Nvidia gör Geforce Titan med Kepler GK110

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

899,00 usd = 5853kr för att vara exakt!
http://www.valuta.se/

Du måste ju räkna på momsen.
http://www.kalkyleramera.se/foretagsekonomi/moms

Ditt pris på 5 853.0 kr Utan moms (exkl moms) motsvarar 7 316.25 kr Med moms (inkl moms). Sedan tillkommer kanske andra avgifter också.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

verkar som jag vill köpa den till nästa dator då om den kostar runt 6000 och inte 8-9

problemet är att klistermärket den har ser väldigt leksaks aktigt och fult ut och om alla kort ser ut så så vet jag inte riktigt

vilket klistermärke? kortet har ju inte visats än? inte ens bekräftats av nvidia själva. även priset är ju bara spekulationer

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av oceanic:

Snacka inte skit du heller, GK110 är fortfarande Kepler och har hela tiden sedan omnämnd varit inriktad som beräknings enhet (Tesla) och även kallad "Big Kepler" med sitt stora antal CUDA kärnor (2880). GK100 var planerad att ha ungefär 1024 CUDA's.

Jag har aldrig sagt att GK110 är något annat än Kepler, det är bara inte första generationens Kepler som GK104 eller GK100. Precis som att GF110 inte är första generationens Fermi som GF104 och GF100 däremot är. GK110 har sagts att den ska lanseras som beräkningsenhet under 2012, vilket den också gjorde, men hela tiden har man även förväntat sig att den skulle komma som grafikkort 2013, vilket den också gör.

Hela begreppet "Big Kepler" kom till när folk började fråga efter GK100 som lades ner, det syftar till GK100, men eftersom GK100 var nerlagd så började man istället benämna GK110 som "Big Kepler" i den efterföljande förvirringen. GK100 hade 2048 CUDA-kärnor. De tidiga siffrorna som sa 1024 var innan man var säker på dumpade hotclocks. I alla rykten som nämner 1024 CUDA-kärnor så omnämns GK104 som att ha runt 768. CUDA-kärnorna är alltså halverade för BÅDE GK104 och GK100 i de ryktena och de är antagligen derriverade från tidiga prestandaförväntningar och okunskap om att man inte längre hade hotclocks.
GK100 var storebroder till GK104, så var det i samtliga rykten, och så har namnsättningen sett ut i många år nu. GF110>GF114, GF100>GF104 osv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

Happ, detta hade jag inte räknat med, kanske får ta och nöja mig med 2st då, hade först tänkt 3 men 85% av GTX690's prestanda borde iofs räcka mer än väl till Triple Monitor om dom har 3-4GB minne, iofs kan jag ju börja med 2 kort och köpa ett tredje om det verkligen behövs

Ang prestandan, 2st GTX680 klarar alla!! dagens spel på absolut högsta inställningar i 1920x1080 60FPS konstant, med andra ord 1st GeForce Titan 3-4GB kommer kunna köra exakt alla spel på högsta i 60fps konstant, så för ni som vill uppgradera, då är detta tillfället! Köper ni detta kort kommer ni inte behöva byta ut på flera år, hoppet från GTX680/HD7970 till GeForce Titan är det största prestandahoppet på grafikkort på många många år, kommer garanterat att klara av Unreal Engine 4 spel på högsta med DX11 i 60FPS, som de flesta spel kommer köras på i och med Xbox 720/PS4

Ska bli kul att se också hur mycket CPU'n flaskhalsar 2st Titan överklockade

Jo men nu nöjjer sin inte alla med 60fps konstant, personligen vill jag inte ha fps drops under 120. Tror min skärm skulle få en orgasm med två Titan i Sli

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Roligt, jag drog mig för att nämna det eftersom jag misstänkte att någon skulle påpeka att det inte räcker långt i en internetdisskussion. Men jag hoppades iaf att du inte skulle göra ett halmdocksargument och ta det jag säger ur sitt sammanhang.

Ja det var obegripligt att du använde det som argument. Det som är lite förvånande är du i varje tråd/nyhet/rykte gällande GK110 oundvikligen börjar tjata om hur GK100 är ett stort misslyckande. Jag har inte läst eller hittat ett officiellt dokument från NVIDIA eller nyhet bekräftad av NVIDIA, gällande den kretsen. Utan det misslyckandet tjatar du om i var tråd här gällande GK110 med argument att din kompis har sagt att det var ett misslyckande. Det är underligt.

Permalänk
Medlem

Mmmm. Om inte Nvidia lägger in några käppar i hjulet så vore det här drömmen för Octane render eller V-Ray RT. Då köper jag tre stycken. Men de kommer säkert att göra något för att få sälja sina snordyra Maximus...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

var inte reglerna att inget skulle ändras?

Det har du rätt i. Det står faktiskt såhär i artikeln

Citat:

Partnertillverkare måste följa Nvidias referensdesign till punkt och pricka och får inte ens sätta egna klistermärken på grafikkorten.

Å andra sidan, jag sitter och funderar om Nvidia någonsin gjort en ful referensdesign. I alla fall inte hos high-end.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Egen lägenhet eller nytt grafikkort? Bitch please, Mom! Looks like I will be staying after all!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Jag trodde detta var ett beräkningskort som inte lämpade sig till spel, men då har jag fattat fel?

Artikeln är lite konstigt skriven eller så är det du och jag mot världen Tänkte samma sak till en början

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skeddan:

Egen lägenhet eller nytt grafikkort? Bitch please, Mom! Looks like I will be staying after all!

Var hittar du en lägenhet för under 10.000:-?

Snälla berätta så jag kan köpa en likadan!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

"Samtidigt stannar klockfrekvenserna på relativt låga 732 MHz GPU och 5,2 GHz GDDR5": Hmmm, låter som ett fall för http://www.sweclockers.com/recension/15920-arctic-accelero-hybrid-vattenkylningspaket-for-grafikkort . Den skall klara 320W. Borde kunna gå att pressa upp till minst 900MHz med den på. Kanske 1GHz.

" Partnertillverkare måste följa Nvidias referensdesign till punkt och pricka": Åtminstone de 3 första månaderna. Sen kan Asus inte hålla fingrarna borta. ROG MARS III med vattenkylning!

Några spontana tankar:
1. Låter som ett kort med HÖG strömförbrukning. Kommer fm att få GTX580/7970 verka svala.
2. Låter som ett givet mål för alla med avancerad vattenkylning.
3. Med ett +1200-1500W nätagg, SLI, och bra vattenkylning, så borde man få dubbla presstandarden mot GTX 690.
4. Priset för ovan config ? En 50K rigg.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jo tjenare! Och få 3-4 gånger högre strömförbrukning och värmeutveckling.

Och 3-4 gånger mer problem

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av skeddan:

Egen lägenhet eller nytt grafikkort? Bitch please, Mom! Looks like I will be staying after all!

Man får då ingen lägenhet i Östersund iallafall och räcker inte ens till handpeningen på långa vägar.

http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=lokus&ObjektG...

Råkar man bo i Sthlm eller i närheten så lär de bli mycket värre på priserna.

http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?type=search&pageRefI...

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av tvelander:

men det är ju SANT !!!!! .... eller inte

Men a då får man vänta tills titan mina 680 höll inte ens 1 år om jag får titan innan 22 mars !

Till vad behöver du mer prestanda än 3x680? Jag hade hoppat upp och ner av lycka om jag hade råd att köpa din dator.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Man får då ingen lägenhet i Östersund iallafall och räcker inte ens till handpeningen på långa vägar.

http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=lokus&ObjektG...

Råkar man bo i Sthlm eller i närheten så lär de bli mycket värre på priserna.

http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?type=search&pageRefI...

Är själv uppvuxen i Östersund och sett priserna öka. När morsan köpte sin lägenhet runt " Ica Blå Center" på 70-talet (3 rum och kök) så betalade hon 25 000kr om jag minns rätt. I dag är samma lägenhet snart upp i Miljonen. Senast jag hörde priserna i det området så var de värderade till 700 000kr och det var flera år sedan och med tanke på vilken takt priserna ökar så är det nog inte länge kvar innan de går för miljonen.

I kalmar där jag bor nu går det hitta lägenheter i utkanten (tänk odensala eller torvalla) för ca 400 000- 500 000kr mer vill man bo ganska centralt är det över miljonen som gäller för en 3a

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

När hade Nvidia senast ett grafikkort som inte hade en enda siffra i namnet? Är det här rentav första gången någonsin? Stora grejer detta..

Permalänk
Medlem

Sitter verkligen folk o tror på att dom kommer släppa ett kort som är cirka 85 procent av ett Geforce GTX 690?
Sen när har det någonsins hänt? Sedan är det ingen krympning heller, som mest har man väl fått ut ca 20-25% mot sitt förra flaggskepp? Har för mig att det var någon liknande nyhet om 7970 där man trodde att det skulle prestera överdrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Sitter verkligen folk o tror på att dom kommer släppa ett kort som är cirka 85 procent av ett Geforce GTX 690?
Sen när har det någonsins hänt? Sedan är det ingen krympning heller, som mest har man väl fått ut ca 20-25% mot sitt förra flaggskepp? Har för mig att det var någon liknande nyhet om 7970 där man trodde att det skulle prestera överdrivet.

Nvidia kommer att göra det (om dom kan) "bara för att".
Dom är vana att ha prestanda-tronen, men just nu har AMD den med sin HD 7970, och jag kan tänka mig att det är lite av en öm tå för Nvidia.

Problemet blir väl då att detta kanske rentav kan komma att utprestera det kommande GTX 780...eller så är Geforce Titan kodnamnet för just GTX 780?
Intrigerna tätnar, vem sa att GPU-marknaden inte var spännande?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Var hittar du en lägenhet för under 10.000:-?

Snälla berätta så jag kan köpa en likadan!

i Munkfors /Värmland kan du köpa en 2:a för 5000kr så möjligheten finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Sitter verkligen folk o tror på att dom kommer släppa ett kort som är cirka 85 procent av ett Geforce GTX 690?
Sen när har det någonsins hänt? Sedan är det ingen krympning heller, som mest har man väl fått ut ca 20-25% mot sitt förra flaggskepp? Har för mig att det var någon liknande nyhet om 7970 där man trodde att det skulle prestera överdrivet.

Fast gtx680 själva chippet motsvarar ju storleken på gtx560 så de har inte släppt ett chip motsvarande gtx580, vilket de väl kommer att göra nu. Nvidia kan antagligen sälja gtx680s för under 2kkr utan att de skulle gå back men allt handlar om vad folk är villiga att betala.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

899,00 usd = 5853kr för att vara exakt!
http://www.valuta.se/

+ moms 7300 kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det känns som att det går bra för Nvidia när de lyckas släppa det här efter att ha släppt en hel serie med bra kort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Ja det var obegripligt att du använde det som argument. Det som är lite förvånande är du i varje tråd/nyhet/rykte gällande GK110 oundvikligen börjar tjata om hur GK100 är ett stort misslyckande. Jag har inte läst eller hittat ett officiellt dokument från NVIDIA eller nyhet bekräftad av NVIDIA, gällande den kretsen. Utan det misslyckandet tjatar du om i var tråd här gällande GK110 med argument att din kompis har sagt att det var ett misslyckande. Det är underligt.

Inser du idiotin i att begära officiella uttalanden om en olanserad produkt? Det är väldigt sällan några officiella detaljer om specifika kretsar alls innan lansering. Ibland talar de om familjen eller arkitekturen, men väldigt sällan om specifika kretsar. Så det är ju bekvämt att kräva det från din sida.

Min argumentation bygger också på läckor och rykten. Faktum är att GK100 försvann från läckorna sent 2011. Och nVidia släppte ett högre mellanklasskort istället. Vi vet också att nVidia har för vana att sikta för högt och få problem med sina största kretsar. Vi vet också att en krets på en bra bit över 500mm² på ny tillverkningsprocess är mycket svårt att få till.

Permalänk
Medlem

Dom kan ju gärna få folda lite åt sweclockers med Cray Titan
Undra hur många ppd man skulle komma upp i?

Visa signatur

Intel 3550K@4,2GHz, GTX 1060 (I know, old stuff..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Nvidia kommer att göra det (om dom kan) "bara för att".
Dom är vana att ha prestanda-tronen, men just nu har AMD den med sin HD 7970, och jag kan tänka mig att det är lite av en öm tå för Nvidia.

Problemet blir väl då att detta kanske rentav kan komma att utprestera det kommande GTX 780...eller så är Geforce Titan kodnamnet för just GTX 780?
Intrigerna tätnar, vem sa att GPU-marknaden inte var spännande?

Vad sägs om det här:

GK11x kommer inte bli 700-serien. GK110 är ett splitter nytt toppkort. Men det finns ingen anledning att lägga miljarder i utveckling på en helt ny serie. Finns ingen krympning och inga nya funktioner. Så istället för att utveckla ett nytt mellankort som får samma specifikationer och funktioner som GK104 så behåller de bara nuvarande serien. Det enda de faktiskt behöver för ett helt år framöver är ett nytt toppkort, resten av serien duger fint och finns inget nytt att slänga i en potentiell ersättare just nu ändå. Så nVidia har två alternativ, antingen döpa om 600-serien till 700-serien men flytta ner alla kort ett snäpp, eller bara lägga en Geforce Titan överst.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av HurMycket:

Till vad behöver du mer prestanda än 3x680? Jag hade hoppat upp och ner av lycka om jag hade råd att köpa din dator.

Jag sparar otroligt mycket pengar varje månad.

Då jag bor hemma.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

om kortet ser annorlunda ut och att det drar lika mycket som ett gtx 580 så tror jag verkligen jag vill ha det bara inte evga kommer med superclocked för 10 000.kr

om den bästa versionen av kortet kostar 7000 så kanske jag vill ha det till min dator som jag sparar till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Inser du idiotin i att begära officiella uttalanden om en olanserad produkt? Det är väldigt sällan några officiella detaljer om specifika kretsar alls innan lansering. Ibland talar de om familjen eller arkitekturen, men väldigt sällan om specifika kretsar. Så det är ju bekvämt att kräva det från din sida.

Min argumentation bygger också på läckor och rykten. Faktum är att GK100 försvann från läckorna sent 2011. Och nVidia släppte ett högre mellanklasskort istället. Vi vet också att nVidia har för vana att sikta för högt och få problem med sina största kretsar. Vi vet också att en krets på en bra bit över 500mm² på ny tillverkningsprocess är mycket svårt att få till.

Jag tänker inte lägga mig i debatten om Nvidias chipbranding, men tillåt mig medla en aning. Möjligen hakar folk upp sig på att du agerar som en absolut auktoritet inom ämnet, du har rätt och alla som har en annan åsikt är idioter. Det kan tyckas vara lite magstarkt när det inte finns någon officiell sanning. Kanske en liten ödmjukare framtoning, där det är mer uppenbart att det är din åsikt (och inte fakta), skulle skapa mindre friktion?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Minsc S2:

Nvidia kommer att göra det (om dom kan) "bara för att".
Dom är vana att ha prestanda-tronen, men just nu har AMD den med sin HD 7970, och jag kan tänka mig att det är lite av en öm tå för Nvidia.

Jag har fortfarande svårt att förstå det. Jag kämpar för att kunna spela BF3 med MSAA, men de som har 680 och 670(!) verkar dra runt Ultra utan minsta problem. Ungefär samma sak med Far Cry 3. Sen ska drivrutinen hålla på och krascha två, tre gånger om dagen och CCC är verkligen inte roligt. Var är Adaptive V-Sync till exempel? Hur kan ett 680 kosta nästan tusen kronor mer än ett 7970 om det är sämre?

Skrivet av tvelander:

Jag sparar otroligt mycket pengar varje månad.

Då jag bor hemma.

Men frågan var varför du behöver nya grafikkort när du har 3x680.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag har fortfarande svårt att förstå det. Jag kämpar för att kunna spela BF3 med MSAA, men de som har 680 och 670(!) verkar dra runt Ultra utan minsta problem. Ungefär samma sak med Far Cry 3. Sen ska drivrutinen hålla på och krascha två, tre gånger om dagen och CCC är verkligen inte roligt. Var är Adaptive V-Sync till exempel? Hur kan ett 680 kosta nästan tusen kronor mer än ett 7970 om det är sämre?

Men frågan var varför du behöver nya grafikkort när du har 3x680.

Ja det är rätt sjukt hur folk prioriterar. Själv sitter jag och spelar på ETT 5770 och tycker det duger Jag kör absolut inte på någon ultrainställning, men beroende på spel så kör jag high eller medium. Börjar dock bli dags at uppgradera, men det blir nog till sommaren eller efter sommaren efter man kanske inte spelar så mycket under semestern.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580