Heart of the Swarm, release 12:e Mars.

Permalänk
Entusiast

Heart of the Swarm, release 12:e Mars.

Gött med ett datum, men synd att det är såpass lång tid kvar.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

FETT! FETT! FETT! FETT! FETT! FETT! FETT! FETT! FETT! FETT! FETT! FETT!

Jag har faktiskt inga problem med datumet. Det hade kunnat släppas nästa höst om det hade gjort spelet bättre. Fan vad taggad man blev helt plötsligt.

Permalänk

Läste att man kan få beta access inom fyra dagar om man förhandsbokar på amerikanska amazon (kanske sprider sig till fler återförsäljare?). Personligen är jag inte så taggad, för även om wings of liberty inte är dåligt så är det långt ifrån så bra som sc:bw var och HotS har hittills inte släppt eller tillkännagivit något som ska förnya mitt hopp. Detta märks även på proffs scenen, man läser rätt ofta att någon hoppat av SC2 och ger sig på LoL eller DotA 2. Jag kommer definitivt köpa HotS om än bara för storyn, men jag är väldigt tveksam till om jag kommer förhandsboka det. Just nu lutar det mot att avvakta tills det blir rea på det, fast det beror givetvis på vad de kommer ha för utgångspris på det. Även om jag är negativt inställd till det så hoppas jag verkligen att det återupplivar scenen.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Jag verkar ha fått en Beta-key av webhallen genom min förhandsbokning jag haft där sedan länge.

Får bli till att testa vid tillfälle :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att lira SP måste jag säga, älskade SP för terran.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Jag verkar ha fått en Beta-key av webhallen genom min förhandsbokning jag haft där sedan länge.

Får bli till att testa vid tillfälle :).

Japp fick min nu också.

Någon annan som har märkt att kerrigan har fått lite bättre utseende sen sist? Eller är det bara jag som ser lite fel?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zerorepent:

Detta märks även på proffs scenen, man läser rätt ofta att någon hoppat av SC2 och ger sig på LoL eller DotA 2.

Det är ju oftast pga att de inte haft någon direkt framgång i SC2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Kadjoopplo:

Japp fick min nu också.

Någon annan som har märkt att kerrigan har fått lite bättre utseende sen sist? Eller är det bara jag som ser lite fel?

Har ni betalat, eller bara förhandsbokat så att säga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Har ni betalat, eller bara förhandsbokat så att säga?

Jag har bara förhandsbokat. Jag fick ett mail som detta:

Rubrik: Du har innehållsn​ycklar redo för aktivering​!
Innehåll:
Hej!

Du har innehållsnycklar som kan aktiveras. För att aktivera dem, följ länken nedan och klicka på aktivera.

---länk---

Sedan tog det ett tag innan jag hittade rätt efter att ha loggat in på webhallen. Blev lagomt förvånad. Kul iaf, synd att jag inte har så mycket tid att spela bara.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av frostfield:

Har ni betalat, eller bara förhandsbokat så att säga?

Betalat CE, webhallen.

Säker på att du inte har betalat Nightcrawl. Har för mig att dom som hade förbokat och betalat fick nyckel förra gången med WoL.

Permalänk
Medlem

Fick också beta nyckel. Aktiverade och drog ner allt Rätt nice

Permalänk

Aktiverat och spelat. Sedan att jag fick köra ZvsZ och det blev 6 min matcher är väl en annan 5:a

Ser fram emot release även om jag hoppades på julhandeln. Men till helgen blir det World Championship Shanghai och ölprovning här hemma så för en SC2 fan är inte denna vecka fy skam.

Permalänk
Entusiast

Titta in i kanalen SweClockers på betan för en invite till klanen, kommer va online ett par timmar framöver för de som vill.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Kadjoopplo:

Betalat CE, webhallen.

Säker på att du inte har betalat Nightcrawl. Har för mig att dom som hade förbokat och betalat fick nyckel förra gången med WoL.

Förhandsbokade och fick nyckel..

Man förbinder sig inte ens att köpa så det är bara att boka och börja spela

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Det är ju oftast pga att de inte haft någon direkt framgång i SC2.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo delvis, men jag tror också att det har att göra med att framför allt LoL är offantligt mycket mer populärare än SC2 i syd korea. Men detta är fel tråd att diskutera vidare i, så om du vill göra det så kan vi föra diskussionen vidaare i en ny tråd (eller om det finns någon passande existerande).

Fixade också en betanyckel, jag vill inte döma ut det innan jag provat.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Betalat CE, webhallen.

Säker på att du inte har betalat Nightcrawl. Har för mig att dom som hade förbokat och betalat fick nyckel förra gången med WoL.

Ja, jag har inte betalat. Har valt postförskott som alternativ denna gång.

Vill in och spela, men har ingen tid. Får bli nästa vecka.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Det är ju oftast pga att de inte haft någon direkt framgång i SC2.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nog för att LoL är så mycket större. Märks varje gång det är dreamhack eller annan stor turnering många fler som tittar på LoL.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Bokat nu. Hoppas jag får betan snart ^^

EDIT: Jag har inte fått mitt mail från webhallen än angående betan :<

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pimpim666:

Det är nog för att LoL är så mycket större. Märks varje gång det är dreamhack eller annan stor turnering många fler som tittar på LoL.

Det är också ett mekaniskt mycket enklare spel att bli bra på, läser man intervjuer med tex SeleCt som är det senaste namnet i väst som bytt över till Dota 2 så är det för att han kände att han aldrig kunde nå Korea när det kom till skicklighet och att skillnaden bara blev större och större. För de bästa SC2 spelarna så är det mycket mer pengar att hämta i SC2 scenen än det är i MOBA och man ser därför inte heller dessa spelarna byta över utan det är dem som inte har lika stor framgång som gjort så.

Men jag säger inte att LoL inte är mer populärt, för det är det absolut utan tvekan men när proffsen byter spel så är det de sämre spelarna som inte tjänar några pengar på det tex. SlayerS_Puzzle och SeleCt.

Skrivet av Kaktuszon:

Bokat nu. Hoppas jag får betan snart ^^

EDIT: Jag har inte fått mitt mail från webhallen än angående betan :<

De verkar ha slut på nycklar, hörde en polare som beställde idag som inte heller fått sin nyckel. Man får nog vänta tills de får in fler, eller kolla sidor som CDON ifall de får in några.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Det är också ett mekaniskt mycket enklare spel att bli bra på, läser man intervjuer med tex SeleCt som är det senaste namnet i väst som bytt över till Dota 2 så är det för att han kände att han aldrig kunde nå Korea när det kom till skicklighet och att skillnaden bara blev större och större. För de bästa SC2 spelarna så är det mycket mer pengar att hämta i SC2 scenen än det är i MOBA och man ser därför inte heller dessa spelarna byta över utan det är dem som inte har lika stor framgång som gjort så.

Men jag säger inte att LoL inte är mer populärt, för det är det absolut utan tvekan men när proffsen byter spel så är det de sämre spelarna som inte tjänar några pengar på det tex. SlayerS_Puzzle och SeleCt.

De verkar ha slut på nycklar, hörde en polare som beställde idag som inte heller fått sin nyckel. Man får nog vänta tills de får in fler, eller kolla sidor som CDON ifall de får in några.

Bokade igår kväll och fick en direkt, angav iofs en kontolänkad mailadress, kanske är något sånt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Spadeace:

Bokade igår kväll och fick en direkt, angav iofs en kontolänkad mailadress, kanske är något sånt?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag beställde runt 14:00, hoppas jag får min snart.

EDIT: Fick min nyckel nu, dock avbeställde jag från webhallen och beställde på CDON istället.

Permalänk

Beställde mitt nu precis från CDON. Hoppas de har fler nycklar kvar!

svar från cdon:

Svar 2012-11-21 08:58
Hej,

Betanyckel skickas ut varje tisdag eftermiddag.

Permalänk
Medlem

Någon som har fått en beta nyckel nyligen från Webhallen?! Väntar spänt på en, hoppas de finns kvar. Lite sen kanske..

Edit: Fick nyckel precis, de har väl fått in flera. Hur som helst nu ska det testas!!

Permalänk
Medlem

Var ska man boka spelet om man ska vara säker på att få en kod? Någon som nyligen har bokat?

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tw3R:

Var ska man boka spelet om man ska vara säker på att få en kod? Någon som nyligen har bokat?

http://eu.battle.net//sc2/en/blog/6816947

Om du förbokar online på Battle.net så får du beta nyckel, inte på en gång men varje vecka skickar de ut koder till de som förbokat.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Finns det någon kanal där folk som spelar HoTS hänger? Sweclockers brukar jämt vara tom. Just kommit tillbaka från att inte ha spelat spelet sen den andra säsongen i vanilla, så är rejält ringrostig och skulle behöva öva lite

Permalänk
Entusiast
Skrivet av StillRooney:

Finns det någon kanal där folk som spelar HoTS hänger? Sweclockers brukar jämt vara tom. Just kommit tillbaka från att inte ha spelat spelet sen den andra säsongen i vanilla, så är rejält ringrostig och skulle behöva öva lite

Med tanke på att groups/klan channels inte går att gå med i automatiskt så är det svårt att hålla igång en aktiv kanal tills dem fixat.

Personligen orkar jag iaf inte gå in i 3-4 kanaler manuellt varenda gång jag loggar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II