[Arma2/DayZ] Private server - DayZ Tavania - SE 1911 #2

Permalänk

Jag har hittat 2 tält, Allt verkar vara lite svårare att hitta, förutom fordon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon98439:

Dum fråga kanske, men finns det inga tält? Eller är de bara lika ovanliga som enhörningar?

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns, har 2 tält vid basen, och ett på mig atm. Hittat i skolor och Supermarkets

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Jaså vi kör natt nu på servern, synd att man inte hittat nvgs

Permalänk
Medlem

Där sket sig servern?

Permalänk
Medlem

Arma 2 update?

Permalänk
Medlem

Smygarn! Kan du inte fixa så att, när man loggar så är kroppen kvar i 30 sek? För när folk hamnar i "strid" och combat ikonen inte blinkar så kan man ju bara logga och komma in om 5 min. Men om man får vänta 30 sek så tänker folk om.

Mvh/ Kronofogden

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem

Vem av kronofogden nickar du aron?

Permalänk
Medlem

Inkasserarn nickar jag Divil

Visa signatur

Intel i7 6700k - Gigabyte geforce 1080 8gb gaming G1 - Asus z170 pro gaming - Samsung 750 EVO - Corsair DDR4 16gb - Asus 27" swift 1440p G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aron65:

Smygarn! Kan du inte fixa så att, när man loggar så är kroppen kvar i 30 sek? För när folk hamnar i "strid" och combat ikonen inte blinkar så kan man ju bara logga och komma in om 5 min. Men om man får vänta 30 sek så tänker folk om.

Mvh/ Kronofogden

Jag tror faktiskt det kom någon uppdatering på det nyligen. Ska kolla upp det..

/smygarn

Permalänk
Medlem

Man delar humanity melllan SE 1911 #1 och #2 (För tillfället Chernarus och Taviana)

Hög humanity ger er nu en mycket bättre start vid respawn!

Ge mig gärna lite kommentarer kring detta. Speciellt ni som har testat det...

Permalänk

Vad är gränsen för hög humanitet? 5000? Vad är det som blir bonus vid Spawn? Lite nyfiken på om det är värt att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmen2000:

Vad är gränsen för hög humanitet? 5000? Vad är det som blir bonus vid Spawn? Lite nyfiken på om det är värt att testa.

Tråkigt att avslöja alla detaljer men ungefär så ja

Permalänk
Medlem

Försöker joina men blir bara dc eller så crashar spelet hela tiden..
You were kicked of the game blev det nu ja!

Permalänk

la till denna.

som arma/dayz nob så hoppas jag att på denna server kunna få lite support iaf...

provat hela morgonen idag på lite olika servrar och inte fattat ett dugg hur fan man ska göra för att överleva...

man börjar naken... (fan föds man på den där jäkla stranden eller?) inte så mycket som en burk mat eller lite vatten äns...

och är inte fan att komma på hur fan man blir av med zombiesarna... googlade fram att det inte fanns nån melee attack öht så försökte att när man råkade agra nånting att springa ifrån dom och sen gömma mig men funkade inte heller...

föröskte barrikadera mig i en byggnad men zombiesarna bara skenade rakt genom dörrarna...

heter just nu NoName men kommer byta till Rouge of darkness eller uffelpuff så fort ja kommer på hur fan man editerar sin profil.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av comtronic:

hög humanity kan innebära att man får special start-gear har inte tittat på det tidigare då de flesta ändå lekt banditer. Kan kolla om det är ngn som har fått heroskin..

/smygarn

jag kan bekräfta att man ibland kan få "special start-gear" om man har heroskin har själv "råkat ut för det"... fick dock bara motordelar och yxa

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem

hur får man heroskin? måste man ge blood, morphine och inte döda någon förutom dom med banditmössa?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KlyfftPotatis:

hur får man heroskin? måste man ge blood, morphine och inte döda någon förutom dom med banditmössa?

Jajjemen.

Över 5000 i humanity ger Hero. du kan söka på ditt nick på comtronics hemsida så kan du se vad du ligger på idag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

la till denna.

som arma/dayz nob så hoppas jag att på denna server kunna få lite support iaf...

provat hela morgonen idag på lite olika servrar och inte fattat ett dugg hur fan man ska göra för att överleva...

man börjar naken... (fan föds man på den där jäkla stranden eller?) inte så mycket som en burk mat eller lite vatten äns...

och är inte fan att komma på hur fan man blir av med zombiesarna... googlade fram att det inte fanns nån melee attack öht så försökte att när man råkade agra nånting att springa ifrån dom och sen gömma mig men funkade inte heller...

föröskte barrikadera mig i en byggnad men zombiesarna bara skenade rakt genom dörrarna...

heter just nu NoName men kommer byta till Rouge of darkness eller uffelpuff så fort ja kommer på hur fan man editerar sin profil.

Ett tips är att smyga förbi zombies till en början. Du lär dig ganska snabbt hur dom fungerar. Ett märkligt beteende de har är att de inte kan springa inomhus. Jag brukar utnyttja detta genom att springa in, invänta z och sedan storma ut (såvida jag inte hittat vapen).

Som nyspawnad kan det bli lite långtråkigt då de bra sakerna tenderar till att finnas i norr. Men om andra spelare är inne kan man alltid snällt fråga efter lift i chatten (ironnuke och larsa brukar ställa upp, själv är jag för dålig för att flyga)

Kolla även tavianas spawnkarta på comtronics hemsida alt. Dayzdb så kan du se vart det du söker finns.

Glhf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon98439:

Ett tips är att smyga förbi zombies till en början. Du lär dig ganska snabbt hur dom fungerar. Ett märkligt beteende de har är att de inte kan springa inomhus. Jag brukar utnyttja detta genom att springa in, invänta z och sedan storma ut (såvida jag inte hittat vapen).

Som nyspawnad kan det bli lite långtråkigt då de bra sakerna tenderar till att finnas i norr. Men om andra spelare är inne kan man alltid snällt fråga efter lift i chatten (ironnuke och larsa brukar ställa upp, själv är jag för dålig för att flyga)

Kolla även tavianas spawnkarta på comtronics hemsida alt. Dayzdb så kan du se vart det du söker finns.

Glhf!

Några fler enkla tips angående zombies.

* Stora gröna granar/tallar kan du springa in i då tappar zombies sin "sight" till dig .
* Sitta bredvid Heli och har för mig att vissa bilar även fungerar (inte säker) så blir du inte heller jagad.
* om du springer igenom småbuskage, så huka dig och fortsätt spring så kan zombies tappa dig
* Spring igenom byggnader / hus, pga zombies går som wirf säger inne i hus/byggnader.

Permalänk
Medlem

På tal om ingeting , Smygarn, nu när AS50 , M107 är inne på servern och att det övervägs att införas natt om jag hört rätt?
Borde inte l85aws kunna införas *OBS* med väldig sällsyn spawn! Sen tycker jag imo att det är förmånga samt för hög spawn på helis.
Tycker egentligen att helis borde vara ganska "rare" och man måste få jobba lite för att få igång den. Som det är nu så fort servern respawnas så respawnas helis som gått sönder. Vore mer spännande om man måste vara mer rädd om sin heli snarare än att leka rambo med den ;P

Permalänk
Medlem

Hej är ny på eran Dayz server tänkte höra om det finns vänliga själar där ute elr är ni blodtörstiga banditer hela högen ^^ //varre

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av peppman:

Hej är ny på eran Dayz server tänkte höra om det finns vänliga själar där ute elr är ni blodtörstiga banditer hela högen ^^ //varre

Det finns fullt av vänliga själar men för varje vänlig själ finns det minst 2 banditer. Och banditer/non friendlys tenderar till att inte skriva/svara i side eller direct utan fokuserar på att på att skjuta

Permalänk
Medlem
Skrivet av murta:

På tal om ingeting , Smygarn, nu när AS50 , M107 är inne på servern och att det övervägs att införas natt om jag hört rätt?
Borde inte l85aws kunna införas *OBS* med väldig sällsyn spawn! Sen tycker jag imo att det är förmånga samt för hög spawn på helis.
Tycker egentligen att helis borde vara ganska "rare" och man måste få jobba lite för att få igång den. Som det är nu så fort servern respawnas så respawnas helis som gått sönder. Vore mer spännande om man måste vara mer rädd om sin heli snarare än att leka rambo med den ;P

Jag är ju då personligen lite emot one shot one kill vapen. Just nu är ingen spawn moddad. Får se hur det blir framöver när jag drar igång och moddar igen

Skrivet av peppman:

Hej är ny på eran Dayz server tänkte höra om det finns vänliga själar där ute elr är ni blodtörstiga banditer hela högen ^^ //varre

Jag har hört att på Tavianainstansen är det lite färre banditer än Chernarus, men jag kan ha fel. Jag har iaf. infört ett belöningssystem för de som spelar snällt

/smygarn

Permalänk

Jag blir galen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommer varken in på zombies.nu eller denna server, får "bad version, server rejected connection" hela tiden.

Version för mig enligt DayZcommander: 1.7.4.4

Edit:
Slog av att det skulle starta via steam på commander, nu kommer jag typ in men flyger ut till menyerna där man ska välja singelplayer, multi, options :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiN!m3_Linne:

Jag blir galen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommer varken in på zombies.nu eller denna server, får "bad version, server rejected connection" hela tiden.

Version för mig enligt DayZcommander: 1.7.4.4

Edit:
Slog av att det skulle starta via steam på commander, nu kommer jag typ in men flyger ut till menyerna där man ska välja singelplayer, multi, options :S

Jag kör med dayztaviana.com 2.0 och har inga problem

Permalänk

Jo jag fick till det tillslut. Men sen blev jag skjuten i ryggen av nån fjant, helt oprovocerat och nu la servern ner

Permalänk

Hejsan! Servern har dött nu. (gånger x4)

Permalänk
Medlem

jag får bara fråga lite snabbt,har precis köpt arma2 och laddat ner dayZ,hur i hela..byter man sitt username?>.<

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

jag får bara fråga lite snabbt,har precis köpt arma2 och laddat ner dayZ,hur i hela..byter man sitt username?>.<

Du måste gå in i Arma menyn och välja "profiles", och antingen byta namn på den profilen du har (fungerar inte alltid) eller göra en ny med valfritt namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmen2000:

Hejsan! Servern har dött nu. (gånger x4)

Ja igår var stabiliteten katastrofal på Tavianainstansen på kvällen. Vet tyvärr inte riktigt vad det beror på men jag får undersöka saken vidare.. Efter 21-omstarten gick det bra igen.

/smygarn