Windows startar inte efter uppdateringar

Permalänk

Windows startar inte efter uppdateringar

Tjenare!
Har ett ganska störande problem när jag startar datorn!
Varje gång jag startar datorn så får jag upp att datorn konfigurerar Windows-uppdateringar.
Och varje gång när den kommer till 67% så får jag upp en text där det står
"Det gick inte att konfigurera Windows-uppdateringar
Återställer ändringar
Stäng inte av datorn!"

Skulle vara grymt tacksam för hjälp!
Kan slänga upp en bild men tror inte det skulle vara till så mycket hjälp..!
Alla svar är välkomna!
MVH Tobbe

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A99FX PRO R2.0 CPU: AMD FX-8120 @4.0Ghz GPU: Zotac Geforce GTX570 Synergy Edition 1.25Gb RAM: Kingston HyperX 16Gb 1600Mhz HDD/SSD: 2TB Western Digital 7200RPM + Intel 330 Solid State Drive 120GB + Kingston V300 Solid State Drive 240GB PSU: XFX 650W +80 Bronze Chassi:NZXT Phantom Midi 410 Skärm: BenQ G2420HDBL 24" Högtalare Logitech Z906 5.1 500W RMS

Permalänk
Legendarisk

Rubrik ändrad. Vänligen skriv inte med bara VERSALER. Tråd flyttad till Windows-forumet.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

När du har fått igång datorn, prova att avinstallera dom senaste uppdateringarna. Går inte det så prova en återställningspunkt.

Permalänk
Medlem

Win8 ? Hände mig häromdagen. Kom inte in i Windows då den loopade med omstart.

Fick gå in i felsäkert läge för att lösa det.

Shift+f8 upprepade gånger vid uppstart. Dock lär du behöva göra det 20-30 gånger innan du får till det. Satt i 15 min innan jag tajmade det rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Hutter:

Win8 ? Hände mig häromdagen. Kom inte in i Windows då den loopade med omstart.

Fick gå in i felsäkert läge för att lösa det.

Shift+f8 upprepade gånger vid uppstart. Dock lär du behöva göra det 20-30 gånger innan du får till det. Satt i 15 min innan jag tajmade det rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Yes Windows 8.. Sjukt jävla störande! Såg att jag hade 30 uppdateringar liggandes som ska installeras så installerar dom nu och ser om det blir någon skillnad, annars får jag testa ditt förslag
Men måste den boota med felsäkert varje gång då eller?
För den startar om med dom gamla uppdateringarna tror jag.. Dock jävligt segt när man ska vänta i 10min/en kvart varje gång jag ska få igång prollen :/

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A99FX PRO R2.0 CPU: AMD FX-8120 @4.0Ghz GPU: Zotac Geforce GTX570 Synergy Edition 1.25Gb RAM: Kingston HyperX 16Gb 1600Mhz HDD/SSD: 2TB Western Digital 7200RPM + Intel 330 Solid State Drive 120GB + Kingston V300 Solid State Drive 240GB PSU: XFX 650W +80 Bronze Chassi:NZXT Phantom Midi 410 Skärm: BenQ G2420HDBL 24" Högtalare Logitech Z906 5.1 500W RMS

Permalänk
Inaktiv

Fick samma skit med Windows 8 för två dagar sedan. Blev helt svart när skrivbordet annars skulle visas. Efter en j*vla massa försök kom jag in i Windows 8 återställningsmenyer...en återställning som påstods behålla mina filer, totalrensade datorn på allt förutom grundinstallationen av själva Windows 8.

Bra jobbat, Microsoft...jävla amatörer!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ah, får du igång datorn, då vet jag ej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Segas:

Fick samma skit med Windows 8 för två dagar sedan. Blev helt svart när skrivbordet annars skulle visas. Efter en j*vla massa försök kom jag in i Windows 8 återställningsmenyer...en återställning som påstods behålla mina filer, totalrensade datorn på allt förutom grundinstallationen av själva Windows 8.

Bra jobbat, Microsoft...jävla amatörer!

Skickades från m.sweclockers.com

Testa en återställning som du hade gjort, hände samma sak.. Inte så roligt när man ska ladda ner BF3 på ADSL-lina på 8Mbit ner
Tror du man vågar uppdatera nu?.. Jävla amatörer...

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A99FX PRO R2.0 CPU: AMD FX-8120 @4.0Ghz GPU: Zotac Geforce GTX570 Synergy Edition 1.25Gb RAM: Kingston HyperX 16Gb 1600Mhz HDD/SSD: 2TB Western Digital 7200RPM + Intel 330 Solid State Drive 120GB + Kingston V300 Solid State Drive 240GB PSU: XFX 650W +80 Bronze Chassi:NZXT Phantom Midi 410 Skärm: BenQ G2420HDBL 24" Högtalare Logitech Z906 5.1 500W RMS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tobiasskastrom:

Testa en återställning som du hade gjort, hände samma sak.. Inte så roligt när man ska ladda ner BF3 på ADSL-lina på 8Mbit ner
Tror du man vågar uppdatera nu?.. Jävla amatörer...

Jag slängde in Windows 7, IGEN. Nu skiter jag i allt vad Windows 8 heter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Segas:

Jag slängde in Windows 7, IGEN. Nu skiter jag i allt vad Windows 8 heter.

Skickades från m.sweclockers.com

Gjorde samma sak! Win8=SKROT!
Förresten har det hänt något med min disk, står att MF-protokollet är skadat.. Ingen som vet nåt eller borde jag öppna ny tråd?:O

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A99FX PRO R2.0 CPU: AMD FX-8120 @4.0Ghz GPU: Zotac Geforce GTX570 Synergy Edition 1.25Gb RAM: Kingston HyperX 16Gb 1600Mhz HDD/SSD: 2TB Western Digital 7200RPM + Intel 330 Solid State Drive 120GB + Kingston V300 Solid State Drive 240GB PSU: XFX 650W +80 Bronze Chassi:NZXT Phantom Midi 410 Skärm: BenQ G2420HDBL 24" Högtalare Logitech Z906 5.1 500W RMS