Permalänk
Medlem

Köpa TV. Vilka saker att tänka på ?

Hej !
Ska snart införskaffa TV och har ingen som helst koll på vad det är som gäller idag.
Vilka är de vanligaste nybörjarfelen när man väljer TV ? Vad bör man tänka på ?

Jag har funderat på att köpa någon snygg tunn TV. Har inga speciella budgetbegränsningar sådär, men helst under 10k.
Vill givetvis ha en så buggfri skärm som möjligt med tydlig bild och bra färgåtergivning. Storleken är inte sådär jätteviktig, men större är ju aldrig en nackdel.

Så, vilka populära val av TV-apparater finns det hos er Sweclockersmedlemmar ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Först och främst, användnings område?

Vill du ha en för sport är tex plasma bättre, å för 10000 får du typ en 60-70" plasma tv. DOck drar dessa väldigt mycket ström!

Sen är ju ed klara alternativet en lcd led tv. Jag tycker samsungs är riktigt bra, deras 7000 serie och 7005, skulle jag köpa för det priset. Den har också 3d om så önskas http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1174688

Annars ska du inte ha 3d kan man gå ner i pris för en fin fin skärm.

eller så köper man typ det bästa man kan få för runt 10k

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1180404

smällfet skärm som ger dig allt man vill ha å lite till.

Permalänk
Medlem

Är också på jakt efter en TV, letar efter en slimmad LED tv utan 3d. Smart tv struntar jag i om det finns eller ej (blir väl billigare utan?).
Någonstans mellan 42" - 47"~
Ska mest bara använda den till att koppla samman med datorn o kolla serier / filmer.

Permalänk

Panasonic Plasma skulle jag rekommendera. Hitta den med de funktioner du vill ha.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen !
Känner inte att jag har något större behov av 3D så det skippar jag.
Sport kollar jag aldrig på, utan mest på filmer/dokumentärer och nyheter.

Ska dra till Media Markt och kolla in lite IRL nu och se om jag ser modellerna ni rekommenderade.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Så här resonerade jag när jag köpte en ny tv.

För det första, vad ska du ha den till? Är det viktigt att den är bra på att visa SD-material eller kommer du mest att se HD-material exempelvis. Plasma och LCD är bra i olika situationer och miljöer. Hur är rummet där TVn ska stå? Om det är väldigt ljust och du har tänkt att använda TVn mycket på dagen exempelvis.

Sen är det alltid bra att läsa så mycket recensioner du kan. Håll dig undan M3, Aftonbladet och liknande skitsidor som kör med subjektiva metoder. Några bra sajter:
HDTVtest
AVForums
FlatpanelsHD EDIT: Denna var det givetvis

Vidare så skit fullständigt i alla Smart TV-funktioner. Bra mycket enklare att fixa detta med hjälp av externa lösningar.

Permalänk
Medlem

Hej igen !

Har inte köpt någon tv än, men nu ska jag flytta nästa vecka och ska inhandla en tv snarast.
Tycker det är väldigt svårt att hitta en vettig tv som oinsatt. Verkar finnas folk som totalsågar varenda tv som existerar...

Jag vill få något som är hyfsat billigt, men ändå prisvärt. Har tänkt mig något i prisklassen 5-10 tusen.

Jag kan då tänka mig att göra avkall på en del. 3D behöver jag inte och det där med smart tv verkar inte så väldigt attraktivt.
Jag vill helt enkelt ha en så bra bild som möjligt. Kommer även att ha en del HD kanaler så den bör vara bra på att visa sådant material.
Jag kollar aldrig på sport, utan i princip bara filmer och dokumentärer.
Har inte tänkt använda tv:n på dagen när det är ljust, utan kollar mest på kvällen.

Storleksmässigt har jag väl tänkt mig runt 46 tum.

Någon som kan rekommendera några kandidater, utan uppenbara vanliga problem som ghosting, dålig skärpa osv ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Hej igen !

Har inte köpt någon tv än, men nu ska jag flytta nästa vecka och ska inhandla en tv snarast.
Tycker det är väldigt svårt att hitta en vettig tv som oinsatt. Verkar finnas folk som totalsågar varenda tv som existerar...

Jag vill få något som är hyfsat billigt, men ändå prisvärt. Har tänkt mig något i prisklassen 5-10 tusen.

Jag kan då tänka mig att göra avkall på en del. 3D behöver jag inte och det där med smart tv verkar inte så väldigt attraktivt.
Jag vill helt enkelt ha en så bra bild som möjligt. Kommer även att ha en del HD kanaler så den bör vara bra på att visa sådant material.
Jag kollar aldrig på sport, utan i princip bara filmer och dokumentärer.
Har inte tänkt använda tv:n på dagen när det är ljust, utan kollar mest på kvällen.

Storleksmässigt har jag väl tänkt mig runt 46 tum.

Någon som kan rekommendera några kandidater, utan uppenbara vanliga problem som ghosting, dålig skärpa osv ?

Panasonics ST50 låter som en perfa tv för dig. JAg har en själv och kunde inte vara mer nöjd! Bra pris och ruggig bildkvalite!

Permalänk
Medlem

Som det verkar så tycker jag inte att du verkar ha så höga krav, en billigare TV duger funt med tanke på att i stort sett alla TV:n har Full HD. Om du går ner i pris så kommer TV:n generellt sätt ha lägre responstid vilket gör den bättre lämpad att spela med om du tänkte göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetten:

Som det verkar så tycker jag inte att du verkar ha så höga krav, en billigare TV duger funt med tanke på att i stort sett alla TV:n har Full HD. Om du går ner i pris så kommer TV:n generellt sätt ha lägre responstid vilket gör den bättre lämpad att spela med om du tänkte göra det.

Sedan när har du märket av att bilden "laggar" i ett spel? Hur som har många apparater "game mode" för att stänga av flera efterbehandlingar av bilden för att minska responstid.

Som någon sa ovan, ta den panasonic plasma som passar din plånbok, generellt den bästa apparat du kan få för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linusenen:

Panasonics ST50 låter som en perfa tv för dig. JAg har en själv och kunde inte vara mer nöjd! Bra pris och ruggig bildkvalite!

Kollar lite på vad folk tycker om den på prisjakt.
I snitt verkar folk ge mycket bra betyg, men det verkar som att rätt många får något störande surrande ljud från tv:n ("buzzing") ?
Låter inte helt hundra.

Förr i tiden har jag för mig att folk sa att plasma tv skulle undvikas för att bilder från filmer gärna "frös fast" på rutan ?
Hur är det nuförtiden ? Är det helt irrelevant idag ?

Hur är den här plasma tv:n förresten ?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1177815
Verkar ha fått riktigt bra omdömen och recensioner. Dock bara 42 tum, men det kanske räcker.
Fast nu ser jag att den inte säljs i några vettiga kända butiker..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Det viktigaste (enligt mig) är att TV:n INTE har en TV-mottagare. På så vis har du laglig rätt att slippa betala TV-licens.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Försök strunta i smart tv funktioner, dess tjänster appar kommer utdatera sig ganska omgående.
Som Funnyvlad skrev , kan du hitta en tv utan mottagare så kan du i framtiden få de modernaste bästa mottagarna.

Visa signatur

¤ SLÅ DET HÄR OM NI KAN ¤
duron 1600 - K7S8X - Diamond Viper z200 32 mB (skit) - 384 mB 2100 DDR - 160 gb Seagate 2 mB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Kollar lite på vad folk tycker om den på prisjakt.
I snitt verkar folk ge mycket bra betyg, men det verkar som att rätt många får något störande surrande ljud från tv:n ("buzzing") ?
Låter inte helt hundra.

Ett tips är att köpa en TV där de har bra regler om öppet köp, som t.ex. Elgiganten eller på internet där du kan utnyttja ångerrätten om du tycker TVn låter för mycket. De flesta stör sig inte alls på ljudet från en plasma, och om en låter väldigt mycket går det givetvis på garanti.

Skrivet av JesperT:

Förr i tiden har jag för mig att folk sa att plasma tv skulle undvikas för att bilder från filmer gärna "frös fast" på rutan ?
Hur är det nuförtiden ? Är det helt irrelevant idag ?

Självklart är inbränningar ett problem, men dock är det ganska lätt att bli av med via olika program för det. T.ex. kan loggan för en TV-kanal synas svagt vid svart bild om du haft den på länge. (Eller något annat orörligt som kanske en startskärm på datorn) Förebyggs enklast via screensaver om du använder dator, och kan oftast lösas av sig självt om du visar något som rör sig mycket.

Skrivet av JesperT:

Hur är den här plasma tv:n förresten ?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1177815
Verkar ha fått riktigt bra omdömen och recensioner. Dock bara 42 tum, men det kanske räcker.
Fast nu ser jag att den inte säljs i några vettiga kända butiker..

I princip alla Panasonic plasmor är bra.

Permalänk
Medlem

Ok, tack för svaren !

Har försökt söka runt på prisjakt, pricerunner, massa testsajter, läsa omdömen osv. och känner mig mer och mer förvirrad.
Det verkar helt omöjligt att få tag i en vettig tv till en lite billigare peng.

Den där Panasonic ST50 verkar vara den som fått bäst betyg av dels många "expert"reviewers och dels bäst kundomdömen.
Dock känns den lite overkill. Den är absolut prisvärd, men kostar ändå närmare 9000 kr.
Runt en 5-6 tusen känns som en mer rimlig prisnivå för min del, men då kanske man får räkna med diverse större buggar med apparaterna ?

Jag är inte så superkräsen, men vissa saker vill jag inte gärna göra avkall på.
En sådan sak är att uppdateringsfrekvensen på tv:n bör vara åtminstone 100Hz.
Fast med det kravet kanske man automatiskt på LED tv apparaterna ändå börjar närma sig priset på den där fina plasma tv:n ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

3D får du på stort sett alla tv idag oavsett om du vill det eller ej. Det är inget man betalar extra för. Det är ungefär som bromsar på en bil.

Panasonic har bra bild men de lider av andra problem. Tillfälliga inbränningar är vanligt på ST50/VT50 modellerna och en del surrar en hel del.

Uppdateringsfrekvens har ingen betydelse överhuvudtaget. Det är bara försäljningstrams. All video spelas in i 24/50/60Hz så ngt annat behöver de inte klara av.

En bra tv för 5-6000 är den här. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1205965

Den är ju dock ljusår ifrån bilden man får från en ST50

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Uppdateringsfrekvens har ingen betydelse överhuvudtaget. Det är bara försäljningstrams. All video spelas in i 24/50/60Hz så ngt annat behöver de inte klara av.

Riktigt så enkelt är det inte. en LCD's snabba omslag jämfört med klassisk CRT (där bildpunkterna tänds mjukare pga egenskaperna i bildröret) ger en hackigare upplevese för ögat, så 100/120Hz tekniken kan definitivt motiveras om den är bra gjord. Det ger helt klart mjukare rörelser. Om man sen tycker det är en förbättring eller inte är upp till var och en.

Och egentligen är ju inte själva frekvenssiffran relevant, utan det är ju funktionen bakom som är relevant. 120Hz kan ju innebär precis vad som helt. Det är ju t ex helt olika saker på en datormonitor och på en LCD-TV... På en datormonitor är det max uppdateringsfrekvens från dator. På LCD-TV är det frekvensen som bildförbättringstekniken jobbar med (uppdateringsfrekvensen inklusive interpolerade bildrutor).

Permalänk
Medlem

Jo men då handlar det om man föredrar en interpolerad felaktig bild eller om man föredrar att se bilden som den ska se ut.
Interpolering är av ondo anser jag iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

3D får du på stort sett alla tv idag oavsett om du vill det eller ej. Det är inget man betalar extra för. Det är ungefär som bromsar på en bil.

Panasonic har bra bild men de lider av andra problem. Tillfälliga inbränningar är vanligt på ST50/VT50 modellerna och en del surrar en hel del.

Uppdateringsfrekvens har ingen betydelse överhuvudtaget. Det är bara försäljningstrams. All video spelas in i 24/50/60Hz så ngt annat behöver de inte klara av.

