Gratis Serverhost Sökes

Permalänk

Gratis Serverhost Sökes

Hej!

Jag söker en server host som har en lina på minst 100/10 eller 10 mbit upload iallafall och helst har en hyffsad dator. Är tänkte att det ska hostas en hemsida och eventuellt en spel server på den. Den får vara Dedikerad, Virituell vad som helst det spelar ingen roll. Kontakta gärna mig och adda isåfall också gärna på skype med samma namn. Kanske kan tänka mig att betala något öre för den också Och Admin permission på både server och hemsida finns eller om annan rank önskas.

Med Vänlig Hälsning
Nisse

Visa signatur

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor 3,4 ghz|ModerKort: Asus P8P67 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II |Hårdisk (SSD): Corsair force SSD 120 GB |Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL10 |Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU |Hårddisk: Western Digital Caviar® Green 2TB |Cassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart | VattenKylning: Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kylare

Permalänk
Avstängd

Jag har svårt att tro att du ska få det där gratis eller för några ören? Men visst kostar inget att fråga.

Permalänk
Medlem

Tror nog inte du hittar någon som ger dig hosting utrymme såvida du inte har något att erbjuda. Annars så är jag nyfiken på vad för spelserver du tänker på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosnic:

Tror nog inte du hittar någon som ger dig hosting utrymme såvida du inte har något att erbjuda. Annars så är jag nyfiken på vad för spelserver du tänker på?

Med tanke på TS namn så gissar jag på att han är ~12år och tänker starta en minecraft server.

Permalänk
Medlem

Jag har en server med quad core xeon och 16 gb ram som står nästan oanvänd och 100/100-lina, vad ska du hosta och vad tjänar jag på det?

Permalänk
Medlem

Du kanske borde skriva vad du har ämnat att hosta,om du inte ger info så kommer du nog få dåligt med svar...

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Medlem

Jag har bl.a en VPS med 2GB Ram ståendes som jag knappt använder. Men som sagt vill veta vad jag får ut för det

Permalänk

Nej, faktist är jag 15 år men har dock tänkt på minecraft server eftersom jag hållt på med det sedan jag var 13 år och gör även en hel del plugins samt jobbar som plugin developer på bukkit. Samt tycker att du har en helt fel inställning på att man är 12 för att göra minecraft server. Jag har tänkt bygga en stor server med hemsida, domän osv. har inte tänkt starta någon Privat Hamachi server om du tror det, ditt argument i mina ögon är iallafall inte trovärdigt, titta på dom stora serverarna som ex. ulfbage.com , northland-gaming.com (finns dock inte kvar) , Xtralarge.se alla som äger dom serverarna och administrerar där är minst 16 år och ägarna är mellan 20-29 år

// Nisse

Visa signatur

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor 3,4 ghz|ModerKort: Asus P8P67 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II |Hårdisk (SSD): Corsair force SSD 120 GB |Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL10 |Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU |Hårddisk: Western Digital Caviar® Green 2TB |Cassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart | VattenKylning: Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kylare

Permalänk
Permalänk
Medlem

Att få en sådan server gratis med sådana krav tror jag är väldigt svårt att hitta. Ett tips kan ju vara att du låter folk donera så du kan betala server kostnaden med de pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av derschlangeman:

Nej, faktist är jag 15 år men har dock tänkt på minecraft server eftersom jag hållt på med det sedan jag var 13 år och gör även en hel del plugins samt jobbar som plugin developer på bukkit. Samt tycker att du har en helt fel inställning på att man är 12 för att göra minecraft server. Jag har tänkt bygga en stor server med hemsida, domän osv. har inte tänkt starta någon Privat Hamachi server om du tror det, ditt argument i mina ögon är iallafall inte trovärdigt, titta på dom stora serverarna som ex. ulfbage.com , northland-gaming.com (finns dock inte kvar) , Xtralarge.se alla som äger dom serverarna och administrerar där är minst 16 år och ägarna är mellan 20-29 år

// Nisse

Tjena Nisse, de flesta reagerade nog snarare på ditt namn att du var ca 12 år
vem heter annars der schlange man på ett it forum...

OnT, tror jag aldrig sett någon som skulle hosta gratis, kostar ju för dem...

Permalänk
Medlem

Om du vill ha en liten lätt endast för tester, http://www.vps.me/free-vps

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Tjena Nisse, de flesta reagerade nog snarare på ditt namn att du var ca 12 år
vem heter annars der schlange man på ett it forum...

För SpaceWeed, iSw3de, Ferrat, tjabo och alla andra är så mycket bättre? ^^ Folk tar väl alla möjliga namn av alla möjliga anledningar oavsett ålder?

OnT:
Att hosta en minecraft server gratis är nog inte många som har lust med, det tar en del och hosting kostar om inte annat så el och lite tid, tror det är bättre att fundera ut exakt dina krav på prestanda m.m. och sedan planera hur mycket det får kosta och se om du kan hitta något som passar.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood