Försvinner garantin på iphone 5 om man jailbreakar

Permalänk

Försvinner garantin på iphone 5 om man jailbreakar

Försvinner garantin på iphone 5 om man jailbreakar. Jag behöver veta. Jag har 1år kvar tror jag.

Permalänk
Inaktiv

Ja, men vem berättar för Apple att du har jailbreakat din iFån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Ja, men vem berättar för Apple att du har jailbreakat din iFån?

Beror ju på hur den går sönder.
Kan den återställas är det lugnt, men annars går det ju att se om den är jailbreakad.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Json_81:

Beror ju på hur den går sönder.
Kan den återställas är det lugnt, men annars går det ju att se om den är jailbreakad.

Förmodligen beror det på fysiska skador då och då gäller ändå inte garantin.

Men om du skulle ha en försäkring och t.ex. hela skärmen gått sönder så kan man ju reseta den via datorn. Dessutom så brukar försäkringsbolagen inte bry sig om att iFånen skulle vara jailbreakad då de vet (lika väl som du) att jailbreak inte kan skada t.ex. skärmen fysiskt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av guos89:

Apple reparerar inte jailbreakade iPhones så du måste reseta den om du vill att dom ska laga den. Så jag antar att man både kan säga "Ja!" och "Nej!".

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Förmodligen beror det på fysiska skador då och då gäller ändå inte garantin.

Förmodligen ja, men inte säkert.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Json_81:

Förmodligen ja, men inte säkert.

Ge exempel. (Är lite trött så jag kommer inte på något.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Apple reparerar inte jailbreakade iPhones så du måste reseta den om du vill att dom ska laga den. Så jag antar att man både kan säga "Ja!" och "Nej!".

Vore väldigt lustigt om dom gjorde det då dom inte lagar telefoner överhuvudtaget, om din iphone går sönder får du en ny och den gammla skickas på destruktion.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

http://www.gottabemobile.com/2011/11/14/5-reasons-you-shouldn...

"You’ll Void Your Warranty
If you jailbreak your iPhone 4S, you will void your warranty. While the jailbreaking process was ruled legal in 2010, Apple was very clear that doing so voids your warranty. This means that you could potentially lose out on a warranty fix for an unrelated issue because your iPhone is jailbroken."

Detta gäller garanterat för alla andra iPhones också inte bara 4S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

http://www.gottabemobile.com/2011/11/14/5-reasons-you-shouldn...

"You’ll Void Your Warranty
If you jailbreak your iPhone 4S, you will void your warranty. While the jailbreaking process was ruled legal in 2010, Apple was very clear that doing so voids your warranty. This means that you could potentially lose out on a warranty fix for an unrelated issue because your iPhone is jailbroken."

Detta gäller garanterat för alla andra iPhones också inte bara 4S.

Säkert en amerikansk hemsida, och med sveriges starka konsumentskydd tror jag knappast man kan neka garanti pga. jailbreak.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Du fick svar och länk i din förra tråd, varför läser du inte FAQ där?

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Skäggig legend

De två gångerna jag har lämnat in mina telefoner pga problem med te.x. dockkontakten har jag skitit i det. Jag har fått ut nya alla gånger. OBS: Tre som operatör.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Ge exempel. (Är lite trött så jag kommer inte på något.)

Plötsligt stendöd telefon?
Det är elektronik, en lödning någonstans inne i telefonen kanske är kass och plötsligt spricker eller vad som helst.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Json_81:

Plötsligt stendöd telefon?
Det är elektronik, en lödning någonstans inne i telefonen kanske är kass och plötsligt spricker eller vad som helst.

Då kommer inte Apple göra någonting. Du får en ny. ^_^

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Säkert en amerikansk hemsida, och med sveriges starka konsumentskydd tror jag knappast man kan neka garanti pga. jailbreak.

Du blandar ihop garanti med reklamationsrätt, garantin kan brytas bara av att du öppnar produktens förpackning om det är vad företaget i fråga vill, eller vilken annan anledning som helst, för faktum är att de inte behöver ha någon garanti alls, det är bara något som företagen bjuder på "out of the godness of their heart".

Man har 3 års reklamationsrätt oavsett om garantin är bryten eller inte, men garantin kan brytas av precis vad företaget vill. Det finns ingen lag som ger dig rätt till garanti, precis som att ingen lag kräver att du ska få öppet köp.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |