Skyrim- på ingång vilka Essential Mods och Tweaks bör införskaffas och hur?

Permalänk
Medlem

Skyrim- på ingång vilka Essential Mods och Tweaks bör införskaffas och hur?

Hej

Har lagt en beställning på The Elder Scrolls V: Skyrim och redan känner jag mig lost med alla tweaks och mods har inte så mycket tid att hålla på jävlas med allt sånt numera.

Hur går man tillväga med mods finns det en MODmanager (som Fallout 3 hade) som håller reda på mods från The Nexus?
också sett att det finns Steamworkshop men ingen aning om hur det funkar aldrig testat det ,Är det nått som kommer i konflikt med MODmanager eller liknande?

Men vilka mods rekommenderas för ''Vanilla'' Skyrim Mods som gör Vanila Skyrim bättre utan att förändra spelet allt för mycket.
sedan vilka är essential mods som man inte klarar sig utan`?

Hade tänkt gradvis gå över och testa lite mods vartefter man spelar för att få lite feel på spelet.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Skyrim Redone är en otroligt välgjord mod. I huvudsak så förbättrar modden spelupplevelsen genom ett mer genomtänkt combatsystem samt förändrade färdighetsträd som faktiskt känns otroligt välgjorda.

Modden är otroligt massiv, den förändrar och påverkar väldigt många aspekter i spelet till det bättre i mitt tycke.

Denna kan du tanka via Steam Workshop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravengaard:

Skyrim Redone är en otroligt välgjord mod. I huvudsak så förbättrar modden spelupplevelsen genom ett mer genomtänkt combatsystem samt förändrade färdighetsträd som faktiskt känns otroligt välgjorda.

Modden är otroligt massiv, den förändrar och påverkar väldigt många aspekter i spelet till det bättre i mitt tycke.

Denna kan du tanka via Steam Workshop.

Funkar den bra med Dragonborn?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Funkar den bra med Dragonborn?

Det har jag tyværr ingen kunskap om. Har inte spelat det DLC't.

Permalänk
Medlem

Det finns en egen tråd om detta, skumma igenom den så har du mycket bra info! Angående senaste DLC så lär det vara mycket som är buggigt så här i början, men TS kanske väntar lite med den?

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1061722-s...

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Vänta några dagar med att skaffa så stora mods om du har köpt dragonborn, det kommer bli väldigt buggigt tills alla har uppdaterat sina moddar till att fungera med senaste patchen.

Du kan börja med att köra unofficial dragonborn patchen från skyrim nexus.