Vilka spel har ni köpt på Steamrean?

Permalänk

Vilka spel har ni köpt på Steamrean?

Själv har jag köpt THQ Collection, The Witcher 2 och Valve Collection

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem

Jag har redan alla spel på Steam som jag anser vara värdiga att äga. Vilket å' andra sidan är en hel del.
Erbjudandet på Age of Empires 3 Complete Edition för ~9 Euro var lite lockande däremot. Jag äger redan spelet, men att ha det på Steam är ju smidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Jag har redan alla spel på Steam som jag anser vara värdiga att äga. Vilket å' andra sidan är en hel del.
Erbjudandet på Age of Empires 3 Complete Edition för ~9 Euro var lite lockande däremot. Jag äger redan spelet, men att ha det på Steam är ju smidigt.

Jag hatar när man har ett spel på skiva, fast vill ha det på steam... känns så onödigt, men ändå så skönt att ha det på steam

Själv köpte jag Borderlands 1.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Mass effect 1 och 2 för 86kr, väldigt prisvärt då jag aldrig spelat något av den serien. Blir att skaffa 3:an när jag kört igenom dessa.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

THQ Bundle ^^

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem

Inte så mycket på själva Steam, men ändå en del spel. Greenmangaming eller andra ställen har koncist varit billigare än steam på nästan alla spelen jag kollat denna rean.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Borderlands, NFS Hot pursuit, Bastion och monkey island 1 & 2 hittils. Men jag har inge tid och spela

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Audiosurf
The basement collection
The binding of isaac + wrath of the lamb
Cave story+
Dead Island
Lone survivor
To the moon
Shank 2
Mark of the ninja
och
Hotline miami

Köper nu för tiden bara indie-titlar eftersom jag anser att det är mycket mer hjärta i var och en av dem.

Permalänk
Hedersmedlem

Enda jag har köpt hittills är Natural Selection 2 för 50kr. Riktigt bra spel

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

tio år efter alla så köpte jag CS 1.6

Permalänk

LIMBO och 3dmark11

Visa signatur

MB: Asrock Extreme4 Gen3 | GPU: Asus Geforce GTX660 Ti DirectCuII | CPU: Intel i5-3570k 4.1Ghz @ 1.288V | PSU: Corsair TX750M | Minne: G.Skill Sniper 4x4gb 1866 mhz | Chassi: Fractal Define R4 Svart | SSD: Intel 120 gb | HDD: WD Green 1.5 tb | Ljud: Audio Technica ATH-M50 | Laptop:ASUS U46SV

Permalänk
Medlem

Köpte Civ 5 Gods & Kings via Green Man Gaming (Man får en kod som löses in via Steam) för ca 3 dollar, använde då rabattkoden de hade på sin hemsida, och betalade med Paypal.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Köpte Total war: Shogun 2 för ungefär 130kr.

Permalänk
Skrivet av SNorkSWE:

tio år efter alla så köpte jag CS 1.6

fortfarande ett bra spel

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Medlem

Counter-Strike Global Offensive för 62kr!

Visa signatur

Main dator: i5 750 4Ghz, GTX 770 4GB, Intel SSD 80GB, 8GB Ram
Servern: Core 2 Duo, 4GB Ram, 4x2TB Lagring, Ubuntu Server 12.04

Permalänk
Medlem

Chivalry. Riktigt bra köp!

Permalänk
Medlem

Jag har varit ganska aktiv på denna rea. Favoriterna hitills är Sins of a solar empire, blue shift och Chivalry. Sen köpte jag dragon age och arkham city igen för dlc/expansion.

Trine 2 goblin menace
Nation red
resonance
Sins of a solar empire: rebellion
Hard Reset
Tom Clancy's endwar
Sniper Ghost Warrior
The amazing Spider-man
Retro city rampage
Ghost Master
Spec ops: the line
Sonic adventure 2
Half life: opposing force
Half life 1
Skyrim dawnguard dlc
Morrowind
Half life: Blue shift
Binary domain
Chivalry: Medieval warfare
Dragon age origins: Ultimate edition
Dawn of war franshise pack
Darksiders franchise pack
Rainbow six Vegas 2
Tom clancys Splinter cell double agent
The mawesome pack
Guns of icarus
Rainbow six vegas
Monkey island 2
Scribblenauts unlimited
Prince of persia
Arkham city - goty edition

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

jag har köpt
Chivalry: Medieval warfare, Forge och Ravaged. Ravaged är nog favoriten dock, fast alla är bra spel.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 REV B3 | Intel Core i5 2500K 4.2 GHz | Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Gigabyte GeForce GTX 580 | XFX 750W | Fractal Design R3 | Corsair h50

Permalänk
Medlem

Dark Souls (spenderat 30timmar nu så jävla bra spel!!!)
Doom 3
Quake
Dead Island GOTY
än så länge

Edit, Köpte Max Payne 3 också, är posetivt överraskad!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Jag har redan alla spel på Steam som jag anser vara värdiga att äga. Vilket å' andra sidan är en hel del.
Erbjudandet på Age of Empires 3 Complete Edition för ~9 Euro var lite lockande däremot. Jag äger redan spelet, men att ha det på Steam är ju smidigt.

Är det problem med att du måste köra med skiva i så kan du ju göra en "virtuell" dvd/cd rom enhet där du har AoE3 på.
Då slipper du ha en skiva i hela tiden

Permalänk

Blev inte så mycket denna rea, börjar få slut på spel jag vill ha, men fångsten blev i alla fall:

Mirror's Edge, Dead Island, Wargame: European Escalation, samt GTA IV paketet.

Väldigt nöjd med Mirror's Edge. Hade inte klart för mig att grafiken var så snygg i det spelet.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Antagligen fler än jag kommer spela.
Dumma Steam...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Det som det blivit för mig är Darksiders 2 och Faster than light. FTL är ett udda spel som känns som att det kommer kräva lite tillvänjning innan det känns bekvämt att spela, men det gör det inte till ett dåligt spel

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Mass effect 1 och 2 för 86kr, väldigt prisvärt då jag aldrig spelat något av den serien. Blir att skaffa 3:an när jag kört igenom dessa.

Om du gillar rollspel och scifi så lär du inte bli besviken. ME-serien är utan tvekan några av de bästa spelen jag någonsin spelat igenom.

Permalänk

blev Borderlands 2 och Gta IV

Visa signatur

Moderkort:Msi Z270 M7 Cpu:Intel Core i7-7700k 4.9Ghz Ram:Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LED Kylning:Corsair Hydro H100i v2, NZXT Aer RGB HUE+ GFX:MSI Geforce GTX 1080 8GB Gaming X Hårddiskar:Samsung 960 EVO 1TB, Samsung 850 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Define S Skärm:LG 27GL83A Keyboard:Xtrfy K4 RGB TKL OS:Win 10

Permalänk
Medlem

Blev några stycken faktiskt

Civ 5 + DLC
Orcs must die franchise pack
Natural Selection 2
Kotor 2
Secrets of Monkey Island 1+2

Så nu har jag att spela ett tag framöver

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Det blev betydligt fler än det brukar för min del:

  • Botanicula

  • Deponia

  • Chaos on Deponia

  • The Book of Unwritten Tales: The Critter Chronicles

  • Fly'N

  • King's Bounty: Warriors of the North

  • Borderlands

  • L.A. Noire

  • Just Cause 2

Fast det jag spelat mest hittills köptes dock inte på Steam: Minecraft. Att ett så simpelt spel med så kräkframkallande vidrigt ögondräpande fruktansvärd grafik ändå kan äta så pass många timmar av mer eller mindre meningslöst omkringtramsande är fascinerande. Det måste bero på att jag som liten parvel byggde väldigt mycket egna konstruktioner av lego.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Köpte själv Arma 2: Combined Operations för 130kr och Rage för ca 40 kr. Blir inte fler spel nu p.g.a köp av SSD
Har redan 56 timmars speltid på Operation Arrowhead (DayZ)

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Deus Ex Hum
GTA samlingen
Sins of a Solar
Witcher 1&2

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Köpte hela CS-konceptet, måste säga att det var ett bra köp!