[LJUDPROBLEM] Soppa bestående av VDJ & Numark

Permalänk
Medlem

[LJUDPROBLEM] Soppa bestående av VDJ & Numark

Hej,

fick ett paket för ett par timmar sedan av Thomann bestående av en Numark Mixtrack Pro och ett par Pioneer HDJ-500 och jag försöker nu få denna setup att fungera:
MIXTRACK USB i datorn.
Förstärkare kopplad till datorn via 3.5mm.
Hörlurar genom en adapter i Mixtrack.

Har följt denna tråd: http://www.virtualdj.com/homepage/Blulite/blogs/4516/Mixtrack... där jag fixade inställningarna efter vad som stod i tråden.

Scenariot som uppstår: ALLT fungerar, utom fakumet att hörlurarna låter som om de var tappade 1000ggr och förvarade under vatten 1 år och nu chippar efter andan, med andra ord HEMSKT. Jag kopplade in dom i datorn och de lät riktigt bra, kopplade in mina datorlurar i mixerbordet och de lät också hemskt.

Min hypotes är att jag inte fått till det med drivrutiner (ASIO4ALL v2) som jag inte vet hur de ska ställas in eller i värsta fall att "HEADPHONES" ingången i mixerbordet är trasig, har prövat med olika 6mm>3.5mm adaptrar och det är samma sak med alla.

EXTREMT tacksam för hjälp som leder till att jag kan lira lite musik med lurarna, problemet är som sagt uteslutet till antingen drivrutinen till "HEADPHONES" eller själva hårdvaran i "HEADPHONES" jacket, kan självklart vara ett misstag med setupen men det verkar inte så eftersom allt fungerar förutom själva "kvalitén" på lurarna, det är inte så att jag är audiofil och tycker att de låter dåligt inom den bemärkelsen utan det låter helt enkelt skit, bortom beskrivning liksom.

Tack!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Hur låter det illa?

Hackar ljudet eller eller låter det distat?

Jag tror du har vridit upp inputen för högt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roboo:

Hur låter det illa?

Hackar ljudet eller eller låter det distat?

Jag tror du har vridit upp inputen för högt.

Mycket möjligt, låter "ohelt" eller vad man ska säga, tror mid eller high saknas samt att det sprakar. Hur sänker man input volymen? Finns det risk att jag sprängt mina HDJ-500?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roboo:

Hur låter det illa?

Hackar ljudet eller eller låter det distat?

Jag tror du har vridit upp inputen för högt.

Update: På min andra dator går det att köra Mixer USB i datorn, HEADPHONES i headphones med denna basic setup: http://www.virtualdj.com/homepage/Blulite/blogs/4516/Mixtrack... vilket jag tror inte gick på min laptop utan att det lät förjävligt, kan det vara ljudkortsdrivrutiner till den laptopen? ISF kan man lösa det med ett usbljudkort tro?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*