Permalänk
Medlem

Scratchbygge med vattenkylning Del 3

Visste att många gillar att det finns många bilder men trodde inte att jag hade så här många bilder... iaf

Del 3:

Ifall ni har missat resten
Del 1: http://www.sweclockers.com/galleri/10717-scratchbygge-med-vat...

Del 2: http://www.sweclockers.com/galleri/10718-scratchbygge-med-vat...

Scratchbygge med vattenkylning Del 3

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem

Vissa bilder var lite suddiga därför bara 4.
Men slutresultatet blev rätt nice om jag får säga det

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk

fick en femma av mejj Grymt snyggt och bra bilder (vissa va dock en aning suddiga). Det är nog det snyggaste hemmabyggda chassi ja nånsin sett, grymt snyggt men inte överdrivet vill se mer sånt här i fortsättningen!

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk

Trevligt bygge, snyggt och stilrent. 4 poäng får du av mig. Dock förstår jag inte hur du vågar ha ett så pass tungt chassi på den lilla hyllan? Skulle vara livrädd att få den i skallen.

Permalänk
Medlem

5/5 väldigt snyggt, jag skulle dock inte våga ha den där besten övanför huvudet

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Tack, ska försöka fixa bättre bilder till nästa projekt jag gör, tog bilderna med en gammal digitalkamera och på den lilla 1.5tumsskärmen så bilderna ganska bra ut, men när de blev stora såg man att de inte var bra

Skrivet av Bacontree:

Trevligt bygge, snyggt och stilrent. 4 poäng får du av mig. Dock förstår jag inte hur du vågar ha ett så pass tungt chassi på den lilla hyllan? Skulle vara livrädd att få den i skallen.

Mm, jag var lite rädd att den skulle braka ihop men den har stått hela natten nu utan att nåt hände så tror att det funakr =P

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem

hur vågar du ha datorn uppe på hyllan ? är du inte rädd att den ska ramla ?

Permalänk

Snyggt! =D Kanske dags att investera i en kontorsstol ? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenkeBenke123:

Snyggt! =D Kanske dags att investera i en kontorsstol ? xD

Ja, använde en köksstol för att få upp datorn och nå för att sätta i sladdarna, så har egentligen en som står bredvid, men den är ganska sliten så det är nog nästa på inköpslistan...

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk

Riktigt fint må jag säga One of a kind

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt, bra jobbat!
Personligen hade jag nog aldrig vågat ha datorn där.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse92:

Bra jobbat grabbar

Uhm, Grabbar? Jag gjorde det själv... =P men tack ändå

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emakcin:

Uhm, Grabbar? Jag gjorde det själv... =P men tack ändå

Grabben* ofc!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse92:

Grabben* ofc!

Hehe np =P

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk

Som ovan säger. Hur vågar du ha datorn på den hyllan?

Ser sjukt ostabil ut

Annars så ser allt bra ut

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem
Skrivet av D0GG3qL:

Som ovan säger. Hur vågar du ha datorn på den hyllan?

Ser sjukt ostabil ut

Annars så ser allt bra ut

Som jag har skrivit tidigare... det var lite läskigt i början men sitter 4 konsoler under hyllan så tror att det borde hålla =P

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem

Kollade precis igenom alla tre delar, riktigt bra gjort!
Hur lång tid tog arbetet från start till slut med själva bygget?

En fråga om fläktkontrollern, blir det inte jobbigt om den är på insidan så du måste öppna en lucka för att ändra hastigheten på fläktar? Eller har du kanske ett mjukvaruprogram som du kan ställa om fläktarna med?

(Fortfarande en 4a för några av bilderna är suddiga men jag gillar verkligen hur chassit blev tillslut )

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Kollade precis igenom alla tre delar, riktigt bra gjort!
Hur lång tid tog arbetet från start till slut med själva bygget?

En fråga om fläktkontrollern, blir det inte jobbigt om den är på insidan så du måste öppna en lucka för att ändra hastigheten på fläktar? Eller har du kanske ett mjukvaruprogram som du kan ställa om fläktarna med?

(Fortfarande en 4a för några av bilderna är suddiga men jag gillar verkligen hur chassit blev tillslut )

Själva byggande började i slutet av sommaren, så ganska precis ett halvår har det tagit men jag började CADa på chassit i våras så totala tiden från idé till det att det är klart är snarare ca 9 månader.

Ang. fläktkontrollen, nja asså jag tänkte mer att jag har den för att kunna överklocka, så jag öppnar när jag ska överklocka och när jag är nöjd med temps/ljudnivå så stänger jag och bryr mig inte om att ändra fläkthastigheten, jag är inte riktigt sån så att jag ändrar fläkthastigheten on-the-go så att säga. Nu gjorde jag det lätt för mig och överklockade den medan den fortfarande stod på arbetsbordet som jag satte ihop det på innan jag satte på plåten för sista gången.

Jag ville också ha den för att dra ner hastigheten då jag var ganska säker på att det ändå skulle kyla tillräckligt bra men samtidigt kunna ha möjligheten att dra upp dom ifall det inte räckte på lägsta.

