Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Vilken luftkylare rekomenderar ni ?

Har just nu en H80i som kyler min klockade i5a på 4.2 GHz. Vill köra luft men vet inte riktigt vilken kylare jag ska välja. Har kollat på be quiet dark rock pro 2 och den ser skit bra ut men är nog inte den bästa, eller ? Noctua väljer jag bort eftersom den är såå jävla ful och skulle bara störa mej på den. Finns det en liknande till utseendet av be quiet fast som kyler bättre ? Hur tror ni dark rock pro 2 skulle kyla min 3570K jämnfört med H80i ?

Permalänk
Medlem

kolla in denna länken ser du at de ej e så stor skilnad mellan topp kylare luft o vatten

http://www.sweclockers.com/recension/16227-corsair-hydro-h80i...

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Thermalright Silver arrow är ju grym, i princip knäpptyst i idle också då fläktarna snurrar i ~450-500 RPM. Hur en BQ Dark rock presterar vet jag faktiskt inte.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Men tror ni be quiet kylaren utmanar H80i ? Tror ni det skiljer mycket i temperatur när man ska kyla en 3570K ?

Permalänk
Medlem

Jag har en thermalright true spirit 140, den är rätt bra men jävligt stor. Kyler ungefär 10 grader bättre än min gamla H60 som jag körde push/pull med två noctua fläktar.
Men jag måste slå ett slag för Noctuas NH-C14. Jag satte en i min förra dator som jag ska sälja med endast en 120mm Corsair PWM fläkt och den kyler grymt bra, ca 10 grader kallare än TS'n. Funderar starkt på att byta faktiskt eller åtminstone testa.

Varför bryr du dig om hur den ser ut? Har du datorn stående på skrivbordet med fönster kan jag förstå det men annars är det ju viktigare att den kyler bra, är tyst och billig.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Men tror ni be quiet kylaren utmanar H80i ? Tror ni det skiljer mycket i temperatur när man ska kyla en 3570K ?

Phantec är bäst, Be Quiet och Noctua kommer sedan och Silver arrow sist men skillnaden mellan dem är max fem grader.
Med samma fläktar är luftkylarna ca fem grader bättre än H80i. Så du kommer inte tjäna någon kylningsprestanda på att byta, de flesta kylare över 500kr kyler tillräckligt bra för att inte vara en begränsning vid överklockning.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM