Permalänk
Medlem

Komma åt raderade filer (formatering)

Tjena

Har ett stort problem, efter en ofrivillig ominstallation på min laptop förra veckan försvann filer som jag nu inser att jag i princip MÅSTE ha omgående.. ^^
Datorn bootade på någon anledning på att formatera på internetet som innebär en vanlig ominstallation av Windows 7.
Så, finns det något sätt att komma åt dessa filer? Det är ca 3st worddokument. Provade GetDataBack men det ville inte sammarbeta..

Tack på förhand! Om någon lyckas hjälpa mig så blir jag evigt tacksam.

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Medlem

ok till att börja med,vad betyder denna mening?
"Datorn bootade på någon anledning på att formatera på internetet som innebär en vanlig ominstallation av Windows 7."
fattar inte vad du menar.
har du formaterat c: eller inte?
har du sen installerat win på disken infon låg på från början är risken stor att du skrivit över den,då är den borta.
get data back funkar hur bra som helst om man inte skrivit över datan som låg där(skilj på ntfs/fat)

Permalänk

Har du gjort en ny installation av windows så är det kört, hade disken bara blivit formaterad av misstag så hade det funkat med Getdataback men har du nu skrivit över disken med windows igen så finns ingen återvändå tyvärr.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).