HP Pavilion p6-2340eo - Finns det flera plattser internt för hårddiskar?

Permalänk
Medlem

HP Pavilion p6-2340eo - Finns det flera plattser internt för hårddiskar?

Jag undrar om det finns platts på dessa HP Pavilion p6-2340eo t.ex att montera i flera hårddiskar internt eller är det stopp vid 1 st redan?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Enligt din dators specifikation så har du bara 1 3.5" och 1 5.25" plats och de är redan upptagna av Blu-ray läsare samt HDD, du skulle kunna ta bort Blu-rayenheten om du inte använder optisk media annars får du köra externt.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp...

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jaha så det är dumt att köpa en sån här s.k märkesdata då är det ofta inte möjligt att uppgradera speciellt om man säger så. Det nämns ju inget om vad för moderkort det är heller

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

öppna lådan o titta !!! måste ju gå snabbare än att skriva en hel tråd om det i ett forum

Permalänk
Medlem

svårt dårå när jag sitter i tankarna o skall köpa en eller inte

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

hmm vad ska du använda datorn till?

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem

varför vill man köpa en sån färdigbyggd massproducerad dator med en massa förinstallerade skitprogram ..... känns väl bättre att lägga ihopa ett eget paket där du vet xact vad du får för dina pengar !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

Jaha så det är dumt att köpa en sån här s.k märkesdata då är det ofta inte möjligt att uppgradera speciellt om man säger så. Det nämns ju inget om vad för moderkort det är heller

Beror väl på vad man ska ha datorn till, men vill man ha expansionsmöjligheter så är det generellt sett dumt med märkesdatorer av flera anledningar men bara för att nämna en så är nätagg oftast dimensionerade för att klara just det som sitter i datorn vid leverans, i denna dator t.ex så sitter ett 300w nätagg så uppgradering av t.ex grafikkort i framtiden är uteslutet.

Oftast billigare också att bygga själv plus att man får det man vill ha.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag gick själv i fällan... köpte en hp p6 2056 och bytte grafikkort och nätagg.

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem

Egentligen farsan som skall ha den, nåt enstaka spel med hyffsad grafik skall det funka o köra. Han är ingen gamer men det skall vara överlag en bra dator med lite moderna prylar i. Visst jag kan bygga ihop en i delar men har inte tid för det nu. Får inte bli för dyr heller max 6000 kr typ. Han spelar inte krävande Battlefield eller Call of duty o sånt direkt då.. Men lite extra hårddiskar vill man ha i den då blir mycket musik o foton o allt sånt

Visa signatur

Fear

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fear:

Egentligen farsan som skall ha den, nåt enstaka spel med hyffsad grafik skall det funka o köra. Han är ingen gamer men det skall vara överlag en bra dator med lite moderna prylar i. Visst jag kan bygga ihop en i delar men har inte tid för det nu. Får inte bli för dyr heller max 6000 kr typ. Han spelar inte krävande Battlefield eller Call of duty o sånt direkt då.. Men lite extra hårddiskar vill man ha i den då blir mycket musik o foton o allt sånt

Du får nog precisera spelen lite mer. Det finns massor av väldigt krävande spel som inte hör till kategorin FPS.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

ja men typ lite bilspel som Need for speed, vet inte kan inte säga så mycket mer då han inte börjat köra igång med spel..

Visa signatur

Fear

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fear:

ja men typ lite bilspel som Need for speed, vet inte kan inte säga så mycket mer då han inte börjat köra igång med spel..

Ett HD7570 med DDR3-minne lär inte duga till några nyare Need for Speed eller mycket annat heller för den delen.

Edit: Men allt beror på upplösning och inställningar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

hmm okej men t.ex jag min egen maskin jag kör 4 ram minne och grafik 9500GS med 512 mb minne och det flyter på helt ok med lite nersatt upplösning såklart..... så borde inte det göra det oxå? eller vilket grafikkort bör man använda

Visa signatur

Fear

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fear:

hmm okej men t.ex jag min egen maskin jag kör 4 ram minne och grafik 9500GS med 512 mb minne och det flyter på helt ok med lite nersatt upplösning såklart..... så borde inte det göra det oxå? eller vilket grafikkort bör man använda

Tycker du att ett 9500GS "flyter på helt ok" med moderna spel så duger vad som helst. Handla på!

Personligen rekommenderar jag inget mindre än 7770 eller motsvarande om datorn ska spelas på.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro