Permalänk
Medlem

Tycker att man måste provsitta en stol fastän det ändå kan vara svårt att veta hur den är i längden. Gå bara till nån lokal affär och prova eller kolla efter något begagnat, det är svårt att hitta något välgjorda stolar idag för vettiga pris, därför kanske begagnat. Dessa gamingstolar ser i alla fall förjävliga ut. Bara för att man spelar betyder väll inte att man har totalt värdelös smak? Alla dessa gamingprodukter ser billiga och barnsliga ut men ändå verkar de sälja bra.

Permalänk
Medlem

asså, folk som gnäller över 5tusen för en stol. 5 tusen är ingenting för en kontors-stol. Tittar man runt lite är 5 tusen snarare i underkant om man vill ha en vettig ergonomisk stol.

Tillbaks till topic:

Sitter på en "Stol 8774" från kinnarps på jobbet, har hemma ingen kontorsmiljö så därav ingen kontors-stol.
Stolen rekommenderas starkt.

http://www.kinnarps.com/sv/se/Har-hittar-du-oss/Kinnarps-Inte...

Permalänk
Medlem

Lyssna på ditt arsle och köp en bra stol, man tillbringar ju många timmar i den.

Tips: Gå in på http://www.kinnarps.com/sv/se/ och sedan in på närmaste affär och se om dom har några erbjudanden/utförsäljningar. Ibland har dom begagnat också. Jag tror man måste lägga på moms på priserna, dom säljer mest till företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;13060391']Har samma stol i brunt (inte direkt mitt förstaval) och den är ganska skön faktiskt. Att jag hittade den bland fynd och bara gav ~298kr för den gör det inte sämre

Skrivet av KlyfftPotatis:

jag har den och jag hatar den! gillar inte alls armstöden sen så finns ju det inte ens nackstöd.. -.-

Jag älskar den i alla fall och nackstöd vill jag ändå inte ha, känns som man ligger ner i stolen då ändå typ. Sitter tillbakalutad (man kan ju ställa in hur lätt den ska kunna "svaja" bakåt) och kollar på skärmen, sitter ändå inte så jättemycket om dagarna.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

5000 kr borde räcka!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Riktigt skön stol, dock en bit under din budget, men detta är ett alternativ om du inte känner för att leta upp beg. kinnarpsstolar tex.

Kan göras lite billigare genom att tex välja bort nackstöd och byta till tyg istället för skinn.

Jag köpte själv en sån i början av december och jag är riktigt nöjd hittils

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99896325/#/S69896...

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem
Skrivet av difi:

asså, folk som gnäller över 5tusen för en stol. 5 tusen är ingenting för en kontors-stol. Tittar man runt lite är 5 tusen snarare i underkant om man vill ha en vettig ergonomisk stol.

Tillbaks till topic:

Sitter på en "Stol 8774" från kinnarps på jobbet, har hemma ingen kontorsmiljö så därav ingen kontors-stol.
Stolen rekommenderas starkt.

http://www.kinnarps.com/sv/se/Har-hittar-du-oss/Kinnarps-Inte...

Helt klart, det är billigt om man ska se till hur länge en Kinnarps-stol håller. Köpte själv en Volmar från Ikea som påminner lite om den du länkade till men antagligen sämre kvalité. Känns fortfarande vettigt byggd och har ryggstöd som lutas separat från sitsen och bra armstöd och så. Haft i just över ett år nu och har inte hittat några fel just, men efter 10-20 år kanske det börjar märkas men då är den ändå avsevärt billigare än en Kinnarps-stol så vi får väl se.

Kanske inte den där fåtöljkänslan som vissa vill åt men det har jag själv en soffa till så det beror ju på vad TS är ute efter. Den är då kontorsgodkänd så ergonomin är suverän, och finns i läder som jag själv köpte som känns rätt rejält. Ett enormt lyft från Prestige-stolen från Jysk som låg på 1000 spänn på "tok-rea" och var totalt skräp kvalitétsmässigt och gav ont i svanken pga att man inte fick öppna upp höftens vinkel när man lutade sig bak. Jämfört med det känns Volmar helt underbar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Skulle han mot förmodan hitta en oöppnad jolt så lär den bli dyr.