En bra tv för 5-6000 är den här. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1205965

Den är ju dock ljusår ifrån bilden man får från en ST50

Har du någon källa på att det skulle vara vanligt med inbränningar på ST50 och VT50 modellerna, själv har jag en VT50 och har inte märkt av något sådant alls. En polare har ST50 modellen och han har inte heller något problem med dessa. Sen att säga att det inte förekommer är en lögn, men av det jag läst så är det väldigt få som har detta problem men rätta mig om jag har fel.

En sak jag kan säga att jag inte ångrar att jag köpte min VT50 en sekund, bästa bilden jag sett och riktigt stort kliv över LED tv speciellt i panoreringar.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloghunt:

Har du någon källa på att det skulle vara vanligt med inbränningar på ST50 och VT50 modellerna, själv har jag en VT50 och har inte märkt av något sådant alls. En polare har ST50 modellen och han har inte heller något problem med dessa. Sen att säga att det inte förekommer är en lögn, men av det jag läst så är det väldigt få som har detta problem men rätta mig om jag har fel.

En sak jag kan säga att jag inte ångrar att jag köpte min VT50 en sekund, bästa bilden jag sett och riktigt stort kliv över LED tv speciellt i panoreringar.

Jag har en VT50 själv och har stora problem med tillfälliga inbränningar. Hoppas det blir bättre när den blir äldre för just nu är det galet irriterande att behöva köra skärmtvätt dagligen.
Hade jag vetat det var så här illa så hade jag aldrig köpt den. Bilden är fantastisk men jag vågar inte spela spel eller se på tv på den pga loggor och annat fastnar lätt. Förra gången tog det 3-4 veckor att få bort dem.

Min billiga LG plasma var aldrig så här känslig även när den var helt ny.

Jag rekommenderar en Samsung 6505 före en ST om man ska köpa en plasma idag. Ångrar att jag inte köpte en sån själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jag har en VT50 själv och har stora problem med tillfälliga inbränningar. Hoppas det blir bättre när den blir äldre för just nu är det galet irriterande att behöva köra skärmtvätt dagligen.
Hade jag vetat det var så här illa så hade jag aldrig köpt den. Bilden är fantastisk men jag vågar inte spela spel eller se på tv på den pga loggor och annat fastnar lätt. Förra gången tog det 3-4 veckor att få bort dem.

Min billiga LG plasma var aldrig så här känslig även när den var helt ny.

Jag rekommenderar en Samsung 6505 före en ST om man ska köpa en plasma idag. Ångrar att jag inte köpte en sån själv.

Okej, det verkar som du fått ett dåligt exemplar. Jag har haft min i snart tre månader och den har använts flitigt utan en skymt av någon inbränning.

Vad kör du för inställningar på den?

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem

Körde THX Cinema på allt i början vilket var ett stort misstag. Fick enorma inbränningar av SVT loggan och av användargränssnittet i Darksiders 2. Tog ca en månad och 70-80 timmars skärmtvätt för att få bort dem.
Numera använder jag endast THX-läget vid film. Kör ett av prolägena till allt annat. Brukar köra skärmtvätten minst 20-30 minuter om dagen för att försäkra mig om att inget fastnar. Är väldigt försiktig numera. Har inte speciellt högt kontrastvärde. 35 eller så och ljusstyrkan på 30.
Hoppas på att det blir bättre när den blir äldre annars får jag köpa ngt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Körde THX Cinema på allt i början vilket var ett stort misstag. Fick enorma inbränningar av SVT loggan och av användargränssnittet i Darksiders 2. Tog ca en månad och 70-80 timmars skärmtvätt för att få bort dem.
Numera använder jag endast THX-läget vid film. Kör ett av prolägena till allt annat. Brukar köra skärmtvätten minst 20-30 minuter om dagen för att försäkra mig om att inget fastnar. Är väldigt försiktig numera. Har inte speciellt högt kontrastvärde. 35 eller så och ljusstyrkan på 30.
Hoppas på att det blir bättre när den blir äldre annars får jag köpa ngt annat.

Jag kör också THX Cinema läget, kollar däremot inte så mycket på TV utan mest film och serier. Har du tänkt på att dra ned Sharpness?

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloghunt:

Jag kör också THX Cinema läget, kollar däremot inte så mycket på TV utan mest film och serier. Har du tänkt på att dra ned Sharpness?

Sharpness har varit på noll hela tiden. Det är det första man stänger av på en tv. Det gör bara att man får sämre bild

Har du synat din tv noga ngngång? Vi snackar på med skärmtvätten och kolla efter inbränningar från 30-40cm avstånd. Kan lova att du också får dem Du har nog inte tittat så noga bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Sharpness har varit på noll hela tiden. Det är det första man stänger av på en tv. Det gör bara att man får sämre bild

Jo jag vet, men det skadar aldrig att fråga då jag märkt att vissa tycker om att dra upp istället för ner. Aja tråkigt att din lider av inbränningar :/

Jag tittade nu med scrollen på, du har rätt, men det tog mig en minut att se den lilla inbränningen även då jag tittade på det ställe där jag antog att den skulle vara. Så det är i princip omöjligt att se den om man inte vet att det varit en logga där tidigare.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk

Själv har vi en äldre Panasonic plasma TV, och vi körde inte in den i början, den har extra skärpa på, contrast och allt är på default, den har ibland haft en pausad bild i säkert 20 minuter eller längre, och jag har aldrig nånsin märkt någon som helst inbränning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Själv har vi en äldre Panasonic plasma TV, och vi körde inte in den i början, den har extra skärpa på, contrast och allt är på default, den har ibland haft en pausad bild i säkert 20 minuter eller längre, och jag har aldrig nånsin märkt någon som helst inbränning.

Precis, jag märkte nu att när jag studerade skärmen med en helt vit bakgrund så kunde jag se en liten inbränning, men det skulle inte gå att se den annars.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem

Som det har skrivits om innan, du ska koppla in den till datorn osv. Har du barn? Ser du på tv på dagarna? Hade plasma innan... ungarna pausar... går ifrån... jag blir vansinnig när jag kommer och ska se en film på kvällen och det är en logga. tvätt tvätt tvätt.
Jag kör LCD nu för tiden på allt. Inte intresserad av 3D men det är som det skrevs innan.. det verkar komma med på köpet. Kör du via kabel eller marksänt? Det tycker jag iaf att man ska tänka på, att tv:n är anpassad efter den nya standarden (DVB-T2/C) som kommer så att man inte behöver sitta med en box sen.

Kör du mycket HD? Testa med en film med mycket panoramabilder, kolla om det blir ryckigt osv. (Idag är det nog ett ickeproblem)
Jag brukar testa med filmen Tron. Mycket svärta i början samt att det kan bli lite ryckigt när den panorerar in över staden. Eller med Avatar, men man kan bli lite lurad med den då alla jäkla överdrivna färger i "butiksläge" kan få allt se så fantastiskt ut.

Plasma är jäkligt mysigt till film och sport men LCD är väldigt bra nu för tiden... en bra Allround tv.
Jag hade kollat på Samsung av just dem anledningarna jag skrev innan.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Tror nog jag kör på LED/LCD, trots att bilden är bättre på plasma.
Försöker hitta en med minst 100Hz uppdateringfrekvens som inte är alltför dyr. För LCD tv så kan tydligen en högre frekvens göra att bilden känns stabilare och mindre hackig. Stör mig lätt på just sådant.

Börjar mer och mer luta åt denna :
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1180396
En LG 47LM620T med 100 Hz, 47 tum och oftast nöjda kunder. Tydligen ska smart tv:n på den inte vara någon höjdare och segt, men det bryr jag mig inte så mycket om.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Tror nog jag kör på LED/LCD, trots att bilden är bättre på plasma.
Försöker hitta en med minst 100Hz uppdateringfrekvens som inte är alltför dyr. För LCD tv så kan tydligen en högre frekvens göra att bilden känns stabilare och mindre hackig. Stör mig lätt på just sådant.

Börjar mer och mer luta åt denna :
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1180396
En LG 47LM620T med 100 Hz, 47 tum och oftast nöjda kunder. Tydligen ska smart tv:n på den inte vara någon höjdare och segt, men det bryr jag mig inte så mycket om.

Ja det var ett väldigt bra pris för den tvn. Hade netflix inbyggt, stöd för mkv filer och srt, och t2 standard. En intressant grund. Försök hitta nåt ställe där du kan kolla bilden, be dem lira nån film eller ta med dig en som du känner till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983