Börja lira LoL seriöst?

Permalänk
Medlem

Börja lira LoL seriöst?

Tjena! Jag har länge lirat SC2 på en hyfsat hög nivå (var mid master terran som bäst) Har dock tröttnat totalt på SC2 och börjat lira LoL istället. Jag har lirat i ca 2 månader (utan tidigare moba-erfarenheter) och är ungefär jämbördig med mina 1500-elo polare. Men jag är intresserad av att utvecklas ytterligare, så tänkte om det finns några bra LoL-lirare, som har lust att hjälpa mig att utvecklas? Jag lirar ADC (EZREAL ) kan dock även lira Solo-top och support. Givetvis har jag tillgång till skype och mic. Så släng iväg en vännförfrågan om ni har lust att hjälpa mig eller helt enkelt lust att lira lite? Jag är level 21 atm, det optimala vore ifall ett gött gäng var intresserade av att lära mig allt ni kan så fixar vi minst 2000 elo innan kommande säsong slutar! I min steam inkorg så har jag över 11 Dota 2 invites, så om nån har lust att hjälpa mig lite, så kan jag ge er lite återbäring för eran tid!

Jag heter "AlfaBlommaN" – EU-WEST!
Tack på förhand
Mvh BlommaNN!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

LoL är inte direkt super för mer seriöst spelande om tanken är turneringar m.m. kanske kolla in HoN iofs krävs ett lag då

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

LoL är inte direkt super för mer seriöst spelande om tanken är turneringar m.m. kanske kolla in HoN iofs krävs ett lag då

Jag är inte intresserad av att börja med något annat MOBA spel, utan det är LoL som är intressant. Då jag kommit igång med det, många irl-polare och så vidare. Sedan är jag övertygad om att LoL är framtiden i "seriös datorspelande" Kolla tex på twitch.tv under ett stort event. Inte ovanligt att över 200 000 kan kolla samtidigt under en LoL sändning. Något som aldrig nått annat spel har varit i närheten av. Jag har som sagt aldrig lirat något annat moba spel än just LoL (max 5 matcher på DOTA2 är det enda) det är möjligt att både dota 2 och HoN är svårare rent mekaniskt . Dock är det endast bra för mig, då det kommer bli något lättare att bli bra då jag började "väldigt" sent med LoL.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

LoL är inte direkt super för mer seriöst spelande om tanken är turneringar m.m. kanske kolla in HoN iofs krävs ett lag då

Det där har du helt fel i, LoL måste nog vara en av de största när det gäller E-sport, stora turneringar med priser för ungefär 50 000-100 000kr varannan månad med ett mästerskap i slutet på varje säsong för miljoner (Senaste var 1miljon USD till vinnarna)

Till TS
Om du verkligen vill bli proffs är det bara att fortsätta spela, när du kommit upp tilll 2k elo är det rätt så lätt att hitta folk att spela med. (om du lyckas komma dit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

LoL är inte direkt super för mer seriöst spelande om tanken är turneringar m.m. kanske kolla in HoN iofs krävs ett lag då

Hoppas du skojar!

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem

Jag har redan åsikt om vilket som är störst. Så kan ni fortsätta diskussionen i PM eller starta en ny tråd angående aktuellt ämne? Så inte tråden blir för mycket off-topic. Tack!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tjena! Jag har länge lirat SC2 på en hyfsat hög nivå (var mid master terran som bäst) Har dock tröttnat totalt på SC2 och börjat lira LoL istället. Jag har lirat i ca 2 månader (utan tidigare moba-erfarenheter) och är ungefär jämbördig med mina 1500-elo polare. Men jag är intresserad av att utvecklas ytterligare, så tänkte om det finns några bra LoL-lirare, som har lust att hjälpa mig att utvecklas? Jag lirar ADC (EZREAL ) kan dock även lira Solo-top och support. Givetvis har jag tillgång till skype och mic. Så släng iväg en vännförfrågan om ni har lust att hjälpa mig eller helt enkelt lust att lira lite? Jag är level 21 atm, det optimala vore ifall ett gött gäng var intresserade av att lära mig allt ni kan så fixar vi minst 2000 elo innan kommande säsong slutar! I min steam inkorg så har jag över 11 Dota 2 invites, så om nån har lust att hjälpa mig lite, så kan jag ge er lite återbäring för eran tid!

Jag heter "AlfaBlommaN" – EU-WEST!
Tack på förhand
Mvh BlommaNN!

Mitt tips: Oavsett om folk slänger ur sig massa skit, så ta och reflektera över poängen med det dom sa. Att någon skriver "omfg you suck" kan lika gärna betyda "you should not have done that and now I hope I made you aware of that". Börja streama om du har möjlighet för att få objektiv kritik. Fokusera även på det du gör hela tiden. Många gånger man spelar kan det bli så att man spelar mer på reflex men gå in för att göra det mesta rätt. 1500 elo är inte speciellt imponerande i sig men om du ger dig fan på att bli bättre så kommer du bli det. Kom ihåg dock att om du är så bra som du säger, så har du alltid över en 50% chans att vinna. För då är det 5 personer som kan vara stolpskott i motståndarlaget men bara 4 i ditt.

Elohell finns inte heller. Det är bara ett stadie som folk fastnar i för att dom inte kan spela carries och är för envisa för att inse att dom kanske borde plocka upp en supportroll. Mekaniskt sett så är de flesta rätt kassa upp till c:a 1800+.

Har du några frågor så citera. Jag är inte en högelo spelare, men jag är rätt inbiten i det mekaniska i spelet.

Permalänk
Medlem

Du har spelat ditt första MOBA game i 2 månader, har inte nått lvl 30 och säger att du är jämbördig med dina 1500-elo vänner.

GG

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Du har spelat ditt första MOBA game i 2 månader, har inte nått lvl 30 och säger att du är jämbördig med dina 1500-elo vänner.

GG

Jag tror att du har missförstått mig enormt. Givetvis i ren ”LoL-erfarenhet” så är jag enormt mycket sämre än 1500elo. Jag har för exempelviss ingen aning om vilken hero som countrar X, vilken build / item som är bäst i specifika situationer. Olika heroes fördelar och nackdelar. Däremot så har jag likvärdig ”micro” med personerna som jag brukar spela med. (Som ligger runt 1200-1550 i soloqueue ELO, jag sätter minst lika många ”skillshots”, jag får oftast bäst K/D –A (vilket kanske inte är jätte otroligt då jag spelar ADC i 85 % av mina matcher.) Har generellt mest minionskills, bättre på att kita och helt enkelt bättre kontrollering av min champ. (Detta är dock tackvare SC2, då SC2 är extremt microintensivt och enligt mig betydligt mer ”micro” intensivt än LoL, kolla till exempel på Destiny som är föredetta SC2 proffs. Han ligger nu på ca 1900 elo efter bara några månaders LoL-lirande, tack vare att han fick hjälp med ”LoL-erfarenheten”

För att sammanfatta så anser jag att min ”mekaniska förmåga” är 1500 ELO nivå. Dock så är min LoL-erfarenhet bedrövlig, vilken inte är så konstigt, det är därför jag gjorde denna tråden för att hitta hjälpsamma personer som ligger på ungefärlig likvärdig ”mekanisk nivå” men med bättre LoL-erfarenhet. För att sedan börja lira relativt seriöst soloqueue och kanske starta upp ett 5v5 lag, när min erfarenhet är bättre.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Om du vill nå högt, lär dig last-hitta utan att pusha. Alltså att ta creepsen precis innan dina egna creeps gör det. Se även till att lära dig att ta allt, ~100 CS/10 min är väl det man siktar på.
Det skulle jag säga är ADC basics, efter det så kommer det till att vara rätt positionerad i teamfights.

Spelar själv på bara 1500 elo, men kollar mkt streams och turneringar och det är vad jag uppfattat som viktigast.

Sen för att ta det till den extra nivån så krävs att du vet vad alla champs har för abilites, vad de gör, vilken skada de gör och hur mycket de generellt tål. Lär du dig det så vet du lätt vad du har för chans att vinna 1on1 mot någon. Det kan vara så att personen är mer feedad men du kanske scalar bättre på dina abilites, har bättre burst, kortare animations speed osv. Att du ändå tar personen, är det en skillshot champ du möter och du antingen är bra på mind games eller om du känner att personen du möter är dålig. Så kan du ju vinna även då.

Som sagt, det är mina observationer, själv har jag inte tid att sätta mig in så pass mkt att jag har koll på det här.

Lycka till iaf!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

#13171007
Kan kanske vara intressant för dig om du har 4 polare
Annars spelar jag gärna med dig

Permalänk
Medlem

LoL är ett teamgame, så en av de viktigaste sakerna är att inte börja flamea. Om du ser dina teammates göra fel, ge konstrutiv kritik eller säg ingenting.
Om du själv dör eller missar en kill, se över dina egna misstag istället för att skylla på teammates.
Sen kan det vara en bra idé att t.ex. gå in på Mobafire och plugga in olika champions abilities.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag tror att om du bara spelar på och försöker lära dig så mycket du kan i spelet så går det bra. Lära dig alla champs abilities, vem som countrar vem, vad du ska bygga om X champ bygger si och så osv.

Det viktigaste jag tror man behöver är rätt inställning. I min vänkrets är jag en av dom som började spela tidigast men som spelar minst då jag inte orkar/vill lära mig allt. Bland resten av kompisarna så ligger alla runt 1400-1600ELO men jag tycker deras inställning är fel, så fort någon i laget gör något simtag i början så låter det "vad F*N gör han?! det är kört nu, kan lika gärna trolla" och det är fel inställning och anledningen till att dom aldrig kommer högre.

Sen har jag en kompis som låg på 2013 ELO innan han slutade spela för någon vecka sedan. Men han har en helt annan inställning då han aldrig blir arg utan försöker hjälpa där misstaget skett. Han är även den som kört LoL kortast tid men lärt sig allt fortast, men har man bara rätt inställning och motivation så är det bara att kämpa på.

Att hitta några att spela med vid lite högre ELO är också något som är väldigt viktigt för att utvecklas på sin position men framförallt att öva team-play och olika situationer. Han som låg på 2k spelade till en början med de andra kompis kretsen som låg på 1400-1600ELO men när han kom högre så gick det inte utan har gick ihop med några andra för att spela 5v5.

Nu kanske detta låter som konstiga saker att säga från någon som spelar LoL en gång i månade, knappt det, men tror mig, jag sitter med dessa ~15 pers på teamspeak varje dag och får lyssna när dom spelar LoL diskuterar väldigt mycket om det.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Skrivet av Snacker:

LoL är ett teamgame, så en av de viktigaste sakerna är att inte börja flamea. Om du ser dina teammates göra fel, ge konstrutiv kritik eller säg ingenting.
Om du själv dör eller missar en kill, se över dina egna misstag istället för att skylla på teammates.
Sen kan det vara en bra idé att t.ex. gå in på Mobafire och plugga in olika champions abilities.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med till 100%
Problemet är att folk blir grymt butthurt när man ger konstruktiv kritik om hur de borde hantera situationen bättre. Lite synd faktiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Jag tror att du har missförstått mig enormt. Givetvis i ren ”LoL-erfarenhet” så är jag enormt mycket sämre än 1500elo. Jag har för exempelviss ingen aning om vilken hero som countrar X, vilken build / item som är bäst i specifika situationer. Olika heroes fördelar och nackdelar. Däremot så har jag likvärdig ”micro” med personerna som jag brukar spela med. (Som ligger runt 1200-1550 i soloqueue ELO, jag sätter minst lika många ”skillshots”, jag får oftast bäst K/D –A (vilket kanske inte är jätte otroligt då jag spelar ADC i 85 % av mina matcher.) Har generellt mest minionskills, bättre på att kita och helt enkelt bättre kontrollering av min champ. (Detta är dock tackvare SC2, då SC2 är extremt microintensivt och enligt mig betydligt mer ”micro” intensivt än LoL, kolla till exempel på Destiny som är föredetta SC2 proffs. Han ligger nu på ca 1900 elo efter bara några månaders LoL-lirande, tack vare att han fick hjälp med ”LoL-erfarenheten”

För att sammanfatta så anser jag att min ”mekaniska förmåga” är 1500 ELO nivå. Dock så är min LoL-erfarenhet bedrövlig, vilken inte är så konstigt, det är därför jag gjorde denna tråden för att hitta hjälpsamma personer som ligger på ungefärlig likvärdig ”mekanisk nivå” men med bättre LoL-erfarenhet. För att sedan börja lira relativt seriöst soloqueue och kanske starta upp ett 5v5 lag, när min erfarenhet är bättre.

Aha, mekanisk förmåga. Nu fattar jag. Så du är ungefär lika snabb/bra som dina 1500 ELO vänner på att högerklicka och sånt? Då tror jag dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

LoL är inte direkt super för mer seriöst spelande om tanken är turneringar m.m. kanske kolla in HoN iofs krävs ett lag då

Förutom att LoL möjligtvis är det största e-sport spelet genom tiderna och HoN bara en dotaklon i mängden.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Aha, mekanisk förmåga. Nu fattar jag. Så du är ungefär lika snabb/bra som dina 1500 ELO vänner på att högerklicka och sånt? Då tror jag dig.

det tror jag han nog inte menar. Tror han syftar på själva spelkänslan, bra koll på minimap, kontrollera heroes och självs tänket "nu har han lite HP och då bör han göra så får att undvika min den och denna spel". Så tolkade jag det iallafall, kan ju givetvis ha fel.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Förutom att LoL möjligtvis är det största e-sport spelet genom tiderna och HoN bara en dotaklon i mängden.

Sänk dig inte till hans nivå och låt det inte bli till en lol vs hon tråd. Det verkar som att ingen av er är så insatta i det andra spelet.

ont. Se till att tåla konstruktiv kritik och ligg i rejält. Att bli en medioker spelare är inte speciellt svårt men att ta klivet till proffsigt gameplay är stort och kräver mycket finslipning
jag talar inte ur direkt erfarenhet men vet att ifall jag ska ta klivet från medioker spelare i hon så är det just finslipningen och de små men ytterst viktiga detaljerna.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Sänk dig inte till hans nivå och låt det inte bli till en lol vs hon tråd.

Jag spelar inte LoL och försöker inte starta något krig. Men siffrorna talar sitt tydliga språk när det finns 32 miljoner aktiva spelare och ca 3 miljoner spelare online samtidigt till LoL i jämförelse med HoNs 500'000 aktiva spelare och 100'000 online samtidigt.

Det gör LoL till ett av tidernas största spel och HoN bara ett spel i mängden.

Tror inte jag behöver kommentera prispengar, antal tittare och antal stora spelare som deltar i evenemang kring dom olika spelen.

Skrivet av elkeR:

Det verkar som att ingen av er är så insatta i det andra spelet.

Vill inte sjunka till din nivå men det verkar inte som om du har någon koll över spelen i fråga över huvudtaget.

http://en.wikipedia.org/wiki/Heroes_of_Newerth

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121012/league-of-legends-...

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jag spelar inte LoL och försöker inte starta något krig. Men siffrorna talar sitt tydliga språk när det finns 32 miljoner aktiva spelare och ca 3 miljoner spelare online samtidigt till LoL i jämförelse med HoNs 500'000 aktiva spelare och 100'000 online samtidigt.

Det gör LoL till ett av tidernas största spel och HoN bara ett spel i mängden.

Tror inte jag behöver kommentera prispengar, antal tittare och antal stora spelare som deltar i evenemang kring dom olika spelen.

