Permalänk

Operativsystem

Hej,

jag hade tänkt köpa en ny stationär dator. Om man köper en dator utan operativsystem och man har en skiva med windows 7 64 bit hemma är det bara och stoppa in skivan och ladda ned operativsystem eller hur går det till?

Mvh Anton

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avaloneer:

Hej,

jag hade tänkt köpa en ny stationär dator. Om man köper en dator utan operativsystem och man har en skiva med windows 7 64 bit hemma är det bara och stoppa in skivan och ladda ned operativsystem eller hur går det till?

Mvh Anton

Nja, du stoppar in skivan bara och så är det bara att följa det som står på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avaloneer:

Hej,

jag hade tänkt köpa en ny stationär dator. Om man köper en dator utan operativsystem och man har en skiva med windows 7 64 bit hemma är det bara och stoppa in skivan och ladda ned operativsystem eller hur går det till?

Mvh Anton

Du kan använda din skiva men du behöver en licens också. Så du kan köra på ett digitalt köp/download om det är en billigare lösning. Men efter att du installerat Windows 7 har du 30 dagar på att köpa licens och aktivera.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det en originalskiva bör du ha en nyckel/kod till den. Annars blir det att köpa denna innan testdagarna tagit slut.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)