Permalänk
Medlem

Ny Mus, sneglar lite på Razer Taipan

Har en Razer Lachesis (första editionen, ej refresh!)

Den kan inte läsa av musmattan längre, köpte en ny QPAD CT, men fortfarande samma sak, måste liksom trycka ner musen (även med nya hyperglide skates) Så kör den på bordet just nu.

Köpte den 2006 och kollat lite på nyare Razer modeller.

Någon som köpt en Taipan och kan ge lite feedback kring den?

Är den någorlunda lik Lachesis i själva formen, sett att den är lite "högre" men de ser lika ut i formen.

Fungerar den bra?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Inbefore haters, jag är väldigt nöjd med min naga. Även utan macro knapparna så är det en riktigt skön mus

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Du kan sluta snegla, för razer är bara p12 trams.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Så vilken rekommenderas då?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Bra Märken:

  • Tt Esports

  • CM Storm

  • A4tech X7

  • Qpad

  • Corsair

  • Logitech

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Synd att man måste byta ut den varje år eller oftare, scrollen klarar inte av att användas (förutsatt att man använder "Mouse3"-knappen).

Jag ska iväg idag och förmodligen köpa en Qpad 5k, väldigt omtyckt mus men den skiljer sig nog kraftigt från din Lachesis, den känns som en mus för stora händer.

Och Yooriitzz, A4tech gör ju det plastigaste skiten norr om Sydpolen?

Skrivet av Mixe:

Inbefore haters, jag är väldigt nöjd med min naga. Även utan macro knapparna så är det en riktigt skön mus

Det kom väl en ny Naga med mindre antal knappar? Kanske något att titta på om man inte behöver 100 extra-knappar. Skulle personligen aldrig rekommendera Razer, fick 2 nya Deathadders från webhallen innan jag bytte in den mot två stycken 3.0.

Edit: http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-naga-hex/
Kanske är den jag menar, ful som stryk var den iallafall.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

logitech g400

Visa signatur

Dator: chassi: Fractal Design define r3 CPU: i5 760 @2.8ghz GPU: XFX 6950 2gbNätagg: Corsair cx500 Ram: Corsair 4gb 1600mhz Tillbehör: Skärm: Samsung s24a850dw Mus: Steelseries Rival Tangentbord: CM Storm Quickfire Rapid Red Musmatta: Steelseries qck+ Högtalare: JBL SpyroHörlurar: Sony MDR-XB700 Mic: Logitech desktop microphone

Permalänk
Skrivet av Yooriitzz:

Bra Märken:

  • Tt Esports

  • CM Storm

  • A4tech X7

  • Qpad

  • Corsair

  • Logitech

Du glömde Steelseries

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt4870:

Du glömde Steelseries

Kan väl lägga till Zowie också?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt4870:

Du glömde Steelseries

tror inte han glömde den...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Du kan sluta snegla, för razer är bara p12 trams.

Razer deathadder funkar bra för mej.
Undrar varför Razer är p12 trams ?
Har aldrig haft problem med Razer.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

tror inte han glömde den...

Ok då kan vi glömma alla råd från honom då

Permalänk
Medlem
Skrivet av 98olllin:

Razer deathadder funkar bra för mej.
Undrar varför Razer är p12 trams ?
Har aldrig haft problem med Razer.

Håller med, vad är det för fel på razer?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt4870:

Ok då kan vi glömma alla råd från honom då

Steelseries Kinzu har dålig sensor och brytare och många har lös scroll
Steelseries Kana har dålig sensor och brytare, scroll vet jag ej
Steelseries Sensei är inget märkvärdigt, rätt average "high-end" lasermus.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Steelseries Kinzu har dålig sensor och brytare och många har lös scroll
Steelseries Kana har dålig sensor och brytare, scroll vet jag ej
Steelseries Sensei är inget märkvärdigt, rätt average "high-end" lasermus.

http://www.sweclockers.com/recension/16142-steelseries-sensei...

Ok det sista där är ju din åsikt dom 2 andra har jag inte läst något om. Men det är klart möss för runt 200kr lär ju inte vara mycket att hänga i granen när det kommer till gaming, jag tycker väldigt mycket om min Xai i vilket fall.

Och bara för att visa att alla möss kan ha problem

http://forums.logitech.com/t5/Mice-and-Pointing-Devices/Perfo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt4870:

http://www.sweclockers.com/recension/16142-steelseries-sensei...

Ok det sista där är ju din åsikt dom 2 andra har jag inte läst något om. Men det är klart möss för runt 200kr lär ju inte vara mycket att hänga i granen när det kommer till gaming, jag tycker väldigt mycket om min Xai i vilket fall.

