Apple förlorar rätten till namnet ”Iphone”

Permalänk
Medlem

Apple förlorar rätten till namnet ”Iphone”

Apple förlorar rätten till namnet ”Iphone”
Teknikgiganten Apple är en fruktad motståndare när det kommer till rättstvister. Men här är ett fall där det inte riktigt gått företagets väg. I Brasilien har nämligen Apple förlorat rätten till namnet ”Iphone”.

Läs mer här: http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/3329_apple_foerlorar_raett...

Permalänk
Medlem

Är det sant blir man ju både glad och ledsen, glad för att de äntligen förlorat något.. och ledsen för att behöva lära sig nytt namn på telefonen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Ahahahahaha!
Tur för Apple att det bara är i Brasilien som de förlorar rätten.
Märkligt att de inte har gjort en uppgörelse med företag för länge sen och köpt rätten.

Permalänk

Haha tack för rolig läsning!

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Fin felstavning på offentligt där...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Läste om det för ett tag sen.... Lite kul:)

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Ahahahahaha!
Tur för Apple att det bara är i Brasilien som de förlorar rätten.
Märkligt att de inte har gjort en uppgörelse med företag för länge sen och köpt rätten.

Uppgörelsen görs självklart efter att Apple förlorat rätten till namnet.

Visa signatur
Permalänk
Sötast
Skrivet av Oldskool:

Ahahahahaha!
Tur för Apple att det bara är i Brasilien som de förlorar rätten.
Märkligt att de inte har gjort en uppgörelse med företag för länge sen och köpt rätten.

Hehe, det är inte riktigt Apples stil att vara ärlig och trevlig och betala pengar till de som borde få det.

Nu däremot, nu kommer plånboken öppnas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hehe, det är inte riktigt Apples stil att vara ärlig och trevlig och betala pengar till de som borde få det.

Nu däremot, nu kommer plånboken öppnas.

Det handlar säkerligen om att företaget som äger varumärket iPhone i Brasilien gärna väntat på att deras rättigheter till namnet fastställts...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lysande, bara resten av världen kvar. Löjligt att bara apples internettelefoner ska kallas iphones. Min samsung är också en iphone.

Permalänk
Medlem

Helt rätt, skönt att se apple förlora lite jävla idioter.

Permalänk
Medlem

Patent trollning är dåligt även om det är mot Apple. Tycker inte det ska uppmuntras någonsin och att man ska ändra patentlagar osv så att man inte bara kan köra ett program som spottar ut bokstavskombinationer registrerar alla inte redan registrerade som varumärken och sen stämmer alla som försöker vara kreativaa någonsion.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

dom förlorade i Mexico också. så dom måste betala 40% av deras intäkter till ett företag som har ett liknande namn. jag tror den hette ifone eller något sånt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

karma

Permalänk
Medlem

Kommer väl inte påverka Apple nämnvärt, förstår mig inte på detta hat mot Apple. Har själv absolut ingenting emot Andriod eller Windows Phone!

Båda är bra för konkurrens såklart, glöm inte vem som "revolutionerade" telefonen..

Permalänk
Inaktiv

Så det verkar som Apple själva fick bita i det sura äpplet till slut

Permalänk
Medlem

Skrivs det inte iPhone istället för Iphone?
Syftar på artikeln där de skriver Iphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Kommer väl inte påverka Apple nämnvärt, förstår mig inte på detta hat mot Apple. Har själv absolut ingenting emot Andriod eller Windows Phone!

Båda är bra för konkurrens såklart, glöm inte vem som "revolutionerade" telefonen..

Håller med! sjukt att det ska tjafsas i onödan om vilket företag som är bäst.

och nej... jag har inte glömt bort vem det var som "revolutionerade" telefonen.... " svaret är Motorola Hade du skrivit "revolutionerade" mobiltelefonen så kanske du hade fått ett annat svar

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nikkop:

Skrivs det inte iPhone istället för Iphone?
Syftar på artikeln där de skriver Iphone

Det har diskuterats många gånger, även Swec gör så.
Journalister följer först och främst skrivreglerna, som infattar att namn stavas med stor stor bokstav i början och resten små

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Håller med! sjukt att det ska tjafsas i onödan om vilket företag som är bäst.

och nej... jag har inte glömt bort vem det var som "revolutionerade" telefonen.... " svaret är Motorola Hade du skrivit "revolutionerade" mobiltelefonen så kanske du hade fått ett annat svar

Sant beroende på hur man tolkar det

Använda vanlig telefon känns lite fel i dagens sammanhang!

Permalänk
Medlem

Jag har förut haft svårt att förstå detta Applehat, men efter att ha ägt en del av deras prylar så inser jag nu att antingen blir man en fanboy och blundar för allt eller så tröttnar man på deras r*vkn*lleri.

Visa signatur

CM Storm Trooper | Asus P8Z77-V LX
Intel Core i7 3770 stock@4,1GHz | Gainward GTX 670 ref@1200MHz | Corsair Vengeance 1600MHz 16Gb
PSU Corsair TX 750W | Crucial M4 SSD 128Gb + 500Gb HD
Asus VE278Q 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valley:

Jag har förut haft svårt att förstå detta Applehat, men efter att ha ägt en del av deras prylar så inser jag nu att antingen blir man en fanboy och blundar för allt eller så tröttnar man på deras r*vkn*lleri.

Bara en objektiv undran nu, vilket av deras deras r*vkn*lleri syftar du på som påverkar dig som konsument?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Haha, karma? Man blir ju lite smått glad!

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Bara en objektiv undran nu, vilket av deras deras r*vkn*lleri syftar du på som påverkar dig som konsument?

Konkurrens är bra för konsumenter.
->Apple stämmer andra för att sätta käppar i hjulet på dem och på så vis motverkar konkurrensen.
->Apples "r*vkn*lleri" påverkar konsumenter negativt.

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHH