Mega korrupt USB minne

Permalänk

Mega korrupt USB minne

Hejsan nu har jag lyckats med att få mitt 4gb USB minne att bli en aning korrupt..

Det började med att jag skulle föra in Chromium OS med hjälp av win32diskimager och det gick väl sådär, skiten hakade upp sig och jag drog ur minnet och nu kommer jag inte åt något överhuvudtaget windows kan inte formatera det och det finns typ 4 partitioner på det som inte heller går att röra.

Kommer inte på just nu vad det står men det blir "error" kan man väl säga och inget går att röra.

har prövat chkdsk och diskpart men inget fungerar överhuvudtaget. går inte att komma usb minnet överhuvudtaget, det enda postiva är att den hittas i windows disk manager

Det står även att det bara är på 1gb och ibland säger den 0 byte, den växlar mellan detta.
Någon ide vad som på något vis kan formatera upp skiten?

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisthegamez:

Hejsan nu har jag lyckats med att få mitt 4gb USB minne att bli en aning korrupt..

Det började med att jag skulle föra in Chromium OS med hjälp av win32diskimager och det gick väl sådär, skiten hakade upp sig och jag drog ur minnet och nu kommer jag inte åt något överhuvudtaget windows kan inte formatera det och det finns typ 4 partitioner på det som inte heller går att röra.

Kommer inte på just nu vad det står men det blir "error" kan man väl säga och inget går att röra.

har prövat chkdsk och diskpart men inget fungerar överhuvudtaget. går inte att komma usb minnet överhuvudtaget, det enda postiva är att den hittas i windows disk manager

Det står även att det bara är på 1gb och ibland säger den 0 byte, den växlar mellan detta.
Någon ide vad som på något vis kan formatera upp skiten?

alla gånger ett usb minne/ minneskort inte går att formatera i windows finns det ett program som är guld värt! detta program har aldrig svikit mig och har alltid lyckats formatera även när windows säger stop så detta använder jag alltid till formatering då jag tappat tron för windows inbyggda,

http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197

Permalänk

Testa formatera det i linux om du har någon burk med linux, brukar oftast gå bättre än om man gör det i windows.