Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

MMORPG liknande Guild Wars 2 och WoW ?

Permalänk

MMORPG liknande Guild Wars 2 och WoW ?

Är på jakt efter ett nytt spel och vill ha ett MMO liknande Guild Wars 2 med hyffsad bra grafik. WoW väljer jag bort pga grafiken men innehållet skulle jag gärna vilja ha. Vet ni fall det finns ett sådant ?

Permalänk
Medlem

Lord of the rings online? F2P
Många som uppskattar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

The Elder scrolls Online och Lord of the Rings Online är det som kommer detta år. Jag kan inte säga mycket om dom spelen eftersom jag inte har gått så in depth på dem, men det kan du göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Är på jakt efter ett nytt spel och vill ha ett MMO liknande Guild Wars 2 med hyffsad bra grafik. WoW väljer jag bort pga grafiken men innehållet skulle jag gärna vilja ha. Vet ni fall det finns ett sådant ?

Ett MMO med snygg grafik är oftast nytt. Ett nytt MMO är oftast fattig på content.

Det du ber om är som att be om en bil med V8a på 400 hästar som drar lika mycket soppa som en Volkswagen Lupo.

Närmast WoW med bättre grafik är väl Rift. Fula animationer men helt ok grafik och stadig spelmotor. Helt ok med content.
Har själv inte spelat spelet mer än testa det.

Men om du är villig att skippa på content borde du titta på spel som Tera Online som är rejält mycket snyggare än WoW och har mycket bättre design. Men spelet saknar content och PVP är så obalanserat att rätt många blir emo.

Hur som helst finns det en hel del asiatiska MMOs påväg ut på marknaden. Bara kolla in på MMORPG.com och läsa på där. Då kanske du hittar något du är sugen på.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Prova lotro (lord of the ring online) är helt gratis steam spel ,men köp mithtrill edition(typ120kr på gamestop) så kan du ha häst från redan lv 5 och du får alla questpacket upp till lv 40 sen får du 1000tp points så att du kan köpa ridhers of rohan där du får mounted fighting riktig härlig speluplevelse upp till lv85

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

sen personligen tycke jag det var väldigt roligt att springa runt i age of conan dock han jag bara till level 20 innan jag halkade tillbax i wow, tyckte conan va roligare men hadde ingen att spela med å sköta med på vent

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

tipsar dig om RiFT det är väl det som är mest likt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk

Rift! Riktigt kul att levla på, samt mycket likt WoW om du känner dig hemma där.

Visa signatur

21:9

Permalänk
Skrivet av kladdkakemuffins:

Rift! Riktigt kul att levla på, samt mycket likt WoW om du känner dig hemma där.

Varför är det kul å lvla?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

Varför är det kul å lvla?

Det var kul att levela på Rift i den benämning att det var mycket nytt som jag inte upplevt innan, både mechanics och andra valmöjligheter jämfört med WoW som jag spelat några år. End-game content i Rift tyckte jag däremot inte var någon höjdare, därför skrev jag att levlingen var kul, speciellt om man är fler än en.

Visa signatur

21:9

Permalänk
Medlem

Håller med om LotRO. Väldigt skoj att levla i första gången.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Tera

TERA verkar vara ett riktigt nice spel med "high skillcap" då man kör 3:rd-person. Siktar själv med andra ord + att jag tittat en del på Pve, där får man lov att hålla koll för att avoida dmg från bossar, mobs etc. Helt klart värt att kolla in tror jag

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3770K 3,5Ghz Socket 1155 - GPU: EVGA GeForce GTX 690 4096MB - Motherboard: MSI Z77A-S01 - Hårddisk: Samsung SSD Pro Basic 840-Series 128GB - 2TB Seagate Barracuda 7200rpm - Kylning: Corsair Hydro H80 - 2x 120mm Noctua Silent - Chassi: Fractal Design Core 1000

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Ett MMO med snygg grafik är oftast nytt. Ett nytt MMO är oftast fattig på content.

Det du ber om är som att be om en bil med V8a på 400 hästar som drar lika mycket soppa som en Volkswagen Lupo.

Närmast WoW med bättre grafik är väl Rift. Fula animationer men helt ok grafik och stadig spelmotor. Helt ok med content.
Har själv inte spelat spelet mer än testa det.

Men om du är villig att skippa på content borde du titta på spel som Tera Online som är rejält mycket snyggare än WoW och har mycket bättre design. Men spelet saknar content och PVP är så obalanserat att rätt många blir emo.

Hur som helst finns det en hel del asiatiska MMOs påväg ut på marknaden. Bara kolla in på MMORPG.com och läsa på där. Då kanske du hittar något du är sugen på.

LOTRO har snygg grafik. Enormt innehåll. Trevlig community. Jag har spelat wow och alla kloner därefter (Aion, Rift, Alloods, Tera, GW, GW2, SWTOR) och LOTRO är helt enkelt bäst. När WoW släpper nytt innehåll så är det bara mer av allt vi sett innan. Men LOTRO lyckas faktiskt förnya sig lite.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

LOTRO har snygg grafik. Enormt innehåll. Trevlig community. Jag har spelat wow och alla kloner därefter (Aion, Rift, Alloods, Tera, GW, GW2, SWTOR) och LOTRO är helt enkelt bäst. När WoW släpper nytt innehåll så är det bara mer av allt vi sett innan. Men LOTRO lyckas faktiskt förnya sig lite.

Starting zonerna är inte speciellt snygga och karaktärerna samt animationerna är fula.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Enligt mig är RIFT det bästa MMORPG ute idag.
Annars blir TERA F2P nu i Februari, ett HELT okej MMORPG enligt mig.

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold