Dota2 favorit hero och varför

Permalänk
Medlem

Dota2 favorit hero och varför

Tjena alla dota spelande sweclockers!
Har spelat ganska mycket dota det senaste året och har alltid lika svårt att picka hero. Man har ju sina perioder med vissa heros och i dagsläget är min favorit hero windrunner eftersom shackle shot är typ världens underbaraste spell! (När man träffar såklart) därför undrar jag vilken hero som är din favorit!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Just nu är det nog Keeper of the Light för min del. Jag spelar mest support, och har fattat tycke för honom. Han är en väldigt mångsidig support-hero med både rena support-skills såväl som offensiva och defensiva kvaliteter.

Permalänk
Medlem

Måste nog säga att min listetta blir Morphling. Precis som widL tycker om KotL så är Morphling en mycket mångsidig hero när man väl byggt ett par föremål där han i samma strid är Glasscannon och CC-Tank, och alla variationer där emellan.

Permalänk
Medlem

KotL är mysig, går att göra mycket även utan items. Vore kul att lira med lite seriöst folk om ni är intresserade

Permalänk
Medlem

Favorithjälten är ju lätt Meepo, köp agha och blink och bursta 1000dmg instant, tyvärr så är det svårt att picka han pga motståndarens heroes eller för att direkt man pickar han skriver någon "gg meepo worthless, afk" typ. Men dom gånger det blir och man får en hyffsad start så är han lätt skönast Spelar gärna några games, bara att adda "wubbwubb"!

Permalänk
Medlem

Ganska ny på dota2 och denna typ av spel. Har fastnat för supportklasser och favoriterna just nu är Enchantress eller Crystal Maiden (beroende på vilken lanepartner jag får). Båda känns som stabila supportklasser och är båda väldigt bra på att sätta upp ganks tidigt, first blood är alltid kul

Adda: "Pojo" på steam om någon vill lira, vi brukar vara 2-3st som kör via mumble. (Den av alla Pojo som bor i Sthlm län )

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Master of Overkill

Lone Druid en av bästa semi carry i spelet om inte den bästa.

Mest spelade heroen i china har jag hört

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Svårt att säga, står mellan Chen, Storm Spirit, QoP och Puck

Så fort någon annan kör mid så pickar jag chen och supportar järnet, annars tycker jag icke-mid-heroes är ganska tråkiga (finns undantag som lina rubick och AA).

Får nog säga Puck, han är beast

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Lone Druid en av bästa semi carry i spelet om inte den bästa.

Mest spelade heroen i china har jag hört

Lone Druid är en carry, han är gal1 br4, pickad eller bannad i de flesta games nu!

Permalänk
Medlem

Någon favorit hero har jag nog inte direkt... Men eftersom jag spelar carry måste jag säga att det är himla kul att banka ner i princip hela enemy team med Sven
Hans ulti med Daedalus, Black King Bar osv är inte att leka med!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700X | MSI B450I | Corsair Vengeance 3200Mhz 16GB | MSI GTX 660 Ti 2GB

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av m1n1h0p:

Lone Druid är en carry, han är gal1 br4, pickad eller bannad i de flesta games nu!

Han är en Semi carry.

Du vill aldrig ge han mer farm en en hard carry som tex void, Phantom , lancer etc.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Bane

Formidabel på många sätt. Hans styrka ligger dock i att disabla folk. Om han disablar 2st i teamfight så brukar det leda till vinst.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Han är en Semi carry.

Du vill aldrig ge han mer farm en en hard carry som tex void, Phantom , lancer etc.

Man pickar aldrig void/phantom i ett lag där man har lone druid, eftersom lone druid är en position 1 hero. Det är som att picka AM/void i samma lag (händer i pubs dagligen dock hehe)

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Man pickar aldrig void/phantom i ett lag där man har lone druid, eftersom lone druid är en position 1 hero. Det är som att picka AM/void i samma lag (händer i pubs dagligen dock hehe)

det är inte heller ovanligt med Am/void/Lone druid + 2 andra valfria carries i en pug :/

Permalänk
Medlem

Skulle vilja påstå att lone druid är den absolut bästa late carryn, tycker det är själv ganska kul att köra farmfest tills både sylla och björnen är fullt utrustade.
Men favorit är nog es, spec samt commander(dota1) es för att han k har roliga abilities, kan göra sjuk dmg g i klunga och kan stunnlocka dem i typ 4 sec. Commander endast för hans ulti och lifesteal och spec för att han är spec.

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av m1n1h0p:

Man pickar aldrig void/phantom i ett lag där man har lone druid, eftersom lone druid är en position 1 hero. Det är som att picka AM/void i samma lag (händer i pubs dagligen dock hehe)

Det finns skit många lag som pickar Lone druid som semi carry och har 1 hard carry solo lane och kör dom trilane bot med lone + 2 support och en MID.

Jag spelar inte PUB så mycket mest inhouse och detta händer hela tiden.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Fuskobot:

Skulle vilja påstå att lone druid är den absolut bästa late carryn, tycker det är själv ganska kul att köra farmfest tills både sylla och björnen är fullt utrustade.
Men favorit är nog es, spec samt commander(dota1) es för att han k har roliga abilities, kan göra sjuk dmg g i klunga och kan stunnlocka dem i typ 4 sec. Commander endast för hans ulti och lifesteal och spec för att han är spec.

Oftast i games så hinner inte sylla bli 100 % farmad då du vill typ ha en sven / void / SS eller något annat som kan carry gamet early.

Jag har spelat med No tidehunter i pubb games och lirat och det finns nog en anleding varför Loda spelar HARD carry och admiral har 75 % Lone druid.

Dom ger all farm dom kan först till hard carryn sen får lone resten men lone får inte 100 % farm för det är inte värt de samma som att en sven får 100 % free farm eller en void.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Oftast i games så hinner inte sylla bli 100 % farmad då du vill typ ha en sven / void / SS eller något annat som kan carry gamet early.

Jag har spelat med No tidehunter i pubb games och lirat och det finns nog en anleding varför Loda spelar HARD carry och admiral har 75 % Lone druid.

Dom ger all farm dom kan först till hard carryn sen får lone resten men lone får inte 100 % farm för det är inte värt de samma som att en sven får 100 % free farm eller en void.

https://dotabuff.com/matches/37633163
https://dotabuff.com/matches/37629117
https://dotabuff.com/matches/37597562
https://dotabuff.com/matches/37557723
https://dotabuff.com/matches/37384432
https://dotabuff.com/matches/37369391
https://dotabuff.com/matches/37338852
https://dotabuff.com/matches/37293226
https://dotabuff.com/matches/37118659
https://dotabuff.com/matches/37091652
https://dotabuff.com/matches/37086655

Gick just in på dotabuff (international 2) och gick igenom de 2 första sidorna efter lone druid games, och i alla dessa games hade lone druid högst GPM i laget. Har inte tid att dra igenom alla gamesen som spelades, men nej, lone druid är inte en semi-carry.

Undantaget är NTH som har Admiralbulldog som lone druid-spelare, men annars är det position 1-spelaren som spelar lone druid. i iG är det Zhou, i DK är det Burning, och när Loda spelade i zenith var det han som fick spela Lone Druid. Googla lone druid och kolla hur många som klassar LD som semi-carry jämfört med hur många som spelar han som carry, eller kolla bara på progames där Lone Druid spelas så får du se att han alltid spelas som position 1.

När Sven spelas i samma lag som Lone Druid så spelas han som ganker, precis som han spelades pre-6.75, som en night stalker eller valfri mid-hero.

Känns som en derailment av tråden men vafan

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Fuskobot:

Skulle vilja påstå att lone druid är den absolut bästa late carryn, tycker det är själv ganska kul att köra farmfest tills både sylla och björnen är fullt utrustade.
Men favorit är nog es, spec samt commander(dota1) es för att han k har roliga abilities, kan göra sjuk dmg g i klunga och kan stunnlocka dem i typ 4 sec. Commander endast för hans ulti och lifesteal och spec för att han är spec.

Nja, "hårdaste" carryn är väl ändå PL... 4.5 (4.2?) agility gain är väl högst i spelet just nu?

Sen finns det en anledning till att silencer och drow ranger inte finns tillgängliga i captains mode ännu, de är hyffsat OP.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Newklear:

Nja, "hårdaste" carryn är väl ändå PL... 4.5 (4.2?) agility gain är väl högst i spelet just nu?

Sen finns det en anledning till att silencer och drow ranger inte finns tillgängliga i captains mode ännu, de är hyffsat OP.

Hårdaste carryn är typ PL ja.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Hedersmedlem

Därmed lämnar vi diskussionen om carries och återgår till ämnet.

Permalänk

Favoriterna är lätt Disruptor, Windrunner, Tidehunter eller Leshrac. Gillar att spela support, ganker eller initiator.

Nickar "SillyPumpkin" på Dota2. Bara att adda!

Visa signatur

MB: Asrock Extreme4 Gen3 | GPU: Asus Geforce GTX660 Ti DirectCuII | CPU: Intel i5-3570k 4.1Ghz @ 1.288V | PSU: Corsair TX750M | Minne: G.Skill Sniper 4x4gb 1866 mhz | Chassi: Fractal Define R4 Svart | SSD: Intel 120 gb | HDD: WD Green 1.5 tb | Ljud: Audio Technica ATH-M50 | Laptop:ASUS U46SV

Permalänk
Medlem

Ogre Magi alla dagar i veckan!
2 stuns (med scepter), en slow och en fin buff för carryn.

Man blir lika nöjd varje gång man ska stunna och råkar instagibba med en 4x multicast

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions

Favoriten är nog DK eller BH... Mest hatade är helt klart Ogre Magi, av samma anledning som nämns här ovan.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Man pickar aldrig void/phantom i ett lag där man har lone druid, eftersom lone druid är en position 1 hero. Det är som att picka AM/void i samma lag (händer i pubs dagligen dock hehe)

du har dock fel. sista matchen jag kollade på (G-league)
så pickade "IG" både ld och pl, ha då i åtanke att IG är ett av det bästa laget i skrivande stund tillsammans med
Na´Vi och LGD.

OnT:
har många favorit heroes, spelar ofta semi carry / hardcarry då vi redan har ett "lag" och alla har sina roller.
phantom lancer, faceless void, lone durid, stormspirit, shadow fiend är väll de som är roligaste att spela imo.
Dock så är phantom lancer väldigt mycket utav ett "sitiations pick" då han kan kontras väldigt lätt beroende på vilka heroes man möter (sven bland annat)

Permalänk
Skrivet av Edlar:

du har dock fel. sista matchen jag kollade på (G-league)
så pickade "IG" både ld och pl, ha då i åtanke att IG är ett av det bästa laget i skrivande stund tillsammans med
Na´Vi och LGD.

men 1 game holy shit jag länkade typ 12 games som sa motsatsen

Klart det finns undantag, men LD är fortfarande ingen semicarry. Snarare så att han är carry och att IG pickade 2 carrys det gamet (en hårdare än den andra, PL är just nu bästa carryn när det gäller maxade items)

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

men 1 game holy shit jag länkade typ 12 games som sa motsatsen

Klart det finns undantag, men LD är fortfarande ingen semicarry. Snarare så att han är carry och att IG pickade 2 carrys det gamet (en hårdare än den andra, PL är just nu bästa carryn när det gäller maxade items)

skälvklart är LD en carry.. men du vill oftast inte spela han som den ända carryn i ett lag beroende på många anledningar...
angående maxade items så är ju LD bäst!? haha
han kan ju ha dubbla uppsättningar item jämfört med PL.
aja orkar inte snacka mer, hoppas du förstår vad jag menar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edlar:

du har dock fel. sista matchen jag kollade på (G-league)
så pickade "IG" både ld och pl, ha då i åtanke att IG är ett av det bästa laget i skrivande stund tillsammans med
Na´Vi och LGD.

Nej, IG har inte pickat PL och LD i samma lineup.

Angående om Lone Druid är en carry eller inte: Han är inte en traditionell hardcarry som blir starkare och starkare med mer farm. Han når sin peak när han har radiance och AC. Det är då man helst avslutar gamet med en LD, för ju senare det går desto svagare blir björnen. Men han är inte heller en semi-carry som QoP/TA/mirana/riki. Jag skulle säga att LD är en push-carry, och i lategame(+50) så blir han en semi-carry, då man inte längre kan använda björnen för att siega torn, eftersom björnen dör alldelles för snabbt.

OnT: Min favorithjälte är Clockwerk! Har spelat han mycket med mitt lag Svenhunterz på senaste tiden pga att ezalor har blivit ett så vanligt pick.

Riktigt fint game med clockwork mot fnatic för några veckor sedan!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Edlar:

skälvklart är LD en carry.. men du vill oftast inte spela han som den ända carryn i ett lag beroende på många anledningar...
angående maxade items så är ju LD bäst!? haha
han kan ju ha dubbla uppsättningar item jämfört med PL.
aja orkar inte snacka mer, hoppas du förstår vad jag menar...

Med maxade items skulle även jag säga att PL är bättre, som med sina 10 illusions kan göra helt galen skada.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Testade treant prot nu, 6-1 på mitt första game som tog 20 min väldigt väldigt tanki char ^^ att man kan heala towers är ju inte fel heller.