För det sista så vill jag inte att det ska sticka ut 6 vred ur chassit ifall jag ska ta med datorn nånstans (LAN etc) och jag visste inte hur jag skulle göra detta på ett snyggt sätt heller.

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk

+1 av mig bara för att det finns suddiga bilder med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emakcin:

Själva byggande började i slutet av sommaren, så ganska precis ett halvår har det tagit men jag började CADa på chassit i våras så totala tiden från idé till det att det är klart är snarare ca 9 månader.

Ang. fläktkontrollen, nja asså jag tänkte mer att jag har den för att kunna överklocka, så jag öppnar när jag ska överklocka och när jag är nöjd med temps/ljudnivå så stänger jag och bryr mig inte om att ändra fläkthastigheten, jag är inte riktigt sån så att jag ändrar fläkthastigheten on-the-go så att säga. Nu gjorde jag det lätt för mig och överklockade den medan den fortfarande stod på arbetsbordet som jag satte ihop det på innan jag satte på plåten för sista gången.

Jag ville också ha den för att dra ner hastigheten då jag var ganska säker på att det ändå skulle kyla tillräckligt bra men samtidigt kunna ha möjligheten att dra upp dom ifall det inte räckte på lägsta.

För det sista så vill jag inte att det ska sticka ut 6 vred ur chassit ifall jag ska ta med datorn nånstans (LAN etc) och jag visste inte hur jag skulle göra detta på ett snyggt sätt heller.

Okej jag förstår, men en sak som man skulle kunna göra är att ha den i en lucka av något slag som man kan öppna (en liten lucka som är längst fram eller liknande) och sedan vrida mycket lättare men ändå ha det dolt Bara en liten idé jag kom och tänka på nu.

Men jag gillar fortfarande hur det ser ut och funderar själv på att bygga ett eget chassi någon gång i framtiden

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Okej jag förstår, men en sak som man skulle kunna göra är att ha den i en lucka av något slag som man kan öppna (en liten lucka som är längst fram eller liknande) och sedan vrida mycket lättare men ändå ha det dolt Bara en liten idé jag kom och tänka på nu.

Men jag gillar fortfarande hur det ser ut och funderar själv på att bygga ett eget chassi någon gång i framtiden

Det är ganska smart, men vet inte hur det skulle funka på det här chassit med tanke på att det inte finns mycket rum att jobba med mellan plåten och kontrollen. Men det skulle ju kunna vara en idé till ett framtida projekt

Lycka till med ditt egna chassi om du väljer att bygga det kan bara säga att det är riktigt kul, krävs lite tålamod men det är värt det i slutändan

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem

otroligt jäkla snyggt bygge!
detta bygge ger mej riktigt gött med motivation för att bygga ett jag själv

en fråga bara, rollade du alla plåtar förutom moderkortsplåten eller?
och vad för färg användes isf till det?

Visa signatur

Burken: | Windows 8 | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 | Intel core i5 2500k @ 4.5 GHz | Corsair H80 @ CorsairSP quiet p&p | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | 6870 CF | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Seagate 250GB + WDG 1TB | Corsair CX600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lubba95:

otroligt jäkla snyggt bygge!
detta bygge ger mej riktigt gött med motivation för att bygga ett jag själv

en fråga bara, rollade du alla plåtar förutom moderkortsplåten eller?
och vad för färg användes isf till det?

Tack Kul att vara motiverande =P

Ja, roller användes för att måla allt, men sen sprayade jag moderkortsplåten. Färgen jag använde heter POR15 och är egentligen en stålfärg men om man använder en "etch" så funkar det på aluminium, till moderkortsplåten använde jag en vanlig svart sprayfärg

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem

Terran Fighting!

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dempa88:

Terran Fighting!

Hehe Kör dock egentligen protoss =P

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emakcin:

Tack Kul att vara motiverande =P

Ja, roller användes för att måla allt, men sen sprayade jag moderkortsplåten. Färgen jag använde heter POR15 och är egentligen en stålfärg men om man använder en "etch" så funkar det på aluminium, till moderkortsplåten använde jag en vanlig svart sprayfärg

aha okej det verkade bli bra så tror jag oxå gör så sen

Visa signatur

Burken: | Windows 8 | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 | Intel core i5 2500k @ 4.5 GHz | Corsair H80 @ CorsairSP quiet p&p | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | 6870 CF | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Seagate 250GB + WDG 1TB | Corsair CX600 |

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge!

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sellwin:

Riktigt snyggt bygge!

Tack

Visa signatur

Chassi: Scratchbygge | Grafikkort:2x Powercolor Radeon HD7970 3GB | Processor: Core i7 4790k 4.4Ghz | SSD: Corsair Force GT 120GB | Moderkort: Asus Z97 Gryphon | Nätagg: Corsair RM750 80+ Gold| RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | HDD: Seagate 1TB |
Custom Vattenkylning

Permalänk
Medlem

Oh shit på bilden med datorn uppe på tunna hyllan

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240