Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Värt att börja spela WoW?

Permalänk

Värt att börja spela WoW?

Som titeln säger undrar jag om det är värt att börja med wow.
Har alltid varit intresserad av att spela det då jag alltid sett det som kul och fascinerande.
Men har aldrig vågar börja spela pga att man hört alla dessa historier om beroende och isolering från allt annat kring sig.
Men detta kanske bara är en överdriven sak som låter större än vad det är.

Jag har inte heller haft vänner som tidigare spelat detta heller så det har inte varit nått ämne som diskuterats mycket, men nu har jag det som ni säkert förstod. De pratar om det mycket och vill att jag börjar spela men är osäker på om jag borde det pga av det med WoWs tendens att göra folk beroende.
Studerar ju nu också så vet inte om jag vågar riskera betygen för lite kul i WoW. Sitter dock rätt mycket vid datorn och gör för det mesta inget men har inte svårt att gå ifrån den i fall det är nått annat pågång eller nått viktigare finns att göra.

Så jag vänder mig till er som har erfarenhet av WoW och om det är värt att börja lira nu eller om det bara är slöseri på tid och pengar.
Och är det fortfarande kul? Har hört många säga att det tappat sin charm och inte är så kul längre.
Och onödig risk som studerande.
(pengar är dock inget problem, är ju ändå ganska billigt med WoW, 200kr 2 månader om jag inte har fel)
(har testat trial men man upplever inte så mycket på den korta tid)

Permalänk
Medlem

Skippa WoW.

Kör något annat som LoL tex.

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem

Det är något du bestämmer, har du testat Starter Edition än?

Och det där med att det är beroendeframkallande är ju delvis sant, fast man kan ju bli beroende av vad som helst, right?

Iallafall, känner inte många som blivit riktigt beroende av WoW nu, det var mer beroende förut enligt mig.

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PCnörden:

Som titeln säger undrar jag om det är värt att börja med wow.
Har alltid varit intresserad av att spela det då jag alltid sett det som kul och fascinerande.
Men har aldrig vågar börja spela pga att man hört alla dessa historier om beroende och isolering från allt annat kring sig.
Men detta kanske bara är en överdriven sak som låter större än vad det är.

Jag har inte heller haft vänner som tidigare spelat detta heller så det har inte varit nått ämne som diskuterats mycket, men nu har jag det som ni säkert förstod. De pratar om det mycket och vill att jag börjar spela men är osäker på om jag borde det pga av det med WoWs tendens att göra folk beroende.
Studerar ju nu också så vet inte om jag vågar riskera betygen för lite kul i WoW. Sitter dock rätt mycket vid datorn och gör för det mesta inget men har inte svårt att gå ifrån den i fall det är nått annat pågång eller nått viktigare finns att göra.

Så jag vänder mig till er som har erfarenhet av WoW och om det är värt att börja lira nu eller om det bara är slöseri på tid och pengar.
Och är det fortfarande kul? Har hört många säga att det tappat sin charm och inte är så kul längre.
Och onödig risk som studerande.
(pengar är dock inget problem, är ju ändå ganska billigt med WoW, 200kr 2 månader om jag inte har fel)
(har testat trial men man upplever inte så mycket på den korta tid)

Jag lirade från början av MoP, och ja, alltså det är alltid en nytändning med ny expansion. Men man ska inte glömma bort att det fortfarande är samma spel, så jag fastnade inte, så för mig är det troligtvis slutspelat då varje gång jag kommit tillbaka har jag tröttnat efter ett par veckor. Men är du sugen tycker jag du ska spela, om inte annat en månad kan du ju köra.

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att det är roligare än någonsin både socialt och raidsen.
Jag spelar dock tillsammans med ett gäng kompisar som jag känner IRL och vi har grym gemenskap och spelar semihardcore två kvällar i veckan. Jag tror inte jag spelat alls om det inte var för guilden jag spelar med.

Permalänk
Skrivet av Tanso:

Skippa WoW.

Skippa spel. Gör dina läxor istället

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Tanso:

Skippa WoW.

Kör något annat som LoL tex.

har det i 1 år, lvl 30 jäkligt länge, less på det nu tyvärr men var kul medens det varade, lirar mest HoN nu för tiden om jag ska spela MOBA

Skrivet av anon168915:

Jag lirade från början av MoP, och ja, alltså det är alltid en nytändning med ny expansion. Men man ska inte glömma bort att det fortfarande är samma spel, så jag fastnade inte, så för mig är det troligtvis slutspelat då varje gång jag kommit tillbaka har jag tröttnat efter ett par veckor. Men är du sugen tycker jag du ska spela, om inte annat en månad kan du ju köra.

Jag har för mig man får en gratis månad om man köper första wow (vanilla) om det stämmer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

Som titeln säger undrar jag om det är värt att börja med wow.
Har alltid varit intresserad av att spela det då jag alltid sett det som kul och fascinerande.
Men har aldrig vågar börja spela pga att man hört alla dessa historier om beroende och isolering från allt annat kring sig.
Men detta kanske bara är en överdriven sak som låter större än vad det är.

