Antec KÜHLER H2O 620 Installerad - Inget kommer upp på skärmen!

Permalänk
Medlem

Antec KÜHLER H2O 620 Installerad - Inget kommer upp på skärmen!

Hej, idag så har jag köpt mig en Antec KÜHLER H2O 620 och byggde in den i datorn och allting gick som det skulle tills man startade datorn och märkte att inget hände med skärmen som (att datorn inte va på alls så - ingen signal).
Datorn fungerade normalt innan installationen och jag har checkat att alla kablar sitter som de ska och det verkar inte vara något fel på kylaren eftersom kylaren är på och rullar. Så jag är mållös om vad som kan ha hänt.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Vad för moderkort ? Har den leds så kolla om VGA-leden lyser ? Kolla så grafikkortet sitter ordentligt ? Har SB/IB ? Då har du integrerade grafik, så pröva med den ?

Är datorn igång ? Snurrar allt ? När du startar den, börjar fläktarna snurra upp och sen går ner i varv efter en stund ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Kan du ha skruvat åt Cpublocket för hårt?
Kan skärmkabeln åkt ur i skärmens ända?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Vad för moderkort ? Har den leds så kolla om VGA-leden lyser ? Kolla så grafikkortet sitter ordentligt ?

VGA?

Aa, den har en liten grön LED som lyser grönt.
Moderkort - ASUSTeK Computer INC. M4A785T-M (AM3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nakah:

VGA?

Aa, den har en liten grön LED som lyser grönt.
Moderkort - ASUSTeK Computer INC. M4A785T-M (AM3)

Gjorde en redigering på inlägget, finns några frågor till.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Kan du ha skruvat åt Cpublocket för hårt?
Kan skärmkabeln åkt ur i skärmens ända?

Hehe, ne alla kablar sitter som de ska dock så tror jag inte skruvarna sitter för hårt men jag har en tendens att skruva i skruvarna åt hårt men om det skulle vara problemet, räcker det med att bara lösa till de eller har jag då pajat något nu? : (

EDIT: Checkade skruvarna och de satt inte hårt in-skruvade alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Vad för moderkort ? Har den leds så kolla om VGA-leden lyser ? Kolla så grafikkortet sitter ordentligt ? Har SB/IB ? Då har du integrerade grafik, så pröva med den ?

Är datorn igång ? Snurrar allt ? När du startar den, börjar fläktarna snurra upp och sen går ner i varv efter en stund ?

Ja, alla fläktar snurrar och har checkat om grafikkortet sitter som den ó de gör den och jag testade starta datorn utan grafik kortet men samma problem uppstår.

Permalänk
Medlem

Är elkontakten på baksidan av nätagget på on? Dum fråga men lätt att missa..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Är elkontakten på baksidan av nätagget på on? Dum fråga men lätt att missa..

Ja.

Permalänk
Medlem

har samma problem

Fick hem min antec khuler 620 igår. Installerade allt och när jag skulle starta systemet fick ja samma fel. Kollat precis allt. Reagerade på att cpu ledden på modekortet tändes.så det är väl där felet sitter?
Har prövat allt och behöver nu hjälp.

Permalänk
Skrivet av sebu:

Fick hem min antec khuler 620 igår. Installerade allt och när jag skulle starta systemet fick ja samma fel. Kollat precis allt. Reagerade på att cpu ledden på modekortet tändes.så det är väl där felet sitter?
Har prövat allt och behöver nu hjälp.

Fungerar det inte ens om du tar bort kylaren ?

Permalänk
Medlem

nej

Nej.Det är det som är problemet. Inte ens fast jag byter tillbaks till referenskylaren starar den. Den har fungerat fint med referenskylaren, men gått något varm vid load därför ville jag uppgradera kylaren.
Har provat resetta BIOS men inte heller det fungerar. Har liksom kört fast.

Permalänk
Medlem

Fel kontakt som inte ger CPU-Fan Speed?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Jag hade kollat på moderkortets baksida om allt var som det skulle, när jag skulle montera min fick jag vara ytterst försiktig och placera det dubbelhäftande gummit väldigt precis för att inte plasten skulle spänna så hårt på de "kontakter" som sticker ut där bak.
Jag har dock ett MSI Z77A-GD55.