Permalänk
Medlem

Startfel på Samsung LE40M87BD

Hej !

Fick igår tv av min morbror. Det är en Samsung 40 tum. Han sa att det var ngt slaggs fel när man startar den. När man trycker på ''start'' knappen så går tv'n igång men stängs av omedelbart. Så får man hålla på ca 10ggr innan den går igång utan att stängas av. Sedan så funkar den som den ska. Är det någon som vet vad felet kan bero på? Hur kan jag felsöka och åtärgärda felet?

Tack för all hjälp !

Permalänk
Medlem

Kom på en annan fråga. Vad är det för slags kabel ( namn ) och programvara som gör så att du kan koppla ihop tv'n med datorn? Jag lyckades göra det för ca 5 år sedan men glömt bort hur jag gjorde det då :P.

Permalänk
Medlem

Kondesatorer

Hej!

Det finns alltid en risk att man har ett för avancerat svar men. Min tv slutade att starta pga ett vanligt fel i nätdelen. Det är ett antal kondensatorer (tror det var 3st med samma värde) som sitter på nätdelens kretskort de kostar bra några tior att köpa. Man såg på mina att de var trasiga då de hade svält. Jag hittade infon på nätet. Tv:n kan anslutas till en dator antingen via en vga-kabel eller HDMI-kabel. Det behövs ingen speciell programvara bara ett bra grafik kort om du ska köra via HDMI. De nyare grafik korten sänder även ljudet via denna kabel.

Permalänk
Medlem

Fick en likadan tv häromdagen,, köpte 4 st kondensatorer för 20 kr på elfa byta dom nu är tv:n som ny.. mycket enkelt att laga själv..

dom svarta syns på toppen att dom öppnats och gasen läckt ut..
även den snett nere till höger utan för det röda byta jag .

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..