PS3, Battlefield 3 freeze problem

Permalänk

PS3, Battlefield 3 freeze problem

Har haft ett problem en längre tid nu, säkert 2 månader. Det är så att BF3 slutar fungera helt och hållet ibland, oftast precis när jag kommit in i ett game, hela skärmen fryser sig och PS3 låser sig. Kan inte trycka några knappar alls (inte ps-knapen heller) utan jag får trycka framme på PS3an och då hör man, istället för ett vanligt pip, 3 pip. Alltså har BF3 fått PS3 att sluta fungera.
Innan detta problemet dök upp hade jag problem med att jag kunde komma in i gamet men då fick jag inte fram några vapen, utan jag sprang tomhänt runt på banan så vet inte om detta är något följdfel eller om dem hör ihop.

Jag kan spela alla mina andra spel utan problem och att Playstationet står på hård yta helt fritt.

Jag har även kunnat spela BF3 helt problemfritt innan. Är inte premium eller något sånt heller.

Provade att googla runt men hittade inga lösningar tills just mitt problem, cd-skivan är hel, Playstationet är inte för varmt och jag har inte några expansions, där andra spelare verkar ha fått vissa problem.

Tackar så hjärtligt för alla svar!

Visa signatur

Ljudsystem: Dali Concept 6, Dali Concept Center, Dali Concept 1, XTZ W10.16, Denon AVR 1312
Dator: Acer Aspire TimeLine M3
Kringutr: Netgear ReadyNAS Ultra 2, 2 x WD BLUE 3.5" 1TB 7200RPM, PS3, Ipad 3, Iphone 5

Permalänk
Medlem

Felet är att du valt att köpa en PS3 det är den sämsta konsollen (Wii existerar inte) och du gjorde ett misstag som jag ochså gjort . När saker började krångla för mig brukade det lösa sig genom att jag systemåterställde annat finns nog inte att göra

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

1) Har du köpt ett 90-dagars online-pass för BF3?

2) Din Battlefield 3-skiva kan vara "repig"?

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Skrivet av Ali3nPredator:

1) Har du köpt ett 90-dagars online-pass för BF3?

2) Din Battlefield 3-skiva kan vara "repig"?

/AP

Onlinepass har jag inte köpt, vad tänkte du om det? Något jag ska prova? Och skivan är hel, där är inga repor. Som sagt, det har fungerat väldigt bra innan.

Visa signatur

Ljudsystem: Dali Concept 6, Dali Concept Center, Dali Concept 1, XTZ W10.16, Denon AVR 1312
Dator: Acer Aspire TimeLine M3
Kringutr: Netgear ReadyNAS Ultra 2, 2 x WD BLUE 3.5" 1TB 7200RPM, PS3, Ipad 3, Iphone 5

Permalänk
Avstängd

PS3 spökar igen ser jag.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk

Det var ett himla tjat om PS3 ;P

Visa signatur

Ljudsystem: Dali Concept 6, Dali Concept Center, Dali Concept 1, XTZ W10.16, Denon AVR 1312
Dator: Acer Aspire TimeLine M3
Kringutr: Netgear ReadyNAS Ultra 2, 2 x WD BLUE 3.5" 1TB 7200RPM, PS3, Ipad 3, Iphone 5

Permalänk
Medlem

Äre nu man ska skriva PC is tha shit?? Nejmen har själv ett ps3 och hatar verkligen konsol men prova en systemåterställning

Permalänk
Medlem

Tror det är grafikkortet som spökar, processorn var inte heller i det värsta laget :/

Permalänk
Skrivet av Jyyhan:

Tror det är grafikkortet som spökar, processorn var inte heller i det värsta laget :/

Du är medveten om att det gäller ett Playstation 3? visserligen har den varken eller men det hör ju typ inte hit:P

Ts, kollat på Sonys forum?

/S

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

Har precis samma problem som dig Joonas. i början sprang man omkring utan vapen sen efter det började frysningarna
Har också googlat runt men inte hittat nån lösning. Tror det inte är nåt fel på konsolen,tror nog mer på att de är skivan.
Skivan har jag haft i en vecka och den har legat i spelet hela tiden, svårt att tro att det skulle blivit nåra repor, så jag vet inte
Skulle vara intressant att höra om det finns fler med samma problem

Permalänk
Medlem

Gör som dom säger i supporten Radera och Ominstallera och uppdatera spel datan om du inte har gjort det ännu, kan kanske fixa det.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr President:

Har precis samma problem som dig Joonas. i början sprang man omkring utan vapen sen efter det började frysningarna
Har också googlat runt men inte hittat nån lösning. Tror det inte är nåt fel på konsolen,tror nog mer på att de är skivan.
Skivan har jag haft i en vecka och den har legat i spelet hela tiden, svårt att tro att det skulle blivit nåra repor, så jag vet inte
Skulle vara intressant att höra om det finns fler med samma problem

Skivan är det nog inte, snarare mjukvara och datan som spelet bygger på som är fel på något vis. Hade sådana problem när spelet lanserades men efter alla uppdateringar som har gjorts så har det löst sig

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.