ASUS GeForce G210, Hur bra är det?

Permalänk
Medlem

ASUS GeForce G210, Hur bra är det?

Tjena tjena,
Tänkte införskaffa ett ASUS GeForce G210 från webbhallen, kortet ligger för 239kr endast.
Är inte jättehajj på grafikkort men det ser enligt mig bra ut på specifikationen.
Kortet kommer framförallt att användas till Online spel som kräver viss grafik.
Vill kunna köra FPS spel såsom WoW, CS osv. med medelgrafik.

Så min fråga är, Är kortet dugligt för online spel?

Länk till kortet:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/146411-asus_geforce_g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msquid:

Tjena tjena,
Tänkte införskaffa ett ASUS GeForce G210 från webbhallen, kortet ligger för 239kr endast.
Är inte jättehajj på grafikkort men det ser enligt mig bra ut på specifikationen.
Kortet kommer framförallt att användas till Online spel som kräver viss grafik.
Vill kunna köra FPS spel såsom WoW, CS osv. med medelgrafik.

Så min fråga är, Är kortet dugligt för online spel?

Länk till kortet:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/146411-asus_geforce_g...

Nej.

Räkna med minst 950 kr om du ska spela dagens spel på low-medium @1920x1080 med acceptabel fps.

Och, det du hitta är mer gjord för HTPC, surf och enklare kontors datorer. Inget gaming kort direkt.

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msquid:

Tjena tjena,
Tänkte införskaffa ett ASUS GeForce G210 från webbhallen, kortet ligger för 239kr endast.
Är inte jättehajj på grafikkort men det ser enligt mig bra ut på specifikationen.
Kortet kommer framförallt att användas till Online spel som kräver viss grafik.
Vill kunna köra FPS spel såsom WoW, CS osv. med medelgrafik.

Så min fråga är, Är kortet dugligt för online spel?

Länk till kortet:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/146411-asus_geforce_g...

Tror det är det "sämsta" kortet de säljer för tillfället. Gjort för kontorsdatorer och mediadatorer. Du kommer INTE kunna köra WoW eller andra spel på lägsta med spelbar FPS.

Ska du ha ett kort att köra spel på får du lägga ut mellan 1-1,5k, minst.

Billigaste kortet för lättare spel: 7770/650

Annars kan du satsa på ett 7850 eller ett 660.

Lycka till

EDIT: Alternativt kan du kolla på SweC's marknad efter något bra kort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av BrutalSwede:

Tror det är det "sämsta" kortet de säljer för tillfället. Gjort för kontorsdatorer och mediadatorer. Du kommer INTE kunna köra WoW eller andra spel på lägsta med spelbar FPS.

Ska du ha ett kort att köra spel på får du lägga ut mellan 1-1,5k, minst.

Billigaste kortet för lättare spel: 7770/650

Annars kan du satsa på ett 7850 eller ett 660.

Lycka till

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, det finns sämre spelkort för mindre än så. Kanske 700 kr för ett HD 7750. Men då är det verkligen budget. Ett 7770 hade nog varit lämpligare.

G210 är ett kort man skrattar åt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Om du skall kunna spela wow bra så skulle jag ha satsat på nvidia 640/650 eller 7750/7770 på amd sidan Minst! Om du huvudtaget ska ha en bra spelupplevelse på medium.

Tyvärr är ett g210 mer för att spela upp film på tvn/projectorn eller ha som kort till kontorsmiljö pga tyst och drar nästan ingen ström!

Mvh
Martin

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Black ops i 800x600 utan AA eller skuggor. Ca 40 fps. CS GO i 1920x1080 på medium? Nej.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msquid:

Tjena tjena,
Tänkte införskaffa ett ASUS GeForce G210 från webbhallen, kortet ligger för 239kr endast.
Är inte jättehajj på grafikkort men det ser enligt mig bra ut på specifikationen.
Kortet kommer framförallt att användas till Online spel som kräver viss grafik.
Vill kunna köra FPS spel såsom WoW, CS osv. med medelgrafik.

Så min fråga är, Är kortet dugligt för online spel?

Länk till kortet:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/146411-asus_geforce_g...

Vad har du för processor i dagsläget?

