öppna dokument i open office

Permalänk

öppna dokument i open office

jag ska öppna ett dokument med open office 3.3 men det gäller på tidigare version också. Då kommer en ruta upp med "ASCII filteralternativ" och hur man än öppnar dokumentet så kommer det up =%)%=%=+?

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikkenoob:

jag ska öppna ett dokument med open office 3.3 men det gäller på tidigare version också. Då kommer en ruta upp med "ASCII filteralternativ" och hur man än öppnar dokumentet så kommer det up =%)%=%=+?

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig

Kanske inte hjälper så mycket, men har du testat LibreOffice istället? (open office forken)

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Vad är det för filtyp du försöker öppna? Låter som en databas.

Permalänk
Skrivet av Commander:

Kanske inte hjälper så mycket, men har du testat LibreOffice istället? (open office forken)

Jag kan testa det men det bör funka i Open Office.

Skrivet av NoWin:

Vad är det för filtyp du försöker öppna? Låter som en databas.

En vanlig pdf-fil som jag ville redigera. Sen så finns det filer som inte öppnas som jag innan öppnat med Open Office tidigare version, bara gick inte sådär en dag. Jag valde att öppna alla "dokument/text filer" med open office men det funkar ändå inte.

Permalänk
Medlem

pdf-er är lite luriga, det beror på hur de är genererade om det går att editera dem.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är väl till och med tanken med PDFer. Att de inte ska vara redigingsbara...
Ja, lite mer tanke finns det väl bakom än så men om PDFer generellt var helöppna för editering så finns det väl inte så mycket syfte kvar med PDFformatet.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

nu är det inte bara pdf filer jag inte kan öppna. Jag kan inte öppna någon fil i office förutom wordpad filer. Det är ingenting akut då jag kan öppna filerna i andra program med det skulle vara bra ifall någon hade en lösning

Permalänk
Medlem

OpenOffice kan inte öpnna ALLA filer, utan i huvudsak textdokument i olika format, kalkylark i olika format, presentationer i olika format, html-filer, och några till.

Permalänk
Rekordmedlem

Ska man editera en låst pdf så får man scanna den med tex Omnipage, då kan man få ut den som ett dokument, men man tappar samtidigt de spärrar som låser den så mottagaren ser att det inte är originalfilen, man låser en pdf just för att mottagaren ska kunna veta att filen är omanipulerad, är filen däremot olåst kan de flesta prog skriva i den direkt, pdf är ett helt system för att veta att infon är korrekt och skyddad på olika sätt. Kolla här om varför man låser dem på olika sätt.
http://www.adobe.com/se/products/acrobat/protect-pdf-security...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.