Permalänk
Medlem

Ny fläkt Radeon hd 5770

Hejsan! Har nu fått veta varför min dator låter som ett flygplan. Så nu hade jag tänkt att byta ut orginalfläkten till mitt "1GB ATI RADEON HD5770 GRAPHIC CARD". Men hittar ingen fläkt som passar. Aldrig köpt delar till den dator innan, de vill säga - aldrig byggt ihop en dator innan. Så frågan är, klarar jag av att byta fläkt och vad finns det för alternativ? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Grafikkortet låg på 99 grader innan när jag spelade ett 2d spel. Normalt? ...

Permalänk
Medlem

Det handlar inte bara om att byta fläkten...Man måste byta ut hela kylaren, Arctic har nog nån som passar det grafikkortet, men gör såhär istället att du köper tryckluft på burk och blåser ur kylaren på det , du måste alltså ta ut kortet och blåsa rent det , blås in i fläkten så att det blåser ut på baksidan eftersom det är igensatt med damm antagligen.. Så då kommer det mesta damm flyga ut igenom ventilationshålet i bak kant och du borde vara good to go Annars så kan du byta kylaren, men eftersom du aldrig har handskats med datordelar förr så råder jag dig att inte göra det själv. MVH Axelind

Permalänk
Medlem

Suger lite... Jag försökte få ut kortet men lyckades inte... det är långt! Och eftersom jag aldrig pillat i en dator innan så känner jag inte riktigt för att plocka isär hela datorn för att göra rent :/ Men tack för all hjälp! Kan det vara farligt när det börjar närma sig 100 grader?