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Vill du inte lägga ut så mycket pengar på ett kort så räcker ett GTX 460 gott och väl.

Ett bra grafikkort för runt 5 - 700kr.

Det klarar dina spel utan problem med spelbar fps.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 2500k @ 3.3 GHz - Clocked 4.2 GHz - nVIDIA GTX 690 ASUS - Samsung 830 SSD 128 GB - 1.5 TB Western Digital Blue
Skärm: BenQ XL2410RT
Chassi: Fractal Desig Define R4

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!
Tror ni missförstått mig lite, Spelar förtillfället på en:
Intel pentium 4 HT 3,2gHz
RAM 2,5gb DDR (800mHzare eller liknande skit)
ATI Radeon X300/X550 Series 512mb

Så är inte alls kräsen haha.
CS fungerar, 1.6 då alltså, WoW flyter med 800x600 upplösning och lägsta grafik.
Är det möjligt med grafikkortet jag länkade att spela med medium grafik och bättre upplösning?
Eller finns det ngt annat budget grafikkort för småpengar ni kan rekommendera?

Permalänk
Medlem

Vill bara påpeka, som VoX verkar vara inne på, att WoW är ett enormt processorkrävande spel. Mitt gamla 560Ti gick bara på "halvfart" när jag körde WoW.

ps. hojta om du är intresserad av att köpa nämnt 560Ti

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Spelar med ett nVidia Geforce GTS 250 1GB på andra burken och då flyter WoW på maxgrafik med 100fps~
Och det kortet kostar i dagsläget runt tusenlappen (rätta mig om jag har fel)
Då borde man väl kunna få ett hälften så bra kort för halva priset, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Vill bara påpeka, som VoX verkar vara inne på, att WoW är ett enormt processorkrävande spel. Mitt gamla 560Ti gick bara på "halvfart" när jag körde WoW.

ps. hojta om du är intresserad av att köpa nämnt 560Ti

Hehe ja det har jag också förstått, Processorn i burken är det enda som är dugligt enligt min mening.
Så behöver bara ett budget grafikkort för ett fåtal hundra, tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msquid:

Spelar med ett nVidia Geforce GTS 250 1GB på andra burken och då flyter WoW på maxgrafik med 100fps~
Och det kortet kostar i dagsläget runt tusenlappen (rätta mig om jag har fel)
Då borde man väl kunna få ett hälften så bra kort för halva priset, eller?

Är det i 800x600 eller?

Kanske kostar 1000 spänn i butik, med det är inte värt det

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msquid:

Spelar med ett nVidia Geforce GTS 250 1GB på andra burken och då flyter WoW på maxgrafik med 100fps~
Och det kortet kostar i dagsläget runt tusenlappen (rätta mig om jag har fel)
Då borde man väl kunna få ett hälften så bra kort för halva priset, eller?

Om man köper begagnat ja. Då kan du få ett dubbelt så bra kort för halva priset. (460 bör gå att få för ca 500kr).

Köpa nya grafikkort i budgetklassen är tyvärr ganska värdelöst

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Msquid:

Hehe ja det har jag också förstått, Processorn i burken är det enda som är dugligt enligt min mening.
Så behöver bara ett budget grafikkort för ett fåtal hundra, tips?

http://www.sweclockers.com/annonser?typ=1&kategori=4&lan=0&fr...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Proffsmobbare

Du kan få en i3 med HD4000-grafik relativt billigt idag.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s111440738&o=produkt_pr...

i3an är rätt snabb för att vara vad den är, och WoW är som tidigare nämnt CPU-tungt. Hade jag haft din dator hade jag börjat i den änden. Du klarar dig med ett moderkort för några hundringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Är det i 800x600 eller?

Kanske kostar 1000 spänn i butik, med det är inte värt det

Nejdå det är i 1620x1050

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Om man köper begagnat ja. Då kan du få ett dubbelt så bra kort för halva priset. (460 bör gå att få för ca 500kr).

Köpa nya grafikkort i budgetklassen är tyvärr ganska värdelöst

Livslängden på begagnade grafikkort kan inte vara alltför lång
Verkligen värt o köpa ett begagnat grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msquid:

Tack för svaren!
Tror ni missförstått mig lite, Spelar förtillfället på en:
Intel pentium 4 HT 3,2gHz
RAM 2,5gb DDR (800mHzare eller liknande skit)
ATI Radeon X300/X550 Series 512mb

Så är inte alls kräsen haha.
CS fungerar, 1.6 då alltså, WoW flyter med 800x600 upplösning och lägsta grafik.
Är det möjligt med grafikkortet jag länkade att spela med medium grafik och bättre upplösning?
Eller finns det ngt annat budget grafikkort för småpengar ni kan rekommendera?

Den där burken lär ju ha AGP port och inte PCI-express? ATI Radeon X300 är iaf ett AGP kort.

Ett nytt HD4650 eller begagnat HD3850 är väl det bästa som finns isf. Om du nu inte har PCI-express.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msquid:

Nejdå det är i 1620x1050

Ursäkta OT, men vänligen kör en 25 manna raid och mitt under bossgfight tar du screenshot som visar en fps mätare med 60+ fps på. Orkar du inte raida räcker det om du gör samma sak i Orgrimmar utanför valfritt AH, det skall vara mycket spelare runtomkring. Sedan postar du den bilden tillsamman med en bild på dina grafikinställningar. Tack på förhand! ps. Fraps är en bra fps mätare.

Att köra allt på max är rätt enkelt, att få det att flyta är en annan sak.

En kompis spelade med "ultra" på sin skräpdator, sedan att hon hade 15fps var mindre viktigt för henne, tydligen.

Antar att TS vill ligga stadigt över 30 fps då han frågar här?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Den där burken lär ju ha AGP port och inte PCI-express? ATI Radeon X300 är iaf ett AGP kort.

Ett nytt HD4650 eller begagnat HD3850 är väl det bästa som finns isf. Om du nu inte har PCI-express.

Det är PCI-express och grafikkortet är ett PCI-express kort det med, som sitter i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Ursäkta OT, men vänligen kör en 25 manna raid och mitt under bossgfight tar du screenshot som visar en fps mätare med 60+ fps på. Orkar du inte raida räcker det om du gör samma sak i Orgrimmar utanför valfritt AH, det skall vara mycket spelare runtomkring. Sedan postar du den bilden tillsamman med en bild på dina grafikinställningar. Tack på förhand! ps. Fraps är en bra fps mätare.

Att köra allt på max är rätt enkelt, att få det att flyta är en annan sak.

En kompis spelade med "ultra" på sin skräpdator, sedan att hon hade 15fps var mindre viktigt för henne, tydligen.

Antar att TS vill ligga stadigt över 30 fps då han frågar här?

Nu spelar jag endast PvP, så hög fps i raid eller i huvudstäderna är totalt oväsentligt för mig, jag nöjer mig med 60~fps i arena.
Tog ändå en screenshot i Stormwind (då jag lirar alliance) med så många människor runt mig jag kunde hitta vid just den här tidpunkten.
http://img59.imageshack.us/img59/7895/wowscrnshot011013114602...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Msquid:

Nu spelar jag endast PvP, så hög fps i raid eller i huvudstäderna är totalt oväsentligt för mig, jag nöjer mig med 60~fps i arena.
Tog ändå en screenshot i Stormwind (då jag lirar alliance) med så många människor runt mig jag kunde hitta vid just den här tidpunkten.
http://img59.imageshack.us/img59/7895/wowscrnshot011013114602...

Du har ju "Low" på shadows och 1x multisampling vilket är dom 2 viktigaste faktorerna för att få hög FPS i WoW, det är dom man sänker först.

Sen har du ju "Low" på sunshafts och ganska låg AF också (4x).

Jag skulle säga att du kör i en blandning av Medium/Low just nu.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msquid:

Nu spelar jag endast PvP, så hög fps i raid eller i huvudstäderna är totalt oväsentligt för mig, jag nöjer mig med 60~fps i arena.
Tog ändå en screenshot i Stormwind (då jag lirar alliance) med så många människor runt mig jag kunde hitta vid just den här tidpunkten.
http://img59.imageshack.us/img59/7895/wowscrnshot011013114602...

"Spelar med ett nVidia Geforce GTS 250 1GB på andra burken och då flyter WoW på maxgrafik med 100fps~"

Maxgrafik huh?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Msquid:

Spelar med ett nVidia Geforce GTS 250 1GB på andra burken och då flyter WoW på maxgrafik med 100fps~
Och det kortet kostar i dagsläget runt tusenlappen (rätta mig om jag har fel)
Då borde man väl kunna få ett hälften så bra kort för halva priset, eller?

Enligt http://www.videocardbenchmark.net så presterar GTS 250 ca 5ggr bättre än GT 210

185 poäng vs 906

http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=GeForce+210&id=...
http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=GeForce+GTS+250...

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msquid:

Nu spelar jag endast PvP, så hög fps i raid eller i huvudstäderna är totalt oväsentligt för mig, jag nöjer mig med 60~fps i arena.
Tog ändå en screenshot i Stormwind (då jag lirar alliance) med så många människor runt mig jag kunde hitta vid just den här tidpunkten.
http://img59.imageshack.us/img59/7895/wowscrnshot011013114602...

hahahaha, maxgrafik? du kör ju för tusan på bare minimum vad som är acceptabelt spelbart över huvudtaget. Skruva upp till ULTRA på allt så har du 5-10 FPS i SW med det grafikkortet. Mitt Radeon HD 6950 2GB DDR5 i combo med i5 2500k orkar knappt över 50 fps med allt på ultra utanför SW AH, inte en chans att din miniräknare i jämförelse tar sig över 15.

ONT: grafikkortet du frågar om är skräp, pengar i sjön all the way, detta kort är typ det billigaste som ens är värt att titta på att köpa
http://www.inet.se/produkt/5409398/powercolor-radeon-hd7750-1...

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Detta är en fin hemsida om du vill jämnföra grafikkorts prestanda..

http://www.hwcompare.com/828/geforce-gt-210-vs-geforce-gts-250-1gb/

Skulle ej rekommendera ett 210 iaf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Msquid:

Livslängden på begagnade grafikkort kan inte vara alltför lång
Verkligen värt o köpa ett begagnat grafikkort?

Varför kan inte livslängden vara speciellt lång?

Finns bara en rörlig del som kan slitas över huvud taget och det är fläkten. Håller du den hyfsat ren från damm några gånger om året skall inte det heller vara något problem egentligen.

Jag har iaf aldrig hört om någon som lyckats "slita ut" ett grafikkort även om det stått igång dygnet runt med full belastning månader eller år i sträck och gjort tunga beräkningar. Kolla med de som sysslar med foldning t.ex!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Varför kan inte livslängden vara speciellt lång?

Finns bara en rörlig del som kan slitas över huvud taget och det är fläkten. Håller du den hyfsat ren från damm några gånger om året skall inte det heller vara något problem egentligen.

Jag har iaf aldrig hört om någon som lyckats "slita ut" ett grafikkort även om det stått igång dygnet runt med full belastning månader eller år i sträck och gjort tunga beräkningar. Kolla med de som sysslar med foldning t.ex!

Han menar kanske prestandamässigt? Hur länge dem klarar sig i spel.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Varför kan inte livslängden vara speciellt lång?

Finns bara en rörlig del som kan slitas över huvud taget och det är fläkten. Håller du den hyfsat ren från damm några gånger om året skall inte det heller vara något problem egentligen.

Jag har iaf aldrig hört om någon som lyckats "slita ut" ett grafikkort även om det stått igång dygnet runt med full belastning månader eller år i sträck och gjort tunga beräkningar. Kolla med de som sysslar med foldning t.ex!

Grafikkort dör lite då och då av intensiv belastning såsom folding, handlar ibland om att fläkten börjar bli dålig vilket gör kortet varmare, men också kort som normalt sett går varmt dör ganska snabbt. Exempelvis gamla 8800gt finns nog inte så många levande exemplar kvar av, fermi dör också rätt snabbt. Har personligen två gtx 460 där lödningarna släppt. Så det är väl inte helt fel att säga att grafikkort kan slitas ut. Om man jämför med processor, moderkort och minnen så är ju grafikkortet nästan alltid komponenten som dör först.