Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Överklockning utanför BIOS

Hej,

Jag har en fråga som jag hoppas ni kan besvara. Mitt nuvarande moderkort tillåter mig inte att ändra voltage i BIOS. Kan man övercklocka sin I5 3570K i windows ?

Permalänk
Medlem

ifall du har ett moderkort med z68 z77 eller p67 kan du överklocka resten är maximal turbo på en eller 4 st kärnor tror jag...
om inte så är det inget du kan göra för att öka volten.
vad har du för moderkort förresten ? kika upp detta med cpu-z helst så vet vi vilket moderkort du har
det brukar ju följa med mjukvara till t ex gigabyte, Asus, Msi, Asrock osv annars finns det och ladda ner via deras sida ifall du söker upp ditt moderkort där...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

ifall du har ett moderkort med z68 z77 eller p67 kan du överklocka resten är maximal turbo på en eller 4 st kärnor tror jag...
om inte så är det inget du kan göra för att öka volten.
vad har du för moderkort förresten ? kika upp detta med cpu-z helst så vet vi vilket moderkort du har
det brukar ju följa med mjukvara till t ex gigabyte, Asus, Msi, Asrock osv annars finns det och ladda ner via deras sida ifall du söker upp ditt moderkort där...

Jag har ett "Gigabyte GA-Z77M-D3H". Har läst på nätet att kortet inte stöder ändringar av voltagen