Jag har inte heller haft vänner som tidigare spelat detta heller så det har inte varit nått ämne som diskuterats mycket, men nu har jag det som ni säkert förstod. De pratar om det mycket och vill att jag börjar spela men är osäker på om jag borde det pga av det med WoWs tendens att göra folk beroende.
Studerar ju nu också så vet inte om jag vågar riskera betygen för lite kul i WoW. Sitter dock rätt mycket vid datorn och gör för det mesta inget men har inte svårt att gå ifrån den i fall det är nått annat pågång eller nått viktigare finns att göra.

Så jag vänder mig till er som har erfarenhet av WoW och om det är värt att börja lira nu eller om det bara är slöseri på tid och pengar.
Och är det fortfarande kul? Har hört många säga att det tappat sin charm och inte är så kul längre.
Och onödig risk som studerande.
(pengar är dock inget problem, är ju ändå ganska billigt med WoW, 200kr 2 månader om jag inte har fel)
(har testat trial men man upplever inte så mycket på den korta tid)

Det är lätt värt det, visst. Det kanske var roligare för några att köra raids i 8+ timmar i streck och grinda som ett djur men spelet är fortfarande det mest episka spelet som finns. Du kommer absolut inte att ångra dig.

EDIT: Starter paket kostar 59kr på Komplett nu!

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Avstängd

Kör Quake 1och 2 istället! nostalgi, en resa genom spelens gyllende år.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Skippa spel. Gör dina läxor istället

Gör som denna man säger , pga spel F i SO......

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

Jag har för mig man får en gratis månad om man köper första wow (vanilla) om det stämmer?

Så var det när jag började, så jag tror att det fortfarande är så. Du kommer dock inte kunna spela de nyare raserna eller klasserna (monk och dk).

Tycker dock du borde skippa WoW, spelet dog för mig två år sedan och där på slutet blev det så tråkigt att jag inte ens skulle önska det åt min värsta fiende.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tartaros:

Gör som denna man säger , pga spel F i SO......

haha Universitets studier + dator spel och socialt liv = totalt obalans i betygen...

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Skrivet av thunderboy88:

Kör Quake 1och 2 istället! nostalgi, en resa genom spelens gyllende år.

Har aldrig spelat
är lite för ung för det, är 17 år
nostalgi för mig är Halo combat evolved och Fable (1)
(var xbox spelare som liten)

Permalänk
Medlem

Jag har varit bland de bästa på min server (Fist of the North Star @ Executus) och spelet var inte tilflredställande ens då. Slösa inte bort alla de tusentals timmar som jag redan slösat själv. Det är mitt livsråd och jag hoppas att det verkligen når ut till dig!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PCnörden:

Har aldrig spelat
är lite för ung för det, är 17 år
nostalgi för mig är Halo combat evolved och Fable (1)
(var xbox spelare som liten)

inget hinder för dig att kunna skrytta med att du spelat Quake 1 och 2 senare ju. men satsa på studier och socialt liv istället för spel.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Skrivet av thunderboy88:

haha Universitets studier + dator spel och socialt liv = totalt obalans i betygen...

Går i högstadiet här; men det gör det säkert

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av PCnörden:

Har aldrig spelat
är lite för ung för det, är 17 år
nostalgi för mig är Halo combat evolved och Fable (1)
(var xbox spelare som liten)

Är nästan inte värt att börja med WoW nu.
Jag har spelat sen Alphan och det är skilland om man har spelet i 7 år + och börja lira nu.

Spela något annat

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCnörden:

Som titeln säger undrar jag om det är värt att börja med wow.
Har alltid varit intresserad av att spela det då jag alltid sett det som kul och fascinerande.
Men har aldrig vågar börja spela pga att man hört alla dessa historier om beroende och isolering från allt annat kring sig.
Men detta kanske bara är en överdriven sak som låter större än vad det är.

Jag har inte heller haft vänner som tidigare spelat detta heller så det har inte varit nått ämne som diskuterats mycket, men nu har jag det som ni säkert förstod. De pratar om det mycket och vill att jag börjar spela men är osäker på om jag borde det pga av det med WoWs tendens att göra folk beroende.
Studerar ju nu också så vet inte om jag vågar riskera betygen för lite kul i WoW. Sitter dock rätt mycket vid datorn och gör för det mesta inget men har inte svårt att gå ifrån den i fall det är nått annat pågång eller nått viktigare finns att göra.

Så jag vänder mig till er som har erfarenhet av WoW och om det är värt att börja lira nu eller om det bara är slöseri på tid och pengar.
Och är det fortfarande kul? Har hört många säga att det tappat sin charm och inte är så kul längre.
Och onödig risk som studerande.
(pengar är dock inget problem, är ju ändå ganska billigt med WoW, 200kr 2 månader om jag inte har fel)
(har testat trial men man upplever inte så mycket på den korta tid)

Det är grymt roligt fortfarande, att börja spela nu låter som en bra idé, önskar jag var i det stadiet också, se och utforska allt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tartaros:

Gör som denna man säger , pga spel F i SO......

Spel + inga studier = Fortfarande B på senaste tentan

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Spel + inga studier = Fortfarande B på senaste tentan

know that feeling lite
improviserade på en muntlig redovisning i historia, fick A
(Har aldrig haft svårt med skolan btw)
dock är matten nu riktigt svår (teknik)

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Är nästan inte värt att börja med WoW nu.
Jag har spelat sen Alphan och det är skilland om man har spelet i 7 år + och börja lira nu.

Spela något annat

Förslag på nått bra då?
har speltorka nu så drf jag har fått större intresse för wow också.

Permalänk
Skrivet av PCnörden:

Förslag på nått bra då?
har speltorka nu så drf jag har fått större intresse för wow också.

Gör som jag då och sluta spela helt. Finns så mycket man kan göra helt plötsligt!
(går också teknik andra året, I feel you bro)

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Itchy Trojan:

Gör som jag då och sluta spela helt. Finns så mycket man kan göra helt plötsligt!
(går också teknik andra året, I feel you bro)

man behöver ju inte sluta..men man kan ju sluta spendera hela dagar vid spel. spelar typ max 1-3h i veckan.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Skrivet av thunderboy88:

man behöver ju inte sluta..men man kan ju sluta spendera hela dagar vid spel. spelar typ max 1-3h i veckan.

Givetvis, men känner man att man har "speltorka" så bör man se över sitt spenderande av tid. Själv spelar jag lätt några timmar minecraft och dont starve varje vecka, men knappt mycket för att kalla mig "gamer" längre

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Spel + inga studier = Fortfarande B på senaste tentan

Skrivet av PCnörden:

know that feeling lite
improviserade på en muntlig redovisning i historia, fick A
(Har aldrig haft svårt med skolan btw)
dock är matten nu riktigt svår (teknik)

Hahaha, Det ända som jag har haft svårt med är So, Förstår mig inte på skit ämnet....

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Itchy Trojan:

Givetvis, men känner man att man har "speltorka" så bör man se över sitt spenderande av tid. Själv spelar jag lätt några timmar minecraft och dont starve varje vecka, men knappt mycket för att kalla mig "gamer" längre

att skaffa flickvän innebär ofta en bra chans att släppa datorspel. framför allt blire lätt att släppa spelen när man väl gift sig(varit gift nu snart 6månader)

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Jag själv spelar wow litegrann. Inge speciellt mycket nu för tiden då så gott som alla polare jag lirade pvp med har slutat.

Jag säger iaf såhär:

Har du kompisar att lira pve eller pvp med så är det väldigt skoj!

Det är inga problem att lira själv om du känner för att lira med massa randoms hela tiden. Lirar du pve är det en annan sak, men då ska du ha tid att lira raids lite nu och då i veckan för att det ska vara skoj. Det är tråkigt att lira LFR varje vecka hela tiden för då får man slut på saker att göra känns det som.

Sedan om du gillar att söka teams i arena så kan det också vara skoj! Personligen lirar jag helst alltid med irlpolare och tycker det är rätt tråkigt utan.

Så, klarar du att lira själv med randoms så är spelet väldigt skoj just nu tycker jag!

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Givetvis, men känner man att man har "speltorka" så bör man se över sitt spenderande av tid. Själv spelar jag lätt några timmar minecraft och dont starve varje vecka, men knappt mycket för att kalla mig "gamer" längre

Du har en poäng där.
Men har ofta inget att göra då man kommer hemma 15.30 på eftermiddagen på en vardag då alla är trötta och har inte lust att umgås.
Man har läxor att göra också som tar tid och då är klockan 16.30-17.00 och är lite för sent för de flesta.
Bor också inte så lägligt så många vänner bor ganska långt bort

Skrivet av thunderboy88:

att skaffa flickvän innebär ofta en bra chans att släppa datorspel. framför allt blire lätt att släppa spelen när man väl gift sig(varit gift nu snart 6månader)

Siktar på att skaffa en tjej nu (i år)
Men inget pågång just nu tyvärr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PCnörden:

Du har en poäng där.
Men har ofta inget att göra då man kommer hemma 15.30 på eftermiddagen på en vardag då alla är trötta och har inte lust att umgås.
Man har läxor att göra också som tar tid och då är klockan 16.30-17.00 och är lite för sent för de flesta.
Bor också inte så lägligt så många vänner bor ganska långt bort

Siktar på att skaffa en tjej nu (i år)
Men inget pågång just nu tyvärr.

tips satsa in på ett skaffa tjej, det enbart händer. blir aldrig bra om man ska stressa fram något

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk

Men till alla er som säger att det inte är värt det kan jag få lite mer motivering varför?
Fick inte så mycket info om just varför