Vilken är den mest oromantiska maten? Gärna bilder!

Permalänk
Medlem

Vilken är den mest oromantiska maten? Gärna bilder!

Tänkte kolla vad ni här på SC tycker är den mest oromantiska maträtt man inte bör ha på sin första dejt? Till exempel raka motsatsen till vitt vin och räkor. Även frukostar och bakverk tycker jag kan diskuteras här.

Mina bidrag blir blodpudding och ärtsoppa.

Edit: La in två bilder.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Mest oromantiska borde väl ändå att käka mat från någon hamburger kedja. Hellre blodpudding och ärtsoppa än en big mac från mcdonalds.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk

Håller med ovanstående, Mc Donalds, BK och Max är väl inga jätteromantiska ställen. Även korvmojen faller bort för mig.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja påstå att det är just vitt vin och räkor, då det är så otroligt klyschigt och ansträngt.

Permalänk
Medlem

Kall pölsa ur en återanvänd aluminumform, sittandes på golvet i ett tomt rum borde helt klart vara ganska oromantiskt.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Mat som man äter med händer, typ tacos, hamburgare, kebabrulle, korv med bröd, kycklingklubbor etc.

Permalänk
Föredetting

Fårtestiklar är ingen höjdare.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Tunnbröd, rå röd lök, gräddfil och så surströmming.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Hedersmedlem

Köttbullar och makaroner.

Sjuka är att varenda jävla brud verkar ha det som favoriträtt. Fan.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Den mat som inte tillagas själv. Att göra själv eller tillsammans är alltid trevligt. Gör man den själv för att bjuda så kan man lägga ner mycket energi/kärlek på det (utan att bli för komplicerat) vilket betyder att personen har ansträngt sig. Sedan är ju mijlön den förtärs i kanske ännu viktigare, varför vissa föredrar att äta gott i en romantisk miljö istället.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

En burk ravioli uppvärmd på plattan direkt,

Det händer ibland att jag köper småfrallor och några frukostkorvar och äter i bilen när man har lite bråttom och det brukar inte min sambo uppskatta som maträtt, tar varannat tugga korv och bröd Hon ska alltid krångla till det och vill skära bröd, saknar smör osv.... När man tänker efter så är det otroligt att hon står ut med mig.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

Gårdagens rester är nog det minst oromantiska eller nåt man fyndar långt bak i kylskåpet, en plats där tiden står stilla. Allt i konserver är även rätt oromantiskt, speciellt om man är praktiskt lagd och äter direkt från burken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Köttbullar och makaroner.

Sjuka är att varenda jävla brud verkar ha det som favoriträtt. Fan.

Helst skall det var dom där prutt stinkande "mamma scan" bullarna och ketchup på makaronerna.
Finns nog inget mer störande och vidrigt ljud än makaroner indränkta i ketchup...

Permalänk
Medlem

En riktigt kryddig och bönfylld chilli-con carne!

Permalänk
Avstängd

Jag vill påstå att jag skulle kunna ha all mat på en romantisk dejt, med lite extra detaljer här och där då såklart.

Förutom fårtestiklar och surströmming då. Det är ju för fan bara sjukt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Inaktiv

Tycker att äkta kinamat är inte OK på en date. Den man dejtar får väl mest troligt mer peta på maten och undra vad det är på tallriken än att äta. Och eventuellt lämnar tallriken full med mat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalice:

Tycker att äkta kinamat är inte OK på en date. Den man dejtar får väl mest troligt mer peta på maten och undra vad det är på tallriken än att äta. Och eventuellt lämnar tallriken full med mat...

Varför det?
Jag ser inga problem alls med det...

Permalänk
Medlem

Snabbmakaroner med (enbart) ketchup eller kanske blodpudding tilllagade i brödrosten

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kilroy:

Varför det?
Jag ser inga problem alls med det...

Prova själv, många västerlänningar skulle undra vad som var på tallriken. Jag kan inte riktigt beskriva, men jag fick nästan alltid en levande manet i min förrätt i min soppa. Själv gick jag ner 6 kg på två veckor för att jag vägrade äta när jag enbart blev bjuden på Kinamat. En kompis fick salmonella när hon kom hem från Kina. Kycklingen var milt tillagad och rå i mitten, tillagad precis enligt lokala delikatessen. Knäskålar, magsäck, insekter, ormar, hund o.s.v. som många västerlänningar inte vill äta.

Jag är själv halvkines och jag blev bjuden på det som min kinesiska släkt bjöd på när jag hälsade på. Jag blev även bjuden på delar av en penis från ett djur som min släkt slängde upp i min skål. Kyckling med currysås och friterade saker existerar inte i kinesisk matkultur.

Men visst, dejtar man en kille/tjej som är från Kina så funkar det väl.

Nu tog jag upp de värsta exemplaren, men man kan inte garantera att det som ska serveras är det som man har föreställt sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalice:

Prova själv, många västerlänningar skulle undra vad som var på tallriken. Jag kan inte riktigt beskriva, men jag fick nästan alltid en levande manet i min förrätt i min soppa. Själv gick jag ner 6 kg på två veckor för att jag vägrade äta när jag enbart blev bjuden på Kinamat. En kompis fick salmonella när hon kom hem från Kina. Kycklingen var milt tillagad och rå i mitten, tillagad precis enligt lokala delikatessen. Knäskålar, magsäck, insekter, ormar, hund o.s.v. som många västerlänningar inte vill äta.

Jag är själv halvkines och jag blev bjuden på det som min kinesiska släkt bjöd på när jag hälsade på. Jag blev även bjuden på delar av en penis från ett djur som min släkt slängde upp i min skål. Kyckling med currysås och friterade saker existerar inte i kinesisk matkultur.

Men visst, dejtar man en kille/tjej som är från Kina så funkar det väl.

Nu tog jag upp de värsta exemplaren, men man kan inte garantera att det som ska serveras är det som man har föreställt sig.

Det är inte den erfarenheten jag har av kinamat, min kinesiska kompis lagade alltid skitgod äkta kinesisk mat.
Och ja, det som man äter på svenska kinakrogar är inte direkt någonting som ens går att härleda till kinesisk matlagning, men jag tror verkligen inte att dina erfarenheter är så representativa heller.
Det finns ju massor med skitbra äkta kinesisk mat, fulochgul.se har ju vanlig kinesisk mat t.ex., så det beror ju mer på vilka rätter man väljer.
Surströmming, lutfisk och råbiff är inte bra exempel på svensk mat heller som dom flesta skulle gilla.

Permalänk

ett utav mina ex saknade helt den romantiska touchen.
hon fick för sig att hon skulle överaska mig med en middag efter jobbet och jag hade verkligen sett fram emot en mys kväll med henne.
när jag öppnade dörren till lägenheten hennes så möttes jag utav en bekant stank, kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var, men när jag kom in i köket så stod där flera burkar med sur strömming.
i vanliga fall så brukar jag tåla sur strömmings lukten, men inte en lukt som hade varit instängd i en lägenhet under en tid.
jag öppnade fönstret hennes så det fick vädra och sedan gick jag, blev en total mood killer.
tanken med middagen var god, men ffs, sur strömming(?!), inte det minsta romantiskt.
så jag lägger min röst på det.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalice:

Prova själv, många västerlänningar skulle undra vad som var på tallriken. Jag kan inte riktigt beskriva, men jag fick nästan alltid en levande manet i min förrätt i min soppa. Själv gick jag ner 6 kg på två veckor för att jag vägrade äta när jag enbart blev bjuden på Kinamat. En kompis fick salmonella när hon kom hem från Kina. Kycklingen var milt tillagad och rå i mitten, tillagad precis enligt lokala delikatessen. Knäskålar, magsäck, insekter, ormar, hund o.s.v. som många västerlänningar inte vill äta.

