Nytt RAM Ingen bild! (Corsair 8gb CL 9 Vengeance 1600 Mhz)

Permalänk
Medlem

Nytt RAM Ingen bild! (Corsair 8gb CL 9 Vengeance 1600 Mhz)

Jag bestämde mig för att byta RAM minne eftersom mina Corsair XMS 3 8GB gör så att datorn fryser sig med jämna mellanrum. Jag köpte Corsair CL9 1600 Mhz( 2x4GB) men det gjorde inte saken bättre. Jag fick nämligen ingen bild när jag satte in minnena, har testat att flytta runt de på alla möjliga platser. Sedan funkade det inte att sätta in det gamla ram minnet, kom fortfarande ingen bild. Men efter en massa pillande så funkade det med det gamla minnet tillslut, jag fick dock ett meddelande när datorn startade. Det stog någonting om overclocking fail, press F1 to start. Vågar inte ta ut det gamla minnet nu...

Någon som har en möjlig lösning på problemet?

Tack!

EDIT: Fixat problemet nu med två pennor som håller grafikkortet på plats

Permalänk

Kör med 1 minne i taget, testa även kör med memtest (länk: http://www.memtest.org/ ) o se om du har fel.

Permalänk
Medlem

Kan nog hända att bios använder fel timings eller spänning till minnena, eller så har du kanske pillat med dessa manuellt?
Bra tips ovan, testa ett minen i taget och se vart det skiter sig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Kan nog hända att bios använder fel timings eller spänning till minnena, eller så har du kanske pillat med dessa manuellt?
Bra tips ovan, testa ett minen i taget och se vart det skiter sig...

Menar ni de nya minnena? Det är ju lite svårt eftersom jag inte får någon signal till skärmen över huvud taget

Permalänk

Ramminena kan vara sönder andvände du esd arm band ???

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Stoppa in ett av det gamla raminerna så du ialafall får bild. Sen går du in på BIOS och väljer Load Default settings och provar med dom nya igen! Om det inte funkar är det säkert en krets som har pajat på mamman.

Visa signatur

Corsair 700D Corsair HX1000W Intel 980X 4,5Ghz 133x34 1.375V Corsair H70 Intel 320120GB Corsair F120 120GB Intel 320 120GB----[RAID 0] Intel 320 120GB ----[RAID 0] 2000GB Seagate Barracuda XT GTX TITAN stock 12GB 6x2GB Corsair XMS3 1600MHZ Gigabyte GA-EX58-UD5 Samsung Blu-ray player NZXT Sentry 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

Menar ni de nya minnena? Det är ju lite svårt eftersom jag inte får någon signal till skärmen över huvud taget

Är värdena satta manuellt så hänger dom troligtvis med till nya minnena, och kan vara felaktiga, testa med ett minne i, funkar det inte så resetta cmos på ditt moderkort och testa igen.

Permalänk
Medlem

Provade att ladda default i bios setup men det hjälpte inte. En sak som har börjat hända oavsätt vilket minne är att när jag sätter på datorn så stängs den typ av en gång och sedan sätts på. Varje gång det inte funkar så vet jag det snabbt för att då lyaer capslock, numlock och scroll lock. Jag kan inte göra så att de slutar lysa. Detta problemet är konstigt. Jag fick precis de gamla minnena att fungera så jag testade de nya men de funkade inte nu heller. Nu funkar inte heller de gamla igen...

Permalänk
Medlem

Jag lyckades nu få det gamla minnet att fungera igen. Men sedan frös sig datorn och sedan fick jag upp bluescreen som sa typ make sure new hardware and software is installed correctly. Jag la märkte till att grafikkortet glappar lite så jag testade att hålla uppe det med foten medan jag startade och då¨fungerade det. Skall nu testa att göra så med de nya minnena...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

Jag lyckades nu få det gamla minnet att fungera igen. Men sedan frös sig datorn och sedan fick jag upp bluescreen som sa typ make sure new hardware and software is installed correctly. Jag la märkte till att grafikkortet glappar lite så jag testade att hålla uppe det med foten medan jag startade och då¨fungerade det. Skall nu testa att göra så med de nya minnena...

EDIT: Fixat problemet med två pennor som trycker upp grafikkortet och håller det på plats