Permalänk

Problem i spel med SLI?

Hej! Jag har hört att SLI kan skapa problem i spel till exempel Skyrim är det sant? Tack!

Visa signatur

__________________________________
Processor:Intel Core i7-3770K 3.5 GHz, 8MB cache
Grafikkort: Asus Nvidia Geforce 660ti 2 GB DirectCUI II
Internminne (RAM): 16 GB DDR3 Memory 1600 MHz Kingston HyperX Blu, Moderkort: MSI Z77A-GD55 Military Class III Nätagg: Corsair 750W Plus Bronze

Permalänk
Medlem

Vad för problem menar du då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sam_Fisher:

Hej! Jag har hört att SLI kan skapa problem i spel till exempel Skyrim är det sant? Tack!

Visst kan det. Beror dock helt på spel. Kan ej erinera mig att jag hört nåt om skyrim och SLI men det kan vara att jag är lite döv också Är du i köpartankar eller liknanade?

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

SLI har funkat väldigt bra för mig sedan jag började med det.
Det enda spelet där jag har scaling-problem (och tidigare flickering, men det har försvunnit) är i Assassins Creed III.

Jag har testat Skyrim lite sen jag fick SLI, och problemet där är väl snarare att fysik-motorn ballar ur om man har över 60 fps, så SLI är oftast onödigt. (förutsatt att man spelar på 1920x1080 och inte har fyllt hårddisken med grafik-moddar. )

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sam_Fisher:

Hej! Jag har hört att SLI kan skapa problem i spel till exempel Skyrim är det sant? Tack!

Jag har hört att du skapar en massa trådar utan att svara i dom, varför frågar jag mig?

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

SLI har funkat väldigt bra för mig sedan jag började med det.
Det enda spelet där jag har scaling-problem (och tidigare flickering, men det har försvunnit) är i Assassins Creed III.

Jag har testat Skyrim lite sen jag fick SLI, och problemet där är väl snarare att fysik-motorn ballar ur om man har över 60 fps, så SLI är oftast onödigt. (förutsatt att man spelar på 1920x1080 och inte har fyllt hårddisken med grafik-moddar. )

Tack för svaret! Det var mest skyrim som jag var orolig över

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

__________________________________
Processor:Intel Core i7-3770K 3.5 GHz, 8MB cache
Grafikkort: Asus Nvidia Geforce 660ti 2 GB DirectCUI II
Internminne (RAM): 16 GB DDR3 Memory 1600 MHz Kingston HyperX Blu, Moderkort: MSI Z77A-GD55 Military Class III Nätagg: Corsair 750W Plus Bronze

Permalänk
Skrivet av Puttefnasket:

Jag har hört att du skapar en massa trådar utan att svara i dom, varför frågar jag mig?

Varför måste jag svara i alla trådar om jag får svaret jag söker?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

__________________________________
Processor:Intel Core i7-3770K 3.5 GHz, 8MB cache
Grafikkort: Asus Nvidia Geforce 660ti 2 GB DirectCUI II
Internminne (RAM): 16 GB DDR3 Memory 1600 MHz Kingston HyperX Blu, Moderkort: MSI Z77A-GD55 Military Class III Nätagg: Corsair 750W Plus Bronze

Permalänk
Skrivet av TontteJooi:

Visst kan det. Beror dock helt på spel. Kan ej erinera mig att jag hört nåt om skyrim och SLI men det kan vara att jag är lite döv också Är du i köpartankar eller liknanade?

Mvh.Joel

Ja jag hade tänkt skaffa mig ett 660ti sli men det verkar som det borde funka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

__________________________________
Processor:Intel Core i7-3770K 3.5 GHz, 8MB cache
Grafikkort: Asus Nvidia Geforce 660ti 2 GB DirectCUI II
Internminne (RAM): 16 GB DDR3 Memory 1600 MHz Kingston HyperX Blu, Moderkort: MSI Z77A-GD55 Military Class III Nätagg: Corsair 750W Plus Bronze

Permalänk

Jag vill minns jag har hört att skyrim har dåligt stöd för sli, alltså när det gäller prestanda.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Grafikmods till skyrim funkar inte lika bra med nvidia som med amd. Vet inte om det var sli eller dåliga drivrutiner. Men fick avinstallera alla mods och börja om från börjannnär jag bytte till nvidia.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Jag vill minns jag har hört att skyrim har dåligt stöd för sli, alltså när det gäller prestanda.

Jag kan testa imorgon, men jag vill minnas att jag fick hög GPU-usage på båda korten i Skyrim med min SLI-config.

Problemet för min del var snarare att jag fick slut på grafikminne och fick därför sänka MSAA lite.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Skulle väll inte säga att det är några extrema problem jag fått, men lite tid fick jag lägga ner för att allt ska fungera smooth och så. Hört att det ska vara extra dåligt hos amd's sida. Men jag har kört Nvidia hela tiden och tycker det flyttit på bra. Kan ju vara värt att skaffa ett extra kort ifall man får tag på ett billigt begagnat kort. Dock var det inte riktigt värt att köpa ett till 480 för min del. Skulle hellre sparat pengarna o köpt ett 680 istället. Enligt tester får mina kort i sli. Några fps extra mot tex ett 680. Men det stämmer dock inte. Min kompis får alltid bättre fps. Vad har du för kort idag?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sam_Fisher:

Varför måste jag svara i alla trådar om jag får svaret jag söker?

Skickades från m.sweclockers.com

För att ett forum bygger på interaktion, det är alltid trevligare om det försiggår en dialog i ett forum än att det inte gör det eller hur?