Surface Pro 9 köpes i USA fungerar denna som vanligt i Sverige?

Permalänk
Medlem

Surface Pro 9 köpes i USA fungerar denna som vanligt i Sverige?

Hej
Jag funderar på att köpa en Microsoft Surface Pro i USA när jag åker dit nästa helg. Dock så undrar jag om windows marketplace kommer fungera i Sverige precis som vanlig dvs jag kan ladda ner appar fast jag befinner mig i Sverige(spelar ingen roll om språket är engelska). Om jag köper en surfplatta i USA finns det någontning som jag skulle behöva tänka på som inte fungerar som vanligt i Sverige?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Windows är inte region locked.

Windows känner av via ip/gps inställningar för region vart du är någonstanns.

Du kommer få problem med strömklabeln det är väl det enda, samt kanske i tullen, så om du kastar kartong och skit. kanske du slipper tull om du får den att se ut som använder den i resor.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Då kan jag i lugn och ro köpa en surface därborta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej igen! uppdaterar tråden med tanke på att surface pro:n kostar ca 900 dollar och har sett att en ipad kostar endast 500dollar.
Om jag bestämmer mig för att köpa en ipad/google nexus 7/10 är det någonting som jag behöver tänka på förutom en möjlig tull och laddaren?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av getolai:

Hej igen! uppdaterar tråden med tanke på att surface pro:n kostar ca 900 dollar och har sett att en ipad kostar endast 500dollar.
Om jag bestämmer mig för att köpa en ipad/google nexus 7/10 är det någonting som jag behöver tänka på förutom en möjlig tull och laddaren?

Tack på förhand!

Ipad och Surface pro är inte riktigt i samma produktkategori..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Ipad och Surface pro är inte riktigt i samma produktkategori..

Nej men ändå vad behöver jag tänka på om jag istället köper en ipad eller nexus 7/10 nu när surface PROn är slutsåld? förutom laddaren/tullen?