ASUS RT-N56U vägrar ge IP/internet till Playstation 3

Permalänk
Medlem

ASUS RT-N56U vägrar ge IP/internet till Playstation 3

Jag har världens sjukaste beteende på min rätt nyinköpta trådlösa router.

I början fungerade det bra att ge trådlöst internet till min Playstation 3, men sedan fungerade det bara sämre och sämre. Det tog lång tid att få uppkoppling, och sedan vägrade den gå ut på internet, och tillslut vägrade den få IP till och med.

Jag blev trött och bytta till sladd istället, och nu blåvägrar den att ta IP enligt PS3:an själv, men på routerns web admin verktyg så står det att den minsann har fått ett IP.

Vad i hela friden ska jag göra?

Blir så trött på skiten. Den har ju inte direkt tydlig inbyggd diagnostik heller.

EDIT: Om jag dödar DHCP på lan så får den IP, men den klarar fortfarande inte av internet... sugmaskin (vilken utav dem det nu är... men har någon hört talas om att internet långsamt dör i en PS3:a, som förövrigt också är rätt ny)?

EDIT 2: Ställde in nätverket till 100% manuellt på PS3:an och la in den i DMZ i routern, så nu har den internet, men inte PSN. Vad faaaaaaaan... ska man behöva grejja så här mycket egentligen?

EDIT 3: Wohoo, efter att ha mekat med skiten så länge, och kört en restore på routern, så händer nu följande när jag kopplar upp mig på det trådlösa på min Macbook Pro: 1. datorn får internet i 3 sekunder (går att surfa och allt) 2. datorn tappar internet i 30 sekunder 3. datorn återställer nätverket och får tillbaka internet. Känns tryggt!

Ska försöka att lämna tillbaka prylen, men vad i hela friden ska man annars köpa?

Permalänk
Medlem

Har du kvar Asus:en eller givit upp?

Jag fick samma problem, men först efter att jag uppdaterade till senaste firmware på routern nu härom dagen.

Visa signatur

Vissa dagar vill man meka, andra vill man bara att det skall FUNKA.

Permalänk
Medlem

Har själv samma router har nästan aldrig haft problem sen jag köpte den, tycker den piskar den gamla Airport Extreme t.o.m. har också en PS3 så ska testa hur det funkar för mig. Återkommer senare!

Visa signatur

[MAIN] | Corsair 550D | Asus P8Z68-V | MSI GTX 680 TF3 | i5 2500K | Kühler 620 | Vengeance 8GB | WD 650GB | Vertex 3 64GB | Xonar DX | AX 850W |
[HTPC] | Silverstone GD05B | Gigabyte GA-F2A75M-D3H | A6 5400K | Scythe Big Shuriken 2 | Vengeance LP 8GB | Samsung 830 64GB | Xonar DX | LITEON BD | SP E9 400W |

Permalänk
Medlem

Hej igen,

Efter att ha pillat en del med inställningar här och där gav jag upp och nedgraderade till firmware version 1.0.1.8n. Nu ser allt ut att funka, men jag har inte givit mig på de mer avancerade funktionerna ännu.

Visa signatur

Vissa dagar vill man meka, andra vill man bara att det skall FUNKA.