Och bara för att visa att alla möss kan ha problem

http://forums.logitech.com/t5/Mice-and-Pointing-Devices/Perfo...

Vart vill du komma? Sensei och Xai använder fortfarande samma sensor, brytare och scroll-enkoder som andra tillverkare. (just MLG edition har finare brytare jag inte sett i någon annan mus faktiskt). Spelade själv med en Xai förut och var rätt nöjd bortsett från hur datorn uppfattade musen. Största anledningen till vaför de är så popis hos proffs är pga sponsor. Och det finns möss på marknaden med bättre sensorer.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Taipan kör med dubbla sensorer vad jag fattat, optisk och laser

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Mionix tycker jag har mycket bra möss, används själv en Mionix Naos 5000. Svenskt företag också för den delen.
www.mionix.net

Permalänk
Medlem

Använder en Logitech G400 och kunde inte vara nöjdare.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk

Håller med EuQ. Mionix gör fantastiska möss, den gör (i mitt tycke) de bästa mössen om man ser till ergonomin. Sensorer med mera har jag ingen aning om. Men vill du ha en mus som sitter som en handske så skulle jag rekomendera Mionix. Annars finns ju alltid Qpad 5k sin även den sitter fint i handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Och Yooriitzz, A4tech gör ju det plastigaste skiten norr om Sydpolen?

Nej. Det gör dom inte. Razer och SteelSeries är bra mycket plastigare än a4tech. Min A4tech har jag haft i snart 2 år utan några som helst problem. Min polares naga höll i ett halvår. Sen slutade vänsterklicken att fungera, känndes som att det var sirap under den typ.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk

Om någon lyckats förbruka denna mus så blir jag förvånad.

Men hur som helst, det bästa du kan göra är att besöka en butik och testa mössen...

Visa signatur

Jag är trött på att alla vuxna säger att man kan få mardrömmar av spel, Själv så har jag dock varit med om det. När jag var liten så spelade jag ett spel som gick ut på att stänga in små studsande bollar så snabbt och effektivt som möjligt. Men så en natt drömde jag att jag var bollen, det var då jag upptäckte att jag hade Klaustrofobi...

Permalänk
Medlem

Taipan kan bli lite knasig ibland (egna erfarenheter) den fryser sig, glappar och hoppar, tror det även fanns acc på den. Bytte tillbaka till mig deathadder 3G 1800 som jag haft i över 4 år, köpte dock en deathadder 4G som jag har börjat älska och har inte stött på något problem med den än

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CM HAF 932 - i5 3570k @ 4.1GHz - MSI Z77A-GD65 - Nvidia ASUS GTX660 TOP - Razer Deathadder 2013 - Ducky G2PRO TKL

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Vart vill du komma? Sensei och Xai använder fortfarande samma sensor, brytare och scroll-enkoder som andra tillverkare. (just MLG edition har finare brytare jag inte sett i någon annan mus faktiskt). Spelade själv med en Xai förut och var rätt nöjd bortsett från hur datorn uppfattade musen. Största anledningen till vaför de är så popis hos proffs är pga sponsor. Och det finns möss på marknaden med bättre sensorer.

Om du inte förstår det så finns det ju ingen större mening att fortsätta.

Permalänk

Razer Taipan är en underbar mus.

Att razer är p12 trams , det är ju isåfall han som påstod det som är trams. Kan lova och garantera det är mer än 12 åringar som använder sig utav razer, bland annat tjugo åringar crazy asian gamers använder det. I värsta fall så har dem yngre som använder de isåfall bara bra smak.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Det är ofta så att vissa har en uppfattning av ett märke sedan så börjar folk hänga på utan någon direkt anledning för att de vill vara "en i gänget" även om det är på en medveten eller omedveten nivå. Jag tycker inte att man ska döma alla produkter från ett märke bara på grund av hur andra ser på märket, döm varje produkt för sig själv och om de är dåliga så är dem det men om de är bra så blir de ju inte direkt sämre bara för att vissa tycker att märket är för tolvåringar.

Permalänk
Skrivet av SanyaIV:

Det är ofta så att vissa har en uppfattning av ett märke sedan så börjar folk hänga på utan någon direkt anledning för att de vill vara "en i gänget" även om det är på en medveten eller omedveten nivå. Jag tycker inte att man ska döma alla produkter från ett märke bara på grund av hur andra ser på märket, döm varje produkt för sig själv och om de är dåliga så är dem det men om de är bra så blir de ju inte direkt sämre bara för att vissa tycker att märket är för tolvåringar.

+1

Jag har ägt en del razer produkter, och har aldrig varit besviken. Tycker jag fått både kvalite och mina krav uppfyllda alla gånger jag handlat ifrån razer.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080