Joru, köpte en på Ebay för 300:- för att grogga med på nyår. Smakade fruktansvärt eftersom den var så gammal.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

http://www.jysk.se/120/122/3620019/a/catalog-sales

Tusen spänn och fruktansvärt bra stol för pengarna.

Innan denna hade jag en Kinnarps för en mindre förmögenhet, men denna är en värdig ersättare.
Inte samma kvalitet, men den kommer nog hålla 1-2 år för dig vid stort användande och fruktansvärt bra komfort under tiden!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekommendera ngn av dessa: http://www.maxfps.se/product_list.aspx?catid=388&sort=hot Har brovat en sort och den var sjukt skön!!!

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem

shiiiiit 5000spänn för en stol !!!
du måste vara riktigt rädd om dina ballar

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Som inte smakar jolt </3 tyvärr finns ingen som har återskapat jolt cola än

Har jolt gått i graven?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19895834/ Som nämt tidigare.
Riktigt trevlig stol, inga obekvämlighetskänslor efter långa pass.

Sen är 10års garanti inge illa heller

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan en "riktig stol" från kinnarp och en ikea/jysk stol är väl att den håller i 10-20år istället för 1-2 år, utöver att den är ergonomiskt bättre och går att justera mer.
När man är 15 kan man sitta på en träpall och tycka det är nice, men allt eftersom man blir lite äldre så blir även ryggen tyvärr mer kinkig än så.
Har ts 5000 i sin stol budget bör han besöka en Kinnarp återförsäjlare och provsitta lite olika, de har säkert även en del tips att ge.

Permalänk
Medlem

Sorry för OT, men Jolt finns och ser numera ut såhär:

Finns i välsorterade matvarubutiker som tillhandahåller vissa importerade drycker.

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

Kolla om du har någon i närheten som säljer begagnade kontorsmöbler. Riktiga kontorsstolar håller hur länge som helst och företag byter med jämna mellanrum. Har haft min begagnade kinnarps i 7-8 år nu utan något större slitage. Finns ingenting på Ikea eller Jysk som kommer i närheten av en riktig stol.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Permalänk
Medlem

De skickar dock inte så stora grejor, prova beställ en får du se.

Skrivet av Amazon.co.uk:

We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order by changing its quantity to 0 and clicking the update button below.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

För dem som inte har alltför långt till Falköping kan besöka Kinnarps fabriksförsäljning.
Köpte en stol i 9000-serein för under 4000:-. Kostade annars 8700:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

http://www.jysk.se/120/122/3620019/a/catalog-sales

Tusen spänn och fruktansvärt bra stol för pengarna.

Innan denna hade jag en Kinnarps för en mindre förmögenhet, men denna är en värdig ersättare.
Inte samma kvalitet, men den kommer nog hålla 1-2 år för dig vid stort användande och fruktansvärt bra komfort under tiden!

UNDVIK TILL VARJE PRIS!!!!

Köpte en sån för 1700kr på någon rea (har kostat ännu mer innan) och ja, stolen var skitskön i början men efter ett tag så blir den ganska nersutten och fuskskinnet slits något förbannat fort om man sitter mycket och länge.

Men det är inte det värsta med den här kinatillverkade skiten utan det faktum att om man lutar sig tillbaka mycket så riskerar man att dö av den eftersom kinesisk kvalitetskontroll är obefintlig. Min sambo satte sig vid datorn och lutade sig tillbaka och då knäcktes svetsen som håller stolschassit till gaspatronen, hon ramlade baklänges och slog sig medvetslös på sänggaveln.

Så köp en mark eller jyskprodukter öht om ni vill riskera livet och samtidigt ge idioterna mer pengar att designa livsfarliga möbler med....

PS. vill någon ha skiten så har jag faktiskt stolen kvar men den ser ut som fan eftersom katterna haft den som klösbräda (ungefär det enda skiten duger till).

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Entusiast

Har bara hört bra saker om stolarna ifrån http://www.needforseat.de/eu_english/

Ligger inte i Sverige men de fraktar deras stolar hit.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Jag har en Kinnarps Stol 8784N78 på jobbet och den är ruskigt skön att sitta i. Verkar dock vara lite över budget.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Kolla dem som handlar med begagnade företagsmöbler. Inga problem alls att få loss en bra och mkt billigare högkvalitativ stol.
Först om du behöver 10+ st som det blir krångligt för dem.
Speciellt om du bor i Sthlm så finns det gott om bra lirare som kan sälja dig fina stolar.

