Permalänk
Medlem

Kylningsråd?

I nuvarande skede står det mellan Cooler Master Seidon 120M och den lite dyrare Corsair H70. Lutar mer åt Seidon, men vill ju försäkra mig om att jag inte gör bort mig.

I bit-techs tester för LGA 2011 och AM3+ är inte Seidonen SÅ långt från H80i. Dock inte lika övertygande för LGA 1155.
http://www.bit-tech.net/hardware/cooling/2013/01/03/cooler-ma...

Eller har ni något annat förslag? Har inget emot en luftkylare ifall den är jämbördig eller bättre, men den måste få plats i Raven RV02.

Permalänk
Medlem

jag skulle satsa på en luftkylare istället, jag har själv en antec kuhler h20 620 men tycker inte att den kyler bättre än tex en Noctua d14 eller d12. luftkylare går också att få helt knäpptysta medans vattenkylare ofta har ett ganska irreterande ljud från pumpen. skriver bara ifrån mina egna erfarenheter

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2