Vill inte sjunka till din nivå men det verkar inte som om du har någon koll över spelen i fråga över huvudtaget.

http://en.wikipedia.org/wiki/Heroes_of_Newerth

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121012/league-of-legends-...

Nu har du misstolkat mig helt! Jag säger inte emot dig när du säger att spelet är större. Det jag menade var han hade fel med att säga att HoN var det bättre valet för turnering och prispengar m.m men att du också har fel när du säger att HoN "bara är en Dota-klon i mängden"..

Sen när man läser din källa på HoN's siffror så ser man att det var 500 000 betalda accounts Juli 2011. Det är inte samma sak som antal aktiva spelare i dagens läge så använd siffrorna korrekt.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

det tror jag han nog inte menar. Tror han syftar på själva spelkänslan, bra koll på minimap, kontrollera heroes och självs tänket "nu har han lite HP och då bör han göra så får att undvika min den och denna spel". Så tolkade jag det iallafall, kan ju givetvis ha fel.

Tror nog det, vete fasiken hur du fick ut "nu har han lite HP och då bör han göra så får att undvika min den och denna spel" och spelkänsla ur:
jag har bra micro och sätter mina skillshots.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tjena! Jag har länge lirat SC2 på en hyfsat hög nivå (var mid master terran som bäst) Har dock tröttnat totalt på SC2 och börjat lira LoL istället. Jag har lirat i ca 2 månader (utan tidigare moba-erfarenheter) och är ungefär jämbördig med mina 1500-elo polare. Men jag är intresserad av att utvecklas ytterligare, så tänkte om det finns några bra LoL-lirare, som har lust att hjälpa mig att utvecklas? Jag lirar ADC (EZREAL ) kan dock även lira Solo-top och support. Givetvis har jag tillgång till skype och mic. Så släng iväg en vännförfrågan om ni har lust att hjälpa mig eller helt enkelt lust att lira lite? Jag är level 21 atm, det optimala vore ifall ett gött gäng var intresserade av att lära mig allt ni kan så fixar vi minst 2000 elo innan kommande säsong slutar! I min steam inkorg så har jag över 11 Dota 2 invites, så om nån har lust att hjälpa mig lite, så kan jag ge er lite återbäring för eran tid!

Jag heter "AlfaBlommaN" – EU-WEST!
Tack på förhand
Mvh BlommaNN!

Du kan köra med mig någon gång, solo top. Du har ju redan mig på lol

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ferrat:

LoL är inte direkt super för mer seriöst spelande om tanken är turneringar m.m. kanske kolla in HoN iofs krävs ett lag då

LoL är väl mer seriöst än HoN på alla sätt och vis?

Vem vill liksom satsa på ett döende spel istället för ett spel som bara blir större för var dag som går.

OT:
Jag har lirat för ett lag som heter McG, vi har spelat på relativt hög nivå (ESL top 10 season 1 bla. då vi scrimade mot lag så som Fnatic, Dignitas och SK), tyvärr så disbandade vi i mitten av season 2 och har nu lirat casual sedan dess.

Adda McG Souldevourer (mitt smurf account), är oftast inne på det numera, kontot har Division 1 Silver och jag ligger rank2 i min bracket (:

EDIT: Detta är öppet för vem som helst att adda mig, skriv vad ni heter på SWC när jag accar er bara!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Tror nog det, vete fasiken hur du fick ut "nu har han lite HP och då bör han göra så får att undvika min den och denna spel" och spelkänsla ur:
jag har bra micro och sätter mina skillshots.

Nja jag tänkte lite ur HoN perspektiv med att "juka" i skog och utnyttja skuggor, eller känslan när man bör göra dina spells/bör stoppa din spell (vet inte hur det är i LoL med detta men under själv animationen heron gör när man lägger sin spell som tar 0.3 sekunder på någon speciell spell så kan man hinna stoppa) så att motståndaren inte undviker dina skillshots.

Edit: I went full retard

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W