Köpte kinnarpsstolar för 2000kr (ex moms)
http://www.kinnarps.com/sv/se/Produkter-och-inspiration/Offic...
hos http://www.foretagsmobler.se/
Nypris 4-5000kr

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Om TS nu säger att han har budget på 5K, så har han förmodligen förstått hur viktigt det är för ryggen med en ordentlig stol. Kan folk sluta tipsa om Ikea/Jysk-skräp. Finns inget där som går att jämföra med en riktig kontorsstol. Inte ens deras dyra modeller är något att ha, om vi pratar ergonomi och kvalitét.

OnT: Som tidigare sagts så kolla begagnade Kinnarpsstolar på blocket, alt. bland begagnade kontorsmöbler hos någon återförsäljare. Själv sitter jag på en äldre kontorsstol, något finskt, och varvar med en pilatesboll, grymt för ryggen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk

Har själv en Kinnarps 8000, personligen tycker jag inte den är jättebra (dock betydligt bättre än min tidigare rustastol, men det säger inte mycket). Ryggstödet är svängt för mycket bakåt övertill så övre delen av min rygg får inget stöd, samt nackstödet är omöjligt att ställa i en position som funkar, måste luta huvudet alldeles för mycket bakåt för att faktiskt få något stöd av det. Ska faktiskt iväg idag och kolla på en billig malmstol, baserat på bilderna tror jag att jag kommer gilla den mer än min Kinnarps. Återkommer med mer info ikväll om detta.

Hur som, baserat på mina egna preferenser skulle jag rekommendera att du tittar på en RH (har själv spanat efter detta märke på blocket på sistone men inget lämpligt har dykt upp) eller malmstolen. Båda dessa tycks ge bra stöd åt hela ryggen och ser lite mer robust byggda ut än kinnarps 8000 serie. Kinnarps 9000 däremot ser lite bättre ut men vettefan, känns som deras stolar inte är för mig.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Sitter också på en Volmar från Ikea, helt ok stol faktiskt även om den har några små saker som man irriterar sig på (tex. armstöden är flyttbara framåt/bakåt och tryckar man till för hårt så kan de flytta sig trots låsningen) Arm/nackstöden är ett måste för den här stolen, så försök inte spara in på det för deb blir otroligt mycket skönar med dem. Kvalitetsmässigt är den också helt ok, du får äkta skinn och alla inställningar som behövs dvs flytta dynan/armstöden fram och bak, lutning, och höj/sänk både på dyna+armstöd även där. Gummiklädda hjul och en ganska lagom vikt för att kännas stabil utan att bli för tung. Kan inte heller säga att man blir svettig i den, vilket är ganska vanligt i skinnstolar. Fast då spelar jag ju inte heller, men har suttit längre pass med den utan problem.

Sen vet jag inte om jag hade betalt 3000kr för den, jag hittade min i oöppnad kartong på blocket.se för 800kr och köpte till arm+nackstöd för 600kr. Totalt 1400kr alltså, och det är den värd alla gånger.

PS. angående stolar från Jysk.. KÖP INTE några stolar från Jysk det är totalt skräp från början till slut. Har provat både deras köksstolar, 3st olika kontorsstolar, en bokhylla och ett datorbord.. Allt låg i tippen inom 1.5år.. IKEA är inte på något sett hög kvalité men Jysk är ta mig fan katastrof

Visa signatur

I got a pair of shoes older than you are... -W. Gibson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

hehe datorstol för 5 pannor låter extremt jag själv sitter på en matstol o jag är himla nöjd, lägg pengarna på ny hårdvara till datorn istället eller 1tusen på stol o resten dator

Ja om du vill se ut som en kuvad pensionär om 2 år, så varför inte!

Visa signatur

life's shit-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;13064655']UNDVIK TILL VARJE PRIS!!!!

Köpte en sån för 1700kr på någon rea (har kostat ännu mer innan) och ja, stolen var skitskön i början men efter ett tag så blir den ganska nersutten och fuskskinnet slits något förbannat fort om man sitter mycket och länge.

Men det är inte det värsta med den här kinatillverkade skiten utan det faktum att om man lutar sig tillbaka mycket så riskerar man att dö av den eftersom kinesisk kvalitetskontroll är obefintlig. Min sambo satte sig vid datorn och lutade sig tillbaka och då knäcktes svetsen som håller stolschassit till gaspatronen, hon ramlade baklänges och slog sig medvetslös på sänggaveln.

Så köp en mark eller jyskprodukter öht om ni vill riskera livet och samtidigt ge idioterna mer pengar att designa livsfarliga möbler med....

PS. vill någon ha skiten så har jag faktiskt stolen kvar men den ser ut som fan eftersom katterna haft den som klösbräda (ungefär det enda skiten duger till).

Hade själv en Prestige (tror den heter Theo nu) som kändes sådär fåtöljsmysig till en början men blev nersutten direkt. Fick dessutom byta den 3 gånger för att krysset var snett så stolen lutade beroende på hur den hade snurrat. Dessutom var armstöden inte helt jämna i höjden och den knakade som tusan när man satte sig och kändes oerhört billig och dålig kvalitén.

Har nu en Ikea Volmar (som jag tidigare skrev) som känns ljusår bättre kvalitétsmässigt. Visserligen en mycket dyrare stol men ska man se till ergonomin och funktionerna så ligger den riktigt bra till i pris. Jysk kan verka billigt men ska man se till kvalitén så är det inte alls särskilt billigt, köper alla dagar hellre en Ikea-stol...

Skrivet av Choppern:

Sitter också på en Volmar från Ikea, helt ok stol faktiskt även om den har några små saker som man irriterar sig på (tex. armstöden är flyttbara framåt/bakåt och tryckar man till för hårt så kan de flytta sig trots låsningen) Arm/nackstöden är ett måste för den här stolen, så försök inte spara in på det för deb blir otroligt mycket skönar med dem. Kvalitetsmässigt är den också helt ok, du får äkta skinn och alla inställningar som behövs dvs flytta dynan/armstöden fram och bak, lutning, och höj/sänk både på dyna+armstöd även där. Gummiklädda hjul och en ganska lagom vikt för att kännas stabil utan att bli för tung. Kan inte heller säga att man blir svettig i den, vilket är ganska vanligt i skinnstolar. Fast då spelar jag ju inte heller, men har suttit längre pass med den utan problem.

Sen vet jag inte om jag hade betalt 3000kr för den, jag hittade min i oöppnad kartong på blocket.se för 800kr och köpte till arm+nackstöd för 600kr. Totalt 1400kr alltså, och det är den värd alla gånger.

PS. angående stolar från Jysk.. KÖP INTE några stolar från Jysk det är totalt skräp från början till slut. Har provat både deras köksstolar, 3st olika kontorsstolar, en bokhylla och ett datorbord.. Allt låg i tippen inom 1.5år.. IKEA är inte på något sett hög kvalité men Jysk är ta mig fan katastrof

Har inget nackstöd på min Volmar och tycker det går utmärkt utan! Provsatt den på varuhuset med nackstöd först och tyckte inte det var tillräckligt långt fram för att man skulle kunna luta sig mot det utan att kika rätt upp i taket, men då kollar jag inte direkt på film eller så i den så det går fint. Ska man se till funktionerna (ryggstöd som lutas separat från sits, höj/sänkbara armstöd samt justerbara i sidled och djupled samt justering av sittdjup) plus kvalitétskänslan så ligger den rätt bra till i pris för under 3000kr. 1400 spänn var ett riktigt bra fynd

Permalänk
Medlem

Funderar själv på att investera i en datorstol, har kollat lite på "DXRacer" och de verkar vara sköna. Hög i ryggen verkar de också vara vilket är en bonus så kan man luta sig tillbaka. Frågan är om det finns någon större butikskedja som säljer dessa så man kan få provsitta. Är ju alltid en fördel också att köpa lokalt.

Skrivet av Bean:

hehe datorstol för 5 pannor låter extremt jag själv sitter på en matstol o jag är himla nöjd, lägg pengarna på ny hårdvara till datorn istället eller 1tusen på stol o resten dator

Håller inte med dig helt där, tycker det är värt att investera i en bra datorstol om man spenderar mycket tid framför datorn. Det är en investering i din hälsa om man bryr sig någorlunda om tex. ryggen. Har själv haft trästol att sitta på, inget att rekommendera vid längre tider. Sitter på en stol köpt hos Jysk för 500kr, fungerar men är ingen kvalité precis(båda armstöden trasiga).