två nya spel som finns nu till wp8 och de är Guns 4 Hire och Dredd vs. Zombies och de är GRATIS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stelex:

Jo inställningarna till "Samtal väntar" kom med i 7.5-uppdateringen, men fungerar tyvärr inte.

Nu blev jag lycklig för jag har saknat det hela tiden. Nu blir äntligen min Lumia 800 perfekt.

Hmm.. har inget minne av att det har funnits tidigare. Vart finns den inställningen i 7.5 Mango (eller Tango) ?

Nu finns det under Inställningar > Nätverk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Hmm.. har inget minne av att det har funnits tidigare. Vart finns den inställningen i 7.5 Mango (eller Tango) ?

Nu finns det under Inställningar > Nätverk

Inställningar - Nätverk, väljer sen Samtal väntar - På. Men fungerar inte,
har även pratat med Nokia om det och de vet visste inte om det kom att fungera i 7.8.

Permalänk

Även om antalet appar ökar i bra takt så funderar jag lite på om vi användare kan driva på en del företag att skapa appar. Om vi gemensamt skulle ligga på så tror jag farten skulle öka radikalt. Vi kunde tex komma överens om ett företag varje dag där vi mejlar tillverkaren för att visa hur många vi är som vill se app till WP, någon som tror på den idén?

Vi kan ju börja med hemnet http://appsupport.hemnet.se/org/hemnetapp/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nokia user:

Även om antalet appar ökar i bra takt så funderar jag lite på om vi användare kan driva på en del företag att skapa appar. Om vi gemensamt skulle ligga på så tror jag farten skulle öka radikalt. Vi kunde tex komma överens om ett företag varje dag där vi mejlar tillverkaren för att visa hur många vi är som vill se app till WP, någon som tror på den idén?

Vi kan ju börja med hemnet http://appsupport.hemnet.se/org/hemnetapp/

Eller BankID http://www.bankid.com/

Permalänk
Skrivet av stelex:

En app jag också saknar, jag drog iväg ett mail till dom.
mobiltbankid@bankid.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nokia user:

En app jag också saknar, jag drog iväg ett mail till dom.
mobiltbankid@bankid.com

Tack, hittade inte mailadressen. Skickar nu.

Permalänk
Medlem

Kan lika bra passa på fråga här. Nokia Lumia 610 prisvärd för en som aldrig haft en smartphone? Tänkte köpa den på 3 med abonnemang, 99kr/mån

Jag ringer för knappt hundringen med min gamla telefon och mitt abonnemang med telenor

Permalänk
Skrivet av Quon:

Kan lika bra passa på fråga här. Nokia Lumia 610 prisvärd för en som aldrig haft en smartphone? Tänkte köpa den på 3 med abonnemang, 99kr/mån

Jag ringer för knappt hundringen med min gamla telefon och mitt abonnemang med telenor

Är du som mig och använder luren till att surfa/ringa/smsa mm så tror jag du blir nöjd med den. Men vill du ha många appar så bör du satsa på en med wp8 ex lumia 620 ser rätt trevlig ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är du som mig och använder luren till att surfa/ringa/smsa mm så tror jag du blir nöjd med den. Men vill du ha många appar så bör du satsa på en med wp8 ex lumia 620 ser rätt trevlig ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte jag lär använda så pass många appar direkt. Använder den mest som att ringa och sms, the basic stuff. Visst så är jag sugen på att ha 620 om den nu har w8 men den lär nog ligga på en högre prisnivå än jag tänkt mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quon:

Tror inte jag lär använda så pass många appar direkt. Använder den mest som att ringa och sms, the basic stuff. Visst så är jag sugen på att ha 620 om den nu har w8 men den lär nog ligga på en högre prisnivå än jag tänkt mig

Då tycker jag trots allt en Nokia Lumia 800 är mest prisvärd.
(Alternativt en Lumia 900)
http://svenskelektronik.com/product_info.php?currency=SEK&pro...

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Bägge är välbyggda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Ja.

Min är låst till Telia så det spelade ingen roll för mig.
Nej allt försvinner, det blir en total återställning.

Kruxet verkar vara att man måste köpa om appar man har betalat för tidigare. Verkar ju vara för dumt för att vara sant. Måste ju finnas en koppling mellan live-kontot och marketplace tycker jag.

Edit: Upptäckte att man måste, i Marketplace, trycka på köp-knappen igen MEN sedan står det att man redan har köpt programmet och det är således gratis. Naturligtvis..

Okej, bra. Skönt att veta att det inte spelar någon roll angående vilken operatör man hör och dylikt. Tack för uppdateringen angående apparna med.

Angående att det blir en total återställning så använde jag mig utav WP7 Easy Backup Tool som verkade fungera utmärkt. Detta program backar upp meddelanden (det viktigaste), appar och operativsystemet. Dock så kommer jag inte försöka återställa detta, men det är skönt att veta att man har det, om man skulle vilja läsa det någon gång i framtiden exempelvis.

Skrivet av Returburk:

Provade du att installera nokia driversen som låg i Nokia Care mappen? Jag fick installera en x64drivers och starta om datorn för att den skulle hittas i software updater.

Kanske du ska ha "Brandad" mjukvara som tar lite tid att få klar.

Yes. I princip allt som hade x64 i sitt namn i "...\Nokia\Nokia Care Suite\Drivers\" och lite till (samt från t.ex. ...\Nokia\NOKIA USB Driver\ också). Verkar fortfarande inte fungera. Startade även om datorn.

Men nu är det helg, vilket var en av anledningarna varför jag ger det ett nytt försök. Kommer med en uppdatering hur det har gått och vad jag gjort för att lösa det.

EDIT: Det verkar som att drivrutinen "FLS-5" inte stödjer 64-bit överhuvudtaget (dvs. Windows). Hur gick ni till väga? Vad hette drivrutinen ni installerade?

EDIT 2: Var nog lite ute och cyklade ett tag. Tog bort alla Nokia-applikationer installerade på datorn, dvs. Nokia Suite, Nokia Care Suite, Nokia USB... m.m. Allt som hade med Nokia att göra.

Startade om datorn. Installerade endast Nokia Care Suite. Nåt konstigt meddelande dök upp under installationen om att jag behöver nåt "Microsoft Visual C++ 2005 SP1 Redistributable Package". Ordnade det. Fick lite felmeddelanden när jag försökte installera paketet (The System Administrator Has Set Policies to Prevent This Installation). Tänkte "skit".

Slängde igång Care Suite-installationen igen, kickade igång. Funkade! I programmet hittades min mobil, dock "unsupported product". Fick lov att ta NaviFirm-vägen för att ordna flashen.

Nu har jag min Lumia 800 med 7.8 dock!

Permalänk

Kan man inte koppla skype appen till facebook så att man ser dom som är online även där precis som på daton?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått 7.8 visa Zune eller är det flasha själv som gäller om man vill ha det nu?

Visa signatur

=)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knaz_88:

Är det någon som fått 7.8 visa Zune eller är det flasha själv som gäller om man vill ha det nu?

Flasha om själv. Kan dröja till Mars innan svenska mobiloperatörer börjar skicka ut 7.8. Tar max 20 min att flasha själv för en okunnig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Flasha om själv. Kan dröja till Mars innan svenska mobiloperatörer börjar skicka ut 7.8. Tar max 20 min att flasha själv för en okunnig.

Tror nog det blir lite tidigare, läste någonstans på nätet att Tre skulle släppa 7.8 vecka 6 eller 7 och då var de tydligen sist ut av de svenska operatörerna. Om det nu stämmer och är sant vet jag inte.