Jag är själv halvkines och jag blev bjuden på det som min kinesiska släkt bjöd på när jag hälsade på. Jag blev även bjuden på delar av en penis från ett djur som min släkt slängde upp i min skål. Kyckling med currysås och friterade saker existerar inte i kinesisk matkultur.

Men visst, dejtar man en kille/tjej som är från Kina så funkar det väl.

Nu tog jag upp de värsta exemplaren, men man kan inte garantera att det som ska serveras är det som man har föreställt sig.

Jag tror din släkt ville jävlas med dig

Visst maten ser otroligt olika ut i olika provinser men de jag besökte var det konstigaste nog 皮蛋, läderägg eller "century egg" som det verkar heta på engelska. Samt diverse delar från djur man normal inte äter i Sverige men väl i andra delar av Europa där man inte är lika "picky" (inälvsmat, ankhuvuden och ben, lever i olika former etc.).

edit: jo var på den turistiga nattmarknaden i Beijing och testade diverse äckliga saker som larver, ormar och annat.

Men jag är nyfiken så posta gärna lite länkar till mat du fick! Det låter sjukt oromantiskt och passar därmed i tråden

On topic: Jag tycker verkligen att McDonalds är det mest oromantiska man kan äta här.
Presentationen gör allt. Saker som är flottiga och invirade i fult papper med hysteriskt tryck på funkar inte.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Det var väldigt vad alla tycker olika.... men jag måste bara bidra med en till, Palt.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Rotmos

Jag hade en kompis i grundskolan, som minst en gång i veckan beklagade sig över att hans morsa gav honom rotmos minst 5 dagar i veckan under hela hans barndom.

Jag är säker på att Jimmy L har den maten sist på sin romantiska matmeny

Om du läser detta Jimmy, jag led med dig.

PS. Rotmos är gott, men inte varje dag, nästan.

Visa signatur

i7-2600K | ASUSTek Maximus IV Extreme | GTX 690 Quad SLI | 32GBCorsair CL10 1600 MHz Vengeance DDR3 | INTEL SSD 510 | 2 st 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Cooling Hydro H80 | Cooler Master MegaFlow 200 Röd | Corsair AX 1200W 80+ Gold Modular | Cooler Master HAF X Black|FX-4100 | 16GB DDR3 | Radeon 7850 2GB| 630 W
FX-6300 6C 3.5Ghz Black | 32GB DDR3 | GTX 590| 850 W

Permalänk
Skrivet av light44:

Det var väldigt vad alla tycker olika.... men jag måste bara bidra med en till, Palt.

http://s9.postimage.org/rgdsqu073/palt_001.jpg

Nja. Kanske om du är söderut, men här skulle jag säga att det är helt okej.

Sen var du ju tvungen att hitta den vidrigaste bilden också.

Permalänk
Medlem

Habanerochips. Ni som gjort detta innan lite muni muni vet vad jag talar om.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Tänkte kolla vad ni här på SC tycker är den mest oromantiska maträtt man inte bör ha på sin första dejt? Till exempel raka motsatsen till vitt vin och räkor. Även frukostar och bakverk tycker jag kan diskuteras här.

Mina bidrag blir blodpudding och ärtsoppa.

Edit: La in två bilder.

http://s13.postimage.org/hcvozwatz/blodpudding.jpg

http://s7.postimage.org/5chvombrv/Bild_338.jpg

PITT I PANNAN och en välkammad utter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem

Surkål, Pungkulor från valfritt djur och avslagen alkoholfri öl. Bör bidra till att man får leta ny date.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Trevligare än vissa andra rätter som nämnts i tråden men mer trist och tråkigt blir det inte.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Trevligare än vissa andra rätter som nämnts i tråden men mer trist och tråkigt blir det inte.
http://2.bp.blogspot.com/-qclB_jWMGC0/TfVDdLUdALI/AAAAAAAAA0Q...

Stuvade makaroner? Asgott ju